Listing 1 - 10 of 20 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
"In the years immediately following World War II, Black Mountain College, an unaccredited school in rural Appalachia, became a vital hub of cultural innovation. Practically every major artistic figure of the mid-twentieth century spent some time there: Merce Cunningham, Ray Johnson, Franz Kline, Willem and Elaine de Kooning, Robert Motherwell, Robert Rauschenberg, Dorothea Rockburne, Aaron Siskind, Cy Twombly--the list goes on and on. Yet scholars have tended to view these artists' time at the College as little more than prologue, a step on their way to greatness. With The Experimenters, Eva Diaz reveals the importance of Black Mountain College--and especially of three key teachers, Josef Albers, John Cage, and R. Buckminster Fuller--to be much greater than that. Diaz's focus is on experimentation. Albers, Cage, and Fuller, she shows, taught new models of art making that favored testing procedures rather than personal expression. These methodologies represented incipient directions for postwar art practice, elements of which would be sampled, and often wholly adopted, by Black Mountain students and subsequent practitioners. The resulting works, which interrelate art and life in a way that imbues these projects with crucial relevance, not only reconfigured the relationships among chance, order, and design--they helped redefine what artistic practice was, and could be, for future generations. Offering a bold, compelling new angle on some of the most widely studied creative figures of modern times, The Experimenters does nothing less than rewrite the story of art in the mid-twentieth century"--Jacket.
Arts --- Experimental methods --- History --- Black Mountain College (Black Mountain, N.C.) --- Black Mountain College --- 373.67 --- 378 --- Albers, Josef --- Cage, John --- Fuller, Richard Buckminster --- Kunstonderwijs --- Hoger onderwijs --- Arts - Experimental methods - History
Choose an application
Olson, Charles --- American poetry --- History and criticism --- Olson, Charles, --- Criticism and interpretation --- Option (Black Mountain, N C) --- Black Mountain (NC) --- Intellectual life --- American poetry - North Carolina - Black Mountain - History and criticism --- American poetry - 20th century - History and criticism --- Olson, Charles, - 1910-1970 - Criticism and interpretation --- Black Mountain (NC) - Intellectual life --- Olson, Charles, - 1910-1970
Choose an application
Choose an application
Poetry that is a blend of superb gift and subtle imagination by a mature and original poet at his finest.
American poetry. --- American literature --- American poetry --- Black Mountain school (Group of poets)
Choose an application
Choose an application
En 1933, s'ouvrit en caroline du nord un collège atypique, le Black Mountain college. au départ, celui-ci était destiné à démontrer que, grâce à un programme pédagogique original, il était possible de proposer une nouvelle forme d'enseignement supérieur aux États-unis. aux yeux de son fondateur, John Rice, l'inclusion de cours d'art au sein même du programme allait jouer un rôle fondamental dans l'épanouissement de ses étudiants. À cette fin, il engagea un professeur du Bauhaus, Josef albers, qui allait y enseigner pendant près dequinze ans. De simple expérience pédagogique à ses débuts, le Black Mountain college acquit après la seconde Guerre mondiale une réputation de foyer expérimental non seulement dans le domaine de l'éducationmais aussi et surtout dans le domaine de la création artistique. John cage, robert Motherwell, Willem de Koning et Franz Kline y enseignèrent. Kenneth Noland, Robert Rauschenberg et Cy Twombly firent partie de sesétudiants. C'est à l'initiative de John cage qu'eut lieu au Black Mountain college le premier happening de l'histoire, évènement qui contribua à donner au collège son statut quasi mythique. L'aventure dura un peu plus de vingt ans. Le monde avait changé et il manquait aux héritiers de rice et albers leur enthousiasme utopique. Cet ouvrage raconte l'histoire du Black Mountain college et les évènements qui contribuèrent à forger sa réputation.00.
Art --- Study and teaching --- United States --- North Carolina --- History --- Avant-garde (Aesthetics) --- Black mountain college --- Avant-garde --- Enseignement artistique --- Ecole d'art --- Black Mountain College --- Art - Study and teaching --- Aesthetics --- Modernism (Art) --- Art education --- Education, Art --- Art schools --- Analysis, interpretation, appreciation --- Education --- Black Mountain College (Black Mountain, N.C.) --- History. --- Art, American --- Art américain --- Avant-garde (Esthétique) --- art education. --- Étude et enseignement --- Study and teaching.
Choose an application
Le Black Mountain College fut une université libre expérimentale, fondée en 1933 près d'Asheville en Caroline du Nord, aux États-Unis. Plate-forme pour les pratiques artistiques d'avant-garde, elle a considérablement marqué l'histoire de l'art du XXe siècle. Elle cessa son activité en 1957. Le Black Mountain College, dont le nom vient des nombreuses montagnes noires qui entourent l'université, fut fondé en réaction aux écoles plus traditionnelles sous l'impulsion de plusieurs enseignants (John Andrew Rice, Theodore Dreier...), avec une orientation pédagogique plus libérale axée sur l'expérience de petites communautés et la mise en avant du travail manuel. Fortement influencé par la pédagogie de John Dewey, l'établissement reste aujourd'hui surtout célèbre pour son activité autour des arts plastiques, de la poésie, et de la musique, bien que son enseignement ait été multi-disciplinaire (sciences, langues, histoire, etc.). Ne délivrant pas de diplôme, le Black Mountain College prônait l'éducation de tous par chacun, la gestion collective et démocratique de tous les aspects de la vie quotidienne, de la réflexion théorique à la programmation culturelle et à la contribution aux travaux manuels. Les études qui composent ce volume visent à leur donner l'attention et le relief dont ils ont été souvent privés et à mettre ainsi en lumière l'utopie fondatrice dont le Black Mountain College s'est exceptionnellement nourri.
Utopie --- Enseignement artistique --- Musique --- Performance --- Black mountain college --- Art et politique --- Pédagogie --- Arts in education --- Alternative schools --- Dewey, John
Choose an application
This richly illustrated book appears in conjunction with the Black Mountain exhibition. It is the first comprehensive publication on Black Mountain College and traces the key moments in the history of this legendary school.
Education, Humanistic --- Arts --- Universities and colleges --- Experimental methods --- History --- Black Mountain College (Black Mountain, N.C.) --- Black mountain college --- Utopie --- Enseignement artistique --- Performance --- Pédagogie --- Cage, John 1912-1992 (°Los Angeles, Californië, Verenigde Staten) --- Albers, Josef 1888-1976 (°Bottrop, Ruhr, Duitsland) --- Albers, Anni (Annelise Else Frieda Fleischmann) 1899-1994 (°Berlijn, Duitsland) --- Fuller, R. Buckminster 1895-1983 (°Milton, Massachusetts, Verenigde Staten) --- Kunstonderwijs ; didactiek ; methoden --- Experimenteel kunstonderwijs --- Kunstonderwijs ; Asheville ; 1933-1956 ; Black Mountain College --- Black Mountain College ; Asheville, North Carolina --- 373.67.03 --- Onderwijs ; kunst- architectuuronderwijs ; geschiedenis ; jaarboeken ; projecten
Choose an application
Choose an application
Imagist poetry --- English poetry --- Imagisme --- American poetry --- Imagism --- Free verse --- Poetry --- Black Mountain school (Group of poets) --- Poésie américaine --- Poésie anglaise --- English poetry - 20th century
Listing 1 - 10 of 20 | << page >> |
Sort by
|