Listing 1 - 10 of 21 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Thomas zit in de klas. Op zijn tafel staat een schrijfmachine. Een speciale schrijfmachine. Thomas kan geen letters en cijfers zien, zoals ziende mensen. Thomas leest braille. Hij schrijft ook braille, met zijn speciale schrijfmachine. De letters en cijfers van braille zijn bobbeltje sop papier. Thomas leest die bobbeltjes met zijn vingers. Thomas is blind. Samen met zijn vriendinnetje Merel gaat hij naar een gewone school. Vandaag schrijven ze in de klas een brief aan sinterklaas. En Thomas weet al precies wat hij de sint wil vragen ...
Dutch literature --- Sinterklaas ; verhalen --- Prentenboeken ; verhalend --- Prentenboeken --- Blinden ; verhalen --- JB VAND --- prentenboeken --- braille --- blindheid --- sinterklaas --- Personen met een visuele handicap (blinden, visueel gehandicapten) --- Slechtzienden --- Visueel gehandicapten - prentenboek
Choose an application
#KVHB:Visueel gehandicapten --- #KVHB:Mentaal gehandicapten --- blindheid --- mensen met een mentale beperking --- visueel gehandicapten --- Social policy and particular groups --- Orthopedagogics --- personen met een mentale beperking --- orthopedagogiek --- diagnostiek (geneeskunde) --- personen met een visuele beperking --- personen met een meervoudige beperking
Choose an application
Choose an application
Kinderpsychologie --- Opvoedkunde --- Psychologie de l'enfant --- Pédagogie --- 612.8 --- #KVHB:Leerstoornissen --- #KVHB:Visueel gehandicapten --- leermoeilijkheden --- visuele informatieverwerking --- optometrie --- Zenuwstelsel. Zintuigen. Motorische neurowetenschappen --- Orthopedagogiek. --- informatieverwerking.
Choose an application
11884
Orthopedagogics --- Psycholinguistics --- Academic collection --- #KVHB:Taaltherapie --- #KVHB:Taalstoornissen; kinderen --- Logopedie --- Autisme --- Kinder- en jeugdpsychiatrie --- 464 --- Auditief gehandicapten --- Dysfasie --- Kinderen --- Taalontwikkeling --- Taalproblemen --- Taaltherapie --- Taalverwerving --- Therapie --- Visueel gehandicapten --- Orthophonie --- Pédopsychiatrie --- Kinderen met leerproblemen --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie
Choose an application
Colloques --- Colloquia --- Enseignement --- Gehandicapten --- Handicapés --- Onderwijs --- Blindness --- Deafness --- #KVHB:Gehoorgestoorden --- #KVHB:Visueel gehandicapten --- #KVHB:Doofheid --- #KVHB:Gehoorapparatuur --- rehabilitation. --- Conferences - Meetings --- Doof-blinden en hulpverleners, artsen, buitengewoon onderwijzend en opvoedend personeel --- rehabilitation
Choose an application
Dit boek verduidelijkt de visuele problemen van slechtziende kinderen zodat aangepaste pedagogische, psychosociale, psychomotorische en praktisch-organisatorische hulp kan verleend worden. Het geeft informatie betreffende de oogaandoeningen, het visueel functioneren van slechtziende kinderen en de diverse hulpmiddelen.
prematuriteit --- personen met een fysieke beperking --- sport --- retina-aandoeningen --- Orthopedagogics --- buitengewoon onderwijs --- prothesen --- personen met een visuele beperking --- oftalmologie --- kleurenblindheid --- kinderen --- #KVHB:Kinderen; gehandicapte --- #KVHB:Visueel gehandicapten --- pediatrie --- blindheid --- oogchirurgie --- 605.3 --- 617.7 --- Begeleiding --- CVI --- Erfelijkheid --- Hulpmiddelen --- Ogen --- Onderzoek --- Personen met een visuele handicap --- Prothesen --- Sport --- oogheelkunde --- Kinderen --- Visueel gehandicapten --- Hulpverlening --- Integratie --- Onderwijs --- Kind --- Persoon met een visuele handicap --- Persoon met een verstandelijke handicap --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Oudere --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Gemeenschap --- School --- Buurt --- Gehandicapten --- Oogheelkunde
Choose an application
Steeds meer slechtziende kinderen groeien in de eigen omgevingop. Naast de ouders kunnen familie, vrienden, artsen, leerkrachten en anderen hun bijdrage leveren aan een optimale ontplooiing en integratie van het slechtziend kind... mits zijenig inzicht hebben in de betekenis van deze handicap. Nog te vaak is er sprake van verkeerde beeldvorming: onhandigheid, onzekerheid en afhankelijkheid zou de visueel gehandicapte kenmerken.
Orthopedagogics --- personen met een visuele beperking --- orthopedagogiek --- #KVHB:Visueel gehandicapten --- #KVHB:Kinderen; blindheid --- #KVHB:Orthopedagogie --- 376.22 --- Cognitieve ontwikkeling --- Kinderen met een handicap --- Mobiliteit --- Motorische ontwikkeling --- Onderwijs --- Opvoeding --- Oriëntatie --- Personen met een visuele handicap --- Spelen --- Zelfredzaamheid --- 463.1 --- ADL --- blinden --- hulpverlening --- visuele beperking --- Blinden en slechtzienden --- Kinderen --- Visueel gehandicapten --- slechtzienden --- kinderen --- blinden en slechtzienden --- Kind --- Persoon met een visuele handicap --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Buitengewoon onderwijs --- Opvoedkunde --- Gezondheidszorg --- Oogheelkunde
Choose an application
Blind --- Reading --- Children, Blind --- Lecture --- Printing and writing systems --- Ability testing --- Tests d'aptitude --- -Reading --- -Braille --- #KVHB:Visueel gehandicapten --- #KVHB:Brailleschrift --- Braille system --- Language arts --- Elocution --- Blindness in children --- Children with visual disabilities --- Study and teaching --- Patients --- Blind children --- Ability testing. --- Braille --- Literacy testing
Choose an application
Blind --- -#KVHB:Blindheid --- #KVHB:Visueel gehandicapten --- Blind people --- Blind persons --- Blindness --- People with visual disabilities --- Deafblind people --- Biography --- Patients --- Berg, Johan van den --- Van den Berg, Johan --- Nederlandse Blindenbond --- Biography. --- #KVHB:Blindheid --- Berg, Johan van den. --- Nederlandse Blindenbond. --- 960 --- gehandicapten --- levensbeschrijvingen --- biographies et mémoires
Listing 1 - 10 of 21 | << page >> |
Sort by
|