Narrow your search
Listing 1 - 10 of 11 << page
of 2
>>
Sort by

Book
Opening the door to language learning: bringing language learning to the wider community: practical ideas for setting up and supporting open, resource-based and autonomous language learning in a non-formal learning context
Author:
ISBN: 1904190715 Year: 2005 Publisher: Antwerp De Beurs

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Meertaligheid onder de loep
Authors: --- ---
ISBN: 9789044132670 9044132679 Year: 2015 Publisher: Antwerpen Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het belang van meertaligheid in onze hedendaagse maatschappij kan niet genoeg benadrukt worden. Toenemende globalisering, migratie en technologische vernieuwingen maken van meertaligheid eerder de norm dan de uitzondering. Dit creëert nieuwe uitdagingen, zowel op onderzoeks- als op beleidsvlak. Want wanneer is iemand meertalig? Wat is de invloed van de omgeving? Wat doet meertaligheid met de hersenen? Wat als een meertalige plots een taalstoornis heeft? Welke cognitieve en affectieve factoren spelen een rol? Wat bevordert of belemmert de implementatie van meertalig onderwijs? Welke rol speelt meertaligheid bij de constructie van maatschappelijke en individuele identiteiten? Hoe beïnvloedt meertaligheid mediaprocessen en berichtgeving? Dit boek biedt een overzicht van de recentste inzichten over meertaligheid. Verscheidene auteurs komen aan het woord vanuit hun expertisedomein. Ze voeren onderzoek in de Belgische meertalige context, gekaderd in een Europees perspectief.


Book
Opening the door to language learning : talenonderwijs toegankelijker maken: praktische richtlijnen voor de organisatie en de ondersteuning van zelfgestuurd taalleren in een informele context
Author:
ISBN: 1904190731 Year: 2005 Publisher: Antwerpen De Beurs


Book
Thinking about Language teaching : selected articles 1982-2011
Author:
ISBN: 9780194424813 0194424812 Year: 2012 Publisher: Oxford: Oxford university press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

A selection of Michael Swan's best known published articles on the theory and practice of teaching English as a foreign language. Each article in this collection begins with a short introduction by Michael Swan explaining the context in which he originally wrote it. Consequently, the articles not only address topics that remain highly relevant to language teachers today, but also provide a historical perspective on developments within the field. The collection ends with a small selection of his published satirical pieces. * Contains eighteen academic and pedagogical articles and seven satirical pieces. * Brings Michael Swan's best known and most widely cited articles together in a single book for the first time. This creates a unique and valuable resource both for people already familiar with these articles and for those discovering them through this collection. * Articles were all originally published in leading journals such as Applied Linguistics and the English Language Teaching Journal * All articles are published in their original form, but each one has an introduction by the author written specifically for this book, giving readers a historical and personal perspective on the topics discussed. * Suitable for a wide audience, including teacher trainers, practising and trainee teachers, as well as academics and researchers. What have been some of the most widely discussed themes and topics in the theory and practice of language teaching over the past thirty years? How much have things really changed during this period? This collection of articles by Michael Swan offers a uniquely personal view of trends and controversies within the teaching of English as a foreign language. They cover a wide range of topics, including: * the 'Communicative Approach' the drawbacks of 'one size fits all' solutions * the importance of prioritizing * the dangers of perfectionism * the importance of teaching at least some grammar * the need for various kinds of balance (between form and function, student-directed and teacher-directed work, knowledge and skills, process and product, etc.) These and other issues are discussed and analysed in a clear, vigorous style by an author who has never been afraid to challenge prevailing opinions and practice. The book ends with a small collection of published satirical pieces. These show the author's more playful side, while at the same time furthering his broader aim of challenging conventional wisdom.


Book
Didactiek van het vreemdetalenonderwijs
Author:
ISBN: 9789046901373 9046901378 Year: 2009 Publisher: Bussum Coutinho

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Een inleiding in de achtergronden van het vreemdetalenonderwijs, met onder meer een praktijkgerichte behandeling van de toetsproblematiek. Daarna volgt de didactiek van de vier taalvaardigheden (lezen, luisteren, schrijven en spreken) en van de deelvaardigheden (uitspraak/spelling, woordenschat en grammatica). Ten slotte komen kennis van land en volk en literatuur aan bod. Bij het boek hoort een website met extra voorbeelden van oefeningen uit leergangen Duits, Engels, Frans en Spaans, opdrachten voor verwerking, toepassing en eigen theorieontwikkeling, en een lijst met aanbevolen titels voor verder lezen en links.


