Listing 1 - 10 of 126 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Expanding and building on the measures included in the original 1994 volume, Communication Research Measures II: A Sourcebook provides new measures in mass, interpersonal, instructional, and group/organizational communication areas, and highlights work in newer subdisciplines in communication, including intercultural, family, and health. It also includes measures from outside the communication discipline that have been employed in communication research. The measures profiled here are the best of the best from the early 1990s through today. They are models for future scale development as well
Quantitative methods in social research --- Mass communications --- Communication --- Methodology. --- Research. --- #SBIB:303H14 --- Communications research --- Methoden en technieken van de communicatiewetenschap --- Research --- Study and teaching --- Methodology
Choose an application
In Methoden voor journalism studies staan zes onderzoeksmethoden centraal om journalistiek op een wetenschappelijke manier te bestuderen. Met deze beknopte handleiding leren uw studenten zelfstandig een eenvoudig onderzoek opzetten, uitvoeren en verantwoorden. Bevragen, observeren en doorlichtenHet boek bestaat uit drie delen: bevragen, observeren en doorlichten. Van elke activiteit behandelt het een kwalitatieve en een kwantitatieve variant. Achtereenvolgens komen aan bod: focusgroepen, surveys, nieuwsetnografie, experimenteel onderzoek, kwalitatieve en kwantitatieve inhoudsanalyse. Elke methode wordt uitgelegd aan de hand van concrete en recente onderzoeksliteratuur. Daardoor maken uw studenten ook kennis met wetenschappelijke artikelen uit de bekende journals op het gebied van journalism studies. Praktische methode voor hbo- en wo-studenten journalistiekMethoden voor journalism studies is een praktische en unieke methode voor hbo- en wo-studenten journalistiek die aan de slag willen met een scriptie of wetenschappelijk onderzoe
journalistiek --- Journalism --- Journalistiek ; methodieken. --- Journalistiek ; onderzoeksmethoden. --- Mass communications --- #SBIB:303H14 --- #SBIB:309H1010 --- Methoden en technieken van de communicatiewetenschap --- Organisatorische aspecten van de media: algemene werken (incl. journalistiek)
Choose an application
Quantitative methods in social research --- Mass communications --- Communication --- #SBIB:303H14 --- Communication, Primitive --- Mass communication --- Sociology --- Research&delete& --- Statistical methods --- Methoden en technieken van de communicatiewetenschap --- Research
Choose an application
Choose an application
massamedia --- TV (televisie) --- Mass communications --- Germany --- 654.197 --- Television broadcasting --- -#SBIB:303H14 --- #SBIB:309H022 --- #SBIB:309H400 --- #SBIB:309H1511 --- Telecasting --- Television --- Television industry --- Broadcasting --- Mass media --- Facsimile and television broadcasting --- Research --- -Methoden en technieken van de communicatiewetenschap --- Massacommunicatie --- Media en publieksgroepen: algemene werken --- Radio- en/of televisie: communicatiepolitieke aspecten (nationaal, internationaal) --- 654.197 Facsimile and television broadcasting --- #SBIB:303H14 --- Methoden en technieken van de communicatiewetenschap
Choose an application
Mass communications --- Mass media --- -Mass media --- -#SBIB:AANKOOP --- #SBIB:303H14 --- #SBIB:309H022 --- Mass communication --- Media, Mass --- Media, The --- Communication --- Philosophy --- Research --- Methoden en technieken van de communicatiewetenschap --- Massacommunicatie --- Philosophy. --- Research. --- #SBIB:AANKOOP
Choose an application
Qualitative methods in social research --- Social sciences --- Research --- Methodology. --- Sciences sociales --- Recherche --- Méthodologie --- Evaluation. --- Evaluation --- #SBIB:303H30 --- #SBIB:303H14 --- #SBIB:AANKOOP --- Kwalitatieve methoden: algemeen --- Methoden en technieken van de communicatiewetenschap --- Méthodologie
Choose an application
Methods in social research (general) --- Mass communications --- Mass media --- Médias --- Research --- Methodology. --- Recherche --- Méthodologie --- #SBIB:AANKOOP --- #SBIB:303H14 --- #SBIB:309H022 --- Methoden en technieken van de communicatiewetenschap --- Massacommunicatie --- Médias --- Méthodologie --- Methodology
Listing 1 - 10 of 126 | << page >> |
Sort by
|