Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|
Choose an application
Didactics of social education --- General ethics --- France --- Education morale --- Moral education --- Morele opvoeding --- Education --- Ethics --- Morale
Choose an application
Sociology of culture --- #GGSB: Moraalfilosofie --- 433.2 --- waarden --- morele opvoeding --- morele en religieuze opvoeding --- Lerarenopleiding --- algemeen --- algemeen. --- Moraalfilosofie
Choose an application
In het onderwijs durft men de lat hoog te leggen. Dat geldt ook voor het ontwikkelen van basisvaardigheden die het goede leven kunnen bevorderen. De school is een centrum waar leerlingen, leerkrachten, ouders, begeleiders en alle andere betrokkenen zich optimaal kunnen ontwikkelen, in alle openheid. Het gevoel van zinvolle aanwezigheid is hierbij essentieel. De hamvraag is: Hoe kun je een school met een positief leef- en leerklimaat realiseren? Met concrete voorbeelden komen eerst de school- en de groepsregels aan bod. Daarna volgen werkvormen die helpen om een positief groepsklimaat te creëren. Er is pro-actief ook een draaiboek voor grensoverschrijdend gedrag. Juist bij grensoverschrijdend gedrag verdienen ouders speciale aandacht. Ook een anti-pestactieplan kan niet ontbreken. Hoewel dit boek geschreven is voor de basisscholen, kan het heel verdienstelijk zijn voor de Basisvorming van het Voortgezet Onderwijs en voor de Middenscholen. Met concrete voorbeelden komen eerst de school- en de groepsregels aan bod. Daarna volgen werkvormen die helpen om een positief groepsklimaat te creëren. Er is pro-actief ook een draaiboek voor grensoverschrijdend gedrag. Juist bij grensoverschrijdend gedrag verdienen ouders speciale aandacht. Ook een anti-pestactieplan kan niet ontbreken.
School management --- 433.2 --- morele opvoeding --- sociale opvoeding --- sociale vaardigheden --- 458.1 --- Basisschool --- Conflicten --- Omgangsvormen (Regels en afspraken) --- Pesten --- Schoolcultuur --- Sociale opvoeding --- 474.23 --- Basisonderwijs --- Groeperingsvormen --- Groepsgedrag --- Leeromgeving --- Pesten op school --- Schoolklimaat --- Schoolreglementen --- 456.8 --- basisonderwijs (ler) --- leerklimaat --- onderwijsvernieuwing --- onderwijsvisie --- 071073.jpg --- 104395.jpg --- Orde houden ; onderwijs --- Sociale opvoeding ; basisonderwijs --- morele en religieuze opvoeding --- Organisatie - Management --- Didactische principes --- basisonderwijs --- basisonderwijs. --- Basisonderwijs. --- Tolhuis
Choose an application
ethiek --- morele ontwikkeling --- deugd --- General ethics --- ethische opvoeding --- Deugd --- Developpement moral --- Education morale --- Ethisch bewustzijn--Ontwikkeling --- Moral development --- Moral education --- Moreel bewustzijn--Ontwikkeling --- Morele opvoeding --- Sens moral--Développement --- Vertu --- Virtue --- Zedelijke ontwikkeling --- Conduct of life --- Ethics --- Human acts --- Character education --- Ethical education --- Child rearing --- Education --- Religious education --- Ethical development --- Child psychology --- Faith development --- Moral development. --- Moral education. --- Virtue.
