Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|
Choose an application
Dictoglos is een werkvorm voor taalonderwijs, waarbij interactie tussen taalleerders centraal staat en verschillende taalvaardigheden tegelijkertijd worden geoefend. De werkvorm is te gebruiken voor alle soorten taalonderwijs, ongeacht de doeltaal en de moedertaal, en is zowel geschikt voor hoger- als voor lageropgeleiden. In dit boek worden de gebruiksmogelijkheden en didactische voordelen van dictoglos aan de hand van praktische voorbeelden belicht.
taalvaardigheid --- Didactic strategies --- interactief onderwijs --- talenonderwijs --- Didactics of languages --- Second language acquisition --- NT2 --- actieve werkvormen --- Tweede-taalverwerving --- Vreemdetalenonderwijs --- didactiek --- samenwerkend leren --- samenwerkend leren. --- LANGUES VIVANTES --- LANGAGE ET LANGUES --- ETUDE ET ENSEIGNEMENT --- DIDACTIQUE --- Langues --- Étude et enseignement
Choose an application
De plaats van grammatica in het vreemde- en tweede-taalonderwijs staat volop ter discussie. Wanneer is het zinvol om aandacht aan grammatica te besteden en op welke manier kan dit het beste gebeuren? Grammatica opnieuw bekeken wil een bijdrage leveren tot de discussie over de rol van grammatica in het taalonderwijs. Het boek is vooral geschreven voor (aspirant)-docenten van moderne vreemde talen in het voortgezet, het hoger en het volwassenenonderwijs. Het boek bevat heel wat voorbeelden, oefenvormen en opdrachten. Sommige hebben tot doel de lezer te laten nadenken over de rol van grammatica, andere bevatten concrete suggesties voor oefenvormen die in de taallessen gebruikt kunnen worden.
Didactics of secundary education --- Didactics of Dutch --- Lerarenopleiding --- Grammatica --- Vreemdetalenonderwijs --- (vak)didactiek talen --- didactiek --- (vak)didactiek talen. --- didactiek.
Choose an application
Het Handboek Nederlands als tweede taal in het volwassenenonderwijs biedt NT2-docenten een uitgebreid overzicht van het taalonderwijs Nederlands aan anderstaligen: van taalverwerving tot didactiek, van alfabetisering tot toetsing en van uitspraak tot woordenschat- en grammaticaonderwijs. De eerste drie hoofdstukken gaan in algemene zin over hoe je het Nederlands als tweede taal leert en onderwijst. In de daaropvolgende hoofdstukken komen de verschillende onderdelen van taalvaardigheid aan de orde: luisteren, spreken, lezen, schrijven, uitspraak, woordenschat en grammatica. De laatste hoofdstukken zijn gewijd aan alfabetisering en toetsing. In de hoofdstukken is veel aandacht voor differentiatie, feedback en buitenschools leren. De wetenschappelijke achtergronden die in elk hoofdstuk aan bod komen worden geïllustreerd aan de hand van voorbeelden en kaderteksten. Daarnaast bevat elk hoofdstuk vragen, opdrachten en een zelftoets. Het handboek is volledig herzien op basis van de nieuwste wetenschappelijke inzichten. Er zijn twee nieuwe hoofdstukken over ‘leren leren’ en ‘uitspraak’. Binnen de didactiek is er meer aandacht voor differentiatie, feedback en buitenschools leren.
Nederlands --- Adult education. Lifelong learning --- Linguistics --- Didactiek. --- Nederlands. --- Tweedetaalverwerving. --- Volwassenenonderwijs --- NT2 --- Dutch language --- Didactiek --- Evaluatietechniek --- Didactics of Dutch --- Sociolinguistics --- Taal --- Spelling --- Woordenschat --- Grammatica --- Luisteren --- Spreken --- Schrijven --- Lezen --- Uitspraak
Choose an application
Choose an application
Grammar --- Psycholinguistics --- Dutch language
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Dit docentenboek geeft een actueel en compleet overzicht van het vakgebied Nederlands als tweede taal. Het boek is geschreven voor (aankomende) NT2-docenten in de volwasseneneducatie en in het voortgezet onderwijs. Door de vele opdrachten, evaluatievragen, kernwoordenlijsten, tips voor verder lezen en kaderteksten met extra informatie is het Handboek een zeer toegankelijk en bestudeerbaar boek. De eerste twee hoofdstukken behandelen de context van het leren van een tweede taal en taalonderwijs en didactiek. In de daarop volgende hoofdstukken komen de verschillende onderdelen van taalvaardigheidsonderwijs aan de orde. Daarna volgt een hoofdstuk over toetsing en evaluatie en ten slotte worden een aantal politieke, onderwijskundige en sociale aspecten van het NT2-onderwijs in breder perspectief geplaatst.
