Listing 1 - 10 of 38 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
agressie --- Social ethics --- Developmental psychology --- psychotherapie --- Affective and dynamic functions --- geweld --- assertiviteitstraining --- woede --- #gsdbP --- #GGSB: Psychologie --- 179.8 --- 301.15 --- 361.13 --- 159.94 --- Agressie --- 415.3 --- Psychologie
Choose an application
Study methods --- Objectives of teaching --- Didactics of primary education --- Affective and dynamic functions --- 415.3 --- motivatie (ler) --- 474.4 --- Leerlingensystemen ; basisonderwijs --- Motivatie ; onderwijs
Choose an application
#KVHB:Motivatie --- #KVHB:Onderwijspsychologie --- #KVHB:Persoonlijkheidspsychologie --- motiverend onderwijs --- Persoonlijkheidsdimensies-prestatie --- 415.3 ) Motivatie --- Leren --- Motivatie --- motivatie --- (zie ook: interactief leren) --- sociale opvoeding --- Educational psychology --- persoonlijkheidsleer
Choose an application
415.3 ) * UITVOERENDE FUNCTIES --- 416.5 --- kinderangsten (ler) --- ontwikkelingspsychologie --- Emoties kinderen --- Kinderpsychologie --- Emoties ; kinderen --- Educational sciences --- opvoeding --- Social policy and particular groups
Choose an application
Waarom zijn sommige mensen monogaam en hebben andere veel wisselende seksuele contacten? - Waarom is risicovol gedrag, zoals gokken, zo aantrekkelijk? - Waarom zijn nicotine en heroïne verslavend en is LSD dat niet? - Wat doen fastfoodrestaurants om te zorgen dat hun klanten meer gaan eten? - Kunnen we in de toekomst ons genot zelfstandig reguleren? Genot is de belangrijkste drijfveer van de mens. Het bepaalt onze cultuur en ons gedrag. We halen het overal uit – eten, sigaretten, drugs, drank, seks, sport, muziek, bidden, dansen, schenken aan goede doelen – maar uiteindelijk draait het daarbij steeds om dezelfde plek in het brein, het genotscircuit. David Linden combineert de nieuwste wetenschappelijke inzichten met onderhoudende verhalen om de werking van genot te verklaren. Hij legt uit waarom bepaald gedrag ons in extase brengt en hoe dat uit de hand kan lopen en kan overgaan in dwangmatigheid en verslaving – waarbij je steeds meer wilt van wat je steeds minder lekker vindt.
Philosophical anthropology --- Affective and dynamic functions --- 178 --- #KVHB:Conditionering --- #KVHB:Neurobiologie --- #KVHB:Verslaving --- 415.3 --- conditionering --- genot --- menselijk gedrag --- psychologie --- Neuropsychologie --- Toxicomanie (verslaving) --- Toxicomanie --- Uitvoerende functies
Choose an application
Laat je dag niet meer verpesten door het gezeur en gezanik van collega's, familie of vrienden. Ontdek hoe je korte metten maakt met hun geklaag.Voor veel mensen is het glas altijd halfleeg. Op de eerste lentedag klagen ze al over de warmte en bij een salarisverhoging mekkeren ze over de nieuwe auto van de buren. Klinkt dit bekend ? Maak dan gebruik van je aangeboren optimisme en reken ook af met de klaagcultuur, thuis en op het werk! Bron : http://www.boekenbank.be
pessimisme --- gedragsverandering --- luisteren --- Affective and dynamic functions --- Sociology of culture --- #KVHB:Klagen --- 415.3 --- optimisme --- positief denken --- zelfontplooiing --- zelfzorg --- sociologie --- Uitvoerende functies --- Communicatie --- Communicatiepsychologie --- Communicatieve vaardigheden --- Sociale vaardigheden --- Gedrag --- Attitudes --- Attitude
Choose an application
Succes en plezier in het werk zijn vooral afhankelijk van emotionele intelligentie. Kunt u uzelf motiveren om constant te presteren? Hoe gaat u met tegenslag om? Kunt u de emoties van uzelf en anderen goed inschatten? En hoe gaat u om met frustratie of boosheid van anderen? Een emotioneel intelligent persoon kan goed omgaan met zijn eigen emoties en die van anderen. Emotionele intelligentie is dus zowel een persoonlijke als een sociale vaardigheid. Dat onderscheid vormt ook de rode draad van dit boek. U leert hoe u uw eigen emoties beter kunt begrijpen en allerlei emotionele uitbarstingen in goede banen kunt leiden. Daarnaast wordt uitgebreid ingegaan op emoties in relaties met anderen. Hoe kunt u uw eigen emoties met anderen delen, zonder die anderen meteen af te schrikken? Wat voelen anderen? Hoe kunt u reageren als anderen kwaad zijn? Speciale aandacht gaat daarbij uit naar de sociale media. Want uw emoties uiten via Twitter, Facebook en e-mail brengt weer nieuwe risico's met zich mee. Emotionele intelligentie is de basis voor succes in uw carrière en persoonlijke leven. Dit boek hoopt daar een bijdrage aan te leveren.
