Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Children's literature. Juvenile literature --- Dutch literature --- anno 1990-1999 --- anno 2000-2009
Choose an application
Choose an application
Keuzelijst boeken voor kleuters, kinderen en jongeren rond rouwen, verdriet en omgaan met verlieservaringen.
Zonder onderwerpscode: algemeen --- Philosophical anthropology --- Psychology --- Educational psychology --- Teaching aids --- Didactics of social education --- Didactics of Dutch --- Kindergarten --- Primary education --- Secondary education --- Children's literature. Juvenile literature --- Dutch literature --- rouwverwerking --- dood (themawoord fictie) --- jeugd --- dood --- jeugdliteratuur --- boeken --- verdriet
Choose an application
Ingrid Godon maakte voor deze uitgave een reeks portretten. Toon Tellegen liet zich door de portretten inspireren en schreef er korte teksten bij.
Dutch literature --- Poetry --- Children's literature. Juvenile literature --- verlangen (themawoord fictie) --- emoties (themawoord fictie) --- Jeugdpoëzie --- Portretten --- Emoties --- Jeugdboeken 10-12 jaar --- Jeugdboeken 13-16 jaar --- Godon, Ingrid --- Gevoelens --- gedichten --- gevoelens --- portretten --- prentenboeken --- wensen --- 684.94 --- Fiction --- Jeugdboeken --- Prentenboeken --- Wensen --- het boek, boekillustratie --- Portret --- Emotie --- 880 --- jeugdliteratuur --- littérature jeunesse --- Grafische vormgeving --- Studentenopdracht
Choose an application
Thematology --- Children's literature. Juvenile literature --- Comparative literature --- History of civilization --- religie --- jeugdliteratuur --- anno 1800-1999 --- anno 1700-1799 --- Western Europe --- Children's literature --- Children's literature, European --- Historische en vergelijkende pedagogiek. --- Religious aspects. --- History and criticism. --- Childrens literature --- Childrens literature, European --- Religious aspects --- History and criticism --- 268.432 --- 809.89282 --- 20ste eeuw (x) --- anglicaanse kerk (x) --- C3 --- C6 --- Europa [werelddeel] --- historiografie --- jodendom --- katholicisme --- literatuurwetenschap --- modernisering --- nieuwe tijd (x) --- nieuwste tijd (x) --- protestantisme --- religieuze literatuur --- uitgeverijen --- Academic collection --- #gsdb3 --- #PBIB:2005.4 --- #KVHA:Kinderliteratuur --- #KVHA:Literatuurgeschiedenis --- 655.4 --- 82-93 --- 82-93 Kinderliteratuur. Jeugdliteratuur --- Kinderliteratuur. Jeugdliteratuur --- European children's literature --- European literature --- Religion Education Children --- Literature Children History, description, critical appraisal --- Kunst en cultuur --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- Uitgeverij. Boekhandel--algemeen --- Moral and religious aspects --- Schoolbooks - Didactic material --- Littérature de jeunesse --- Littérature de jeunesse européenne --- Aspect religieux --- Histoire et critique --- Childrens literature - Religious aspects --- Childrens literature, European - History and criticism --- Littérature pour la jeunesse --- Religion et littérature --- 18e siècle --- 1800-.... --- Europe de l'Ouest --- Littérature pour la jeunesse --- Religion et littérature --- 18e siècle
Choose an application
Dutch literature --- Children's literature --- Chronologie [Historische ] --- Literatuur voor de jeugd --- C7 --- jeugdliteratuur --- religieuze kunst --- Jeugd en sport --- Gent --- Van Eyck, Jan --- van Eyck, Hubert --- van Eyck, Jan --- Eyck, Jan van, --- Ėĭk, I︠A︡n van, --- Eyck, Jean van,
Choose an application
Handleiding bij de bundel met romanfragmenten, gedichten, verhalen en bladzijden uit prentenboeken en stripverhalen over het thema oorlog.
