Listing 1 - 10 of 15 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Tests Tests --- Intelligence Intelligentie --- Psychologie Psychologie --- Evaluation Evaluatie --- Cognitive psychology
Choose an application
Dankzij artificiële intelligentie werkt de zoekmachine van Google, kan Facebook gericht adverteren en kunnen Alexa en Siri hun job doen. Zonder AI geen zelfrijdende auto’s, voorspellende ordehandhaving of wapens die autonoom kunnen doden. Deze en andere AI-toepassingen zijn het onderwerp van een verhit debat. Is AI een zegen of een vloek? Technologiefilosoof Mark Coeckelbergh beschrijft in AI Ethics wat het monster van Frankenstein, transhumanisme en technologische singulariteit met AI te maken hebben. Hij vat relevante filosofische discussies samen, legt de technologie van AI uit, behandelt verschillende mogelijke aanpakken en focust vooral op machine learning en datawetenschap. Hij schetst ook een overzicht van belangrijke ethische vraagstukken zoals privacy, de verantwoordelijkheden van alle betrokkenen, transparantie en databias. Verder bespreekt hij de invloed van een AI-economie op ons werk. Tot slot analyseert hij diverse beleidsvoorstellen en bespreekt hij de uitdagingen die beleidsmakers te wachten staan. Want AI kan een bijdrage leveren aan onze maatschappij, op voorwaarde dat ethiek meegenomen wordt in elke stap van de ontwikkeling. Vertaling: Amber Janssens. Professor Mark Coeckelbergh doceert Filosofie van Media en Technologie aan de Universiteit van Wenen. Hij schreef eerder onder andere New Romantic Cyborgs: Romanticism, Information Technology, and the End of the Machine en Introduction to Philosophy of Technology.
Philosophy and psychology of culture --- General ethics --- Artificial intelligence. Robotics. Simulation. Graphics --- toegepaste informatica --- KI (kunstmatige intelligentie) --- robots --- artificiële intelligentie --- Artificial intelligence --- 179 ethiek, overige onderwerpen --- Coeckelberg, Mark --- ethiek --- maatschappelijk welzijn --- AI (artificiële intelligentie)
Choose an application
Developmental psychology --- Social psychology --- Didactic evaluation --- 415.4 --- 159.955 --- Intelligentie
Choose an application
Een praktische gids om de veerkracht van je tiener te versterken. Er is meer nodig in het leven dan wat we op school leren. Helaas vernauwen we intelligentie te vaak tot het puur cognitieve: goed kunnen onthouden, verbanden kunnen leggen, een scherp wiskundig inzicht... Allemaal belangrijke vaardigheden, maar als je gelukkig én succesvol in het leven wilt staan, heb je meer nodig dan dat. Denk aan goed kunnen omgaan met je emoties, empathisch communiceren of optimistisch en hoopvol ingesteld zijn. Als je emotioneel intelligent bent, beschik je over heel wat life skills die je helpen om vlot de vele uitdagingen te trotseren die het leven onvermijdelijk met zich meebrengt. In dit inspirerende boek zet Elke Keersmaekers de verschillende bouwstenen van emotionele intelligentie op een rij en koppelt deze aan concrete tips en oefeningen. Zo kun je samen met je tiener aan de slag om zijn of haar veerkracht te versterken.https://www.lannoo.be/nl/emotionele-intelligentie-voor-jongeren?utm_campaign=lannoo-veerkracht-kind&utm_source=nieuwsbrief&utm_medium=email&mpid=eq6uTcXvS6Km9mq-p3zYx6yvqISZNTa-Pt3yfnQfMuHG9GK
Opvoeding --- Emotionele intelligentie --- Jongeren --- Jongere --- Media --- Maatschappij --- Politiek --- Onderwijs --- Film --- psychologie --- welbevinden --- Sociale vaardigheden --- 37.03 --- 414.9 --- emotionele intelligentie --- jongeren --- overige richtingen in de psychologie --- Emotionele intelligentie ; jongeren --- Emotional intelligence --- Youth --- Intelligentie --- Emoties --- 800.95 --- Developmental psychology --- jeugd --- emotionele ontwikkeling --- Affective and dynamic functions --- Cognitive psychology --- Orthopedagogics --- Veerkracht (weerbaarheid) --- EQ
Choose an application
Christian theology --- Doctrine of God (christianism) --- God --- informatietechnologie --- AI (artificiële intelligentie) --- Computer. Automation
Choose an application
We weten eigenlijk allemaal wel dat een hoog IQ geen garantie is voor succes en geluk, maar tot nog toe konden psychologen en gedragsonderzoekers niet vertellen wat daar wel voor nodig is. De auteur onderzoekt rol rol van rationaliteit en emotie en komt tot verassende conclusies.
