Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|
Choose an application
Philosophy of nature --- Causation --- Conditionals (Logic) --- 122 --- -Conditionals (Logic) --- -Conditional statements (Logic) --- Grammar, Comparative and general --- Logic --- Causality --- Cause and effect --- Effect and cause --- Final cause --- Beginning --- God --- Metaphysics --- Philosophy --- Necessity (Philosophy) --- Teleology --- Causaliteit. Oorzakelijkheid. Principes. Causa efficiens. Voorwaarde. Werking. Aanleiding --- Addresses, essays, lectures --- -Causaliteit. Oorzakelijkheid. Principes. Causa efficiens. Voorwaarde. Werking. Aanleiding --- 122 Causaliteit. Oorzakelijkheid. Principes. Causa efficiens. Voorwaarde. Werking. Aanleiding --- -122 Causaliteit. Oorzakelijkheid. Principes. Causa efficiens. Voorwaarde. Werking. Aanleiding --- Conditional statements (Logic)
Choose an application
Als leraar of mentor moet u vandaag de dag alsmaar meer rollen vervullen. Uw inhoudelijke expertise volstaat niet meer. U moet ook weten hoe u fungeert als begeleider, opvoeder, lid van het schoolteam, lid van de onderwijsgemeenschap, partner van de ouders, partner van externen, cultuurparticipant, organisator, innovator en noem maar op. Ziet u ook door de bomen het bos niet meer? Geen nood. Competent biedt u in 101 praktische lemma's alle tips en tricks om snel de juiste competenties te verwerven en op de hoogte te blijven van de laatste didactische vernieuwingen
Didactiek. --- Lerarenbegeleiding. --- Teacher education. Teacher's profession --- didactiek --- 454 --- 691 --- Pedagogie en didactiek --- Academic collection --- didactische werkvormen --- groepswerk --- intelligentie --- 484 --- Competentiegericht onderwijs --- Competenties --- Didactiek --- Didactische werkvormen --- Leerprocessen --- Leraren --- Lerarenopleiding --- Professionalisering --- Reflecteren (Terugblikken) --- Schoolteam (Omgang met collega's) --- 454.23 --- 489.4 --- Intelligenties --- competentiegericht leren --- didactiek : algemeen (ler) --- Basiscompetenties --- Beroepsprofiel --- Leerkrachten ; professionele ontwikkeling --- 371.12 --- 450.7 --- Competenties; onderwijs --- Lerarenbegeleiding --- Onderwijskwaliteit --- Lerarenopleiding : CVO --- Didactiek; algemeen --- Didactische principes --- Leraren hoger onderwijs --- 370.02 --- Academic collection. --- didactiek. --- didactische werkvormen. --- groepswerk. --- intelligentie. --- Competentiegericht onderwijs. --- Competenties. --- Didactische werkvormen. --- Leerprocessen. --- Leraren. --- Lerarenopleiding. --- Professionalisering. --- Reflecteren (Terugblikken). --- Schoolteam (Omgang met collega's). --- 454.23. --- Competenties; onderwijs. --- Onderwijskwaliteit. --- Lerarenopleiding : CVO. --- Didactiek; algemeen. --- Didactische principes. --- Leraar hoger onderwijs --- Leerboeken --- Opleidingen
Choose an application
religie --- wetenschap --- new age --- Religious studies --- Filosofie --- Godsdiensten --- Philosophie --- Religions --- Sciences --- Wetenschappen --- Religion and science --- Christianity and science --- Geology --- Geology and religion --- Science --- Science and religion --- Religious aspects --- Religion and science. --- 110 --- wetenschapsfilosofie --- wijsbegeerte overige werken --- philosophie autres ouvrages --- New Age --- nieuwe spiritualiteit --- natuur --- God --- wiskunde --- natuurkunde --- antropische principes --- big bang --- biologie --- parapsychologie --- pseudo-wetenschappen
Choose an application
PBS - Goed gedrag kun je leren! reikt doelmatige strategieën aan om het gedrag van leerlingen te kunnen beheersen op het niveau van de school, de klas én individueel. Het is een compleet programma om antisociaal gedrag van kinderen in de leeftijd van 4-18 jaar op school zo vroeg mogelijk aan te pakken en om te buigen naar positief gedrag. Het gaat uit van drie pijlers: respect, verantwoordelijkheid en veiligheid. Het is een integrale aanpak, met als doel alle medewerkers van de school op één lijn te krijgen wat betreft het omgaan met gedrag. De school bepaalt zelf in welk tempo zij het proces doorlopen. Met deze gids heb je een breed scala aan nieuwe vaardigheden en kennis in handen, gebaseerd op het meest recente onderzoek. Deze succesvolle methode gaat uit van de visie dat geen enkel kind achterop zou mogen raken door gedragsproblemen en dat de leerkracht de nodige steun verdient om dit mogelijk te maken. Positive Behavior Support is een evidence basedprogramma dat op veel scholen in de Verenigde Staten met succes wordt ingezet, net als in Canada, Noorwegen, Zweden, Denemarken, IJsland, Duitsland en Chili.
