Listing 1 - 10 of 16 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Social problems --- 316.647.3 --- 179.8 --- 343.96 --- Violence --- Geweld. --- Comportement collectif
Choose an application
Polemology --- Social psychology --- 316.647.3 --- 355 --- 159.923.3 --- Agressie. Geweld --(sociale psychologie) --- Defensie. Krijgskunst. Landsverdediging. Strijdkrachten. Krijgskunde --- Karaktertrekken. Kenmerken van de persoonlijkheid --- War --- Congresses. --- 159.923.3 Karaktertrekken. Kenmerken van de persoonlijkheid --- 355 Defensie. Krijgskunst. Landsverdediging. Strijdkrachten. Krijgskunde --- Guerre --- Congresses --- Congrès --- 316.647:3
Choose an application
Sociological theories --- Political philosophy. Social philosophy --- Bataille, Georges --- Bataille, G. --- Geweld --- Sociologie --- Violence --- 316.2 BATAILLE, GEORGES --- 323.1 --- 316.647.3 --- Sociologische richtingen. Sociologische scholen. Sociologen--BATAILLE, GEORGES --- Nationale bewegingen. Nationalisme. Rassenpolitiek --- Agressie. Geweld --(sociale psychologie) --- Efree KHLSH --- ebookssh32.JPG --- Politieke filosofie ; Frankrijk --- 323.1 Nationale bewegingen. Nationalisme. Rassenpolitiek --- 316.2 BATAILLE, GEORGES Sociologische richtingen. Sociologische scholen. Sociologen--BATAILLE, GEORGES --- 316.647:3
Choose an application
Om het geweld op scholen effectief aan te pakken, wordt er in deze studie een verklaringsmodel van geweld aangereikt. Dit model maakt de actoren die een rol spelen bij geweld op school inzichtelijk. Daarbij worden curatieve en preventieve oplossingen geschetst voor de concrete aanpak van geweld binnen de school. Een structurele aanpak richt zich op het signaleren en analyseren van geweld op school, het opzetten en uitvoeren van plannen en de evaluatie ervan. De geschetste oplossingen kunnen zowel schoolgebonden als schooloverstijgend worden uitgevoerd. Twee gevalsbeschrijvingen concretiseren de theorie.
Lerarenopleiding --- Pedagogiek en onderwijskunde --- Algemeen. --- Didactische principes. --- Social problems --- Sociology of education --- 343.969 --- 316.647:3 --- 371 --- 316.647.3 --- agressie --- geweld --- pesten --- school en geweld --- 454.9 --- kinderen --- onderwijs --- 433.4 ) Sociale, rationele en seksuele opvoeding van het kind --- scholen --- Geweld op school : aanpak --- Vredesopvoeding --- Geweld : preventie --- 416.5 --- 371 Onderwijs. Schoolwezen --- Onderwijs. Schoolwezen --- 343.969 Geweld in het algemeen --- Geweld in het algemeen --- Agressie. Geweld --(sociale psychologie) --- schoolmoeheid, spijbelen, pesten en overige onderwerpen --- Onderwijs --- Scholen --- Geweld --- Kinderen --- Gedragsproblemen --- School (instelling) --- Kind --- Gedragsprobleem --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
In verschillende gedaanten dringt geweld zich op in de moderne samenleving. Naast het geweld van politieke aanslagen (11 september, de moord op Pim Fortuyn) trekken onbegrijpelijke schietpartijen op scholen, geweld op straat en voorbeelden van zinloos geweld sterk de aandacht. Leven we in een geweldcultuur? Neemt het geweld toe of is de ervaring van geweldtoename voornamelijk een effect van de aandacht voor geweld in de media? Deze boekaflevering van Mens & Maatschappij stelt publiek geweld centraal: vormen van geweld in de openbare of semi-openbare ruimte die niet politiek gemotiveerd zijn, maar wel het algehele gevoel van veiligheid beïnvloeden. In verschillende bijdragen worden maatschappelijke achtergronden van agressie en geweld bij jongeren geanalyseerd, en komen sociologische en psychologische typeringen van daders van specifieke gewelddelicten aan de orde. Ook het geweld van burgers tegen de politie in bepaalde gevaarsituaties krijgt aandacht. Een uitvoerig overzicht van de wetenschappelijke theorieën over de relatie tussen jeugdcriminaliteit en geweld biedt aanknopingspunten voor verdere discussie. (Bron: covertekst)
School violence --- Violence --- Violence. --- Violent crimes. --- Youth and violence. --- Sociology --- youth [people] --- crime --- Criminology. Victimology --- violence --- geweld --- Social problems --- Social aspects --- Violent crimes --- Youth and violence --- 316.647.3 --- 343.92 --- 343.946 --- 179.8 --- Geweld --- sociologie --- #SBIB:343.9H0 --- #KVHB:Criminele en juridische psychologie --- #KVHB:Geweld --- 316.647:3 --- 061 Ethische problemen --- 122 Criminaliteit --- 343.946 Jeugddelinkwentie --- Jeugddelinkwentie --- 343.92 Maatschappij en criminaliteit --- Maatschappij en criminaliteit --- Violence and youth --- Crimes, Violent --- Crimes of violence --- Crime --- Violent behavior --- Social psychology --- Student violence --- Violence in schools --- School vandalism --- Students --- 301.15 --- 301 --- Criminologie --- Agressie. Geweld --(sociale psychologie) --- Crimes against --- Agressie --- Samenleving --- Veiligheid --- Jeugdcriminaliteit --- Thuis
