Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|
Choose an application
Het kwartetspel hoort bij de methode Memoria 1 - editie 2019.
groepswerk --- leraren-leerling relatie --- zelfstudie --- antiautoritaire opvoeding --- Social welfare methods --- 371.16 --- #GBIB:SMM --- #GGSB: Sociologie --- #GSDBP --- groepsdynamica --- C6 --- pedagogiek --- Onderwijzenden:organisaties --- 361.13 --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- 371.16 Onderwijzenden:organisaties --- 485.6 --- Geschiedenis --- geschiedenis --- leerboeken --- secundair onderwijs --- Geschiedenis ; secundair onderwijs ; leermiddelen --- Geschiedenis - Maatschappijleer --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- Prehistorie --- Egypte --- Mesopotamië --- Oudheid --- 1e leerjaar A secundair onderwijs --- Landbouw --- Ruilhandel --- Samenleving --- Maatschappij --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Romeinse Rijk --- Hellenisme --- Griekenland --- Hellas --- Atlas --- Museum --- Filosofie --- Tuinbouw --- Milieu --- Film --- Literatuur --- Muziek --- Schilderkunst --- Dier --- Tekenkunst --- Vlaanderen --- Vlaams --- Emigratie --- Vrouw --- History --- Textbooks --- Sociologie --- didactiek secundair onderwijs - geschiedenis, maatschappijleer
Choose an application
3-9658-X
Hulpverlening --- Maatschappelijk werk --- Sociologie. --- Professional ethics. Deontology --- Political philosophy. Social philosophy --- Philosophy and psychology of culture --- professionalisering --- vervreemding --- maatschappijkritiek --- 304 <100> --- 130.2 --- Maatschappijleer --- 130.2 Filosofie van de cultuur. Cultuurfilosofie. Cultuursystemen. Kultuurfilosofie --- Filosofie van de cultuur. Cultuurfilosofie. Cultuursystemen. Kultuurfilosofie --- 301.17 --- 304 --- 830 --- essay --- essai
Choose an application
Herinneringen aan ingrijpende gebeurtenissen blijven ons beroeren, vaak tot lang na de feiten. Ze kleuren het publieke bewustzijn en dwingen ons tot nadenken: welke plaats geven we aan collectieve herinneringen? Kunnen we eruit leren? En hoe geven we herinneringen door aan de volgende generatie? Vroeger gaat niet over geeft een antwoord op deze en meer vragen. Het bundelt de vele mogelijkheden van herinneringseducatie, adviseert met bijdragen van gerenommeerde historici, didactici en praktijkdeskundigen en toont je op welke manier je op school of met je organisatie aan de slag kunt met herinneringseducatie. Het is een boek vol inspiratie, met verhelderende toelichtingen, diepgravende focusteksten, didactische suggesties en praktijkvoorbeelden. Veel aandacht gaat daarbij naar 'dragers van herinneringen'. Games, films, strips of kunst brengen het verleden tastbaar in beeld. De talrijke voorbeelden vormen een aanzet om zelf te reflecteren en het verleden kritisch in een educatieve context te brengen.https://www.lannoo.be/nl/vroeger-gaat-niet-over
Memorials --- History --- Historiography --- Education --- Social aspects --- Philosophy --- Western countries --- Intellectual life --- Didactics of history --- historische figuren --- geschiedenisonderwijs --- motion pictures [visual works] --- Didactics of social education --- photographs --- educational games --- comics [documents] --- reenactments --- historic sites --- living history museums --- historiografie --- artists [visual artists] --- oral history [discipline] --- easel paintings [paintings by form] --- herinneringen --- Geschiedenis ; didactiek --- geschiedenis --- concentratiekampen --- jodenvervolging --- 928.8 --- Herinneringseducatie --- Jodenvervolging --- Holocaust --- Wereldoorlog II (Tweede Wereldoorlog) --- Geschiedenis : didactiek --- herinneringseducatie --- Wereldoorlog II --- 456.6 --- didactiek --- onderwijs --- 940.53 --- Geschiedenis --- Concentratiekampen --- didactiek algemeen - geschiedenis, maatschappijleer --- Geschiedenis - Maatschappijleer --- PXL-Central Office 2017 --- geschiedenisdidactiek --- historische pedagogie --- kunst en maatschappij --- Oorlog --- Didactiek --- Basisonderwijs --- Secundair onderwijs --- 373.5 --- Geschiedenis--didactiek --- 485.6 --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum --- Propaganda --- Recht --- Scheepvaart --- identiteit, wereldburgerschap en diversiteit --- Memorials - Social aspects --- History - Philosophy --- Historiography - Philosophy --- Education - Philosophy --- Western countries - Intellectual life