klassenmanagement --- gedragsstoornissen --- Didactics --- gedragstherapie --- gezag --- didactische principes --- pesten --- agressie --- 454.2 --- Klasmanagement --- Klassfeer --- Gedragsproblemen(Kinderen met gedragsproblemen, Gedragsstoornissen) --- Schoolcultuur --- Tucht (Discipline, Gezag, Orde, Ordeproblemen) --- klasbeheer --- #KVHB:Gedragsstoornissen --- #KVHB:Schoolproblemen --- #KVHB:Probleemgedrag --- Onderwijsstrategieën --- Gedrag --- Gedragsproblemen --- Antisociaal gedrag --- Zorgverbreding --- Leerlingbegeleiding --- Onderwijs --- Gedragsprobleem --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
Wat is een goede leraar? Iemand die zijn of haar vak beheerst, vlot communiceert met de klas en mee verantwoordelijkheid draagt voor het reilen en zeilen van de school? Ongetwijfeld, maar ook meer dan dat. Een goede leraar is doorheen dit alles ook een voorbeeld voor kinderen en jongeren en moet daarom verbonden zijn met morele en spirituele bronnen. In dit boek wordt het leerproces in zeven stappen ontrafeld en wordt onderzocht hoe de leraar als persoon, met een eigen professionaliteit en spiritualiteit, in elke stap aanwezig kan zijn. Een leerproces vraagt om volgehouden aandacht in voorbereiding en uitvoering, maar ook om de kunst van het loslaten. Kinderen en jongeren 'leren' hun eigen weg te gaan, ondanks de consequente planning en het beheer van de leraar. Nieuwe inzichten uit de wereld van de (godsdienst-) didactiek en onderwijskunde komen aan bod en worden concreet doorvertaald naar het dagelijkse handelen van de leraar als oriëntatiebaken voor kinderen en jongeren. (Bron: covertekst)
371.3 --- didactiek --- lerarenopleiding --- leren --- onderwijskunde --- spiritualiteit --- 450.7 --- lerarenopleidingen --- 450.4 --- Didactiek --- Geloofsleven --- Godsdienst --- Leraren (Kleuterleid(st)ers, Leerkrachten, Onderwijzers) --- Leren --- Professionalisering --- Spiritualiteit --- leerprocessen --- leraren --- onderwijsbeleid --- didactiek (ler) --- geloofsleven --- lerarenopleiding (ler) --- Leerkrachten --- Leerprocessen --- Onderwijskunde --- Lerarenopleiding : CVO --- 37.02 --- 111912.jpg --- Leraren --- #GGSB: Pastoraal --- 371.3 Didaktiek. Onderwijsmethoden. Evaluatie van het lesgeven --- Didaktiek. Onderwijsmethoden. Evaluatie van het lesgeven --- opleiding en bijscholing, onderwijsbegeleiding, onderwijswinkels, pedagogisch hoger onderwijs, pedagogische centra, beroep --- Opleiding en bijscholing --- Teacher education. Teacher's profession --- Didactics --- lerarenberoep --- Leraren ; opleidingen --- Kwaliteitszorg ; onderwijs --- Educational psychology --- Belgium --- Teaching --- Methodology --- Education --- Philosophy --- PXL-Education 2015 --- didactische evaluatie --- godsdienstdidactiek --- levensbeschouwelijke diversiteit --- Didactische principes --- Didactisch principe --- Leerproces --- Leraar --- Directie --- Pastoraal
Choose an application
Als leraar toon je niet graag kwetsbaarheid: je wil niet onzeker overkomen of de controle over de groep verliezen. Toch is kwetsbaarheid de sleutel naar diepgaand vertrouwen tussen jou, je leerlingen en hun ouders.In je blootje voor de klas geeft je alle ingrediënten voor het scheppen van een positief klasklimaat. Het biedt inspiratie om voorbij discussies te kijken en toont hoe je op school een hechte band aangaat met anderen.Met talrijke speelse oefeningen en voorbeelden geeft dit boek je houvast om in te zetten op empathie en verbinding. Door subtiele aanpassingen te maken in het kijken en luisteren naar elkaar, en door het samen te doen, maak je op de cruciale momenten het verschil.(https://www.lannoo.be/nl/je-blootje-voor-de-klas)