Choose an application
27
Pedagogiek en onderwijskunde --- Waardevorming --- Didactische theorieën. --- Onderwijs. --- onderwijsfilosofie --- waardenonderwijs --- Teaching --- onderwijs --- opvoeding --- #PBIB:+107.10 --- Academic collection --- Communicatie --- #A0206A --- 720 Onderwijs --- #KVHB:Pedagogie --- #KVHB:Waarden --- basiscompetenties --- 184 Kinderrechten en onderwijs --- pedagogie --- waarden --- 450.41 --- 456.8 --- Buitengewoon secundair onderwijs --- Consumentenopvoeding --- Filosoferen met kinderen --- Morele opvoeding --- Onderwijs --- Onderwijsvisies --- Opvoeding (Pedagogie) --- Opvoedkunde (Pedagogiek) --- dsofie (Onderwijsvisie) --- filosofie --- kinderen --- morele vorming --- pedagogiek --- waardeopvoeding --- Algemene pedagogiek (opvoeding, pedagogie) --- Basisonderwijs --- Buitengewoon onderwijs (bijzonder onderwijs) --- Filosofie met kinderen --- Onderwijsvisie --- Waarden (normen) --- 433.2 ) Morele en religieuze opvoeding --- 450.4 --- filosoferen --- morele opvoeding --- onderwijskunde (ler) --- opvoedend onderwijs --- waardecommunicatie (ler) --- Onderwijs en opvoeding --- Opvoedend onderwijs --- Waarden --- kunst --- BSO --- Beroepsonderwijs --- Kinderen en consumptie --- Lagere school: pedagogisch project --- Lerarenberoep --- Onderwijs: waarden --- Onderwijsfilosofie --- Onderwijs : Opvoeding : Algemeen --- Vormingsgebieden --- Opvoeding en onderwijs --- Ethiek --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Waarde (ethiek) --- Godsdienst --- Duurzaamheid --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Technologie --- Voeding --- Maatschappij --- Verpleegkunde --- Drank --- Gezondheid --- Volwassene
Choose an application
Waar was ik voor ik geboren werd? Was God vroeger getrouwd met een mevrouw? En had hij kinderen? Wat waren de hobbys van de eerste mens? Dood zijn, duurt dat lang? Waarom mogen kinderen geen koning zijn? Waarom leggen mensen geen eieren? Breek jij ook je hoofd over alles en nog wat? Heb ook jij van die onmogelijke vragen in je hoofd? Vragen waarop je het antwoord niet kent. Vragen waarbij zelfs je ouders, juf of meester met hun mond vol tanden staan. Dan vind je dit zalige boek vol piekervragen vast heel boeiend. Want hier ontdek je grappige, logische, gekke, lieve en vooral duidelijke antwoorden op nieuwsgierige vragen! Voor Waarom? ging Kolet Janssen op zoek naar de diepste vragen van kinderen. Ook voor volwassenen is het niet altijd makkelijk om op deze vragen te antwoorden. Daarom dit boek, om van tijd tot tijd door te nemen, inspiratie op te doen, alleen of samen te lezen.
Philosophy --- Didactics of religion --- toegepaste filosofie --- filosoferen met kinderen --- Geloofsopvoeding --- Godsdienst --- Geloofsleer --- C3 --- geloofsleven --- jeugdliteratuur --- kinderen --- 235 --- 245 --- Geloofsleven --- Godsdienstige opvoeding --- Levensbeschouwelijke opvoeding --- Morele opvoeding --- Weetjes --- 070 --- 041 --- 433 )* OPVOEDING IN DE PRAKTIJK --- God --- Jezus --- bijbel --- dieren --- dood --- engelen --- goed --- kindervragen --- kwaad --- leven --- mensen --- pijn --- ruimte --- universum --- Filosoferen met kinderen --- Wetenschappen --- 235.0 --- Kunst en cultuur --- Christendom ; geloofsleven --- Bundels van gemengde inhoud --- Filosofie ; kinderen --- filosofie --- Filosofie met kinderen --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Volwassene
Choose an application
