Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|
Choose an application
gemeentebeleid --- management --- Organization theory --- organisatiemodellen --- Management --- Leidinggeven --- Overheidsbeleid --- Gemeentebeleid --- Organisatieleer --- Teamwerk --- Managementvaardigheden --- Equipe Team --- Management public Overheidsmanagement --- Balanced scorecard Balanced scorecard --- Leiderschap
Choose an application
De afgelopen jaren geraakte kwaliteitsmanagement steeds meer ingeburgerd bij lokale, provinciale, regionale en federale overheidsorganisaties. Zowel de vraag naar als het aanbod van kwaliteitsmodellen en -technieken is sterk gestegen.Dit boek wil een overzicht bieden van de binnen de publieke sector gangbare kwaliteitsmodellen en -technieken. Wat is de achtergrond ervan? Waarom kiest een organisatie voor een bepaald instrument? Wat leert wetenschappelijk onderzoek ons over modellen en technieken? Hoe kan een organisatie er zelf mee aan de slag? Theoretische informatie wordt in elk hoofdstuk geïllustreerd met interessante getuigenissen en praktijkervaringen.
Public administration --- Organization theory --- Belgium --- Public Sector --- JN 318 Political institutions and public administration (Europe) --- Handbooks --- Total Quality Management --- Academic collection --- #SBIB:35H511 --- 098 Bedrijfskunde --- Overheidsmanagement --- Qualité Kwaliteitszorg --- Management public Overheidsmanagement --- Balanced scorecard Balanced scorecard --- Plaintes (administration) Klachtbehandeling (overheidsdiensten) --- Charte de l'utilisateur Handvest van de gebruiker --- management --- secteur public --- S20110030.JPG --- kwaliteitszorg --- Kwaliteit van het openbaar bestuur --- openbare sector --- 658.5 --- 098 Bedrijfskunde. --- Academic collection. --- Balanced scorecard Balanced scorecard. --- Charte de l'utilisateur Handvest van de gebruiker. --- Management public Overheidsmanagement. --- Overheidsmanagement. --- Plaintes (administration) Klachtbehandeling (overheidsdiensten). --- Qualité Kwaliteitszorg. --- management. --- Kwaliteit van het openbaar bestuur. --- 658.5. --- Openbare sector.
Choose an application
Business policy --- #SBIB:043.IO --- #SBIB:316.334.2A551 --- Partijen en strategieën in de onderneming: ondernemingsbeleid en management --- Stratégies (management) Strategieën (management) --- Balanced scorecard Balanced scorecard --- Bedrijfsstrategieën --- Bedrijfskunde --- Productie --- Dienstverlening --- Relaties --- Innovatie --- Ondernemerschap --- 65.012.4 --- 65.012.4 Management. Directorate. Technique and methods of management --- Management. Directorate. Technique and methods of management --- 658.011.1 --- Bedrijfsbeleid. Bedrijfsdoelstellingen --- Bedrijfsstrategie --- Bedrijfsmanagement --- Relatie
Choose an application
Het handboek Het ondernemingsplan en de balanced scorecard bevat geen nieuwe management-theorie, maar is een toepassing van bestaande theorieën. Het boek is met het model van de waardeketen van Porter als raamwerk, geweven met twee rode draden. De eerste rode draad is de cyclus van beleid maken. Deze biedt de structuur die nodig is voor het opstellen van een ondernemingsplan. Daarbinnen worden hulpmiddelen aangereikt om praktisch en doelmatig zo'n plan op te stellen. De tweede rode draad is de balanced scorecard en de daarop aansluitende succesfactoren en prestatie-indicatoren. De auteur behandelt aan de hand van overzichtelijke stappenplannen de verschillende aspecten die komen kijken bij het maken van het ondernemingsplan en de bijbehorende strategische balanced scorecard. Bij elke stap wordt aangegeven wat de essentie is voor het proces, welke informatie en welke activiteiten noodzakelijk zijn.