Didactiek --- kwetsbaarheid --- leerkracht --- 371.21 --- vertrouwen --- verbinding --- 371.213 --- Leerling-leraarrelatie --- Leraren --- Kwetsbaarheid --- Verbinding --- Klasklimaat --- 454.22 --- 305.2 --- klasklimaat --- verbindende communicatie --- onderwijsstijlen, beloningen, omgang leerkracht-leerling, straffen --- psychologie van groepen --- Teacher education. Teacher's profession --- Didactics --- klassenmanagement --- didactische werkvormen --- leraren-leerling relatie --- Verbindende communicatie --- Verbindend werken --- Onderwijs --- Relatie leraar - leerling --- Pedagogisch klimaat --- Empathie --- klassfeer --- pedagogisch klimaat --- lerarenbegeleiding --- Leraar --- Klassfeer --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Directie --- Sport --- Leraars --- Educational psychology --- Gedragingen --- 454.2 --- didactische principes --- welzijn --- 172 --- Communicatievaardigheden --- inclusief onderwijs --- empathie --- Onderwijsstrategieën --- Ethiek, levenskunst en zelfopvoeding --- kunsteducatie --- Inclusief onderwijs --- leerling-leraarrelatie --- didactiek
Choose an application
Philosophy and psychology of culture --- General ethics --- Clonage --- Ethiek --- Ethique --- Klonen --- menswaardigheid (waardigheid) --- toegepaste ethiek --- 241.63*5 --- #gsdb5 --- Academic collection --- C5 --- ethiek --- Genetische manipulatie --- Medische ethiek --- 17 --- 170 --- bedrijfsethiek --- bio-ethiek --- biomedische technologie --- filosofie --- modernisme --- onderzoeksethiek --- postmodernisme --- 179 --- Bio-ethiek --- Biotechnologie --- Determinisme --- Filosofie --- Geneeskunde --- Humanisme --- Idealen --- Laat-moderne tijd --- Mens --- Moderniteit --- Moraal --- Normen --- Principes --- Religie --- Sentimentalisme --- Techniek --- Toegepaste ethiek --- Vrijheid --- Waarden --- Waardigheid --- Wetenschap --- Ziel --- 573.9 --- 603.1 --- #GGSB: Moraalfilosofie --- dignité humaine --- éthique appliquée --- Theologische ethiek: bio-ethiek (bioethiek); genetische experimenten; transplantatie; eugenetica --- Maatschappelijke organisaties en maatschappelijk leven --- Manipulations génétiques --- Ethique médicale --- Moraalfilosofie. Wijsgerige ethiek. Ethiek. Praktische filosofie --- Ethiek ; overige onderwerpen --- (zie ook: onderwijs (wetenschap)) --- Applied ethics. --- Bioethics. --- Ethics, modern. --- 241.63*5 Theologische ethiek: bio-ethiek (bioethiek); genetische experimenten; transplantatie; eugenetica --- Applied ethics --- Bioethics --- Ethics, modern --- Modern ethics --- Biology --- Biomedical ethics --- Life sciences --- Life sciences ethics --- Science --- Practical ethics --- Ethics --- Casuistry --- Ethical problems --- Moral and ethical aspects --- Moraalfilosofie
Choose an application
België beschikt als één van de weinige landen ter wereld over een euthanasiewet. Deze wet kwam tot stand na een grondig parlementair debat in 2002. Tien jaar later blijkt dat er geen wildgroei kwam van het aantal toepassingen van euthanasie. Een aantal mensen blijft zich echter verzetten tegen deze praktijk en weigert een uitbreiding van de wet. In dit boek analyseren de auteurs de evolutie van de toepassing van euthanasie sinds 2002 en bespreken ze de huidige praktijk en knelpunten. Ook richten ze hun blik op de toekomst.Talrijke vragen krijgen een antwoord: Wat is euthanasie? Wat zijn de ethische aspecten van euthanasie? Kan euthanasie bij psychisch lijden? Wat betekent de toepassing van euthanasie voor de familie? Hoe zit de euthanasiewet in elkaar? Waar kan ik informatie krijgen over euthanasie en de verschillende medische beslissingen bij het levenseinde? Welke knelpunten zijn er bij de toepassing van de euthanasiewet? Welke wettelijke wijzigingen zijn er gewenst? Waar kan ik terecht wanneer mijn vraag betreffende het levenseinde niet wordt gehoord? Waar kan ik als hulpverlener terecht voor ondersteuning en opleiding betreffende de verschillende medische beslissingen bij het levenseinde?