Basisboek voor iedereen die met kinderen en jongeren werkt Klopt het cliché van de lastige puber?Op welke manier vergroten we weerbaarheid bij jongeren?Welke invloed heeft de naaste omgeving op een kind?Het bestuderen van de psychologie van kinderen en jongeren kent een relatief korte, maar boeiende geschiedenis. Verschillende denkers en stromingen hebben dit vakgebied in een richting gestuurd die ook opvoeding en onderwijs grondig heeft beïnvloed ... alleen zijn veel van die ideeën intussen weerlegd. Hoe weet je dan wat wel effectief bewezen is en werkt?Bijna alles wat je moet weten over psychologie kijkt naar het reilen en zeilen van kinderen en jongeren in de dagelijkse praktijk. En vooral: het laat zien hoe ouders, leraren en opvoeders met die inzichten aan de slag kunnen. Behalve uit de psychologie, bevat het inzichten uit de pedagogiek, sociologie en andere gedragswetenschappen om zo tot een bruikbaar overzicht te komen. Hoe leren kinderen en jongeren, hoe motiveer je hen en hoe kun je hun gedrag individueel en in een groep positief beïnvloeden? Dit praktische en actuele basisboek leert het je allemaal.https://www.lannoo.be/nl/bijna-alles-wat-je-moet-weten-over-psychologiehttps://www.lannoo.be/nl/bijna-alles-wat-je-moet-weten-over-psychologie
opvoeding --- 37 --- psyochologie ; jongeren --- psychologie ; jongeren --- psychologie --- jongeren --- kinderen --- Developmental psychology --- ouders-kind relatie --- leraren-leerling relatie --- Opgroeien --- Opvoeding --- Jongere --- Psychologie --- Ontwikkelingspsychologie --- Persoonlijkheid --- Nature-nurture-debat --- Epigenetica --- Puber --- Hechting (psychologie) --- Rouwen --- Rouwproces --- Rouwtherapie --- Morele opvoeding --- Media --- Slechtnieuwsgesprek --- Intelligentie --- Intelligentietest --- Cognitieve ontwikkeling --- Systeemtheorie --- Taalverwerving --- Leesontwikkeling --- Lichamelijke ontwikkeling --- Seksuele ontwikkeling --- Mediaconsumptie --- Spelontwikkeling --- Bronfenbrenner, Urie --- Opvoedingsstijl --- Pesten --- Vriendschap --- Waarneming --- Vooroordeel --- Leren --- Studiemethode --- Creativiteit --- Executieve functies --- Assertiviteit --- Veerkracht (weerbaarheid) --- Motivatie --- Behaviorisme --- Nudging --- Verslaving --- 433.1 --- opvoedingsstijlen --- Executieve functie --- Psychologie ; jongeren. --- Psychologie ; kinderen. --- Waardevorming --- Child psychology --- Ontwikkelingspsychologie ; jongeren --- Ontwikkelingspsychologie ; kinderen
Choose an application
Sociale agogiek --- Jeugdbescherming en kinderrechten. --- Criminology. Victimology --- gedragsstoornissen --- Educational sciences --- Social problems --- opvoedingstips --- preventiewerking (mensen) --- 364.043 --- Academic collection --- #KVHB:Delinquentie --- #KVHB:Gedrag; storend --- #KVHB:Preventie --- geweld --- onderwijs --- preventie --- probleemgedrag --- 323 --- jeugdcriminaliteit --- jeugddelinquentie --- jeugdzorg --- verbondenheid --- 467 --- delinquentie --- ervaringsleren --- schoolbemiddeling --- waardeopvoeding --- 456.8 --- Basisonderwijs --- Criminaliteit --- Gedragsstoornissen --- Jeugd --- Onderwijs --- Religie --- Secundair onderwijs --- Verbondenheid --- Waardevorming --- 432 )* THEORETISCHE OPVOEDKUNDE --- drugbeleid --- 37.06 --- Delinquenten --- Gedragsstoornissen ; jeugd --- Gedragsstoornissen ; kinderen --- Opvoeding --- Preventie --- Samenleving --- Waardevorming ; basisonderwijs --- Waardevorming ; secundair onderwijs --- 343.85 --- 464 --- Misdaad --- drugs --- jeugdmisdadigheid --- pesten --- probleemjongeren --- vandalisme --- 364.043 Preventieprogramma's --- Preventieprogramma's --- sociale problemen en zorg voor jeugdigen --- Kinderen met psychosociale en emotionele problemen --- Vormingsgebieden --- 613.8 --- 343.3 --- 301.15 --- 361.01 --- 362.7 --- 343 --- Gedragsproblemen --- Lager onderwijs --- Godsdienst --- Geweld --- Waardenopvoeding --- Gedragsprobleem --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Sport --- Verpleegkunde --- Volwassene --- Morele opvoeding --- Jongere
Choose an application
Het handboek brengt de oorzaken van agressie en geweld in kaart en geeft leerkrachten, jeugdbegeleiders en ouders concrete tips om de problemen in de opvoeding best aan te pakken. Met belangwekkende nieuwe ideeën voor iedereen die de spiraal van geweld wil doorbreken.