Choose an application
Social ethics --- Christian moral theology --- sociale ethiek --- Sociologie --- politieke economie --- 316.6 )* SOCIALE PSYCHOLOGIE --- mensenrechten --- ethiek --- cultuur --- Marx, Karl --- economie --- 304 --- 241.1*3 --- Academic collection --- #GGSB: Fundamentele moraal --- #GBIB:SMM --- #GGSB: Samenleven --- #ECO:01.16:economie welvaart rijkdom armoede --- Maatschappijkritiek --- Maatschappijleer --- 172 --- 33 --- Theologische ethiek: daden tegenover de menselijke samenleving --- ethiek, sociale - ethiek, christelijke sociale (zie ook 261.6) --- 241.1*3 Theologische ethiek: daden tegenover de menselijke samenleving --- Fundamentele moraal --- Samenleven
Choose an application
316.7 --- #gsdbf --- Cultuursociologie --(algemeen) --- 316.7 Cultuursociologie --(algemeen) --- #SBIB:316.7C121 --- #SBIB:316.21H31 --- #GOSA:XIX.alg.M --- #GROL:SEMI-316.7 --- #GGSB: Filosofie --- #GGSB: Cultuurfilosofie --- filosofie --- Cultuursociologie: gedragspatronen, levensstijl --- De radicale sociologie (U.S.A.) --- samenleving --- Political philosophy. Social philosophy --- Philosophy and psychology of culture --- Sociology of culture --- maatschappijleer --- cultuurfilosofie --- maatschappijwetenschappen --- Social history --- Civilization, Modern --- Cultuursociologie. --- Jeugdcultuur. --- technocratie --- utopisme --- Marcuse, Herbert --- Cultuurfilosofie --- Filosofie --- Social history - 1945-1960 --- Civilization, Modern - 1950 --- -Social history - 1960-1970 --- Marcuse, Herbert.
Choose an application
maatschappijleer --- Philosophical anthropology --- Social psychology --- Affective and dynamic functions --- motivatie --- psychologie --- Motivation (Psychology). --- Motivation. --- Psychology, Social. --- 159.947 --- 316.6 --- Social Psychology --- Psychologies, Social --- Social Psychologies --- Disincentives --- Incentives --- Disincentive --- Incentive --- Drive --- Psychologie van de wil. Wilskracht --- Gedragstheorie. Sociaal gedrag. Sociale psychologie --(gedrag en zelfconcept van het individu in de groep z.o. {159.923.33}) --- Motivation (Psychology) --- 316.6 Gedragstheorie. Sociaal gedrag. Sociale psychologie --(gedrag en zelfconcept van het individu in de groep z.o. {159.923.33}) --- 159.947 Psychologie van de wil. Wilskracht --- #GROL:SEMI-159.922.5 --- #GBIB:IDGP --- Action, Psychology of --- Drive (Psychology) --- Psychology of action --- Psychology --- Motivation --- Psychology, Social --- Educational psychology --- Expectations --- Expectation --- Motivations --- Psychology, Perceptual --- Perceptual Psychology
Choose an application
maatschappijleer --- cultuurfilosofie --- sociologie --- maatschappijwetenschappen --- Philosophy and psychology of culture --- 323.26 --- Theodore Roszak --- industrialisering --- Actieve politieke strijdmethoden --- 323.26 Actieve politieke strijdmethoden --- 323.2 --- 378.18 "1968" --- 304 --- 316.334 --- filosofie --- ecologie --- cultuursociologie --- industrie --- 130.2 --- 323.2 Burgerbevolking in relatie tot de staat. Burger en staat --- Burgerbevolking in relatie tot de staat. Burger en staat --- 378.18 "1968" Studenten: statuut. Maatschappelijke problemen van studenten--?"1968" --- Studenten: statuut. Maatschappelijke problemen van studenten--?"1968" --- Political philosophy. Social philosophy --- Social psychology --- Civilization, Modern --- Civilization, Modern - 1950 --- -323.26 --- -Political philosophy. Social philosophy
Choose an application
Normen en waardenbeleving in deze postmoderne tijd: ons gedrag ten aanzien van dieren, onverschilligheid en permissivieit, de rol van de media, over tradities, onthaasting, reclame, onderwijs....
