Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|
Choose an application
27
Pedagogiek en onderwijskunde --- Waardevorming --- Didactische theorieën. --- Onderwijs. --- onderwijsfilosofie --- waardenonderwijs --- Teaching --- onderwijs --- opvoeding --- #PBIB:+107.10 --- Academic collection --- Communicatie --- #A0206A --- 720 Onderwijs --- #KVHB:Pedagogie --- #KVHB:Waarden --- basiscompetenties --- 184 Kinderrechten en onderwijs --- pedagogie --- waarden --- 450.41 --- 456.8 --- Buitengewoon secundair onderwijs --- Consumentenopvoeding --- Filosoferen met kinderen --- Morele opvoeding --- Onderwijs --- Onderwijsvisies --- Opvoeding (Pedagogie) --- Opvoedkunde (Pedagogiek) --- dsofie (Onderwijsvisie) --- filosofie --- kinderen --- morele vorming --- pedagogiek --- waardeopvoeding --- Algemene pedagogiek (opvoeding, pedagogie) --- Basisonderwijs --- Buitengewoon onderwijs (bijzonder onderwijs) --- Filosofie met kinderen --- Onderwijsvisie --- Waarden (normen) --- 433.2 ) Morele en religieuze opvoeding --- 450.4 --- filosoferen --- morele opvoeding --- onderwijskunde (ler) --- opvoedend onderwijs --- waardecommunicatie (ler) --- Onderwijs en opvoeding --- Opvoedend onderwijs --- Waarden --- kunst --- BSO --- Beroepsonderwijs --- Kinderen en consumptie --- Lagere school: pedagogisch project --- Lerarenberoep --- Onderwijs: waarden --- Onderwijsfilosofie --- Onderwijs : Opvoeding : Algemeen --- Vormingsgebieden --- Opvoeding en onderwijs --- Ethiek --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Waarde (ethiek) --- Godsdienst --- Duurzaamheid --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Technologie --- Voeding --- Maatschappij --- Verpleegkunde --- Drank --- Gezondheid --- Volwassene
Choose an application
Waar was ik voor ik geboren werd? Was God vroeger getrouwd met een mevrouw? En had hij kinderen? Wat waren de hobbys van de eerste mens? Dood zijn, duurt dat lang? Waarom mogen kinderen geen koning zijn? Waarom leggen mensen geen eieren? Breek jij ook je hoofd over alles en nog wat? Heb ook jij van die onmogelijke vragen in je hoofd? Vragen waarop je het antwoord niet kent. Vragen waarbij zelfs je ouders, juf of meester met hun mond vol tanden staan. Dan vind je dit zalige boek vol piekervragen vast heel boeiend. Want hier ontdek je grappige, logische, gekke, lieve en vooral duidelijke antwoorden op nieuwsgierige vragen! Voor Waarom? ging Kolet Janssen op zoek naar de diepste vragen van kinderen. Ook voor volwassenen is het niet altijd makkelijk om op deze vragen te antwoorden. Daarom dit boek, om van tijd tot tijd door te nemen, inspiratie op te doen, alleen of samen te lezen.
Philosophy --- Didactics of religion --- toegepaste filosofie --- filosoferen met kinderen --- Geloofsopvoeding --- Godsdienst --- Geloofsleer --- C3 --- geloofsleven --- jeugdliteratuur --- kinderen --- 235 --- 245 --- Geloofsleven --- Godsdienstige opvoeding --- Levensbeschouwelijke opvoeding --- Morele opvoeding --- Weetjes --- 070 --- 041 --- 433 )* OPVOEDING IN DE PRAKTIJK --- God --- Jezus --- bijbel --- dieren --- dood --- engelen --- goed --- kindervragen --- kwaad --- leven --- mensen --- pijn --- ruimte --- universum --- Filosoferen met kinderen --- Wetenschappen --- 235.0 --- Kunst en cultuur --- Christendom ; geloofsleven --- Bundels van gemengde inhoud --- Filosofie ; kinderen --- filosofie --- Filosofie met kinderen --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Volwassene
Choose an application
Inleiding in de praktijk van het filosoferen: hoe kan je als gespreksleider een filosofisch (groeps)gesprek met kinderen voorbereiden, welke filosofische thema's kunnen daarin behandeld worden? De historische en theoretische grondvesten van het filosoferen worden aangevuld en geïllustreerd met talrijke praktijkvoorbeelden en -suggesties.