vredesopvoeding --- Social problems --- geweld --- Personality development --- jeugd --- jongerencriminaliteit --- Assistance sociale --- Criminologie --- Education --- Enfants --- Kinderen --- Maatschappelijk werk --- Maatschappij --- Opvoeding --- Société --- mondiale vorming --- conflicten --- vrede --- 316.647.3 --- 316.6 --- #GBIB:CBMER --- #GGSB: Catechese (geloofsopvoeding) --- #GGSB: Jongeren --- #SBIB:327.5H23 --- #gsdbP --- #gsdbS --- 301.174 --- 37.03 --- agressie --- 186.4 Jeugdwerk --- geweldloosheid --- 433.2 --- 478.1 --- didactiek --- morele opvoeding --- 307.4 --- Geweld --- Jeugd en geweld --- agressiviteit --- interculturele opvoeding --- pesten --- 416.5 --- Agressie (geweld, woede) --- Conflicten --- Geweldloosheid --- Jeugd --- Kinderen en televisie --- Massamedia (media) --- Multiculturele samenleving (interculturele samenleving) --- Pesten --- 433.4 --- 478.1 ) Mondiale vorming en vredesopvoeding --- geweldloos opvoeden (ler) --- Agressie --- Geweld in de media --- Geweldloos verzet --- Geweldloze opvoeding --- Interculturele opvoeding --- Oorlog en vrede --- Weerbaarheid --- 364.4 --- conflictbeheersing --- geweldloze opvoeding --- Conflicthantering --- Vredesopvoeding --- agressiviteit (agressie) --- conflicthantering --- pedagogiek (opvoedkunde) --- vredesproblematiek --- geweld: jeugd --- 374 --- 301.15 --- 327 --- Agressie. Geweld --(sociale psychologie) --- Gedragstheorie. Sociaal gedrag. Sociale psychologie --(gedrag en zelfconcept van het individu in de groep z.o. {159.923.33}) --- Kerk en vredesproblemen --- Sociale problemen --- Persoonlijkheidsontwikkeling --- morele en religieuze opvoeding --- didactiek basisonderwijs - mondiale vorming en vredesopvoeding --- Sociaal conflict --- Overige onderwerpen uit de kinder- en jeugdpsychologie --- (zie ook: criminaliteit) --- (zie ook: psychologie) --- Intercultureel onderwijs --- Televisiegeweld --- Verbondenheid --- Democratie --- Participatie --- Adressen --- Kinderen en jeugd --- Onderwijs --- Opvoeding en onderwijs --- Vorming --- Geweld door kinderen --- 316.6 Gedragstheorie. Sociaal gedrag. Sociale psychologie --(gedrag en zelfconcept van het individu in de groep z.o. {159.923.33}) --- Mondiale vorming en vredesopvoeding --- Geweld door kinderen. --- Jeugd en geweld. --- Vredesopvoeding. --- 316.647:3 --- Developmental psychology --- Catechese (geloofsopvoeding) --- Jongeren
Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|