Communication --- Mass media --- Social ethics --- Maatschappijkritiek. --- Mens en maatschappij. --- Postmodernistische ethiek. --- Waarden. --- ethiek --- maatschappij --- maatschappijleer --- postmodernisme (filosofie) --- Philosophy and psychology of culture --- Legal theory and methods. Philosophy of law --- Waarden --- Cultuurfilosofie --- Maatschappijkritiek --- Ethiek --- Filosofie --- Sociale psychologie --- Social values --- 17.022.1 --- 316.752 --- C1 --- dagelijks leven --- religieuze literatuur --- 309 --- Big Brother --- Communicatie --- Cultuur --- Cynisme --- Eten --- Flexibiliteit --- Gezondheid --- GSM --- Jeugd --- Maatschappij --- Media --- Mens --- Onthaasting --- Postmodernisme --- Reclame --- Sexuele revolutie --- Tradities --- Vakantie --- Verkeer --- #ECO:04.03:sectoren communicatie --- West-Europa --- #GGSB: Sociale wet. essays --- #gsdb5 --- 062 Cultuurfilosofie --- 651 Maatschappij. Algemeen --- #A0202A --- Kerken en religie --- Maatschappelijk welzijn - Maatschappijkritiek --- 17 --- 401.1 --- Moreel waardeoordeel. Ethische waarden. Levenswaarden --- 17.022.1 Esthetische waarden. Sociale waarden. Religieuze waarden --- 17.022.1 Moreel waardeoordeel. Ethische waarden. Levenswaarden --- Esthetische waarden. Sociale waarden. Religieuze waarden --- Values --- Waarde (ethiek) --- Oudheid --- China --- Godsdienst --- Sport --- Duurzaamheid --- Psychologie --- Sociologie --- Romeinse Rijk --- Hellenisme --- Griekenland --- Hellas --- Man --- Film --- Literatuur --- Muziek --- Schilderkunst --- Tekenkunst --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Technologie --- Voeding --- Verpleegkunde --- Vlaanderen --- Vlaams --- Emigratie --- Drank --- Volwassene --- Vrouw --- Sociale wet. essays
Choose an application
INHOUD : 1. Want er kwamen andere tijden. 2. De overgang naar een risicomaatschappij. 3. Ecologische risico's : gevolgen van een onhoudbare levensstijl. 4. Sociaal-economische risico's : de arbeidsmaatschappij werkt niet meer. 5. Individualiseringsrisico's : schrijf je eigen biografie ! 6. De laatste twijfel, of kritieken op de risicomaatschappij. 7. Op zoek naar een aangepast denkkader. 8. Zelfbeperking als alternatief voor de risicomaatschappij. 9. Het bestaande arbeidsmarktbeleid werkt niet langer. 10. Anders denken over arbeid. Besluit : zelfbeperking als wervend perspectief. Uitleiding : levenskwaliteit boven marktlogica : een appel voor zelfbeperking. + geciteerde werken
Quality of life. --- Social change. --- Sustainable development. --- Hulpwetenschappen --- Sociologie. --- arbeidsmarkt --- herverdeling --- Political philosophy. Social philosophy --- risicomaatschappij --- ecologie --- Sociology of work --- onthaasting --- Social change --- maatschappijkritiek --- individualisering --- Maatschappijkritiek --- Mens en maatschappij --- Vooruitgangsgeloof --- Quality of life --- Sustainable development --- 316.24 --- sociologie, cultuur --- welvaartseconomie --- 304 )* SOCIALE PROBLEMEN --- Ecologie --- Economie --- maatschappijleer --- maatschappij --- samenleving --- basisinkomen --- economie --- economische behoeften --- kwaliteitsbewaking --- levenskwaliteit --- maatschappijhervormingen --- sociale ongelijkheid --- sociale problemen --- sociale psychologie --- sociologie --- welvaartsstaat --- #KVHB:Arbeid --- #KVHB:Arbeidsmarkt --- #KVHB:Maatschappij --- #KVHB:Sociologie --- 316.324.8 --- 316.32 --- 316.7 --- #A9911A --- 316.32 Globale samenlevingsvormen --- Globale samenlevingsvormen --- 316.324.8 Post-industriele maatschappij --- Post-industriele maatschappij --- 316.7 Cultuursociologie --(algemeen) --- Cultuursociologie --(algemeen) --- Development, Sustainable --- Ecologically sustainable development --- Economic development, Sustainable --- Economic sustainability --- ESD (Ecologically sustainable development) --- Smart growth --- Sustainable economic development --- Economic development --- Change, Social --- Cultural change --- Cultural transformation --- Societal change --- Socio-cultural change --- Social history --- Social evolution --- Life, Quality of --- Economic history --- Human ecology --- Life --- Basic needs --- Human comfort --- Social accounting --- Work-life balance --- 339 --- 330.1 --- 301.17 --- 304 --- Environmental aspects --- Sociologie --- Samenleving --- Verzorgingsstaat --- Maatschappelijk welzijn --- Toekomstvisies --- Toekomstvisie --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- 310 --- individualisme
Choose an application
Wie wat woke? geeft duiding en analyse bij hoe we vandaag naar (on)rechtvaardigheid kijken. Waar komt de wokecultuur eigenlijk vandaan? Wat is de waarde van deze beweging? Zuivert zij de geesten of gooit ze al cancelend en klagend het kind met het badwater weg?https://www.standaardboekhandel.be/p/wie-wat-woke-9789464014440
Activisme --- Rechtvaardigheid --- Cultuursociologie --- Maatschappijkritiek --- Postmodernisme --- Sociology of culture --- Diversiteit --- #KVHA:Sociologie --- #KVHA:Cultuurkritiek --- dekolonisatie --- cultuursociologie --- multiculturele samenleving --- interculturele communicatie --- Woke --- Colonisation. Decolonisation --- BPB9999 --- BPB2203 --- sociologie --- maatschappijleer --- Gemeinschaftskunde --- občianska náuka --- samfundslære --- edukazzjoni ċivika --- educação cívica --- educazione civica --- állampolgári nevelés --- instruction civique --- ühiskonnaõpetus --- wychowanie obywatelskie --- civics --- учение за общността --- saoránaíocht --- pilsoniskā audzināšana --- nauk o građanskim pravima --- настава о грађанским правима --- pilietiškumo ugdymas --- αγωγή του πολίτη --- educación cívica --- kansalaistaito --- qytetari --- educație civică --- samhällskunskap --- občanská výchova --- državljanska vzgoja --- основи на граѓанското право --- politická výchova --- kodanikuõpetus --- educación política --- éducation politique --- politické vzdělávání --- politisk undervisning --- educazione stradale --- Bürgerkunde --- κυκλοφοριακή αγωγή --- educazione politica --- educação política e civil --- политичко образование --- trafikundervisning --- verkeersonderwijs --- formazione civica --- færdselslære --- politické vzdelávanie --- instrucción cívica --- éducation routière --- educação rodoviária --- samhällslära --- политичка едукација --- Straßenverkehrskunde --- liikennekasvatus --- istruzione civica --- educación vial --- politiskā izglītība --- formación cívica --- állampolgári ismeretek oktatása --- liikluskasvatus --- οδική αγωγή --- občanská nauka --- sociología --- socjologia --- sosiologia --- sociologi --- κοινωνιολογία --- sotsioloogia --- soċjoloġija --- социологија --- социология --- sociologija --- szociológia --- sociológia --- socioloģija --- socheolaíocht --- sociology --- sociologia --- sociologji --- Soziologie --- gender studies --- Entwicklungssoziologie --- sociobiologie --- sociológia politického života --- racial discrimination --- sex discrimination --- colonization --- Wokisme --- Pragmatics --- Sociale ethiek. --- Sociale ethiek --- Vrijheid van meningsuiting --- Sociale rechtvaardigheid
Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|