Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|
Choose an application
Dit is nu een voorbeeld van een uiterst praktisch, handzaam, leerzaam en nuttig naslagwerkje over de meest voorkomende problemen die een Nederlandse docent krijgt, als hij in het Engels moet gaan lesgeven. Allerlei voorbeelden van 'Denglish' (letterlijke vertalingen van Nederlands in Engels) passeren de revue. Maar ook algemene suggesties over hoe je het zegt in het Engels (of Amerikaans) komen aan de orde. Met name als het gaat om metacommunicatie over lesgeven. Zo is een bank waar leerlingen aan zitten een desk en geen bank. Zo is een aula een lecture room, lecture hall of theatre. Het geheel is gepresenteerd in alfabetische volgorde met een index achterin. Een must voor elke docent van een middelbare school tot universiteit die in het Engels lesgeeft! © NBD Biblion - Dr. E.A. van Kemenade
Didactics of English --- didactiek --- Engels --- Engelse spraakkunst ; didactiek --- Engelse uitspraak --- 485.22 --- Engelse taal --- 844.6 --- Lesgeven --- Taalgebruik - Taalbeheersing - Taalzuivering --- Teachers --- Methodology --- Handbooks, manuals, etc. --- English language --- Study and teaching --- Activity programs --- PXL-Education 2016 --- onderwijsstrategie --- taalgebruik --- zakelijk Engels --- 371.12 --- Leraren --- CLIL --- Secundair onderwijs --- Hoger onderwijs --- Taalgebruik --- Spreken --- 802 --- Leraar --- Content and Language Integrated Learning --- Directie
Choose an application
History of education and educational sciences --- Klein Seminarie [Roeselare] --- Catholic high schools --- History. --- 373.5 <493-17> --- Academic collection --- #GGSB: Geschiedenis (West-Vlaanderen) --- C3 --- instellingsgeschiedenis --- onderwijsinstellingen --- Roeselare [gemeente in arrondissement Roeselare - BE] --- middelbaar onderwijs (x) --- middelbaar onderwijs --- scholen --- secundair onderwijs --- Roeselare --- geschiedenis --- 63.001.5 --- Geschiedenis --- Middelbaar onderwijs--Vlaanderen. Vlaams Gewest. Nederlandstalige Gemeenschap in België --- Kunst en cultuur --- History --- High schools --- Klein Seminarie (Roeselare, West Flanders, Belgium) --- Klein Seminarie van Roeselare (Roeselare, West Flanders, Belgium) --- Klein Seminarie van Roeselare (Roeselare, Belgium) --- Geschiedenis (West-Vlaanderen)
Choose an application
1
Didactics of English --- jeugdliteratuur --- Children's literature. Juvenile literature --- Engels --- didactische werkvormen --- Didactic strategies --- #SBIB:316.334.1O440 --- #SBIB:37H0 --- Academic collection --- didactiek --- literature --- literatuur --- enge 485.2 --- 485.2 --- Jeugdliteratuur --- Vreemdetalenonderwijs --- Burgess, Melvin --- Dhami, Narinder --- Haddon, Mark --- ICT --- Lesmateriaal --- Literatuur --- Secundair onderwijs --- Vreemde talenonderwijs --- 802 --- Taalonderwijs : Engels --- Taalonderwijs : didactiek --- 802.0-07 --- 802.0-07 Engels: taalonderwijs; taalverwerving --- Engels: taalonderwijs; taalverwerving --- Onderwijsgedrag: algemeen --- Pedagogie --- didactiek secundair onderwijs - Engelse taal en letterkunde --- Taal en letterkunde; overige talen : Engels --- Taal en letterkunde; overige talen --- Engelse literatuur --- #BSCH: vak: Engels --- Young adultliteratuur --- Vlaanderen --- Vlaams --- Emigratie
Choose an application
Didactics of English --- Didactics of secundary education --- SO (secundair onderwijs) --- Engels
Choose an application