Vredesopvoeding. --- Oorlog in de jeugdliteratuur. --- jeugdliteratuur --- poëzie --- oorlog --- Oorlog en vrede : didactiek --- Oorlog en vrede : documenten --- Vredesopvoeding --- 456.8 --- 927.5 --- 928 --- Jeugdliteratuur --- Oorlog --- Poëzie (Versjes, Gedichten) --- Verhalen --- Wereldoorlog I --- Wereldoorlog II --- 474.54 ) Het boek in het onderwijs --- gedichten --- verhalen --- Didactiek --- Leermiddelen --- Oorlog in de jeugdliteratuur --- Vormingsgebieden --- 1914-1918; 1e wereldoorlog --- 1939-1945; 2e wereldoorlog --- Poëzie --- Didactische werkvormen --- jeugdliteratuur: oorlog --- #BSCH: vak : Nederlands --- Schoolbooks - Didactic material --- Didactics of languages --- Poetry --- Fiction --- Thematology --- Children's literature. Juvenile literature --- oorlogen (themawoord fictie) --- didactiek --- oorlogen --- SO (secundair onderwijs) --- leesbevordering --- vredesopvoeding --- lager onderwijs --- Jeugdboek 9+ --- D062474.jpg --- jeugdliteratuur: didactiek --- oorlog: jeugdliteratuur --- Verhaal --- Didactische werkvorm --- Duits --- België --- China --- Nederlands --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Propaganda --- Recht --- Scheepvaart
Choose an application
In de politieke actualiteit wordt de islam niet bepaald als vrouwvriendelijk afgeschilderd. In naam van de bevrijding van de vrouw wordt bij momenten zelfs een uitgesproken anti-islamitisch betoog gevoerd. Een feministische kijk op de islam en op de receptie van de islam in het westen is dan ook aan de orde. Feministisch geïnspireerde genderstudies plaatsen immers vraagtekens bij overgeleverde denkpatronen en vermeende vanzelfsprekendheden over vrouwen en mannen.Tegen de zwart-witbeelden in waarmee de media ons overspoelen, wil de feministische invalshoek in de eerste plaats de aandacht vestigen op de complexiteit van de islam als religieus, politiek en sociaal fenomeen, ook en vooral wanneer religie een emancipatorische betekenis krijgt. In de methodologische beschouwingen waarmee deze bundel opent, informeert Sarah Bracke over enkele ‘kruispunten’ tussen feminisme en islam en verwijst ze naar de dynamische interpretaties van de koran door moslima’s. Karen Phalet en Derya Güngör analyseren de sleutelrol die het geloof kan spelen in het herdenken van etnische identiteit. De bevindingen van hun casestudy over Turkse en Marokkaanse jongeren in Nederland worden genuanceerd door Rudi Janssens, die onderzoek aanhaalt naar de islambeleving van Marokkanen en Turken in Brussel. Nadia Fadil schetst de zowel seculiere als religieuze vrouwenbewegingen in Marokko en vergelijkt hen met het feminisme van ‘witte’ vrouwen. Chia Longman vult aan met meer voorbeelden van de diverse vormen van emancipatorisch bewustzijn en wijst ook op de niet-seculiere vleugel van de westerse vrouwenbeweging. Heidy Margrit Müller onderzoekt de geschiedenis van de representatie van moslims en de islam in de Europese literatuur en besluit met een analyse van het innovatieve discours in recente boeken van allochtone Europese auteurs. Het artikel van Kamal Y. Odisho Kolo ten slotte handelt over de islam als onderdrukkend instrument in de handen van de Iraakse machthebbers, voornamelijk ten aanzien van vrouwen van de christelijke minderheid. (Bron: covertekst)
