Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|
Choose an application
Philosophy of science --- General ethics --- 179 --- 005 --- ethiek --- technologie --- 135 --- 600.9 --- 601.9 --- 640.4 --- biotechnologie --- duurzame ontwikkeling --- neurowetenschappen --- wetenschapsfilosofie --- Algemene zedelijke vraagstukken --- Wetenschap en ethiek; algemeen --- Wetenschapsleer --- Overige onderwerpen (menskunde) --- Overige onderwerpen --- Filosofie der techniek - Techniek en samenleving --- 179 Algemene zedelijke vraagstukken
Choose an application
1 p.
Science --- Mass communications --- 001.92 --- #SBIB:309H02 --- #KVHA:Communicatie --- #KVHA:Wetenschapscommunicatie --- Communicatie 656:621.39 --- Informatie 002 --- 005 --- wetenschappen --- wetenschapscommunicatie --- 305.8 --- communicatie --- maatschappij --- Communicatie --- 001.92 Verbreiding van feitelijke kennis. Popularisering van de wetenschap --- Verbreiding van feitelijke kennis. Popularisering van de wetenschap --- Communicatiewetenschap: algemeen --- wetenschap en ethiek --- Wetenschap en ethiek; algemeen --- Wetenschap --- Wetenschapsberichtgeving --- Wetenschapsvoorlichting --- Monograph --- Wetenschapscommunicatie --- Technologie --- Kind --- Geschiedenis --- Voorlichting
Choose an application
Een radio- of televisie-interview is geen eenvoudige gespreksvorm.. Een interviewer praat met u om een afwezige derde - de luisteraar of de kijker - iets duidelijk te maken. Terwijl die derde misschien niet eens met volle aandacht aan zijn radio of televisie gekluisterd zit.Toch moet dat interview de aandacht trekken en houden. En een duidelijke boodschap overbrengen. Daarvoor bestaan er goede tactieken en hulpmiddelen. Die vergemakkelijken niet alleen het gesprek. Maar ze zorgen er ook voor dat het interview zijn doel bereikt. Is een media-interview geschikt om er een ingewikkeld probleem mee te verduidelijken? Hoe kunt u zich het best op een interview voorbereiden? Bestaat luistertaal? En hoe gaat u vlot mee in het spel van vraag en antwoord? Allemaal vragen. Het lijkt wel of het interview al begonnen is.
interviewtechnieken --- persvoorlichting --- Science --- Mass communications --- 001.92 --- #KVHA:Radiointerview --- #KVHA:Teksttypologie; Nederlands --- #KVHA:Televisieinterview --- 005 --- 305.8 --- 499.4 --- TV --- communicatie --- interview --- radio --- wetenschappen --- wetenschapscommunicatie --- 001.92 Verbreiding van feitelijke kennis. Popularisering van de wetenschap --- Verbreiding van feitelijke kennis. Popularisering van de wetenschap --- Wetenschap en ethiek; algemeen --- Communicatie --- Mondelinge communicatie --- Wetenschap --- Massacommunicatie --- Communicatietechnieken --- Communicatieve vaardigheden --- Interviews --- Televisie --- Radio --- Communicatietechniek --- Interview --- Onderzoek --- Geweld
Choose an application
Onderzoeken' hoort van oudsher bij universiteiten en gespecialiseerde onderzoeksinstituten. Sinds de invoering van het bachelor/masterstelsel is dat echter veranderd. Ook hogescholen dienen voortaan onderzoek te verrichten en hun studenten onderzoeksvaardigheden bij te brengen. Hoe het onderzoeken op de hogeschool er zal uitzien, is nog onzeker. Het zal om een ander soort onderzoek gaan dan op de universiteiten gebruikelijk is; er worden termen genoemd als toegepast onderzoek, actieonderzoek en praktijkonderzoek. Dit boek wil een visie aanreiken voor het onderzoek op de hogescholen; 'praktijkonderzoek' zoals het hier genoemd wordt. Want hoewel er al talrijke studieboeken over onderzoek bestaan, zijn de meeste daarvan in het bijzonder bestemd voor het universitair onderwijs en vallen hogescholen buiten de boot. Dit boek wil in die lacune voorzien. Het boek is primair bestemd voor studenten en hun begeleiders, ofwel een studieboek.