Didactics of philosophy --- filosofie --- jeugdliteratuur --- filosoferen met kinderen --- Filosoferen met kinderen --- Filosofie --- Denken --- Gesprekstechnieken --- Kennistheorie --- Logica --- Morele opvoeding --- Ethiek --- Lerarenopleiding --- Kinderen. --- (vak)didactiek menswetenschappen. --- #KVHB:Filosofie --- onderwijs --- didactiek --- 183 Kinderrechten en Participatie --- 476.8 --- 478.9 --- Basisonderwijs --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Wiskunde --- Filosofie ; kinderen --- Filosofie ; onderwijs --- Filosoferen met kinderen; ba.o --- didactiek basisonderwijs - geestelijke stromingen --- Overige vormingsgebieden --- filosofie: kinderen --- 100 )* FILOSOFIE --- 101 --- Kinderen --- Methodiek --- Gesprekstechniek --- Logica (redeneerkunst) --- Oudheid --- China --- Godsdienst --- Sport --- Duurzaamheid --- Psychologie --- Sociologie --- Romeinse Rijk --- Hellenisme --- Griekenland --- Hellas --- Man --- Film --- Literatuur --- Muziek --- Schilderkunst --- Cultuur --- Tekenkunst --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Technologie --- Voeding --- Maatschappij --- Verpleegkunde --- Vlaanderen --- Vlaams --- Emigratie --- Drank --- Gezondheid --- Volwassene --- Vrouw --- Kennisleer
Choose an application
Didactics of religion --- didactiek --- Didactics of primary education --- godsdienst --- 268.224 --- #GGSB: Catechese (geloofsopvoeding) --- #GGSB: Onderwijs --- #gsdb11 --- Academic collection --- C1 --- catechese --- lager onderwijs (x) --- basisonderwijs --- lager onderwijs --- 478.6 --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Godsdienst --- Godsdienstige opvoeding --- Lager onderwijs --- Levensbeschouwelijke opvoeding --- Basisonderwijs --- Bijbel --- Bijbelverhalen --- Catechese --- Didactiek --- Doopsel --- Gandhi, Mahatma --- Gebeden --- Geloof --- Geloofsleven --- God --- Jezus --- Menchu, Rigoberta --- Morele opvoeding --- Nieuwe Testament --- Riten --- Rituelen --- Verhalen --- Vincentius a Paulo --- Waardenopvoeding --- 244.5 --- godsdienst, didactiek, lo (ler) --- godsdienstdidactiek --- Godsdienst ; basisonderwijs ; didactiek --- Godsdienst ; basisonderwijs --- Godsdienst; ba.o. --- Godsdienst: didactiek lagere school --- 268.224 Catechese in de lagere school (Grundschule) --- Catechese in de lagere school (Grundschule) --- Kerken en religie --- didactiek basisonderwijs - godsdienstonderwijs, levensbeschouwelijk vormingsonderwijs --- Godsdienstonderwijs - Levensbeschouwelijk vormingsonderwijs --- "(zie ook: wiskunde (didactiek; s.o.))" --- Godsdienst; ba.o --- 030670.jpg --- Catechese ; basisonderwijs ; didactiek --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Volwassene --- Catechese (geloofsopvoeding) --- Onderwijs --- 456.8 --- didactiek algemeen - vormingsgebieden, gezondheidseducatie, godsdienstonderwijs, mondiale vorming, verkeersonderwijs
Choose an application
Het handboek brengt de oorzaken van agressie en geweld in kaart en geeft leerkrachten, jeugdbegeleiders en ouders concrete tips om de problemen in de opvoeding best aan te pakken. Met belangwekkende nieuwe ideeën voor iedereen die de spiraal van geweld wil doorbreken.