Dutch language --- Study and teaching --- Nederlands als tweede taal --- volwassenenonderwijs --- didactiek. --- Nederlands --- volwasseneneducatie --- NT2 (Nederlands tweede taal) --- Adult education. Lifelong learning --- Didactics of Dutch --- Higher education --- #PBIB:+111.28 --- #KVHA:Taalkunde; Nederlands --- #KVHA:Taalonderwijs; Nederlands --- #KVHA:Volwassenenonderwijs; Nederlands --- NT2 --- Nederlands voor anderstaligen --- Taal --- 493.2 --- Alfabetisering --- Evaluatie --- Grammatica --- Lezen --- Luisteren --- Schrijven --- Spreken --- Taalverwerving --- Toetsen --- Tweede taal --- Woordenschat --- *838.5 --- Vakdidactiek : Nederlands voor anderstaligen : Andere --- Basiseducatie --- Didactiek van het Nederlands --- Volwasseneneducatie. Permanente vorming --- Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --- Tweedetaalverwerving --- Taalonderwijs --- Didactiek --- Toets --- Oefening --- Interactief onderwijs --- Spel --- Gedrag --- Kleuter --- Geschiedenis --- Anderstalige --- Spraaktechnologie --- Therapie --- Onderwijs --- Dutch language - Study and teaching --- Néerlandais (langue) --- Manuels
Choose an application
Het NT2-onderwijs is de laatste jaren enorm veranderd. Dit handboek, geschreven voor (aankomende) NT2-docenten in de volwasseneneducatie, sluit aan bij de huidige ontwikkelingen en behandelt recente theoretische inzichten. In elf hoofdstukken komen zowel tweedetaalverwerving en taaldidactiek in het algemeen aan de orde als deelgebieden: woordenschat, grammatica, alfabetisering, spreken, luisteren, lezen en schrijven. Maar ook toetsing en evaluatie en ten slotte een aantal politieke, onderwijskundige en sociale aspecten van het NT2-onderwijs. Elk hoofdstuk bevat een kernwoordenlijst en vragen om voorkennis te activeren, daarnaast opdrachten, kaderteksten met extra informatie en aan het eind een samenvatting, leeswijzer en zelftoets. Op de website is aanvullende, actuele informatie beschikbaar. In totaal hebben negen universitaire experts hieraan meegewerkt, waarbij de een meer dan de ander levendige voorbeelden, concrete adviezen en vloeiende taal gebruikt. Tweede, herziene en geactualiseerde druk, met meer praktijkvoorbeelden. Leidraad voor docenten.
Nederlands. --- Tweedetaalverwerving. --- volwasseneneducatie --- Didactics of Dutch --- Nederlands --- Adult education. Lifelong learning --- NT2 (Nederlands tweede taal) --- NT2 --- * 838.5 --- Nederlands als tweede taal --- hoger onderwijs --- volwassenenonderwijs --- Nederlands voor anderstaligen --- Didactiek van het Nederlands --- Volwasseneneducatie. Permanente vorming --- Nederlands taalgebruik --- Nederlandse taal voor anderstaligen --- PXL-Central Office 2019 --- Dutch language --- Study and teaching --- Tweedetaalverwerving --- Taalonderwijs --- Didactiek --- Luisteren --- Spreken --- Woordenschat --- Grammatica --- Lezen --- Alfabetisering --- Schrijven --- Toetsen --- Evaluatie --- Néerlandais (langue) --- Éducation des adultes --- Éducation permanente --- Didactique --- Didactique. --- Formation continue. --- Toets --- Oefening --- Interactief onderwijs --- Taal --- Spel --- Gedrag --- Kleuter --- Geschiedenis --- Anderstalige --- Spraaktechnologie --- Therapie --- Onderwijs --- Didactics of secundary education --- Éducation des adultes. --- Dutch language - Study and teaching --- Higher education
Choose an application
Voor een groot aantal kinderen dat naar de basisschool gaat isNederlands niet hun eerste taal. Zij moeten zich die taal juist in die jaren eigen maken. Maar, het verwerven van een tweede taal vereist specifieke deskundigheid van hun leerkrachten. Dit handboek geeft inzicht in het proces van tweede-taalverwerving, in het bijzonder van het Nederlands alstweede taal. Bovendien besteden de auteurs, deskundigen op hetterrein, aandacht aan beproefde werk- en oefenvormen waarmee de leerkrachten de verwerving van het Nederlands als tweede taal kunnen stimuleren. Nederlands als tweede taal in het basisonderwijs is geschrevenvoor studenten aan de lerarenopleiding basisonderwijs (pabo) en voor leerkrachten in het basisonderwijs. De tekst kan zowel in groepsverband als individueel doorgenomen worden.In de tekst zijn vragen en opdrachten opgenomen. Elk hoofdstukbevat een zelftoets en een lijst met verwijzingen waarmee de lezer meer over een bepaald onderwerp te weten kan komen.
Nederlands: didactiek anderstaligen --- NT2 --- tweede-taalverwerving --- Didactics of Dutch --- Didactics of primary education --- Taalonderwijs Nederlandse taal --- Nederlands voor anderstaligen basisonderwijs --- Nederlands voor anderstaligen didactiek --- Nt2 --- Taalvaardigheid basisonderwijs --- nederlands : tweede taal (ler) --- Basisonderwijs --- Nederlands --- Didactiek. --- 475.2 --- Nederlands voor anderstaligen --- Nederlands voor anderstaligen ; basisonderwijs --- Nederlands voor anderstaligen ; didactiek --- Taalvaardigheid ; basisonderwijs --- zelfstudie --- Nederlands als tweede taal --- Allochtone leerlingen --- #KVHB:Nederlands voor anderstaligen --- #KVHB:Tweetaligheid --- tweetaligheid --- Didactiek --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Lager onderwijs --- Nederlands 838.5 --- Tweedetaalverwerving --- Taalonderwijs; Nederlandse taal --- NT2 (Nederlands tweede taal) --- * 838.5 --- didactiek --- basisonderwijs --- Handboek/cursus --- handboek --- didactiek basisonderwijs - Nederlands --- Taalonderwijs ; Nederlandse taal --- Allochtone leerling --- Leerling met een migratieachtergrond
Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|