strategisch beleid --- ondernemen --- bedrijfsbeleid --- Business policy --- ondernemingsplan --- #SBIB:022.IOS --- Indicateurs Indicatoren --- Plan d'organisation Organisatieontwerp --- 657.34 --- Prestatiemeting --- BSC (= balanced scorecard) --- Ondernemingsplan --- BSC (= balanced scorecard). --- Ondernemingsplan. --- #SBIB:35H201 --- #SBIB:35H202 --- #SBIB:316.334.2A552 --- Balanced scorecard Balanced scorecard --- Performance Prestatie --- Feedback Feedback --- Communication Communicatie --- Evaluation Evaluatie --- Stratégies (management) Strategieën (management) --- 658.012 --- Strategisch management --- balanced scorecard --- communicatie --- onderneming --- prestatiemeting --- strategisch management --- Overheidsmanagement: technieken --- Overheidsmanagement: prestatiemanagement --- Partijen en strategieën in de onderneming: scientific management, tijds- een bewegingsstudies, beoordelingstechnieken, Taylorisme, kwaliteitsmanagement --- (zie ook: bsc)
Choose an application
In dit boek wordt een overzicht gegeven van de belangrijkste concepten, technieken en organisatorische processen die bedrijven kunnen helpen bij de omschakeling naar strategie-gerichte organisaties, op basis van de balanced scorecard Het boek integreert de inzichten omtrent de conceptuele ontwikkeling van de balanced scorecard met de analyse van een aantal concrete toepassingen en effecten van werken en sturen met de BSC
Balanced Scorecard (BSC). --- Management. --- Business management --- BSC (balanced scorecard) --- strategisch beleid --- 65.01 --- 658.012.123 --- #SBIB:041.GIFT --- #SBIB:303H15 --- #SBIB:35H201 --- #SBIB:35H202 --- 650 --- AA / International- internationaal --- Prestatiemeting --- Strategisch management --- Management strategie balanced scorecard --- 65.01 Methods and methodology. Theory and practice of organization --- Methods and methodology. Theory and practice of organization --- Systeemanalyse binnen het bedrijf --- Methoden en technieken van de bestuurswetenschappen --- Overheidsmanagement: technieken --- Overheidsmanagement: prestatiemanagement --- Theorieën en grondbeginselen. Management --- Scorecard --- Managementtechnieken --- Prestatiemetingen --- Prestatie-indicatoren --- Balanced scorecard Balanced scorecard --- Performance Prestatie --- Stratégies (management) Strategieën (management) --- Prestatie-indicator --- Kostenbeheersing
Choose an application
1. Behoefte aan een gestructureerde aanpak van kwantitatieve beleidsondersteuning ? - 2. Performance management-raamwerk - 3. Strategie - 4. Planning en budgettering - 5. Performance monitoring met behulp van de balanced scorecard - 6. Dashboards - 7. Geografische Informatie Systemen : beter GIS-sen dan missen - 8. Online analytical processing - 9. Rapportering - 10. Het vertalen van bedrijfsvraagstukken naar gegevensverwerking - 11. Data warehousing - 12. Extractie, transformatie, loading - 13. Performance management in de organisatie - 14. Naar een beter zicht op de toekomst, door een beter begrip van het heden op basis van inzichten uit het verleden
Performance management. --- Prestatiemanagement. --- Prestatiemeting. --- Strategisch management. --- business intelligence (informatica) --- budgettering --- Information systems --- strategisch beleid --- management --- Business policy --- datawarehousing --- prestatiemetingsystemen --- Performance management --- #SBIB:35H202 --- 098 Bedrijfskunde --- strategic intelligence --- financial intelligence --- business intelligence --- analytical intelligence --- geografisch informaGIS --- online analytical processing --- Pithead --- benchmarking --- dashboard --- balanced scorecard --- data warehouse --- extractie-transformatie-loading (ETL) --- business intelligence competency center (BICC) --- corporate intelligence office --- office of strategy management --- Performance Prestatie --- Stratégies (management) Strategieën (management) --- Mesure Maat --- Balanced scorecard Balanced scorecard --- Overheidsmanagement: prestatiemanagement --- Management --- Prestatiemetingen --- Strategisch management --- Strategievorming --- Scorecard --- Datawarehouse --- Datamining --- 658.011 --- 681.37 --- 366.4 --- prestatiemanagement --- strategisch management --- organisatieleer --- Management strategie beleid cultuur gedrag --- Bedrijfsbeleid --- Informatiesystemen --- bedrijfsleiding, management --- Prestatiemeting --- Kostenbeheersing
