Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|
Choose an application
Iedere technologische innovatie start met wensen en eisen van de gebruiker. Basisboek Human Technology Interaction is een praktische handleiding voor hoe die wensen en eisen onderzocht worden en hoe ze vervolgens bepalend zijn in technische ontwikkelprocessen. Door het doen van gebruiks- en gebruikersonderzoek wordt de gebruikskwaliteit van een product meetbaar gemaakt en kunnen gebruikersgroepen onderscheiden worden met elk hun eigen wensen en mogelijkheden: wat kennen, kunnen en willen de gebruikers? Dit inzicht vormt de basis voor het optimaliseren van producten, interfaces en ruimte.
Production management --- kwaliteitsverbetering --- Product strategy --- productontwikkeling --- gebruikersonderzoek --- Productoptimalisatie --- Productinnovatie --- Productontwikkeling --- 341.2 --- Productie --- Management --- Marktonderzoek --- Gebruikersonderzoeken --- Gebruikersonderzoek
Choose an application
'Je moet de website afstemmen op de bezoeker' is waarschijnlijk het meest gegeven advies voor websites. Maar hoe doe je dat? Daarover gaat dit boek. Het beschrijft een groot aantal eenvoudige, effectieve technieken om websites zo goed mogelijk op de behoeften en het gedrag van de webbezoekers af te stemmen en de inhoud goed vindbaar te maken. In dit boek komen onder meer de volgende onderwerpen aan bod:- doelen van de website;- inventarisatie bezoekersbehoeften;- persona's;- zoekmachine vindbaarheid (SEO);- inrichting van de homepage, landingspagina's en informatieve pagina's;- het schrijven van scanbare, goed vindbare webtekst;- navigatie, card-sorttechnieken;- de interne zoekmachine;- formulieren;- toegankelijkheid voor blinden en slechtzienden;- usability tests;- statistieken.Bron : http://www.boekenbank.be
Computer architecture. Operating systems --- 691 Informatiebeleid, Internet --- #KVHA:Taalkunde; Nederlands --- #KVHA:Communicatie; Nederlands --- #KVHA:Websites --- 659.3 --- 528.52 --- internet --- communicatie --- websites --- websitebouw --- usability --- Massacommunicatie --- ontwerpen, programmeren en beheren van internetsites --- Websites --- Internet --- Gebruikersonderzoeken --- Website --- Gebruikersonderzoek
Choose an application
Het boek laat eerst zien dat de ontvangst en de ontwikkeling van vroegere nieuwe media - zoals destijds film en televisie - een patroonmatig karakter kennen. Dit patroon biedt een houvast om te onderzoeken in hoeverre de nieuwe digitale media vertrouwde media imiteren en in hoeverre zij een eigenheid ontwikkelen. Vervolgens geeft het boek inzicht in digitaal communiceren als een multimediaal en interactief communicatieproces. Dit proces verschilt wezenlijk van wat we gewend zijn. In een digitale samenleving krijgen de begrippen auteur, uiting en ontvanger een andere invulling. Ten slotte schenkt het boek aandacht aan de analyse van digitale uitingen, zoals websites, en beschrijft het mogelijkheden om gebruikers te betrekken bij de evaluatie ervan.
Digitale communicatie. --- Internet ( computernetwerken ) --- Internet --- Internet. --- Teksten op beeldscherm. --- Webdesign. --- Websites --- Teksten voor websites --- Nederlandse taal. --- Gebruikersonderzoek. --- Ontwerp. --- elektronische communicatie --- Computer architecture. Operating systems --- Mass communications --- Digitale communicatie --- #SBIB:309H1710 --- #SBIB:309H103 --- #KVHA:Nieuwe media --- #KVHA:Communicatie --- Telematica, algemene werken --- Mediatechnologie / ICT / digitale media: sociale en culturele aspecten --- Communicatie --- Elektronische informatievoorziening --- Evaluatie --- Gebruikersonderzoeken --- Digitale informatievoorziening --- Website --- Gebruikersonderzoek
Choose an application
This title is based on a series of case studies of the website design processes in smaller and larger organizations. It offers a thorough analysis of the activities undertaken, in conbination with practical experiences of website designers and producers.
