Narrow your search
Listing 1 - 10 of 10
Sort by

Book
Moral in einer Kultur der Massenmedien
Authors: --- ---
ISBN: 3727809612 9783727809613 Year: 1994 Volume: 61 Publisher: Freiburg: Universitätsverlag,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Onderstromen en tegenliggers: wijsgerige reflecties bij het nieuws
Author:
ISBN: 9030406151 Year: 1992 Publisher: Baarn Gooi & Sticht


Book
Beyond neutrality: a christian critique of the media
Author:
ISBN: 2825405957 Year: 1978 Publisher: Geneva World Council of Churches


Book
De moeilijke waarheid : sociaal-ethnische aspecten van waarachrhigheid en leugen
Author:
ISBN: 9026311931 Year: 1992 Volume: 80, afl. 3 Publisher: Baarn Ambo

Media violence and christian ethics
Author:
ISBN: 0521812569 9780521812566 9780521011860 0521011868 Year: 2010 Publisher: Cambridge Cambridge University Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

How can audiences interact creatively, wisely and peaceably with the many different forms of violence found throughout today's media? Suicide attacks, graphic executions and the horrors of war appear in news reports, films, websites, and even on mobile phones. One approach towards media violence is to attempt to protect viewers; another is to criticise journalists, editors, film-makers and their stories. In this book Jolyon Mitchell highlights Christianity's ambiguous relationship with media violence. He goes beyond debates about the effects of watching mediated violence to examine how audiences, producers and critics interact with news images, films, video-games and advertising. He argues that practices such as hospitality, friendship, witness and worship can provide the context where both spectacular and hidden violence can be remembered and reframed. This can help audiences to imagine how their own identities and communities can be based not upon violence, but upon a more lasting foundation of peace.Investigates how audiences not only remember, but also reframe and re-envisage news about violenceExamines the strengths and weaknesses of different Christian and secular critiques of media violenceProvides readers with historical and theoretical frameworks for making sense of violent entertainment


Book
Business en ethiek : spelregels voor ethisch ondernemen
Authors: --- --- ---
ISBN: 9020965891 9789020965896 Year: 2006 Publisher: Leuven LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit heldere en toegankelijke boek argumenteert dat ondernemen niet alleen een instrumenteel handelen is in verhouding tot economische doelen, maar ook een intrinsiek ethische praktijk zou moeten zijn. De auteurs werken deze stelling uit in verschillende domeinen, van eerlijke handel, over rechten en plichten van de verschillende betrokken partijen, tot de ecologische problematiek. Deze vierde druk van 'Business en ethiek' verschilt niet van de vorige uit 2002, die wel een volledig herwerkte versie was van dit voor de eerste maal in 1990 uitgebrachte boek. Die derde editie hadden de auteurs voorzien van talrijke nieuwe casussen en een praktisch overzicht van methodes en instrumenten. Ook hadden ze nieuwe inzichten verwerkt over maatschappelijk verantwoord ondernemen, ethisch beleggen en de ethische audit.

Keywords

bedrijfsethiek --- marketing --- ethiek --- economie --- zakenethiek --- ondernemingsethiek --- corporate governance --- social auditing --- 241.67 --- 17 --- 65 --- 174.5 --- 340.8 --- economie (gez) --- ethisch ondernemen --- Academic collection --- 241.67 Business ethics. Corporate ethics. Bedrijfscodes. Management en ethiek. Zakenmoraal --- Business ethics. Corporate ethics. Bedrijfscodes. Management en ethiek. Zakenmoraal --- 65 Management and organization of industry, trade and communication --- Management and organization of industry, trade and communication --- 17 Filosofische ethiek --- Filosofische ethiek --- 174.5 Economische ethiek. Speculatie --- Economische ethiek. Speculatie --- ondernemen --- management --- Professional ethics. Deontology --- Business policy --- Business management --- 461 Bedrijfsleven --- 061 Ethische problemen --- 241.66*1 --- 174 --- 174.4 --- 658.011 --- Business ethics --- AA / International- internationaal --- 338.040 --- Business --- Businesspeople --- Commercial ethics --- Corporate ethics --- Corporation ethics --- Professional ethics --- Wealth --- 174.4 Bedrijfsethiek. Zakenmoraal --- Bedrijfsethiek. Zakenmoraal --- 174 Beroepsethiek. Beroepsmoraal. Deontologie van het beroep --- Beroepsethiek. Beroepsmoraal. Deontologie van het beroep --- 241.66*1 Theologische ethiek: beroepsethiek; zakenmoraal --- Theologische ethiek: beroepsethiek; zakenmoraal --- Beroepsethiek. Deontologie --- Bedrijfsbeleid --- Verband tussen de ethiek en de economie. Ethiek en bedrijf. --- Ondernemingen: algemeenheden. --- Moral and ethical aspects --- Ethisch ondernemen. --- C6 --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- 65 Communicatie en transport. Accountancy. Bedrijfskunde. Public relations --- Communicatie en transport. Accountancy. Bedrijfskunde. Public relations --- 17 Moral philosophy. Ethics. Practical philosophy --- Moral philosophy. Ethics. Practical philosophy --- Verband tussen de ethiek en de economie. Ethiek en bedrijf --- Ondernemingen: algemeenheden --- Economische ethiek --- Ondernemingen

Listing 1 - 10 of 10
Sort by