Choose an application
Hoe motiveert u uw medewerkers zo dat zij de missie van het bedrijf uitvoeren? Hoe kunt u individuele, organisatorische en multidepartementale initiatieven zo op elkaar afstemmen dat u nog beter aan de wensen van uw klant tegemoet kunt komen? In dit boek leest u hoe u met de balanced scorecard op een evenwichtige manier de energie, de vaardigdheden en de specifieke kennis die uw medewerkers bezitten, kunt richten op lange-termijndoelstellingen. In Op kop met de balanced scorecard leggen de auteurs duidelijk uit hoe u dit nieuwe managementsinstrument kunt opzetten en in praktijk kunt brengen. Met de balanced scorecard worden vier categorieën gemeten: financiële prestaties, kennis van de klant, interne bedrijfsprocessen en innovatie en kennisontwikkeling. Uw bedrijf is vervolgens in staat te investeren op lange termijn - in klanten, in medewerkers, in productontwikkeling en in nieuwe systemen - in plaats van zich te richten op snelle resultaten op korte termijn. Het boek is gelardeerd met voorbeelden van bedrijven die de balanced scorecard al toepassen, zoals Sears, Roebuck and Company, Mobil Oil Corpoation en Cigna Poperty and Casualty
Social Sciences and Humanities. Management studies, Business Administration, Organizational Science --- Quality Management. --- Informatiemanagement. --- Personeelsmanagement. --- Strategisch management. --- Personnel management --- BSC (balanced scorecard) --- Organization theory --- strategisch beleid --- management --- bedrijfsbeleid --- 658.5 --- Appréciation des prestations du personnel Prestatiebeoordeling --- Balanced scorecard Balanced scorecard --- Mesure Maat --- Changement Verandering --- Performance Prestatie --- Management (cas concrets) Concreet management --- Développement de l'organisation Organisatieontwikkeling --- Stratégies (management) Strategieën (management) --- 658.5 Production engineering and planning. Design. Production management and control --- Production engineering and planning. Design. Production management and control --- #SBIB:316.334.2A553 --- #SBIB:309H251 --- #SBIB:HIVA --- #SBIB:35H203 --- #SBIB:316.334.2A551 --- Personeelsbeleid en loonbeleid, functieclassificaties --- Interne communicatie en organisatie --- Overheidsmanagement: strategisch management --- Partijen en strategieën in de onderneming: ondernemingsbeleid en management --- 658.011.1 --- Bedrijfsbeleid. Bedrijfsdoelstellingen --- Management --- Motivatie --- Veranderingsproces --- Balanced scorecard --- Strategisch management --- Bedrijfspsychologie --- Kostenbeheersing
Choose an application
In dit boek analyseren de auteurs hoe met behulp van het BSC-concept de missie, de doelstellingen en de strategie van de onderneming vertaald kunnen worden in prestatiemaatstaven. Ze reiken ideeën en ervaringen aan om in de praktijk een betere invulling aan de BSC te kunnen geven. Er wordt vooral aandacht geschonken aan nieuwe vormen van prestatiemeting op financieel vlak en op het vlak van integrale bedrijfsprocessen.Verder komt het meten van klanten- en personeelstevredenheid en het lerend en innovatief vermogen van de onderneming expliciet aan bod. Er wordt ook aandacht besteed aan het meten van de milieuprestaties van een onderneming. Het boek is ook doorweven met voorbeelden van indicatoren en implementaties van de BSC in diverse organisaties (industrie, dienstensector en non-profit).