Philosophical anthropology --- patiëntenrechten --- minderjarigen --- autonomie --- Professional ethics. Deontology --- wilsonbekwaamheid --- wetgeving --- euthanasie --- sociaal recht --- Benelux-Euregio --- Netherlands --- Belgium --- Euthanasie ; recht ; België --- Euthanasia --- Terminal care --- Patients --- Euthanasie --- Soins en phase terminale --- Law and legislation --- Legal status, laws, etc. --- Moral and ethical aspects --- Droit --- Aspect moral --- History --- BPB1401 --- Belgique --- ethiek (ethische aspecten) --- levenseinde (einde van het leven, levenseindebeslissing) --- medische sociologie (sociologie van de geneeskunde) --- recht (wetgeving, rechtspraak, rechtsbeginselen, juridische aspecten, aansprakelijkheid) --- vrijzinnigheid --- 603.1 --- België --- medische ethiek --- stervensbegeleiding --- Euthanasie (actieve) --- Euthanasiewet --- ethique (aspects ethiques) --- fin de vie (décision de fin de vie) --- sociologie médicale --- droit (aspects juridiques, législation, jurisprudence, principes de droit, responsabilité) --- laïcité --- medische ethiek, euthanasie --- Medische ethiek --- PHL-Healthcare 12 --- euthanasiewet --- Recht --- Wetgeving --- België --- Juridisch specifieke thema's : Medisch recht --- Provincie West-Vlaanderen --- Bélgica --- Belgija --- Belgien --- Belgie --- Belgicko --- Beļģija --- Белгија --- Belgio --- Белгия --- Belgia --- il-Belġju --- An Bheilg --- Βέλγιο --- Belgjika --- Belgia Kuningriik --- Beļģijas Karaliste --- Royaume de Belgique --- Belgian kuningaskunta --- Belgické kráľovstvo --- Koninkrijk België --- Belgijos Karalystė --- das Königreich Belgien --- Βασίλειο του Βελγίου --- Kingdom of Belgium --- Кралство Белгија --- Краљевина Белгија --- Belgické království --- Reino de Bélgica --- ir-Renju tal-Belġju --- Regatul Belgiei --- Kongeriget Belgien --- Кралство Белгия --- Mbretëria e Belgjikës --- Belga Királyság --- Królestwo Belgii --- Konungariket Belgien --- Reino da Bélgica --- Kraljevina Belgija --- Regno del Belgio --- eutanasi --- eutanázia --- eutanaasia --- euthanasia --- eutanazia --- ευθανασία --- eutanasia --- eutanazija --- еутаназија --- evtanazija --- eutanazie --- eutanazja --- eutanásia --- ewtanażja --- eutanasie --- евтаназия --- евтаназија --- eitanāzija --- e drejtë për eutanazi --- убиство од милосрдие --- droit à l'euthanasie --- rätt till dödshjälp --- ret til dødshjælp --- asistovaná sebevražda --- právo na milosrdnou smrt --- diritto all'eutanasia --- dödshjälp --- eutanáziához való jog --- убиство од благородни побуди --- milosrdná smrt --- dødshjælp --- direito à eutanásia --- derecho a la eutanasia --- aktív eutanázia --- kegyes halál --- dreptul la eutanasie --- recht op euthanasie --- tiesības uz eitanāziju --- teisė į eutanaziją --- õigus eutanaasiale --- kegyes halálhoz való jog --- δικαίωμα ευθανασίας --- oikeus eutanasiaan --- right to euthanasia --- pravo na eutanaziju --- Recht auf Euthanasie --- právo na eutanazii --- passzív eutanázia --- fin de vie (décision de fin de vie) --- sociologie médicale --- droit (aspects juridiques, législation, jurisprudence, principes de droit, responsabilité) --- laïcité --- Thèmes juridiques spécifiques : Droit médical --- 241.63*4 --- 343.61 <493> --- 253:362.1 --- 253:362.1 Pastoraal voor zieken, ouderen en stervenden --- Pastoraal voor zieken, ouderen en stervenden --- 343.61 <493> Moord. Euthanasie. Duel. Zelfmoord. Lichamelijk letsel. Slagen en verwondingen. Geprovokeerde besmettelijke ziekte. Onvrijwillige doodslag. AIDS-delict--België --- Moord. Euthanasie. Duel. Zelfmoord. Lichamelijk letsel. Slagen en verwondingen. Geprovokeerde besmettelijke ziekte. Onvrijwillige doodslag. AIDS-delict--België --- 241.63*4 Theologische ethiek: euthanasie --- Theologische ethiek: euthanasie --- eotanáis --- Euthanasie ; recht ; België --- Santé publique --- Bioéthique
