Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
This book examines all aspects of joint-use libraries, from the implications of government policy, to design and operational issues and evaluation. It considers all forms of joint-use library (e.g. school-public, college-public, university-public, health-university), reflecting on different models adopted around the world. Some of the main issues discussed include: partnership working, staffing and management, stock, digital resources, learning and literacy and community involvement.Brings together case studies and good practice from around the worldReflects the latest
Library management --- Public buildings --- samenwerkingsverbanden --- bibliotheeksamenwerking --- bibliotheekgebruik --- bibliotheken --- Joint-use libraries. --- Combined libraries --- Libraries --- Library cooperation
Choose an application
Choose an application
Leren interprofessioneel samenwerken in de gezondheidszorg bestaat uit drie delen die het proces volgen waarin een module interprofessioneel leren samenwerken tot stand kan komen. Dit boek is in de eerste plaats geschreven voor alle studenten binnen de deelnemende gezondheidszorgopleidingen en hun docenten. Maar ook voor andere opleiders en verantwoordelijken in de gezondheidszorg is het een welkome hulp bij de uitwerking van eigen programma’s of de hertaling van de boodschappen naar hun eigen context of setting van ‘samenwerken’. Het eerste deel legt de fundamenten voor de ontwikkeling van een onderwijsprogramma ‘interprofessioneel samenwerken’. De auteurs gaan in op de link tussen interprofessioneel leren en de praktijk van samenwerken in de gezondheidszorg. Daarna belichten ze het thema samenwerken en teambuilding in al zijn aspecten. Tot slot krijgt de lezer een inventaris en analyse van de verschillende vormen van samenwerken in de preventieve, curatieve en palliatieve zorgsituaties.Deel 2 behandelt de bouwstenen van de modules interprofessioneel samenwerken in de gezondheidszorg (IPSIG). De lezer vindt er een uitgebreide bespreking van de te bereiken competenties en de beroepsprofielen van de deelnemende disciplines.In het derde deel geven de auteurs een overzicht van de didactische aspecten van de IPSIG-modules. Leer- en werkvormen, een overzicht van de toetsing en de evaluatie van de module zelf komen aan bod.
aansluiting onderwijs-arbeidsmarkt --- Didactics of medicine --- HO (hoger onderwijs) --- Didactics of higher education --- gezondheidszorg --- methoden van het sociaal werk --- samenwerkingsverbanden --- didactische werkvormen --- Didactic strategies --- Hygiene. Public health. Protection --- Multidisciplinair team --- Samenwerking --- 603.4 --- paramedische beroepen --- teambuilding --- competenties --- beroepsprofielen
Choose an application
Consultatieve leerlingbegeleiding: meer dan leerlingbesprekingen.Hoe kunnen leraren en begeleiders samenwerken om de kwaliteit van de onderwijspraktijk te verbeteren? Wat kan gedaan worden om leerlingen zoveel mogelijk het onderwijs te bieden dat bij hen past, zonder dat leraren worden overbelast? Hoe kunnen schoolleiders en begeleiders leraren in hun directe werkomgeving ondersteuning bieden? Dit boek presenteert consultatieve leerlingbegeleiding als methodiek, waarbij de vragen van leraren over leerlingen consequent worden benaderd vanuit een onderwijsgezichtspunt. Consultatieve leerlingbegeleiding is ook een denkwijze over zorg en onderwijs, waarbij preventie voorop staat: de wens dat zoveel mogelijk leerlingen profiteren van het geboden onderwijs. Preventief werken vraagt om een gericht zorgbeleid van iedere school. Deze publicatie is geschreven voor begeleiders, leraren en schooldirecties in het basis- en het secundair onderwijs. Ze bestaat uit vier delen. Het eerste deel schetst de kenmerken van consultatieve leerlingbegeleiding, de plaats ervan in het zorgcontinuüm en de wijze waarop leraar en begeleider kunnen samenwerken. In het tweede deel ligt de nadruk op de betekenis van consultatieve leerlingbegeleiding voor leraren. In het derde deel wordt de methodiek onderbouwd en uitgewerkt als handreiking voor begeleiders. Deel vier staat in het teken van een preventieve zienswijze op zorg en onderwijs. Wat betekent dit voor scholen die consultatieve leerlingbegeleiding duurzaam willen invoeren?Bron: https://gompel-svacina.eu/product/consultatieve-leerlingbegeleiding-professionalisering-en-onderwijsverbetering/