vredesopvoeding --- Social problems --- geweld --- Personality development --- jeugd --- jongerencriminaliteit --- Assistance sociale --- Criminologie --- Education --- Enfants --- Kinderen --- Maatschappelijk werk --- Maatschappij --- Opvoeding --- Société --- mondiale vorming --- conflicten --- vrede --- 316.647.3 --- 316.6 --- #GBIB:CBMER --- #GGSB: Catechese (geloofsopvoeding) --- #GGSB: Jongeren --- #SBIB:327.5H23 --- #gsdbP --- #gsdbS --- 301.174 --- 37.03 --- agressie --- 186.4 Jeugdwerk --- geweldloosheid --- 433.2 --- 478.1 --- didactiek --- morele opvoeding --- 307.4 --- Geweld --- Jeugd en geweld --- agressiviteit --- interculturele opvoeding --- pesten --- 416.5 --- Agressie (geweld, woede) --- Conflicten --- Geweldloosheid --- Jeugd --- Kinderen en televisie --- Massamedia (media) --- Multiculturele samenleving (interculturele samenleving) --- Pesten --- 433.4 --- 478.1 ) Mondiale vorming en vredesopvoeding --- geweldloos opvoeden (ler) --- Agressie --- Geweld in de media --- Geweldloos verzet --- Geweldloze opvoeding --- Interculturele opvoeding --- Oorlog en vrede --- Weerbaarheid --- 364.4 --- conflictbeheersing --- geweldloze opvoeding --- Conflicthantering --- Vredesopvoeding --- agressiviteit (agressie) --- conflicthantering --- pedagogiek (opvoedkunde) --- vredesproblematiek --- geweld: jeugd --- 374 --- 301.15 --- 327 --- Agressie. Geweld --(sociale psychologie) --- Gedragstheorie. Sociaal gedrag. Sociale psychologie --(gedrag en zelfconcept van het individu in de groep z.o. {159.923.33}) --- Kerk en vredesproblemen --- Sociale problemen --- Persoonlijkheidsontwikkeling --- morele en religieuze opvoeding --- didactiek basisonderwijs - mondiale vorming en vredesopvoeding --- Sociaal conflict --- Overige onderwerpen uit de kinder- en jeugdpsychologie --- (zie ook: criminaliteit) --- (zie ook: psychologie) --- Intercultureel onderwijs --- Televisiegeweld --- Verbondenheid --- Democratie --- Participatie --- Adressen --- Kinderen en jeugd --- Onderwijs --- Opvoeding en onderwijs --- Vorming --- Geweld door kinderen --- 316.6 Gedragstheorie. Sociaal gedrag. Sociale psychologie --(gedrag en zelfconcept van het individu in de groep z.o. {159.923.33}) --- Mondiale vorming en vredesopvoeding --- Geweld door kinderen. --- Jeugd en geweld. --- Vredesopvoeding. --- 316.647:3 --- Developmental psychology --- Catechese (geloofsopvoeding) --- Jongeren
Choose an application
Thema's: Ik voel mij vandaag zo... - Jezusverhaal: Jezus ontmoet Bartimeüs - Allerheiligen - Allerzielen - Op verkenning in de natuur - Advent - Kerstmis - Jezus ontmoet Zacheüs - Ik wil het goede doen - Veertigdagentijd - Palmzondag - Pasen - Brood, tafel, maaltijd houden - Pinksteren - Dragen en gedragen worden
Christian religion --- Didactics of religion --- eerste communie --- catechese --- 371.67 --- 373.3 --- #BSCH: vak: godsdienst --- godsdienst --- lager onderwijs --- leerboeken --- 478.6 --- schoolboeken --- Advent --- Allerheiligen --- Allerzielen --- Bartimeüs --- Bijbelverhalen --- Broederlijk Delen --- Brood --- Eerste communie --- Emoties(Gevoelens) --- Eucharistie --- Franciscus van Assisi --- Geborgenheid --- Godsdienst --- Kerkelijk jaar --- Kerstmis --- Lager onderwijs --- Morele opvoeding --- Natuurbeleving --- Nieuwe Testament --- Palmzondag --- Pasen --- Pinksteren --- Schoolboeken --- Vasten (Veertigdagentijd) --- Voedingsgewoonten --- Waardevorming --- Welzijnszorg --- Zacheüs --- 2e leerjaar l.o. --- 2e leerjaar lager onderwijs --- Blinden --- Catechese --- Christoffel --- Don Helder Camara --- Franciscus van Assisië --- Gevoelens --- God --- Godsdienstige opvoeding --- Godsdienstonderwijs --- Handboek/cursus --- Intercultureel --- Jezus --- Schweitzer, Albert --- aarde --- advent --- blinden --- communie --- dood --- eucharistie --- gevoelens --- goede houding --- handboek --- intercultureel --- kerkelijk jaar --- kerstmis --- kerststal --- laatste avondmaal --- lamme --- lucht --- natuur --- pesten --- pinksteren --- ramadan --- schepping --- vasten --- vuur --- water --- welzijnszorg --- 244.51 --- 478.6 ) Godsdienstonderwijs --- basisonderwijs --- geloven (ler) --- Godsdienst ; basisonderwijs --- 244.5 --- Godsdienst; ba.o. --- Godsdienstonderwijs : basisschool - handleiding --- Godsdienstonderwijs : basisschool - leerboek --- Godsdienstonderwijs : basisschool - werkboek --- 478.61 --- Godsdienst: handboek lagere school --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Lager en basisonderwijs --- didactiek basisonderwijs - godsdienstonderwijs, levensbeschouwelijk vormingsonderwijs --- Godsdienstonderwijs - Levensbeschouwelijk vormingsonderwijs --- Schoolbooks - Didactic material --- 2e leerjaar l.o --- Godsdienst; ba.o --- 3e leerjaar lager onderwijs --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Volwassene
Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|