Arbeids- en organisatiepsychologie --- management. --- BSC (balanced scorecard) --- bedrijfsorganisatie --- Business policy --- prestatiemetingsystemen --- 65.01 --- management --- balanced scorecard --- innovatiemanagement --- prestatiemeting --- strategisch management --- value management --- 65.01 Methods and methodology. Theory and practice of organization --- Methods and methodology. Theory and practice of organization --- (zie ook: bsc) --- #SBIB:316.334.2A552 --- #SBIB:35H202 --- #SBIB:001.HIVA --- #A9906A --- Orientation du personnel Personeelsorientatie --- Balanced scorecard Balanced scorecard --- Client Klant --- Mesure Maat --- Organisation en apprentissage Lerende organisatie --- Contrôle Controle --- Appréciation des prestations du personnel Prestatiebeoordeling --- Valeurs (personnel) Waarden (personeel) --- Management (cas concrets) Concreet management --- Comportement psychologique du personnel Psychologisch gedrag van het personeel --- 658.012.123 --- AA / International- internationaal --- 650 --- Kwaliteitszorg --- Managers --- e070345.jpg --- Partijen en strategieën in de onderneming: scientific management, tijds- een bewegingsstudies, beoordelingstechnieken, Taylorisme, kwaliteitsmanagement --- Overheidsmanagement: prestatiemanagement --- Systeemanalyse binnen het bedrijf --- Theorieën en grondbeginselen. Management --- Scorecard --- Managementtechnieken --- Prestatiemetingen --- Prestatie-indicatoren --- Kritieke succesfactoren --- Value based management --- Klantentevredenheid --- Arbeidsvreugde --- Management. --- Prestatiemeting --- Prestatie-indicator --- Kritieke succesfactor
Choose an application
Door de veranderende elementen in de samenleving is het kwaliteitsdebat een thema geworden binnen de publieke sector. Bijgevolg maakt kwaliteitsmanagement in vele landen deel uit van de prioriteiten op de hervormingsagenda en dit op de verschillende bestuursniveaus. Kwaliteit is echter een omvangrijk en complex begrip geworden. Doorheen dit handboek nemen de auteurs de lezer mee in de zoektocht naar een definiëring en een operationalisering van kwaliteitsmanagement in de publieke sector. Vanuit het besef van de veelheid aan methoden en technieken wordt een overzicht gepresenteerd van kwaliteitsmodellen en -technieken, geïllustreerd met talrijke voorbeelden uit de Belgische (federale, Vlaamse, lokale) en buitenlandse overheidscontext. Dit eerste luik van het boek is opgevat als een inleidend handboek inzake kwaliteitsmanagement in de publieke sector. Niet enkel in de Vlaamse en Belgische overheidscontext is kwaliteit een thema op de beleidsagenda geworden, ook in tal van andere landen is dit het geval. In een tweede luik van dit boek belichten de auteurs het kwaliteitsdenken vanuit een internationaal perspectief. Door middel van enkele case studies (Canada, Nederland, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk) worden buitenlandse kwaliteitsinitiatieven systematisch beschreven en geanalyseerd, met het oog op het formuleren van lessen voor de Belgische overheid die we kunnen trekken uit het buitenland. Dit boek combineert theorie en praktijk, rekening houdend met de internationale omgeving. Het richt zich tot iedereen die binnen de publieke sector de uitdagingen voelt om te werken aan kwaliteitsmanagement.
Public administration --- Organization theory --- Administration publique --- Management --- Overheidsbeleid --- 35.07 <493> --- 35.08 <493> --- Academic collection --- #SBIB:35H511 --- #A0309A --- 410 Overheidsdiensten en overheidsbedrijven --- 098 Bedrijfskunde --- Qualité Kwaliteitszorg --- Management public Overheidsmanagement --- Balanced scorecard Balanced scorecard --- Canada Canada --- Pays-Bas Nederland --- France Frankrijk --- Grande-Bretagne Groot-Brittanië --- management --- openbare sector --- kwaliteit --- kwaliteitskringen --- belgie --- internationaal --- kwaliteitszorg --- overheidsbeleid --- 366.4 --- VL / Flanders - Vlaams Gewest - Région Flamande --- BE / Belgium - België - Belgique --- 351.0 --- 350.0 --- 338.047 --- 650 --- Politicologie --- Openbare dienstverlening --- Bestuursorganisatie. Openbaar bestuur--België --- Ambtenarenrecht. Statuut van het openbaar ambt. Theorie van het openbaar ambt--België --- Kwaliteit van het openbaar bestuur --- secteur public --- qualite --- cercles de qualite --- belgique --- international --- bedrijfsleiding, management --- Activiteiten van het openbaar bestuur: algemeenheden. --- Organisatie van het openbaar bestuur: algemeenheden. --- Privé en openbare bedrijven. Openbare diensten. Gemengde economie. --- Theorieën en grondbeginselen. Management. --- Sciences politiques --- Service public --- Belgium --- Politics and government --- 35.08 <493> Ambtenarenrecht. Statuut van het openbaar ambt. Theorie van het openbaar ambt--België --- 35.07 <493> Bestuursorganisatie. Openbaar bestuur--België --- Politics and government. --- Activiteiten van het openbaar bestuur: algemeenheden --- Organisatie van het openbaar bestuur: algemeenheden --- Privé en openbare bedrijven. Openbare diensten. Gemengde economie --- Theorieën en grondbeginselen. Management
Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|