Narrow your search

Library

UAntwerpen (5)

KDG (4)

AP (3)

Arteveldehogeschool (2)

Odisee (2)

Thomas More Mechelen (2)

VIVES (2)

EhB (1)

Hogeschool Gent (1)

Hogeschool West-Vlaanderen (1)

More...

Resource type

book (5)


Language

Dutch (3)

English (2)


Year
From To Submit

2013 (2)

2010 (1)

2007 (1)

2001 (1)

Listing 1 - 5 of 5
Sort by

Book
Wat werkt op school : research in actie : meta-analyse van 35 jaar onderwijsresearch direct toepasbaar in beleid en praktijk : beter leerproces, hogere resultaten
Author:
ISBN: 9789074233705 Year: 2007 Publisher: Vlissingen Bazalt

Designing a new taxonomy of educational objectives
Author:
ISBN: 0803968361 Year: 2001 Publisher: Thousand Oaks, Calif. Corwin

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Leren in vijf dimensies : moderne didactiek voor het voortgezet onderwijs
Authors: ---
ISBN: 9789023249740 Year: 2013 Publisher: Assen Van Gorcum


Book
Teacher evaluation that makes a difference : a new model for teacher growth and student achievement
Authors: ---
ISBN: 9781416615736 Year: 2013 Publisher: Alexandria, Va ASCD

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In this essential new book, best-selling author and researcher Robert J. Marzano and teacher-effectiveness expert Michael D. Toth lay out a framework for the next generation of teacher evaluation: a model focused primarily on helping educators develop and improve their practice. By taking into account multiple accurate, data-rich measures of teacher performance and student growth, the model ensures that all teachers receive fair, meaningful, and reliable evaluations. The book includes 

- Standards, rubrics, and suggested rating methodologies; 
- A detailed, five-phase plan for implementing the model; 
- Guidelines for calibrating evaluation criteria according to teachers experience levels; 
- A step-by-step guide to creating a coaching program for teachers who require intervention; 
- and Recommendations for using technology platforms to enable teacher collaboration. 

Teacher evaluation has too often focused on affixing ratings to teachers rather than helping them grow into mastery. The practical, field-tested model proposed in Teacher Evaluation That Makes a Difference has everything your school or district needs to provide teachers and, by extension, their students with the support necessary for success.


Book
Wat werkt : pedagogische handelen & klassenmanagement : evidence-based strategieën voor iedere leraar
Authors: --- ---
ISBN: 9789074233958 Year: 2010 Publisher: Vlissingen Bazalt

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Hoe snel kunnen leraren goed worden in pedagogisch handelen & klassenmanagement? Wat is daarvoor nodig? Dit boek vertaalt de research over dit onderwerp naar de praktijk. Hoewel de eigenschappen van een pedagogisch/organisatorisch goede leraar duidelijk zijn en soms zelfs zeer voor de hand liggen, is vaak minder duidelijk hoe je zo?n goede leraar kunt worden. Je kunt je afvragen of je als goede pedagoog/organisator geboren wordt, of dat je het kunt worden als je het nog niet bent? Gelukkig is het antwoord: je kunt het heel goed leren! Pedagogisch/organisatorisch goede leraren zijn mensen die inzicht hebben in, en gebruikmaken van specifieke strategieën op het vlak van pedagogisch handelen & klassenmanagement. Als een leraar voorlichting en training krijgt over deze strategieën, kan zij haar gedrag aanpassen. Wat op zijn beurt kan leiden tot veranderingen in het gedrag van de leerlingen, wat vervolgens weer een positief effect kan hebben op de leerlingenprestaties.Uit research die aan de basis ligt van dit boek blijkt dat leraren die een training eff ectieve strategieën voor pedagogisch handelen & klassenmanagement hebben gevolgd beter gebruik maken van deze technieken, vergeleken met een groep ongetrainde leraren. Ook blijkt dat leerlingen van de geschoolde leraren minder vaak de orde verstoren en meer betrokkenheid aan de dag leggen, dan leerlingen in de controlegroepen. Eén van de meest veelbelovende bevindingen uit onderzoek naar de beste manier om een pedagogisch/organisatorisch vaardige leraar te worden, is dat je het redelijk snel leert. In een van de onderzoeken komt men zelfs tot de conclusie dat de vaardigheden van leraren in pedagogisch handelen & klassenmanagement aanzienlijk verbeterd kunnen worden na niet meer dan het bestuderen van een boek met praktische aanwijzingen en twee workshops van een halve dag. Voor de meeste leraren leidt een kleine investering al tot een merkbaar resultaat. Dit werd zowel uitgewezen door onderzoeken in het basisonderwijs als door vergelijkbare onderzoeken in het voortgezet onderwijs. Zaak is uiteraard wel dat men dan daadwerkelijk bezig gaat met de strategieën voor pedagogisch handelen & klassenmanagement die een door research aangetoond effect hebben. Welke strategieën dat zijn, daarover gaat dit boek

Listing 1 - 5 of 5
Sort by