Choose an application
Kinderen ervaren vaak verlies. Tijdens het spel leren kinderen omgaan met verliezen door bijvoorbeeld niet op te geven en nogmaals te proberen: misschien lukt het de volgende keer beter. Kinderen worden echter ook geconfronteerd met ingrijpend verlies waardoor hun leven kan veranderen: ouders die scheiden, het verdriet bij de eerste schooldag, een vriendje dat kanker krijgt of een (groot)ouder die sterft.Een kind leert omgaan met deze betekenisvolle verliezen, soms alleen, soms met de steun van anderen. In een vertrouwde en veilige omgeving zoals thuis of op school kan een volwassene het kind uitnodigen om stil te staan bij het gemis. Ruimte voor verdriet geeft een leidraad welke woorden te gebruiken, hoe om te gaan met gevoelens en gedachten, hoe het kind doorheen de verwerking te begeleiden.De auteurs hebben, vanuit hun jarenlange praktijk in het omgaan met kinderen met een verlieservaring, deze leidraad opgesteld. Het is een weg die door het kind kan bewandeld worden samen met ouders, leerkrachten, opvoeders en hulpverleners
#PBIB:+105.99 --- Dood --- Verdriet --- didactisch materiaal --- dood --- kanker --- kinderen en rouw --- prentenboeken --- rouw --- verdriet --- verliesverwerking --- 418.7 --- afscheid nemen --- psychologie --- 415.3 --- 605.91 --- Dementie --- Dood(Kinderen en dood) --- Echtscheiding --- Troosten --- Verlies (emotie) --- Ziek zijn --- kinderen --- kwaadaardige gezwellen --- rouwverwerking --- spelen --- troost --- 476.1 --- 478.9 --- Basisonderwijs --- Didactisch materiaal --- Huisdier --- Kanker --- Kind --- Kinderen en dood --- Kleuteronderwijs --- Psychologie van leven en dood --- Rouw / rouwverwerking --- Rouw --- Rouwproces --- Sterven en dood (dood) --- Verdriet bij kinderen --- Verdriet om verlies --- Verhuizen --- Verlies --- Verliesverwerking --- Verloren lopen --- Ziekte --- 418.7 ) Begeleiding van nabestaanden --- overlijden --- rouwen --- scheiden --- verlies --- ziek --- 393.7 --- 616.052 --- Communicatie --- Gezin --- Kinderen --- Patiënten --- Psychologie --- 478.8 --- Dood : basisonderwijs --- Dood : kleuteronderwijs --- Kanker : kinderen --- Verdriet : kinderen --- Verlies : hulpverlening --- Verliessituaties --- 063076.jpg --- 063077.jpg --- 063078.jpg --- Rouwproces ; kinderen --- didactische set --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Geestelijke gezondheid van leerlingen : Omgaan met verdriet --- stervensbegeleiding, dood, rouw, begeleiding van nabestaanden, zelfmoord --- Uitvoerende functies --- Oncologie --- Wereldoriëntatie; algemeen --- Overige vormingsgebieden --- (zie ook: Rouwproces) --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- Differentiatie --- Didactiek. --- Basisonderwijs. --- #PBIB:+108.31 --- Lezen --- JB BODE --- emoties --- grootouders --- 433.7 --- 433.75 --- 471.44 --- Emoties(Gevoelens) --- Emotionele opvoeding(Affectieve opvoeding) --- Lager onderwijs --- kinderboeken --- Grootouders --- Jeugdboeken 6 jaar --- Sterven --- kind en dood --- verhalen ; kleuters --- Dood ; verhalen --- Dood en kinderen ; verhalen --- Grootouders ; verhalen --- Jeugdliteratuur ; verhalend --- Jeugdliteratuur --- Voorleesverhalen ; basisonderwijs --- Dood - prentenboek --- Dood; kinderen --- Grootouders - prentenboek --- Jeugdboeken --- Prentenboeken --- Rouwproces : kinderen - prentenboek --- 062954.jpg --- Onderwijs : Opvoeding : Ontwikkelen van sociale vaardigheden : Lager onderwijs : Algemeen --- gevoelens --- Leesopvoeding --- Activiteiten met het jeugdboek - kinderboeken --- Sociale en emotionele opvoeding --- 063074.jpg --- Kanker (Leukemie) --- 062955.jpg --- Kanker (Oncologie) --- Didactiek van de maatschappelijke vorming --- Didactiek van het lager onderwijs --- ziektebeleving --- emotionele opvoeding --- 700 Pedagogie --- 772 Basisonderwijs --- differentiatie --- verschillen --- 474.23 --- basisonderwijs --- didactiek --- differentiërend onderwijs --- 454.23 --- 474.21 --- Ervaringsgericht onderwijs --- Evaluatie --- Klasdoorbrekend werken(Klasoverschrijdend werken) --- Omgaan met verschillen --- Taakgericht taalonderwijs --- Diversiteit --- Evaluatie (Beoordeling) --- Klasdoorbrekend werken --- Taakgericht onderwijs --- evaluatie --- Differentiatie ; lagere school --- Differentiërend onderwijs ; basisonderwijs --- 450.46 --- 061173.jpg --- Differentiatie: lagere school --- didactiek basisonderwijs - didactische principes, differentiatie, leerlingbegeleiding, motivatie, totaliteitsonderwijs --- Didactische principes --- Didactische werkvormen --- (zie ook: Schoolrapporten) --- #KVHB:Kinderpsychologie --- #KVHB:Rouwproces --- #KVHB:Verlieskunde --- (kind) --- 174.5 --- Emoties (Gevoelens) --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Ontwikkeling van kinderen --- Rouw (verlies) --- 418.7 )* PSYCHOLOGIE VAN LEVEN EN DOOD --- sociaal-emotionele opvoeding --- Begeleiding --- Emoties --- Kinderen met emotionele en psychosociale problemen --- Veranderingen --- Verdriet ; kinderen --- Rouwproces : kinderen --- Troost --- 062953.jpg --- rouwbeleving --- verlies (psychologie) --- PXL-Education 2017 --- voorleesboek --- Didactics of social education --- Didactics of Kindergarten --- Didactics of primary education --- Oncology. Neoplasms --- Dutch literature --- ziek zijn (themawoord fictie) --- kanker (themawoord fictie) --- prentenboeken (genre) --- ouders-kind relatie --- Philosophical anthropology --- Psychology --- Age group sociology --- Educational sciences --- psychologie van leven en dood --- Teaching --- interculturaliteit --- interculturele opvoeding --- multiculturele samenleving --- intercultureel onderwijs --- grootouders (themawoord fictie) --- verdriet (themawoord fictie) --- dood (themawoord fictie) --- kleuteronderwijs (doelgroep) --- opa's (themawoord fictie) --- Grootouders. --- Kinderen en dood. --- Kleuters. --- Rouwproces ; kinderen. --- afscheid --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Grootvaders --- Sociale opvoeding --- Jeugdboeken 03-06 jaar --- Kleuters --- Rouwen --- Moeders --- Jeugd --- ziekte --- 684.94 --- boekillustraties --- jeugdboeken --- kinderboekillustraties --- non-fiction --- ziek zijn --- JB VANM --- het boek, boekillustratie --- Patiënten --- Wereldoriëntatie; algemeen --- Grootvader --- Grootouder --- Kunst --- Autisme --- Cultuur --- Samenleving --- Technologie --- Wetenschap --- Historische kritiek --- Kleinkind --- Maatschappij --- Geschiedenis --- Voorlichting --- Kleuter --- Emotie --- Moeder --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Buitengewoon onderwijs --- Hoger onderwijs --- Affective and dynamic functions --- Primary education --- Orthopedagogics --- Jongere --- Kinderpsychotherapie
