Listing 1 - 10 of 13 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Study methods --- Objectives of teaching --- Didactics of primary education --- Affective and dynamic functions --- 415.3 --- motivatie (ler) --- 474.4 --- Leerlingensystemen ; basisonderwijs --- Motivatie ; onderwijs
Choose an application
Begin je steeds te laat aan je studietaken? Lopen je pauzes langer uit dan gepland? Laat je je gemakkelijk afleiden bij het studeren? Uitstelgedrag kan op langere termijn voor serieuze problemen zorgen. Je haalt je deadlines niet, je kunt wegens tijdsgebrek enkel oppervlakkig studeren of je moet examens uitstellen. Dat alles kan ervoor zorgen dat je zelfvertrouwen wordt aangetast.In Morgen begin ik eraan! geven we je handvatten om je uitstelgedrag aan te pakken. In het eerste deel schetsen we de theoretische achtergrond van academisch uitstelgedrag, inclusief de mogelijke gevolgen. Wij hopen dat je zo meer inzicht krijgt in wat voor jou typisch is als het om uitstellen gaat.Het tweede deel is een werkboek met allerlei opdrachten. Welke overtuigingen, gevoelens en uitstelmechanismen spelen een rol bij jouw uitstelgedrag? Hoe kun je hulpmiddelen als motiverende doelstellingen, timemanagement en oplossingsgerichte strategieën inzetten? Morgen begin ik eraan! is een boek uit en voor de praktijk.
studiebegeleiding --- 371.21 --- Higher education --- Personality development --- Pupil counseling. Pupil guidance --- uitstellen --- studentenbegeleiding --- Uitstelgedrag --- Studiebegeleiding --- Leren --- Studiemethoden --- Tijdsbesteding --- Motivatie --- Onderwijs --- Studiemethode --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Timemanagement --- uitstelgedrag --- Studievaardigheden --- Tijdmanagement --- Motivatie ; onderwijs --- 450.8 --- motivatie --- Methodiek van het studeren --- studying
Choose an application
Presentatie van een theoretisch overzicht over professionaliseren en een praktisch model voor het ontwerpen van professionaliseringstrajecten.Drs. P.C.B. de JagerLeraren zijn voortdurend bezig om hun werk zo goed mogelijk te doen. Zij willen ook steeds beter en professioneler worden. Dit boek kan leraren helpen zich te bezinnen op hun eigen leerprocessen en geeft handvatten om hun eigen leerproces beter te begrijpen en richting te geven. In het eerste deel wordt een theoretisch overzicht over het professionaliseren van leraren gegeven. In het tweede deel wordt een praktisch model gepresenteerd dat kan worden gebruikt bij het ontwerpen van professionaliseringstrajecten. Daarbij worden vier domeinen onderscheiden, namelijk het externe, het persoonlijke, de praktijk en de consequenties voor de lerende. Dit deel biedt veel aangrijpingspunten om grip te krijgen op het eigen leren. De op de website staande flitscolleges zijn verhelderend en de moeite van het bekijken en bespreken zeker waard. De website is toegankelijk na het scannen van een QR-code in het boek. Geschikt voor leraren, opleiders en bestuurders.© NBD Biblion
Teacher education. Teacher's profession --- Onderwijskunde. --- schoolcultuur --- beroepsopleiding --- levenslang leren --- lerarenopleiding --- Leraar --- Professionalisering --- Motivatie --- Onderwijs --- Kwaliteitszorg --- Leerkrachten --- Schoolleiders --- Schoolbeleid --- Professionele groei --- Professionaliseringstrajecten --- Onderwijsbeleid --- Schoolcultuur --- Leertraject --- Gesprekstechniek --- Leraren ; professionalisering --- Motivatie ; onderwijs --- Kwaliteitszorg ; onderwijs --- 750 Onderwijspersoneel
Choose an application
Dit boek wil algemene begrippenkaders aanreiken, waarmee men concrete motivationele problemen kan confronteren. Deze begrippenkaders of theorieën heeft men nodig om motivationele processen of fenomenen in de klas, op school en in de studeerkamer te begrijpen. Ze bieden tevens mogelijkheden om de problemen op te lossen of, nog beter, om ze te voorkomen.
