Narrow your search
Listing 1 - 3 of 3
Sort by

Multi
Bezieling en kwaliteit in organisaties
Author:
ISBN: 9789021543260 9021535939 9021536536 Year: 2004 Publisher: Utrecht Servire

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Met dit spel kunnen door middel van 128 kaarten talloze kernkwadranten en dubbelkwadranten worden samengesteld op een overzichtelijk spelbord. Elke kaart is een beschrijving van een kwaliteit/uitdaging of een valkuil/allergie, aangevuld met een synoniem en een uit het leven gegrepen typering. Met uw kernkwaliteiten geeft u uiting aan wie u bent. Voorbeelden van kernkwaliteiten zijn daadkracht, zorgzaamheid, zorgvuldigheid, ordelijkheid, ontvankelijkheid, invoelingsvermogen enzovoorts. Zoals de kwaliteit van het geluid bij een radio medebepaald wordt door de precisie waarmee deze afgestemd is op de juiste golflengte, zo wordt ook de mens inspirerender als hij afgestemd is op zijn eigen kernkwaliteiten. De theorie van de Kernkwadranten wordt beschreven in het boek Bezieling en kwaliteit in organisaties door Daniel Ofman, Servire Uitgevers Utrecht, ISBN 90-2153-593-9. Dit spel bevat 128 kaartjes en 3 spelborden (ook voor 2 soorten dubbelkwadranten). Op elk kaartje staat een begrip (bijvoorbeeld enthousiasme), een synoniem (bijvoorbeeld geestdrift) en een gezegde (bijvoorbeeld met hart en ziel) om het begrip tot leven te brengen. In de handleiding zijn verschillende spelvormen met bijbehorende spelregels te vinden. Met name wanneer mensen moeite hebben woorden te vinden voor hun kwaliteiten, valkuilen, uitdagingen of allergieen kan dit spel je meer keuzemogelijkheden bieden.

Keywords

159.9 --- 417.1 --- educatieve spellen --- persoonlijkheid --- persoonlijkheidspsychologie --- psychologie --- spelmaterialen --- typologieën --- 366.4 --- 417 --- Identiteit (Zelfbeeld Zelfkennis) --- Kernkwaliteiten --- Kwaliteit --- Persoonlijkheidsleer --- Psychologie --- Spelen(Kinderspelen) --- communicatie --- kernkwadranten --- management --- spelen --- spelmateriaal --- zelfkennis --- kwaliteitszorg (ler) --- persoonlijkheid (ler) --- 305 --- Relaties - spel --- 061315.jpg --- Relaties: spelen --- persoonlijkheidsleer --- persoonlijkheidsvorming --- Management --- Persoonlijkheidsleer - Typologiën --- 159.93 --- 37.03 --- Games --- kwaliteitenspel --- Spelen --- Speltherapie --- 65.012.4 --- 658.56 --- #KVHB:Organisatiepsychologie --- #KVHB:Creativiteit --- 658.56 Quality control. Control of tool issue, materials, products etc. --- Quality control. Control of tool issue, materials, products etc. --- 65.012.4 Management. Directorate. Technique and methods of management --- Management. Directorate. Technique and methods of management --- Persoonlijkheidsleer. --- Educatieve spellen. --- Theory of knowledge --- kennismaking --- Social psychology --- zelfontplooiing --- sociale psychologie --- Recreation. Games. Sports. Corp. expression --- organisatiecultuur --- Organization theory --- IKZ (integrale kwaliteitszorg) --- bedrijfsleiding --- organisatiemanagement --- creativiteit --- kernkwaliteiten --- kwaliteitszorg --- organisatieleer --- organisaties --- Spelmateriaal. --- Creativiteit. --- Kwaliteit. --- Management. --- Omgangskunde. --- Organisatie. --- Persoonlijkheid. --- Projectmanagement. --- Relaties. --- Ontwikkelingsspelen --- 65.01 --- Creativiteit --- Omgangskunde --- Organisatie --- Persoonlijkheid --- Projectmanagement --- Relaties --- Didactic strategies --- Secondary education


Book
Competenties in moeilijke situaties : over kwaliteit van zorg en communicatie
Authors: ---
ISBN: 9789033486371 Year: 2012 Volume: 2 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Wat voor een arts een gewoon en alledaags gebeuren is, wordt door de patiënt en de familie vaak als ingrijpend ervaren. De vaardigheid en de competentie waarover de zorgverstrekker in kritieke situaties beschikt, bepaalt in belangrijke mate of de geboden zorg en behandeling als kwaliteitsvol wordt ervaren. Dit tweede deel van een reeks van vier boeken over communicatie in de gezondheidszorg biedt inzichten en concrete handreikingen om in te spelen op belevingen en emoties van patiënten, waardoor het diagnostisch en therapeutisch werk tot meer resultaat kan leiden.Hoe kan je mensen met een chronische aandoening adequaat benaderen en hen ondersteunen in de permanente beperkingen die dit meebrengt? Hoe kan je communiceren over medische fouten op een wijze dat het vertrouwen wordt hersteld? Wat moet je weten over verlies en verdriet om mensen in het tijdsbestek van een normale consultatie te ondersteunen en perspectief te bieden? Wat heb je nog te bieden als de ziekte levensbedreigend is en er geen zinvolle curatieve behandelingen meer in te zetten zijn? In welke mate kan vroegtijdige planning van de zorg bijdragen tot het verstevigen van de vertrouwensrelatie met de patiënt en de familie en bijdragen tot een betere kwaliteit van zorg in de laatste periode van het leven?Ook al richt het boek zich in eerste instantie tot artsen, het bevat heel wat concrete inzichten gebaseerd op praktijkervaringen voor allen die in de gezondheids- en welzijnszorg werkzaam zijn, als zorgverstrekker, opleider of beleidsmedewerker.


Book
De herontdekking van de ziel : voor een volwaardige kwaliteitszorg
Author:
ISBN: 9028931988 9077070281 9789028931985 Year: 2002 Publisher: Kapellen Uitgeverij Pelckmans

Listing 1 - 3 of 3
Sort by