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Of all the 'liberation movements' of the twentieth century, the one that succeeded beyond anyone's wildest dreams did not liberate a class or a gender or a race. It liberated an element: carbon. Today, the 'carbon liberation front' threatens to crash the entire climate system. In Molecular Red, Wark looks for a way to understand, and perhaps even combat, this implacable force. He revisits the work of Alexander Bogdanov--Lenin's rival--and the great proletkult writer and engineer Andrei Platonov. In this reading, the Soviet experiment emerges from the past as an allegory for our time. Moving toward the present, Wark reads Donna Haraway's cyborg critique and science fiction writer Kim Stanley Robinson's Martian utopia as powerful resources for thinking what the carbon liberation front has wrought.
Global environmental change --- Atmospheric carbon dioxide --- Climate change mitigation --- Labor in literature. --- Nature in literature. --- Utopias in literature. --- Philosophy --- Social aspects. --- Environmental aspects. --- Philosophy. --- Political. --- Bogdanov, A. --- Platonov, Andreĭ Platonovich, --- Haraway, Donna Jeanne --- Robinson, Kim Stanley --- Criticism and interpretation. --- Bogdanov, A., --- Labor in literature --- Nature in literature --- Utopias in literature --- Social aspects --- Environmental aspects --- Platonov, Andreĭ Platonovich, --- Criticism and interpretation --- Haraway, Donna Jeanne, --- Global environmental change - Social aspects --- Atmospheric carbon dioxide - Environmental aspects --- Climate change mitigation - Philosophy --- Bogdanov, A. - (Aleksandr), - 1873-1928 - Criticism and interpretation --- Platonov, Andreĭ Platonovich, - 1899-1951 - Criticism and interpretation --- Haraway, Donna Jeanne, - 1944- - Criticism and interpretation --- Robinson, Kim Stanley - Criticism and interpretation --- Political philosophy. Social philosophy --- Sociological theories --- World history --- anno 1900-1999 --- anno 2000-2099 --- Bogdanov, A. - (Aleksandr), - 1873-1928 --- Platonov, Andreĭ Platonovich, - 1899-1951 --- Haraway, Donna Jeanne, - 1944 --- -Robinson, Kim Stanley
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anarchisme --- pirate informatiques --- Postérité du marxisme
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Ever get the feeling that life's a game with changing rules and no clear sides? Welcome to gamespace, the world in which we live. Where others argue obsessively over violence in games, Wark contends that digital computer games are our society's emergent cultural form, a utopian version of the world as it is. Gamer Theory uncovers the significance of games in the gap between the near-perfection of actual games and the imperfect gamespace of everyday life in the rat race of free-market society.
Computer games --- Social aspects --- Social aspects. --- Computer games - Social aspects --- Video games
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Le jeu vidéo entretient avec le monde « réel » un dialogue continu ; ils s’échangent des principes, des données, des représentations. Ils se partagent également un habitant : le joueur. Outre leur grand nombre, les joueurs sont multiples. Animés de motivations variées, ils adoptent vis-à-vis de leurs pratiques des postures parfois radicalement différentes (« simple » consommation, approche critique, analyse réflexive…). McKenzie Wark, auteur du désormais célèbre Manifeste hacker, adopte celle du « joueur théoricien », arpentant avec nous les mondes créés par les jeux-vidéo qu’il nous présente et qu’il relie à nos expériences contemporaines. Sorti de la Caverne de Platon, ce joueur va se coller au plus près des algorithmes qui l’accueillent pour explorer leurs limites. Ce faisant, il dévoile comment les principes inhérents au jeu – compétition, valeurs, conceptions de l’espace et de la géographie – en sont venus à structurer le « ludespace », transformant le monde en une « copie imparfaite du jeu ». Au fil d’une série d’expériences vidéoludiques portant sur des titres classiques ou contemporains, des blockbusters ou des indépendants, et accompagné de prédécesseurs comme Benjamin, Debord, Deleuze ou Baudrillard, McKenzie Wark élabore un véritable manuel critique du joueur. McKenzie Wark est sociologue, professeur à la New York School, spécialiste de la communication et des nouveaux médias. Il est l’auteur de nombreux ouvrages sur les environnements numériques et la géographie virtuelle, dont le remarqué Manifeste hacker, traduit en français en 2006
Jeu vidéo --- Art numérique --- Réalité virtuelle --- Computer games
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A useful and authoritative A-Z of the critical terms, concepts, and central figures related to the origins and evolution of postmodernist theory and culture
Postmodernism (Literature) --- Literature --- Criticism --- Postmodernism --- Philosophy, Modern --- LITERARY CRITICISM --- Criticism. --- Philosophy, Modern. --- Postmodernism. --- History and criticism --- Theory, etc. --- History --- Semiotics & Theory. --- 1900 - 1999 --- Postmodernism (Literature) - Dictionaries --- Literature - History and criticism - Theory, etc. - Dictionaries --- Criticism - History - 20th century - Dictionaries. --- Postmodernism - Dictionaries. --- Philosophy, Modern - 20th century - Dictionaries.
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