De interesse voor het aanbieden van middelbare schoolvakken in een vreemde taal (CLIL of Content-and- Language Integrated Learning) is de laatste jaren sterk gegroeid. In 2014 zullen alle middelbare scholen van de Vlaamse Gemeenschap CLIL-programma's kunnen aanbieden aan hun leerlingen voor maximum 20% van de zaakvakken, een percentage dat na positieve evaluatie na 2 jaar verhoogd kan worden.Dit boekje wil een leidraad zijn voor scholen en leerkrachten die met CLIL willen starten. In een eerste deel wordt verduidelijkt wat CLIL wel en niet is en aan welke voorwaarden goed CLIL-onderwijs moet voldoen. Daarbij staat niet alleen de specifi eke onderwijsaanpak eigen aan dit soort onderwijs centraal. Er wordt ook ruim aandacht besteed aan de taal- en zaakvakkennis en -vaardigheden waarover CLIL-leerkrachten moeten beschikken. Ook de kwaliteitseisen waaraan CLIL-scholen moeten voldoen, worden belicht. Alle aangereikte principes worden geïllustreerd en verder verduidelijkt aan de hand van voorbeeldmateriaal en concrete cases.Het boekje is een must voor elke lerarenopleider, leraar, student-leraar en pedagogische begeleider, of ze nu een taal of een niet-taalvak geven of begeleiden. Als e-book biedt het boekje toegang tot bijkomende online informatie, verwerkingsopdrachten met feedback en concreet lesmateriaal.Bron : http://www.bol.com
Dutch language --- Study and teaching --- Didactics of secundary education --- talenonderwijs --- onderwijspraktijk --- Didactics of languages --- Belgium --- Vreemdetalenonderwijs ; secundair onderwijs ; Vlaanderen --- CLIL --- Taalvaardigheid ; secundair onderwijs --- 456.2 --- Vreemdetalenonderwijs --- Academic collection --- vertalen --- vreemdetalenonderwijs --- #PBIB:+110.61 --- didactiek --- 81'243 --- Vreemde talen-onderwijs --- Taalvaardigheid --- 475.3 --- taalvaardigheid --- vreemde talen-onderwijs --- Taal en letterkunde; overige talen --- Onderwijs : Didactiek : Secundair onderwijs : Algemeen --- didactiek algemeen - taal en letterkunde overige talen --- content and language integrated learning --- vreemde taal - tweede taal- non-native speakers --- Secundair onderwijs --- Moderne vreemde talen --- Frans --- Engels --- Duits --- Didactiek --- Taalgericht vakonderwijs --- Content and Language Integrated Learning --- Dutch language - Study and teaching
Choose an application
Glass --- decorative arts [discipline] --- leadlights --- glass painting [image-making] --- glaskunst --- Caen, Joost
Choose an application
"We leren niet voor de school, maar voor het leven."Seneca. Maar voor wélk leven leren wij? Volgens de politiek en de publieke opinie moet het onderwijs allereerst een extern doel dienen: economische groei of sociale vooruitgang. Levenslang en levensbreed leren – zo luidt het parool van een competitieve kennismaatschappij. Onderricht wordt op die manier verengd tot instructiepsychologie, in functie van meetbare output en maximale leerwinst. De auteurs van dit boek hebben daarop een andere kijk. Vanuit een humaan en ethisch perspectief is vorming veel meer dan investeren in menselijk kapitaal. Het is een open en onvoorspelbaar gebeuren, een betekenisvolle en bevrijdende omvorming van het leven. Het klassieke humanistische opvoedingsideaal (Bildung) lijkt vandaag nochtans moeilijk verdedigbaar. Deze essaybundel zet in op de fundamentele vraag wat 'humaniora' nog kán betekenen – als belofte voorbij berekening. Authentieke vorming vrijwaart en verdiept het verlangen van de mens naar het andere buiten en boven zichzelf. Vorming staat zo in het teken van weerbaarheid en verzet tegen alles wat jonge mensen neerhaalt of klein houdt – vorming uit liefde voor een hernieuwbare wereld. Na Geweld herdacht voorbij oorlog en vrede (Acco, 2014) stellen opnieuw drie generaties van oud-leerlingen en leraren uit het Klein Seminarie van Roeselare (on)eigentijdse, kritische vragen. Ze formuleren – vanuit diverse disciplines en denkwijzen – visies en voorstellen omtrent 'humaniora', zowel op het niveau van het middelbaar als het voortgezet onderwijs.
humaniora --- Research on teaching --- Belgium --- 450.46 --- onderwijsvernieuwing --- Educational change --- Education [Secondary ] --- Education [Higher ] --- Secundair onderwijs
Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|