Islam --- Sociology of the family. Sociology of sexuality --- vrouwenemancipatie --- gender --- Women --- Femmes --- Legal status, laws, etc. --- Social conditions --- Droit --- Conditions sociales --- Femme --- Migrantenvrouwen --- S20080671.JPG --- feminisme --- islam --- Vrouw --- 396 --- 2 --- Women in Islam. --- Women's rights --- Religious aspects --- Islam. --- Iraq --- Arab States --- Morocco --- Europe --- Women in Islam --- Rights of women --- Human rights --- Religious aspects&delete& --- Civil rights --- Law and legislation --- Arab states --- 668.5 Migrantenvrouwen --- 081 Godsdienst --- islám --- ισλαμισμός --- Iżlam --- islamas --- islams --- islamismo --- iszlám --- ислям --- ислам --- mahomedanism --- islamism --- moslimský veriaci --- islámské náboženství --- sunita --- islámská církev --- mohammedanisme --- šíita --- mohamedanizmus --- muslimi --- muhamedanisme --- mohamedánstvo --- Mohammedanism --- muhameedlus --- suna --- muhamedānisms --- muslimské náboženství --- muhamettilaisuus --- mahometonybė --- mešita --- Muhamedanizëm --- γυναίκα --- nő --- moteris --- kvinde --- ženska --- donna --- vrouw --- kvinna --- nainen --- woman --- жена --- mujer --- kobieta --- sieviete --- grua --- femeie --- mulher --- mara --- žena --- Frau --- naine --- sievietes --- moterys --- femei --- women --- gra --- Ioslam --- bean --- Feminism --- Gender --- Identity --- Children's literature --- Lecture --- Literature --- Religion --- Women's movements --- Oppression of women --- Women's studies --- Book --- Edited volume --- Empowerment
Choose an application
Godly Play is een vernieuwende én diepgewortelde verkenning van het christelijk geloof met kinderen en jongeren. Godly Play nodigt kinderen uit om zich te verwonderen over zichzelf, God en de wereld om hen heen. Dit doen ze op een manier die tegelijk speels en vol betekenis is. De zorgvuldig vertelde Bijbelverhalen, het mooie vertelmateriaal en de ruime keuze aan creatieve materialen nodigen de kinderen uit om te zoeken naar eigen antwoorden op hun geloofsvragen. Godly Play respecteert de spiritualiteit van kinderen en moedigt hen aan om hun verbeeldingskracht en nieuwsgierigheid te gebruiken. Wereldwijd wordt Godly Play ingezet in contexten van geloofscommunicatie, zoals catechese, kindernevendiensten, bezinningsmomenten en godsdienstonderwijs. Godly Play kan in alle christelijke geloofsgemeenschappen worden beoefend.
Didactics of religion --- bijbelverhalen (genre) --- religieuze opvoeding --- 472.83 --- 244.5 --- godsdienst --- godsdienst, didactiek, lo (ler) --- catechese : didactiek (ler) --- C6 --- spiritualiteit --- 456.8 --- didactiek --- Didactiek --- 478.6 --- Godsdienst --- 268.911 --- 268.911 Godsdienstontwikkelingspsychologie en catechese van het kind --- Godsdienstontwikkelingspsychologie en catechese van het kind --- didactiek algemeen - vormingsgebieden, gezondheidseducatie, godsdienstonderwijs, mondiale vorming, verkeersonderwijs --- Catechese - Godsdienstonderwijs --- Godsdienstonderwijs - Levensbeschouwelijk vormingsonderwijs --- Kinderen en religiositeit --- Levensbeschouwelijke vorming ; didactiek --- Godsdienstige opvoeding --- Bijbel ; basisonderwijs --- Godly Play --- Bijbelverhalen --- Vertellen --- Spiritualiteit --- Christendom --- Montessorionderwijs --- Levensbeschouwelijke opvoeding --- Christian spirituality --- pastorale diensten --- catechese --- handboek --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- Bijbelverhaal --- Ethiek --- Kunst --- Symboliek --- Sport --- Duurzaamheid --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Autisme --- Cultuur --- Kind --- Samenleving --- Technologie --- Wetenschap --- Historische kritiek --- Man --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Voeding --- Maatschappij --- Verpleegkunde --- Drank --- Gezondheid --- Volwassene --- Geschiedenis --- Voorlichting --- 222 --- Lager onderwijs --- Geloven --- Bijbelbewerkingen --- Basisonderwijs --- Bible stories --- Children's literature
Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|