Cognitive psychology --- angst --- empathie --- emoties --- sociale vaardigheden --- Affective and dynamic functions --- EQ (emotioneel quotiënt) --- intelligentie --- Psychology --- coachen, emotie, stress, succes, talenten, vaardigheden, wendbaarheid, zelfontwikkeling --- #gsdbP --- psychologie --- psychologie, sociaal --- 159.9 --- Emotionele intelligentie --- Psychologie --- emotionele intelligentie --- 316.3 --- #PEDA *P 4.057 --- #PEDA *P 6.2 --- 159.92 --- Psychologie ; emotionele intelligentie (E.I.) --- 415.3 --- 415.4 --- Succes --- emotionele vaardigheden --- rationaliteit --- 415.4 ) HOGERE GEESTELIJKE FUNCTIES --- 159.942 --- Emoties : psychologie --- 316.3 Sociale structuur --(sociologie) --- Sociale structuur --(sociologie) --- 159.9 Psychologie --- 159.9 Psychologie: zie ook: Psychiatrie: n-{616.89-008} en n-{615.851} --- Psychologie: zie ook: Psychiatrie: n-{616.89-008} en n-{615.851} --- 159.95 --- Psychologie ; geestelijke ontwikkeling en vermogen ; vergelijkende psychologie --- Uitvoerende functies --- Hogere geestelijke functies --- 159.928 --- 316.344.3 --- #ECO:03.13:industrie en onderneming management --- Communication non verbale Non-verbale communicatie --- Stress Stress --- Succès Succes --- Psychologie Psychologie --- Cerveau Hersenen --- Intelligence Intelligentie --- Comportement psychologique du personnel Psychologisch gedrag van het personeel --- Emotionele ontwikkeling(Affectieve ontwikkeling) --- Intelligentie --- 159.947 --- Emoties (gevoelens, haat) --- 316.344.3 Opleidingsniveau. Scholingsniveau. Intelligentieniveau --- Opleidingsniveau. Scholingsniveau. Intelligentieniveau --- 159.928 Begaafdheid. Intelligentie --- Begaafdheid. Intelligentie --- Gedrag --- 159.9 Psychology --- Man --- Volwassene
Choose an application
Developmental psychology --- #WPLT:syst --- 575.1 --- genetica --- erfelijkheidsleer --- 572 --- 575.2 --- 575.858 --- 159.922.3 --- 159.95 --- 599.2 --- Erfelijkheidsleer --- Intelligentie --- Menselijke gelijkheid --- Antropologie --- Variation --- Species. Speciation --- 575.858 Species. Speciation --- 575.2 Variation
Choose an application
new age --- emoties --- vrijzinnigheid --- Affective and dynamic functions --- Philosophy and psychology of culture --- rationalisme --- Emoties --- Emotions --- Filosofie --- Philosophie --- Rationalisme --- Emotions and cognition. --- Emotions. --- Social aspects. --- #VCV monografie 2003 --- 159.928 --- #A0111A --- 651 Maatschappij. Algemeen --- emotionele intelligentie --- filosofie --- gevoelens --- intelligentie --- 159.95 --- 1 --- 159.94 --- #gsdbF --- Emotions and cognition --- Cognition and emotions --- Cognition --- Feelings --- Human emotions --- Passions --- Psychology --- Affect (Psychology) --- Affective neuroscience --- Apathy --- Pathognomy --- Social aspects --- C6 --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap
Choose an application
Opvoeden in de klas is een unieke bundeling van werkbare principes en concrete technieken waarmee leerkrachten dadelijk aan de slag kunnen gaan. Het boek is doorspekt met tips om je interactiestijl te perfectioneren. Het gaat in op kernthema's als assertiviteit, omgaan met pesten en het belang van emotionele intelligentie.
Leerlingbegeleiding - Onderwijs en opvoeding. --- Teacher education. Teacher's profession --- onderwijspsychologie --- leraren-leerling relatie --- opvoeding --- Didactic strategies --- didactiek --- Leerlingbegeleiding --- Onderwijs en opvoeding --- 454 --- Communicatie --- Conflicten --- Denken --- Emotionele intelligentie --- Feedback --- Interactie --- Klasmanagement --- Klassfeer --- Schoolcultuur --- Straffen --- Tucht (Discipline, Gezag, Orde, Ordeproblemen) --- Leraren (Kleuterleid(st)ers, Leerkrachten, Onderwijzers) --- Leraren --- klasmanagement (ler) --- interactief handelen --- 454.22 --- Talenten --- Tucht --- Pesten --- Intelligentie --- Didactiek; algemeen --- Classroom management --- Handbooks, manuals, etc. --- Onderwijs --- Opvoeding --- Opvoeding en onderwijs --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
Philosophy of nature --- Artificial intelligence. Robotics. Simulation. Graphics --- Mathematical logic --- Mathematics --- logic --- Bach, Johann Sebastian, --- Escher, Maurits Cornelis, --- Gödel, Kurt --- Gödel, Kurt, --- Cultuurfilosofie ; kunst, muziek en artificiële intelligentie --- Bach, J.S. --- Escher, M.C. --- Wiskunde ; Kurt Gödel --- Metamathemathica --- Symbolische logica --- Filosofie ; Cultuurfilosofie --- Bach, J.S --- Escher, M.C --- 130.2 --- 16 --- 16 Logica. Kennistheorie. Logische methodiek. Wetenschapsfilosofie --- Logica. Kennistheorie. Logische methodiek. Wetenschapsfilosofie --- Logic --- logica --- Metamathematics --- Symmetry --- Artificial intelligence --- Philosophy --- Natuurfilosofie --- Mathematische logica --- Artificiële intelligentie. Robotica. Simulatie. Graphics --- 510.1 --- 78.21.1 Bach --- muziek --- #GGSB: Sociale wet. essays --- #gsdbf --- artificiële intelligentie --- consistentie --- volledigheid --- propositielogica --- hersenen en denken --- church --- turing --- tarski --- onbeslisbare uitspraken --- escher --- Bach --- Gödel --- 161/162 --- 165 --- 78 <041> --- Beginselen van de logica. Formele logica --- Kennisleer. Epistemologie --- Muziek--Brochures. Pamfletten. Essays --- 165 Kennisleer. Epistemologie --- 161/162 Beginselen van de logica. Formele logica --- 78 <041> Muziek--Brochures. Pamfletten. Essays --- Metamathematica --- Sociale wet. essays --- Bach, Johann Sebastian, - 1685-1750 --- Escher, Maurits Cornelis, - 1898-1972 --- Gödel, Kurt, - 1906-1978 --- Escher, Maurits Cornelis, - 1898-1971
Listing 1 - 10 of 15 | << page >> |
Sort by
|