Narrow your search

Library

UAntwerpen (6)

UGent (3)

UHasselt (3)

AP (2)

KDG (2)

KU Leuven (2)

VIVES (2)

VUB (2)

AMSAB (1)

Arteveldehogeschool (1)

More...

Resource type

book (5)

digital (1)


Language

Dutch (4)

English (2)


Year
From To Submit

2014 (1)

2013 (1)

1998 (1)

1995 (1)

1991 (1)

More...
Listing 1 - 6 of 6
Sort by

Book
Overreden en verleiden : de psychologie van beïnvloeding
Authors: ---
ISBN: 9789043028929 9043028924 Year: 2014 Publisher: Amsterdam Pearson

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Beïnvloeding gebeurt om verschillende redenen en op verschillende manieren. In Overreden en verleiden, de psychologie van de beïnvloeding, worden de belangrijkste beïnvloedingsmechanismen, besproken. Daarbij gaan de auteurs in op zowel directe als minder directe beïnvloedingsstrategieën. Beïnvloeding is een breed begrip, en in dit boek belichten de auteurs dan ook verschillende facetten van beïnvloeding. Zo wordt er ingegaan op factoren die bepalen of en wanneer informatie overtuigt en inderdaad leidt tot andere meningen, voorkeuren en gedrag. Ook bespreken de auteurs sociale aspecten van beïnvloeding: informatie komt van anderen en wie dat zijn bepaalt natuurlijk ook hoe we met die informatie omgaan. Diverse beïnvloedingsmechanismen worden geïllustreerd met voorbeelden uit het dagelijks leven in verschillende situaties waarin beïnvloeding relevant is. Hierbij wordt de lezer een inzicht geboden in allerlei niveaus van beïnvloeding. Van reclame en marketing, maar ook in beïnvloeding in de context van gezondheid, en het brede gebied van handhaving waarin actoren als de overheid, de leiding van scholen en verkeersregelaars proberen te bewerkstelligen dat mensen zich aan de regels houden. Ten slotte staan de auteurs ook stil bij de diverse kanalen waarover beïnvloeding kan plaatsvinden, variërend van massamedia, social media of gewoon interpersoonlijke interactie. DoelgroepOverreden en verleiden, de psychologie van de beïnvloeding is geschreven voor bachelor studenten wetenschappelijk onderwijs aan de opleidingen (Sociale) Psychologie, Communicatiewetenschappen, Marketing, Politicologie en opleidingen op het gebied van bestuurs- en beleidswetenschappen en gezondheidvoorlichting en preventie.Daarnaast is het boek geschikt voor hogere jaars hbo-studenten aan de opleidingen, Toegepaste psychologie, MWD, SPH en opleidingen op het gebied van communicatie en marketing.Bron : http://www.pearsoneducation.nl

Attitudes and decisions
Authors: ---
ISBN: 0415011124 9780415011129 Year: 1988 Publisher: London Routledge


Digital
Survey-onderzoek : de meting van attitudes en gedrag
Authors: ---
ISBN: 9789059319479 9789460947285 Year: 2013 Publisher: Den Haag Boom Lemma

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Survey-onderzoek speelt een belangrijke rol in onze samenleving. Het leert ons hoe we denken over het regeringsbeleid, over verschillende politieke partijen en hun leiders en over tal van organisaties en instellingen. Survey-onderzoek leert ons ook hoe we onze vrije tijd doorbrengen, wat we vinden van de nieuwe generatie smartphones, de vernieuwde chocoladehagel en de criminaliteitsbestrijding. Dit boek gaat in op de geschiedenis van survey-onderzoek en geeft aanwijzingen hoe survey-onderzoek moet worden uitgevoerd. Hoe kom je van een onderzoeksvraag naar een concreet onderzoek? Hoe benader je respondenten: telefonisch, op de meubelboulevard of via internet? Hoe stel je een steekproef samen? Hoe ontwikkel je zelf een goed meetinstrument? Hoe formuleer je de vragen? Hoe presenteer je de antwoordmogelijkheden? Hoe ga je om met vertrouwelijkheid van de antwoorden die je hebt gekregen? Hoe rapporteer je je onderzoek? Dit boek levert een theoretische basis en veel praktische aanwijzingen over hoe je een survey-onderzoek moet ontwerpen, uitvoeren en rapporteren. Het boek richt zich op studenten in de gedrags- en maatschappijwetenschappen en is eveneens bruikbaar in de hogere jaren van het hoger beroepsonderwijs.

Cognitieve sociale psychologie
Authors: ---
ISBN: 906009235X Year: 1991 Publisher: Amsterdam Boom


Book
Emotional reactions to the outcomes of decisions: the role of counterfactual thought in the experience of regret and disappointment
Authors: --- ---
Year: 1998 Publisher: Tilburg Tilburg University

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Listing 1 - 6 of 6
Sort by