Narrow your search
Listing 1 - 10 of 51 << page
of 6
>>
Sort by

Book
Focus op faalangst : faalangst begrijpen en aanpakken
Author:
ISBN: 9789054879541 9054879548 Year: 2011 Publisher: Brussel ASP (Academic and Scientific Publishers nv)

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Sommige studenten ontwikkelen faalangst. Die vormt een ernstige belemmering bij hun leren en leven. Dit werkboek werd opgesteld als een eerste stap om dit lastige probleem aan te pakken. Het kan gebruikt worden bij groepstraining en individuele begeleiding van studenten in het hoger onderwijs of aan de universiteit. Studenten kunnen er ook zelfstandig mee werken. Ook voor leerkrachten secundair onderwijs en CLB-medewerkers kan Focus op faalangst een nuttig instrument zijn. In het eerste deel worden angst en faalangst beschreven en kunnen studenten hun eigen probleem in kaart brengen. Vanuit dit inzicht kunnen ze aan de slag om hun faalangst te overwinnen. Deel twee biedt een aantal bruikbare strategieën en oefeningen om te leren omgaan met angstige gedachten, om zelfvertrouwen te versterken, enzovoort.


Book
Agogisch leerboek voor verpleegkundigen: modulen over de begeleiding van leerling-verpleegkundigen
Author:
ISBN: 9024411769 Year: 1987 Publisher: Baarn

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Study path development : building vocational skills
Author:
ISBN: 9043012971 9789043012973 Year: 2007 Publisher: [Amsterdam] Pearson Education, an imprint of Pearson Education Benelux

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Multi
Protocol Dyslexie Hoger Onderwijs
Authors: --- --- ---
ISBN: 9044119168 Year: 2006 Publisher: Antwerpen Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Goed lesgeven
Authors: --- --- ---
ISBN: 9024369355 Year: 1998 Publisher: Aartselaar Deltas

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit werk is een praktisch en handig boek voor lesgevers die opeen actieve en leerlinggerichte manier willen lesgeven. Het bevat vele tips en trucs gerangschikt in een zestal hoofdstukken.


Book
Ik studeer wel op mijn eigen manier! Experimenteren met een andere aanpak van je studie
Author:
ISBN: 9053525041 Year: 2005 Publisher: Amsterdam Boom

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

1. De juiste studie voor jou - studiekeuze2. Eindelijk thuis, de vrijhied tegemoet - zelfstandig wonen, sociale contacten en nevenactiviteiten3. Zelfstudie als restpost - planning4. Een gigantische hoeveelheid in een gigantisch tempo - teksten bestuderen en tentamenvoorbereiding5. Denken dat je het kunt - vraagstukken aanpakken en problemen oplossen6. Surfen op het informatiemoeras - omgaan met multimedia7. Als de eerste zin maar op papier staat - verslagen schrijven.8. Zenuwen horen erbij - tentamen doen, presenteren9. Samen naar de mijlpalen - Projecten managen en samenwerken in projectgroepen10. Op zoek naar je eigen leerstijl - zelfregulatie en omgaan met stress


Book
Leerlingbegeleiding in de gezondheidszorg
Author:
ISBN: 9024413362 9789024413362 Year: 2003 Publisher: Soest Nelissen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Module 1. Begeleiding van leerlingen in de gezondheidszorgModule 2. Omgaan met veranderingen, de beginfase van de opleidingModule 3. Motivatie en faalangstModule 4. BegeleidingsvaardighedenModule 4a. Waarnemen en observerenModule 4b. Effectief luisteren en vragen stellenModule 4c. Assertieve vaardighedenModule 5. Methodische praktijkbegeleidingModule 6. BeoordelenModule 7. Omgaan met conflictenElke module bestaat uit:InleidingDoelstellingenBeginsituatieverkenningLeerinhoud


Book
Interne begeleiding in het basisonderwijs: onderzoek en praktijkvisies in perspectief
Authors: --- ---
ISBN: 9033447916 9789033447914 Year: 2001 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In dit boek wordt het werk van de interne begeleider van verschillende kanten belicht. Het eerste deel gteeft een overzicht van opvattingen en dilemma's gebaseerd op onderzoek naar interne begeleiding. Tevens worden, aan de hand van onderzoek, enkele resultaten met betrekking tot de ontwikkeling van interne begeleiding geschetst. In het tweede deel geven verschillende, direct bij de functie betrokken professionals hun visie op de kern van het interne begeleidingswerk: de taken van de interne begeleider, de manier van werken en de plaats van de interne begeleider binnen de school. In het derde deel worden de bevindingen van het onderzoek, de verschillende praktijkervaringen en de resultaten van de met de betrokken auteurs gevoerde discussies in een breder perspectief geplaatst. (Bron: covertekst)


Book
Studenten begeleiden in een nieuwe context
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789034193520 Year: 2009 Publisher: Antwerpen Standaard Uitgeverij

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Studenten begeleiden in een nieuwe context is de neerslag van de expertise en ervaring opgebouwd in Psynet, een netwerk geestelijke gezondheidszorg voor de studenten in de Antwerpen. Het nieuwe van die context komt vooral aan bod in het 1ste deel. De huidige studentenpopulatie wordt beschreven als de consumerende en prestatiegerichte, maar toch faalangstige en gestresseerde millenniumgeneratie. In de adolescentiefase moeten jongeren ontdekken "wie ze zijn". Emotionele problemen kunnen dan de studievoortgang belemmeren en psychologische hulp nodig maken. Vanuit de nieuwe leeromgeving van de huidige student worden 4 mogelijke toekomstscenario's beschreven bij een verder gedigitaliseerde leeromgeving. Deel 2 schetst de werking en organisatie van Psynet: vanuit registratiegegevens wordt een overzicht gegeven van de specifieke hulpvragen en probleemgebieden van studenten, zoals faalangst, relationele problemen, depressie en problemen met studie en examens. Vervolgens wordt aandacht besteed aan de antwoorden: hoe proberen we tegemoet te komen aan deze diverse noden van onze huidige "flexibele" studenten? Het 3de deel biedt een caleidoscoop van werkmethoden, middelen en doelgroepen. Naast de preventiemedewerker zien we de hulpverlenende studiebegeleider, de interne studentenpsycholoog en de externe therapeut aan het werk bij verschillende doelgroepen met specifieke noden. Die verscheidenheid biedt herkenningspunten voor elke lezer, in de eerste plaats studentenbegeleiders en -psychologen, maar daarnaast ook beleidsmakers en verantwoordelijken van onderwijsinstellingen


Book
Studeerproblemen
Author:
ISBN: 9001793339 Year: 2000 Publisher: Groningen Wolters-Noordhoff

Listing 1 - 10 of 51 << page
of 6
>>
Sort by