Multi
Contextgebruik en begrijpend lezen in een vreemde taal : evaluatie van een trainingsprogramma
Author:
ISBN: 9001307205 Year: 1987 Publisher: Groningen : Wolters-Noordhoff,

The lexical approach : the state of ELT and a way forward
Author:
ISBN: 090671799X 9780906717998 Year: 1996 Publisher: Hove: Language teaching publications,


Book
Handboek vreemdetalendidactiek : vertrekpunten - vaardigheden - vakinhoud
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789046907641 9046907643 Year: 2020 Publisher: Bussum Coutinho

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Vreemde talen kunnen een belangrijke bijdrage leveren aan persoonlijke en professionele ontwikkeling, en ze komen van pas bij internationale samenwerking. Wie meerdere talen beheerst, heeft ruimere communicatiemogelijkheden en is beter in staat om taal te doorzien en om zich in te leven in andere culturen. Maar hoe help je iemand om taalvaardig en taal- en intercultureel bewust te worden? Wat voor ondersteuning, oefening en kennis is daarvoor nodig? Het Handboek vreemdetalendidactiek maakt (toekomstige) taaldocenten wegwijs in de verschillende domeinen van het vreemdetalenonderwijs.Het boek gaat in op drie domeinen die nauw met elkaar verbonden zijn: vertrekpunten, vaardigheden en vakinhoud. Deel 1 van het boek, Vertrekpunten, biedt onderbouwde inzichten die tot de vakdidactische basisuitrusting behoren van iedere vreemdetalendocent; onmisbaar bij het ontwerpen van onderwijs en direct gerelateerd aan de dagelijkse onderwijspraktijk. Het tweede deel van het boek, Vaardig, bespreekt welke kennis, vaardigheden en strategieën leerlingen nodig hebben om zich in verschillende taalsituaties te redden én hoe docenten hun leerlingen kunnen helpen die kennis, vaardigheden en strategieën te ontwikkelen. Ten slotte nodigt deel 3 van het boek, Vakinhoudelijk bewust, docenten uit om leerlingen verschillende perspectieven op taal te bieden. Het deel besteedt aandacht aan taalkundige en (inter)culturele aspecten die schuilgaan achter taal als communicatiemiddel en als denkgereedschap, en het sluit aan bij thema?s als burgerschap en persoonsvorming.Bij het boek hoort een website met verwerkingsopdrachten, en links en tips voor verder lezen.Aan dit handboek werkten meer dan dertig vakexperts mee. Door hun expertise samen te brengen biedt dit handboek een breed en tegelijkertijd diepgaand perspectief op vreemdetalenonderwijs.Handboek vreemdetalendidactiek is geschreven voor (toekomstige) vreemdetalendocenten. Daarnaast is dit handboek een bron van kennis en inspiratie voor ervaren docenten die hun onderwijspraktijk willen vernieuwen.https://www.coutinho.nl/nl/handboek-vreemdetalendidactiek-9789046907641


Book
Intercultureel vreemdetalenonderwijs
Authors: ---
ISBN: 9030168633 9789030168638 Year: 1999 Volume: 5 Publisher: Deurne: Wolters Plantyn,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit cahier schetst de contouren van intercultureel vreemdetalenonderwijs. Achtereenvolgens wordt ingegaan op doelstellingen, leerinhouden en ondrwijsprincipes. Verder wordt toelichting gegeven bij het beroepsprofiel van 'de leerkracht intercultureel vreemdetalenonderwijs. Elk van die uitgangspunten en principes wordt geconcretiseerd aan de hand van lesmateriaal voor Engels, Frans of Duits. Daarnaast wordt ook aandacht besteed aan interculturele projecten, en aan de evaluatie van interculturele communicatieve competentie. Het laatste hoofdstuk gaat in op de criteria waaraan interculture leermiddelen zouden moeten voldoen.

Listing 1 - 10 of 11 << page
of 2
>>
Sort by