Emotionele intelligentie. --- emotionele ontwikkeling --- Mass communications --- EQ (emotioneel quotiënt) --- Affective and dynamic functions --- Industrial psychology --- Communicatie --- Communicatieve vaardigheden --- Emotionele intelligentie --- 643 Taalzorg --- #KVHA:Taalkunde; Nederlands --- #KVHA:Communicatie; Nederlands --- #KVHA:Emotionele intelligentie --- emotionele intelligentie --- emoties --- 415.3 --- Nederlands 843 --- taal --- communicatie --- gevoelens --- agressie, emoties, instinct, motoriek en wil --- Stijlleer
Choose an application
Dit boek brengt de kennis over agressie in de jeugdzorg bij elkaar. Het eerste deel biedt een overzicht van de theorie. Alle aspecten van het ontstaan en de ontwikkeling van agressief gedrag van kinderen en jeugdigen worden behandeld. De auteurs geven eerst een overzicht en bespreken dan in drie hoofdstukken de invloed van het kind zelf, de ouders en andere opvoeders en de maatschappelijke omstandigheden. De andere hoofdstukken gaan over agressie van kinderen en jeugdigen in de dagbehandeling, de residentiële jeugdzorg en de kinder- en jeugdpsychiatrie. Naast de algemene factoren zijn ook de fysieke inrichting van het gebouw en de leefruimten, de persoon van de hulpverlener en diverse andere factoren van invloed op de kans dat een kind of jeugdige agressief gedrag gaat vertonen
Jeugdzorg. --- agressie --- hechting (psychologie) --- Psychiatry --- jeugdzorg --- Social policy and particular groups --- Residentiële jeugdzorg ; Nederland --- Geweld in de jeugdzorg --- Aggressiveness (Psychology) management --- Child welfare --- hulpverlening --- 415.3 --- 494 --- Jeugdhulpverlening --- 364.264 --- Agressie --- Jeugdzorg --- Agressie ; hulpverlening --- algemene psychologie, uitvoerende functies --- Jeugdwerk - Jeugdbeleid --- 362.7 --- PXL-Social Work 2015 --- Dagcentra --- Residentiële zorg --- Kinder- en jeugdpsychiatrie --- Dagcentrum --- Residentiële jeugdzorg ; Nederland
Choose an application
motivatie --- gedrag (mensen) --- Affective and dynamic functions --- Menselijk gedrag --- Motivatie --- 415.4 --- Academic collection --- algemene psychologie --- 159.947 --- #GSDBP --- Psychologie Psychologie --- Relations humaines Menselijke relaties --- Motivation (personnel) Motivatie (personeel) --- 415.3 ) Motivatie --- psychologie, sociaal --- gedrag --- 159.94 --- Psychologie van de wil. Wilskracht --- 159.947 Psychologie van de wil. Wilskracht --- Psychische functies
Choose an application
Een begeleidingsprogramma voor kinderen en jongeren met autisme dat zich richt tot hulpverleners die kinderen en jongeren met autisme begeleiden met betrekking tot vriendschapsrelaties. Het begeleidingprogramma werd uitgetest door thuisbegeleiders van Tanderuis. Een methodiek voor hulpverleners om kinderen en jongeren te helpen hun vriendschapsrelaties te verstevigen en uit te breiden. Thema’s als plagen, pesten, conflicten oplossen, de gevaren van het internet, en “neen” leren zeggen tegen vrienden worden uitgewerkt, waarbij telkens ruimte is voor individualisering. Dit boek behandelt verschillende vriendschapsgerelateerde thema's als plagen en pesten, conflicten oplossen, de gevaren van het internet en 'neen' zeggen tegen vrienden. Het stelt jongeren met autisme in staat om hun persoonlijke vriendschapsdefinitie uit te werken en biedt hen de kans om hun vriendenkring te verstevigen en eventueel uit te breiden. De hulpverleningsrelatie wordt verduidelijkt aan de hand van de gps-metafoor. (Bron: www.lannoo.be) Voor kinderen met autisme en hun begeleiders. Nederlands Werkboek met 50 oefeningen voor jongeren. Met een autismevriendelijke vormgeving en inhoud. (Bron: www.lannoo.be)
Orthopedagogics --- vriendschap --- autisme --- orthopedagogiek --- 415.3 --- 462.4 --- Autisme --- Relaties --- Sociale vaardigheden --- Vriendschap --- emoties --- netwerken --- pesten --- relaties --- werkboek --- Personen met autisme --- 376.44 --- Autisme ; kinderen --- Uitvoerende functies --- Autistische kinderen --- Kinderen --- Begeleiding --- Jeugd --- autismespectrumstoornis (ASS) --- Kind --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Didactics of social education --- Primary education --- Jongere --- Autismespectrumstoornis
Listing 1 - 10 of 38 | << page >> |
Sort by
|