Educational psychology --- Age group sociology --- studiemotivatie --- Enseignement --- Onderwijs --- Psychologie --- #PEDA *015.3 --- #PEDA *P 1.32 --- #SBIB:316.334.1O420 --- #SBIB:HIVA --- Academic collection --- 415.4 --- 454.23 --- motivatie --- studiemethoden --- 455.3 --- Faalangst --- Jeugd --- Motivatie (Studiemotivatie) --- Studiemotivatie --- 415.3 --- Leren leren --- Motivatie --- 450.8 --- leren leren (ler) --- D071157.jpg --- Motivatie ; onderwijs --- Motivatie: onderwijs --- motivatie van leerlingen --- leerpsychologie --- studieresultaten --- faalangst --- Leergedrag: sociaal, communicatief en emotioneel gedrag: algemeen --- geheugen, leren, leerpsychologie, kennen, denken, begaafdheid en fantasie --- didactische principes, differentiatie, leerlingbegeleiding, motivatie, totaliteitsonderwijs, zorgverbreding --- Hogere geestelijke functies --- Uitvoerende functies --- (zie ook: Studiemethoden) --- 371.21 --- 159.95 --- 159.94 --- Pedagogiek en onderwijskunde --- psychologische pedagogiek --- psychologische pedagogiek. --- Psychologische pedagogiek.
Choose an application
Over motivatie en de verschillende motivatiemethoden is al heel wat onderzoek verricht en al heel wat gepubliceerd. De auteurs van De gemotiveerde leerling hebben hun sporen reeds verdiend in Nederland. Het boekje is het vierde deel in de NIVOZ-reeks (Nederlands Instituut voor Onderwijs en Opvoedingszaken).Het is opgebouwd uit vijf hoofdstukken, waarvan de eerste twee een soort inleiding vormen. Vertrekkende vanuit een aantal levensechte voorbeelden uit recente films die het schoolleven als onderwerp hebben, tracht het boek antwoorden te vinden op o.m. volgende vragen: Hoe kan het dat de ene leerling enthousiast en betrokken zijn school doorloopt, terwijl de andere de zin maar niet kan opbrengen? Wat is het belang van de kwaliteit van leraar-leerlinginteractie? Wat kan een leraar doen om motivatie te bevorderen? Wat is er allemaal nodig om je gemotiveerd te voelen?
motivatieproblemen --- motivatie --- Educational psychology --- Sociology of education --- motiverend onderwijs --- 120504.jpg --- Motivatie ; onderwijs --- 454.23 --- Didactische principes --- Motivation (Psychology) in children --- Motivatie --- Onderwijs --- Provincie West-Vlaanderen --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Didactics --- Primary education --- Secondary education --- didactische principes, differentiatie, leerlingbegeleiding, motivatie, totaliteitsonderwijs, zorgverbreding
Choose an application
0-765-1
Studiemethodes. --- Study methods --- ouders --- leren leren --- studiebegeleiding --- 450.8 --- Leren leren --- Methodiek van het studeren --- #KVHB:Studeren --- #KVHB:Studiemethodiek --- Studiemethode: lagere school --- Studiemethoden --- Motivatie (Studiemotivatie) --- Ouderlijke verantwoordelijkheid --- Studiemethodes (Studievaardigheden) --- leren leren (ler) --- Motivatie ; onderwijs --- Motivatie --- Onderwijs --- Ouderparticipatie in het onderwijs --- Studievaardigheden --- Lager onderwijs --- (zie ook: Studiemethoden) --- (zie ook: Leren leren) --- Studiemethode
Choose an application
415.9 --- faalangst (ler) --- motivatie (ler) --- Motivation in education --- #GSDBP --- Academic motivation --- Academic achievement --- Learning, Psychology of --- Motivation (Psychology) --- faalangst --- onderwijs --- motivatie --- Educational psychology --- Personality development --- 37.042.2 --- 455.3 --- Faalangst --- Motivatie : onderwijs --- #KVHB:Faalangst --- #KVHB:Onderwijspsychologie --- #KVHB:Schoolprestatie --- Motivation in education.