Choose an application
Girard, René --- Girard, René, --- Congresses. --- Girard, René, --- 1 GIRARD, RENE --- #GOSA:V.A.M --- #gsdb3 --- 316.647.3 --- 364.29 --- #GGSB: Filosofie --- #GGSB: Psychologie --- Filosofie. Psychologie--GIRARD, RENE --- Girard, Rene --- -Congresses --- 1 GIRARD, RENE Filosofie. Psychologie--GIRARD, RENE --- Filosofie --- Psychologie --- Girard, René, - 1923-2015 - Congresses --- Girard, René, - 1923-2015
Choose an application
Agressie en (seksueel) geweld onder jongeren nemen onrustbarend toe. Weliswaar komt nog steeds een vrij kleine groep in aanraking met de politie en justitie, maar de ernst van de delicten stijgt. Naast de meer 'klassieke' middelen als Stop- en Halt-projecten of geldboetes worden er sinds een aantal jaren sociale vaardigheidstrainingen voor deze vergrijpen ingezet. In dit boek komen vragen aan de orde als: hebben dergelijke sociale vaardigheidstrainingen ook daadwerkelijk effect? Voor welk soort vergrijpen zijn zij wel of juist niet geschikt? Wat zijn de ervaringen tot nu toe? Wat kan in preventieve zin gedaan worden, via bijvoorbeeld beïnvloeding van de ouders van deze jongeren? Bestaan er ook juridische middelen om het volgen van zogenaamde opvoedingscursussen af te dwingen? Of moeten vooral de scholen in het voortgezet (en basis) onderwijs meer ingeschakeld worden? Het boek is bedoeld voor jeugd-, school- en forensisch-psychologen, orthopedagogen, kinder- en jeugdpsychiaters, maatschappelijk werkers en schooldecanen. (Bron: covertekst)
Criminology. Victimology --- Social problems --- Age group sociology --- Social welfare methods --- 316.47.053 --- 316.647.3 --- moeilijk opvoedbare jongeren --- jeugdmisdadigheid --- leerlinggedrag --- sociale vaardigheden --- seksuele misdrijven --- preventie --- 343.85 --- Jeugdbescherming (kinderbescherming) --- Jeugdmisdadigheid (delinquente jeugd, jeugdcriminaliteit, jeugddelinquentie) --- Sociale vaardigheden --- 376 --- 343.3 --- 371.21 --- 007 --- 343.6 --- 361.01
Choose an application
Polemology --- Social psychology --- conflicten --- sociaal gedrag --- polemologie --- migranten --- internationale verhoudingen --- #SBIB:327.5H21 --- vrede --- conflictbeheersing --- migrantenbeleid (x) --- islam --- christendom --- Republika Srbija [land - RS] --- Libanon [land in werelddeel Azië] --- Soedan [land in werelddeel Afrika] --- 327.5 --- 316.647.3 --- 316.455 --- $?$91/06 --- 301.15 --- 327 --- 325 --- Vrede – oorlog, oorlogssituaties
Choose an application
Philosophical and theological essay on violence and culture following the biblical book Job. .
cultuurfilosofie --- geweld --- #GROL:SEMI-130.2 --- #gsdb3 --- exegese --- Oud Testament --- 130.2 --- 223.2 --- 316.647:3 --- 130.2 Filosofie van de cultuur. Cultuurfilosofie. Cultuursystemen. Kultuurfilosofie --- Filosofie van de cultuur. Cultuurfilosofie. Cultuursystemen. Kultuurfilosofie --- Job. Hiob --- Agressie. Geweld --(sociale psychologie) --- Philosophy and psychology of culture --- Religious studies --- Ethnology. Cultural anthropology
Choose an application
Dit boek gaat over de preventieve aanpak van het hooliganisme via fan-coaching. Het laat zien wat het betekent om hooligan te zijn, hoe dat voelt, waarmee een hooligan zich door de week bezighoudt enz. Het vertelt vooral hoe dankzij fan-coaching met vallen en opstaan een uiteindelijk succesvolle relatie met de leden van een hooliganside is opgebouwd, welbepaald de X-side van Antwerp. (Bron: covertekst)
Sociology of sport --- Criminology. Victimology --- vandalisme --- Social problems --- hooliganisme --- geweld --- voetbal --- fan-coaching --- Voetbalgeweld --- Voetbalvandalisme --- Vandalisme --- probleemjongeren --- Vlaanderen --- #SMV:België --- Academic collection --- 316.647.3 <493> --- 796.332.073 <493> --- 343.971.1 --- #A9309A --- 858 Geweld --- voetvalvandalisme --- 343 --- 362.7 --- 493.8 --- Hooliganisme. Voetbalvandalisme. jeugdcultuur en criminaliteit--(criminaliteit en subcultuur) --- 343.971.1 Hooliganisme. Voetbalvandalisme. jeugdcultuur en criminaliteit--(criminaliteit en subcultuur) --- Hooliganisme
Listing 1 - 10 of 16 | << page >> |
Sort by
|