Choose an application
● Heb ik als patiënt alleen rechten of heb ik ook plichten? ● Wie zal mij vergoeden als ik schade lijd in een ziekenhuis? ● Bestaat er een 'recht op een kind'? ● Wie beschermt mijn medische gegevens? ● Zijn artsen verplicht om euthanasie toe te passen? Herman Nys biedt met Recht en bio-ethiek een antwoord op deze vragen waar iedereen - vroeg of laat, rechtstreeks of onrechtstreeks - wel eens mee te maken krijgt. Dit boek is een onmisbaar juridisch overzicht voor patiënt én zorgverlener, voor juristen én niet-juristen. Omdat onze samenleving de kosten van de gezondheidszorg draagt en toekijkt op een rechtvaardige besteding van het beschikbare budget, ontstond door de jaren heen een enorm arsenaal aan juridische regels. Toch blijft de zorg voor de gezondheid uiteindelijk de verantwoordelijkheid van de zorgverlener, de zorgontvanger en het netwerk dat hen steunt en omringt. Wederzijds vertrouwen en respect vormen de basis van de relatie tussen zorgverlener en zorgontvanger. Op enkele lang bestaande uitzonderingen na, zoals het beroepsgeheim, kwam het recht tot in 1985 nauwelijks tussen in deze vertrouwensrelatie. De Wet op de orgaantransplantatie van 1986 was de eerste wettekst die de relatie tussen de zorgverlener en de patiënt ging bepalen. Zonder te vervallen in technische details, geeft Recht en bio-ethiek de niet‑juridisch geschoolde lezer alle noodzakelijke inzichten om, in versterkt vertrouwen, zorg voor de gezondheid te geven en te ontvangen.
bio-ethiek --- recht --- Professional ethics. Deontology --- gezondheidszorg --- Medical law --- Hygiene. Public health. Protection --- Belgium --- Biologie humaine -- Morale et aspects éthiques --- Biomedical ethics --- Biomedische ethiek --- Biomédecine -- Morale et aspects éthiques --- Clinical sciences --- Deontologie [Medische ] --- Deontology [Medical ] --- Droit de la santé publique --- Droit sanitaire --- Déontologie médicale --- Ethics [Medical ] --- Ethiek [Medische ] --- Ethique médicale --- Geneeskunde --- Gezondheidsrecht --- Medical care -- Moral and ethical aspects --- Medical deontology --- Medical ethics --- Medical profession --- Medicine --- Medicine -- Moral and ethical aspects --- Medisch recht --- Medische deontologie --- Medische ethiek --- Morale et médecine --- Morale médicale --- Médecine --- Médecine -- Innovations -- Morale et aspects éthiques --- Médecine -- Morale et aspects éthiques --- Médecine et morale --- Politique sanitaire -- Morale et aspects éthiques --- Public health laws --- Santé publique [Droit de la ] --- Soins médicaux -- Morale et aspects éthiques --- Volksgezondheid--Recht en wetgeving --- Éthique clinique --- Bioethics. --- Ethics, Medical. --- Legislation, Medical. --- Jurisprudence. --- #SBIB:316.334.3M40 --- #SBIB:316.334.3M52 --- #SBIB:340H10 --- Academic collection --- BPB1011 --- Bioéthique --- Droit médical --- Système de santé --- 674 Gezondheidsrecht --- bio-ethiek (medische, biomedische ethiek, bio-ethische aspecten) --- recht (wetgeving, rechtspraak, rechtsbeginselen, juridische aspecten, aansprakelijkheid) --- 601.7 --- beroepsgeheim --- euthanasie --- gezondheidsrecht --- medische ethiek --- orgaandonor --- patiëntenrecht --- Bioethiek --- Bio-ethiek --- ethiek (gez) --- gezondheidsrecht (gez) --- patiëntenrecht (gez) --- 601.4 --- Gezondheidszorg --- Recht --- ethiek --- 103531.jpg --- Patiëntenrecht --- patiënten --- Constitutional Law --- Court Decision --- Law --- Legal Aspects --- Legal Obligations --- Legal Status --- State