#KVHA:Webdesign --- #KVHA:Zakelijke communicatie --- Business communication. --- Web sites --- Design. --- Computer architecture. Operating systems --- Mass communications --- Administrative communication --- Communication, Administrative --- Communication, Business --- Communication, Industrial --- Industrial communication --- Communication --- Web site development --- Microformats --- Authorship --- Websites --- Gebruikersonderzoeken --- Grafische vormgeving --- Internet --- Elektronische informatievoorziening --- Business communication --- Design --- E-books --- Website --- Gebruikersonderzoek --- Digitale informatievoorziening
Choose an application
Waarom websites testen? Uitgangspunten Complete website testen Concepten, formulieren en applicaties testen Voorbeelden van gebruikstests Stappenplan
Websites. --- websites --- gebruikersonderzoek --- internet --- Computer architecture. Operating systems --- testen (technologie) --- Websites --- Internet --- Gebruikersonderzoeken --- #KVHA:Taalkunde; Nederlands --- #KVHA:Zakelijke communicatie; Nederlands --- #KVHA:Websites --- #KVHA:Intranet --- 528.52 --- informatica --- usability tests --- 528.5 --- ICT --- S20080539.JPG --- Websites ; gebruikersonderzoek --- ontwerpen, programmeren en beheren van internetsites --- 67 --- Website --- Gebruikersonderzoek
Choose an application
Gemeente. --- Lokaal beleid. --- lokaal beleid --- politieke participatie --- politicologie --- Political sociology --- Sociology of policy --- Community organization --- Bruges --- Antwerp --- Ghent --- Sociologie --- Sociologie van de stad --- Vlaanderen --- Statistische gegevens --- Binnenlandse politiek --- Overheidsbeleid --- Gebruikersonderzoeken --- Cultuursociologie --- Gemeentebeleid --- Opvoeden tot burgerzin --- Onderzoek --- Participatie --- Tevredenheid --- Veiligheid --- 423 Gemeenten --- 352 <493> --- burgerschap --- burgerparticipatie --- gemeentepolitiek --- Gent --- Brugge --- Antwerpen --- politiek --- België --- 335 --- 352 <493> Gemeenterecht. Plaatselijk bestuur. Lokaal bestuur--België --- Gemeenterecht. Plaatselijk bestuur. Lokaal bestuur--België --- Gebruikersonderzoek --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Sport --- Verpleegkunde --- Emigratie --- Ontwikkeling --- Leerlijn --- Thuis --- steden --- Onderzoek (wetenschap) --- Vlaanderen.
Choose an application
In dit werk maakt Evelyn Vandervieren een studie van de gebruiksvriendelijkheid van websites, in het bijzonder websites die legale muziekdownloads aanbieden aan Belgische klanten. Ze zoekt aan de hand van een zelf ontwikkeld meetinstrument uit wat het succes verklaart van sommige websites. Het boek is bedoeld voor wie beroepshalve bezig is met aan- en verkoop via websites, lesgevers en studenten en al wie zijn website wil optimaliseren om zo een hoger rendement te halen.
Websites. --- websites --- Music --- Computer architecture. Operating systems --- webdesign --- e-commerce --- meten --- digitale muziek --- Web sites --- Evaluation --- Electronic commerce --- Case studies --- PXL-Media & Tourism 2014 --- internetcommunicatie --- internetsites --- kwaliteitscontrole --- #SBIB:309H1713 --- websiteanalyse --- klantvriendelijkheid --- media --- marketing --- Mediatechnologie: nieuwe toepassingen (abonnee-televisie, electronic mail, desk top publishing, virtuele realiteit...) --- Websites --- Internet --- Muziek --- Grafische vormgeving --- Gebruikersonderzoeken --- Zoekmachineoptimalisatie --- SEO --- Website --- Gebruikersonderzoek --- Afrika --- Compositie (muziek) --- 681.3 *C2 --- 34:681.3 --- 34:681.3 Informaticarecht --- Informaticarecht --- 681.3 *C2 Computer communication networks: data communications; OSI; security and protection --- Computer communication networks: data communications; OSI; security and protection
Choose an application
'Publiek belicht' reikt een beproefd instrument aan voor publieksonderzoek in culturele instellingen. Het is een must voor instellingen die podiumkunsten programmeren, musea en bibliotheken die inzicht willen krijgen in de samenstelling van hun publiek, hun bezoekmotivatie, hun evaluatie van het aanbod enz. Dit boek biedt de lezer: een stapsgewijze methode voor wetenschappelijk verantwoord publieksonderzoek, talrijke praktische tips en suggesties en een lijst met meer dan vijftig standaardvragen, aangepast aan de wensen en behoeften van elke culturele instelling
Culturele instellingen --- Gebruikersonderzoek. --- Applied marketing --- cultuurparticipatie --- Sociology of culture --- cultuursociologie --- cultuurconsumptie --- evenementen marketing --- Marktonderzoek ; culturele instellingen --- #SBIB:316.7C318 --- #SBIB:303H32 --- 311.21 --- #VCV monografie 2004 --- marktonderzoek --- culturele instellingen --- sociale marketing --- 369.1 --- cultuur, beleid --- enquêtetechnieken --- publieksonderzoek --- steekproeftechnieken --- vrijetijdsbesteding --- Onderzoeksmethoden --- Toegepaste marketing --- cultuur --- sociaal onderzoek --- 001.891 --- 001.891 Wetenschappelijk onderzoek. Research. Onderzoekmethoden --- Wetenschappelijk onderzoek. Research. Onderzoekmethoden --- 311.21 Statistische gegevens verzamelen --- Statistische gegevens verzamelen --- Culturele participatie --- Waarneming en participerende waarneming, gecontroleerde observatie, groepsdiscussie (vragenlijsten, interviews, experimenten) --- social marketing --- marketing, marktonderzoek, marktanalyse --- 008 --- 303 --- 301.08 --- Methodologie --- Gebruikersonderzoeken --- Cultuur --- Instellingen --- Non-profitsector --- Culturele centra (cultureel centrum, cultuurcentra) --- Cultuurparticipatie --- Cultuursociologie --- Culturele centra --- Vlaanderen --- Onderzoek --- Publiek --- Gebruikersonderzoek --- Overheidsinstelling --- Toerisme --- Cultureel centrum --- Ontwikkeling --- Leerlijn --- Emigratie --- Culturele veld --- Onderzoek (wetenschap)
Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|