Science --- wetenschapsvoorlichting --- Journalism --- wetenschapsjournalistiek --- Mass communications --- Flanders --- 001.92 --- #KVHA:Massamedia --- #KVHA:Mediarelaties --- #KVHA:Persconferenties --- #KVHA:Wetenschapscommunicatie --- #LVHA:Medialandschap --- 005 --- 092.9 --- 305.8 --- communicatie --- journalisten --- massamedia --- media --- persconferentie --- wetenschappen --- wetenschapscommunicatie --- 001.92 Verbreiding van feitelijke kennis. Popularisering van de wetenschap --- Verbreiding van feitelijke kennis. Popularisering van de wetenschap --- Wetenschap en ethiek; algemeen --- Communicatie --- Wetenschap --- Wetenschapsberichtgeving --- Media --- Wetenschapsvoorlichting --- Wetenschapscommunicatie --- Technologie --- Kind --- Geschiedenis --- Voorlichting
Choose an application
Populair-wetenschappelijke teksten. --- Populariserende teksten. --- Stilistics --- Science --- Mass communications --- 001.816 --- #KVHA:Schrijfvaardigheid; Nederlands --- 001.816 Voorbereiding van wetenschappelijke publicaties. Kopijvoorbereiding. Correcti --- Voorbereiding van wetenschappelijke publicaties. Kopijvoorbereiding. Correcti --- 005 --- 305.8 --- 499.5 --- communicatie --- schrijven --- wetenschappen --- wetenschapscommunicatie --- Wetenschap en ethiek; algemeen --- Communicatie --- Schriftelijke communicatie --- Wetenschapsberichtgeving --- Schrijven --- Tekstschrijven --- Communicatieve vaardigheden --- Monograph --- Wetenschapscommunicatie --- Journalistiek --- Stelkunst
Choose an application
Wat is er toch aan de hand in de academische wereld? Het ene na het andere geval van wetenschappelijke fraude haalt de media! In binnen- en buitenland reageren universitaire wereld en maatschappij met onbegrip, ongeloof en verontwaardiging. Het debat over wetenschappelijke integriteit en de nefaste invloed daarop van de almaar toenemende publicatiedruk woedt volop. Dreigt het vertrouwen in het wetenschappelijke wereldbeeld en in de wetenschappelijke onderzoeksmethode volledig teloor te gaan? Is het niet de hoogste tijd om die ontoelaatbare misbruiken in de wetenschap uit te roeien? Dit boek presenteert waarden aan studenten, criteria aan wetenschapsmensen en argumenten aan beleidsmakers om misbruiken, fraude en plagiaat te voorkomen. Aan de verbijsterde leek biedt de analyse een verhelderend inzicht. (bron: flaptekst)
Professional ethics. Deontology --- Philosophy of science --- 005 --- #SBIB:316.23H2 --- #SBIB:303H0 --- 167 --- 316.75:001 --- Ethiek --- Wetenschap --- Wetenschappelijk onderzoek --- Fraude --- 316.75 --- Wetenschap en ethiek, algemeen --- Sociologie van de wetenschappen --- Methoden in de sociale wetenschappen: algemeen --- Wetenschappelijk onderzoek: methodologie; onderzoeksmethoden --- Wetenschapssociologie --- Normatieve en evaluatieve aspecten van cultuur. Ideologie --- 316.75:001 Wetenschapssociologie --- 167 Wetenschappelijk onderzoek: methodologie; onderzoeksmethoden --- PXL-Central Office 2013 --- wetenschappelijk onderzoek --- ethiek --- toegepaste filosofie --- deontologie --- wetenschapsfilosofie --- informatievaardigheden
Choose an application
Sprekers moeten vaak een ruim publiek iets vertellen over een ingewikkeld onderwerp. Dat vergt een goede communicatietechniek. Luisteraars haken immers snel af wanneer een spreker ze geen luistergemak biedt Deze katern heeft speciale aandacht voor struikelstenen die een vlotte, toegankelijke communicatie in de weg staan. U leert onder meer hoe u een uiteenzetting een heldere structuur kunt geven. Hoe u doeltreffend hulpmiddelen kunt inzetten. En hoe een goede lichaamstaal de impact van een spreker kan verhogen.Waar het in deze katern om gaat is dit: of u nu staat te praten voor een publiek mét of zonder voorkennis, uw uiteenzetting moet doel treffen en het grootst mogelijke luistercomfort bieden.
mondelinge communicatie --- spreken in het openbaar --- Science --- Mass communications --- 001.92 --- Communication orale Mondelinge communicatie --- Exposé Presentatie --- Parler Spreken --- #KVHA:Spreekvaardigheid; Nederlands --- 005 --- 305.8 --- 499.4 --- communicatie --- wetenschappen --- wetenschapscommunicatie --- 001.92 Verbreiding van feitelijke kennis. Popularisering van de wetenschap --- Verbreiding van feitelijke kennis. Popularisering van de wetenschap --- Wetenschap en ethiek; algemeen --- Communicatie --- Mondelinge communicatie --- Wetenschap --- Massacommunicatie --- Spreken --- Communicatietechnieken --- Communicatieve vaardigheden --- Spreken in het openbaar --- Non-verbale communicatie --- Presentaties --- Communicatietechniek --- Presentatie
Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|