Interest --- Litigation --- Medical Jurisprudence --- Aspect, Legal --- Aspects, Legal --- Constitutional Laws --- Court Decisions --- Decision, Court --- Decisions, Court --- Interest, State --- Interests, State --- Jurisprudence, Medical --- Law, Constitutional --- Laws --- Laws, Constitutional --- Legal Aspect --- Legal Obligation --- Litigations --- Obligation, Legal --- Obligations, Legal --- State Interests --- Status, Legal --- Defamation --- Lawyers --- Medical Legislation --- Medical Ethics --- Professionalism --- Bioethics --- Biomedical Ethics --- Health Care Ethics --- Ethics, Biomedical --- Ethics, Health Care --- Ethics, Medical --- Ethicists --- Medische sociologie: zorgenverstrekkers, relatie met hulpvragers --- Medische sociologie: professionele aspecten van de hulpverlening --- Sociaal recht, algemeen --- Gezondheidszorgstelsel --- bioéthique (éthique médicale, biomédicale, aspects bioéthiques) --- droit (aspects juridiques, législation, jurisprudence, principes de droit, responsabilité) --- 179.7 --- 362.11 --- 34 --- legislation & jurisprudence --- ethics --- Legislation, Medical --- Jurisprudence --- departement Gezondheidszorg 10 --- βιοηθική --- bijoetika --- bioética --- bioetica --- bioētika --- bio-ethics --- bioeetika --- биоетика --- bioetyka --- bioetiikka --- bioetică --- bioetik --- Bioethik --- bioetika --- lääkärin etiikka --- κώδικας ιατρικής ηθικής --- etică medicală --- etica medica --- медицинска етика --- ética médica --- medical ethics --- bioëthiek --- arstieetika --- medizinische Ethik --- medicīniskā ētika --- orvosi etika --- éthique médicale --- medicinos etika --- etikë mjekësore --- medicinska etika --- meditsiinieetika --- medicinsk etik --- terveydenhoitojärjestelmä --- σύστημα υγείας --- veselības aprūpes sistēma --- egészségügyi rendszer --- zdravotní systém --- systém zdravotnej starostlivosti --- sveikatos priežiūros sistema --- gezondheidszorgstelsel --- систем здравствене заштите --- sistema sanitario --- sistem zdravstvenega varstva --- sustav zdravstvene skrbi --- sistemi i kujdesit shëndetësor --- sistem pentru îngrijirea sănătății --- tervishoiusüsteem --- систем за здравствена заштита --- sistema tal-kura tas-saħħa --- sistema de saúde --- vårdsystem --- Gesundheitssystem --- system ochrony zdrowia --- sundhedsordning --- health care system --- здравна система --- терцијарна здравствена заштита --- здравствен систем --- систем за здравство --- секундарна здравствена заштита --- организација на здравствената заштита --- системот на примарно здравство --- систем на секундарно здравство --- систем на терцијарно здравство --- sistema de sanidad --- diritto sanitario --- право в областта на здравеопазването --- medicinsko pravo --- medisch recht --- medicinos teisė --- Derecho médico --- orvosi jog --- ιατρικό δίκαιο --- drept medical --- Medizinrecht --- lékařské právo --- medical law --- prawo ochrony zdrowia --- liġi medika --- medicīniskās tiesības --- medicinsk rätt --- medicinsk jura --- meditsiiniõigus --- lääketieteellinen lainsäädäntö --- direito médico --- e drejtë mjekësore --- медицинско право --- lekárske právo --- législation médicale --- lékařské zákony --- законодавство од областа на медицината --- Arztrecht --- Derecho sanitario --- lékařská legislativa --- Ärzterecht --- lékařskoprávní legislativa --- Provincie West-Vlaanderen --- bitheitic --- córas cúraim sláinte --- dlí leighis --- Système de santé --- Bioéthique --- Droit médical
Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|