Narrow your search

Library

UCLouvain (22)

KU Leuven (9)

ULB (9)

ULiège (8)

UGent (7)

UNamur (7)

KBR (4)

Odisee (4)

LUCA School of Arts (3)

Thomas More Kempen (3)

More...

Resource type

book (22)


Language

French (12)

English (8)

Arabic (1)

German (1)


Year
From To Submit

2022 (2)

2020 (2)

2019 (1)

2016 (1)

2014 (1)

More...
Listing 1 - 10 of 22 << page
of 3
>>
Sort by

Book
Al-balaghat al-'arabiyya : qira'at ukhra
Author:
ISBN: 9771602403 9789771602408 Year: 1997 Publisher: Al-Qahira: al-Shirkat al-misriyyat al-'Alamiyya li-'l-nahsr,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
La dissertation littéraire
Author:
ISBN: 9782878544800 2878544803 Year: 2009 Publisher: Paris: Sorbonne nouvelle,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
La dissertation littéraire
Author:
ISBN: 2200249438 9782200249434 Year: 2010 Publisher: Paris: Armand Colin,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Handbook of research on teacher practices for diverse writing instruction
Author:
ISBN: 1668462133 9781668462133 Year: 2022 Publisher: Hershey, PA: IGI Global,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

The art and practice of writing is complex and multidimensional; students often apply unique writing styles. As such, educators must apply focused teaching methods to nurture these unique forms of writing. Educators must stay up to date with the practices for diverse writing instruction in order to best engage with a diverse classroom. However, resources related to writing typically do not focus on the depth and breadth of writing, and there is a need for a resource that offers a comprehensive look at diverse writing instruction research. The Handbook of Research on Teacher Practices for Diverse Writing Instruction provides a rich discussion of the issues, perspectives, and methods for writing instruction currently in use, with an added lens focusing on diversity and equity. It provides unique coverage on the topic of writing instruction for practical implementation within the classroom setting. Covering topics such as student motivation, curriculum development, and content area instruction, this major reference work is an essential resource for preservice teachers, faculty and administration of K-12 and higher education, academic libraries, government officials, school boards, researchers, and academicians.


Book
Digital L2 writing literacies : directions for classroom practice
Authors: ---
ISBN: 1781796939 1781796920 9781781796931 9781781796924 Year: 2020 Publisher: Sheffield, South Yorkshire: Equinox,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

"Two experts in the field offer an up-to-date view of digital writing research and practice with a focus on the teaching of second language, foreign language, and heritage language students"--


Book
Recherches en écritures : regards pluriels
Author:
ISBN: 9782909498294 2909498298 Year: 2016 Publisher: Metz: CREM, université de Lorraine,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Le rapport à l'écriture : aspects théoriques et didactiques
Author:
ISBN: 2859396209 9782859396206 Year: 2000 Volume: *3 Publisher: Villeneuve d'Ascq : Presses Universitaires du Septentrion,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Passages à l'écriture un défi pour les apprenants et les formateurs
Authors: --- --- ---
ISBN: 2130501869 9782130501862 Year: 2000 Publisher: Paris : PUF - Presses Universitaires de France,


Book
Former des écrivants
Author:
ISBN: 2859397957 2757422391 9782859397951 Year: 2019 Volume: 17 Publisher: Villeneuve d'Ascq : Presses universitaires du Septentrion,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Les ateliers d’écriture apparaissent depuis quelques dizaines d’années comme une formule magique pour apprendre à écrire, mais ils restent réservés à l’écriture de textes littéraires. Redéfinis, fondés théoriquement, étayés par une analyse de pratiques avec des publics variés, ils permet­tent à des auteurs de mémoires, de rapports d’étude, d’articles... d’écrire, plus facilement et avec plus de liberté, des textes mieux appropriés. Trois dimensions de l’écriture, établies pour travailler les éléments généralement défalqués des représentations des formés, sont construites à partir des théories sur le processus d’écriture, des théories du texte et des théories de l’analyse du discours. Elles sont déclinées en objectifs et en stratégies pédagogiques. Les formateurs trouveront des références théoriques, des analyses de dispositifs et des principes de travail pour mener des formations à l’écriture, et les auteurs des repères théoriques et des principes méthodologiques pour écrire et améliorer leurs textes.

Texte im Fremdsprachenerwerb : Verstehen und produzieren
Authors: ---
ISBN: 3823350838 9783823350835 Year: 1996 Volume: 418 Publisher: Tübingen: Narr,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Listing 1 - 10 of 22 << page
of 3
>>
Sort by