Choose an application
Feedback: een van de krachtigste instrumenten waarmee je leerlingen aanzet tot leren. Bovendien kost feedback niets. Alleen moet je weten hoe je feedback geeft die ertoe doet.Dit boek is je gids. Want Effectieve feedback in het onderwijs vertaalt de wetenschappelijke kennis over feedback naar jouw lespraktijk. Onmisbare informatie dus, zowel voor onderwijsprofessionals als voor studenten.Als je dit boek uit hebt, kan je- de drie feedbackvragen toepassen, - op verschillende niveaus feedback geven,- leerlingen corrigeren en toch een fijne leerling-leerkrachtrelatie behouden.Wil jij ideeën om minder te moeten verbeteren én je leerlingen meer laten leren? Aan de slag gaan vanuit een growth mindset? Effectieve feedback zet je aan het denken over je aanpak als professional. Vanaf nu maken jij en je leerlingen zelfs met plezier fouten!(https://www.acco.be/nl-be/items/9789463792677/Effectieve-feedback-in-het-onderwijs)
Teacher education. Teacher's profession --- Didactic strategies --- feedback --- Motivatie ; onderwijs --- Feedback --- Verbindende communicatie --- Mindsets --- 454.23 --- motivatie --- verbindende communicatie --- differentiatie --- didactische principes, differentiatie, leerlingbegeleiding, motivatie, totaliteitsonderwijs, zorgverbreding --- leerling-leraarrelatie --- leerlingenbegeleiding --- Evaluatie --- 371.12 --- Onderwijs --- 691 --- Pedagogie en didactiek --- 371.26 --- PXL-Media & Tourism 2019 --- onderwijsstrategie --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
Didactics of religion --- Religious studies --- #GGSB: Catechese (geloofsopvoeding) --- #GGSB: Onderwijs --- C1 --- geloof --- onderwijs --- Godsdienstonderwijs --- Geloof --- 478.6 --- 450.7 --- christelijke zingeving (gez) --- lesgeven (ler) --- leerkracht --- 268.22 --- Kerken en religie --- Godsdienstonderwijs - Levensbeschouwelijk vormingsonderwijs --- Geloofsopvoeding op school--(algemeen) --- #gsdb6 --- 268.22 Geloofsopvoeding op school--(algemeen) --- Lerarenopleiding : CVO --- Motivatie : onderwijs --- Waardevorming : onderwijs --- Waardevorming --- zingeving --- godsdienst --- 37.014.521 --- PHL-Education 12 --- onderwijsfilosofie --- leerkrachten --- 370 --- Catechese (geloofsopvoeding) --- Onderwijs
Choose an application
De bereidheid van leerlingen om te leren is al decennia lang de docus van veel en gedegen onderzoek. De aanpak van onderzoekers heeft echter niet altijd bijgedragen tot de transfer van deze inzichten naar de onderwijspraktijk. Die kloof wordt in dit boek gedicht. Het geeft een overzicht van wat er over leerbereidheid geweten is en vertaalt dit in contrete tips voor onder meer leerkrachten, leerlingbegeleiders en schoolleiders. Een verdieping in het boek maakt de lezer vertrouwd met verschillende zienswijzen en bestaande evidentie omtrent (het gebrek aan) leerbereidheid en omtrent wat leren (wel en niet) leuk en boeiend maakt. Daarmee raken we aan de kern van onderwijs, met name de kunst om met leerlingen een zodanige pedagogische en didactische relatie aan te gaan dat zij op een gemotiveerde manier tot leren bereid zijn.
leermotivaties --- Teaching --- motivatie --- Pupil counseling. Pupil guidance --- leren leren --- Motivatie ; onderwijs --- 371.012 --- 371.3 --- 733 Onderwijsbegeleiding, onderwijsinspectie --- #KVHB:Studiemethode --- #KVHB:Studiebegeleiding --- #KVHB:Motivatie --- #KVHB:Didactiek --- leerdoelstellingen --- leeromgevingen --- onderwijskunde --- 454.21 --- didactiek --- didactische werkvormen --- studiebegeleiding --- Motivatie (Studiemotivatie) --- Onderwijsonderzoek --- student-tutoring --- motivatie (ler) --- studiemethode --- 454.23 --- onderwijs --- 371.3 Didaktiek. Onderwijsmethoden. Evaluatie van het lesgeven --- Didaktiek. Onderwijsmethoden. Evaluatie van het lesgeven --- 371.012 Onderwijsresearch. Methoden voor onderwijs --- Onderwijsresearch. Methoden voor onderwijs --- didactische werkvormen, geprogrammeerde instructie, groepswerk, projectonderwijs --- Didactische werkvormen --- Leerlingbegeleiding --- Onderwijskunde --- didactische modellen --- Leren --- Motivatie
Listing 1 - 10 of 13 | << page >> |
Sort by
|