leerlingbegeleiding --- 371.21 --- onderwijsverbetering --- Pupil counseling. Pupil guidance --- Secondary education --- basisonderwijs --- leerlingenbegeleiding --- leraren-leerling relatie --- Apprenticeship programs --- Kwaliteitszorg --- Onderwijs --- Leerlingbegeleiding --- Basisonderwijs --- Secundair onderwijs --- Preventie --- Samenwerkingsverbanden --- Consultaties --- Professionalisering --- Samenwerkingsverband --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
Maatschappelijke ontwikkelingen dwingen gezondheidszorgprofessionals uit verschillende beroepsgroepen nauw met elkaar samen te werken. Ook wordt een sterker beroep gedaan op de samenwerkingsvaardigheden met de cliënt en diens sociale netwerk. . Efficiënte samenwerking leidt tot betere zorg, minder miscommunicatie en hogere tevredenheid bij alle betrokken professionals. Interprofessioneel communiceren in zorg en welzijn helpt (toekomstige) zorg- en welzijnsprofessionals de onderlinge communicatie te verbeteren met alle betrokkenen.Interprofessioneel communiceren in zorg en welzijn is het eerste boek dat communicatie bij interprofessionele samenwerking centraal zet. De uitgave beschrijft de manier waarop samenwerkende professionals taal kunnen inzetten om tot goede afstemming te komen en een gezamenlijk doel te bereiken. Het ondersteunt bij het herkennen en toepassen van verschillende communicatiestijlen en biedt checklists, reflectieopdrachten en casuïstiek voor het evalueren van de eigen communicatie, van jezelf als professional en als onderdeel van een team. De inhoud van het boek is gekoppeld aan een digitale leeromgeving met aanvullende publicaties, online-colleges, verwijzingen naar verdiepende literatuur en studieopdrachten.(https://www.standaardboekhandel.be/p/interprofessioneel-communiceren-in-zorg-en-welzijn-9789046907269)
Sociale welzijnszorg ; samenwerking --- Communicatie ; gezondheidszorg --- Interdisciplinariteit ; gezondheidszorg --- #KVHA:Meertalige communicatie; Nederlands --- #KVHA:Medische communicatie; Nederlands --- #KVHA:Gezondheidszorg --- #KVHA:Interprofessionele communicatie --- Hygiene. Public health. Protection --- interne communicatie --- samenwerkingsverbanden --- medische beroepen --- zorgprocessen --- gezondheidszorg --- multidisciplinaire zorg --- MVG (minimale verpleegkundige gegevens) --- Sociale welzijnszorg --- Teamwerk --- Communicatie --- Gezondheidszorg --- Hulpverlening --- Interdisciplinariteit --- communicatie --- samenwerking --- Communicatie ; hulpverlening --- interprofessionele communicatie
Choose an application
Onze huidige maatschappij zit vol uitdagingen. Uitdagingen die vanzelfsprekend ook ons onderwijs raken: veranderende verwachtingen vanuit de samenleving, veranderende noden rond vaardigheden, attitudes en competenties, een gewijzigde kijk op kennis en kennisverwerving, een toenemende diversiteit en de evolutie van de onderwijstechnologie.Naast inhoudelijke en didactische expertise wordt van schoolteams in die veranderende context ook steeds meer verwacht. Dat je het als individuele leraar niet meer alleen kan bemeesteren, wordt steeds duidelijker. Samen een school vormgeven, elke dag opnieuw, vergt samenwerking en goed teamwerk. De leraar blijft daarbij zijn cruciale rol opnemen in de leerprocessen van lerenden. Er is niets mis met zelfstandigheid, maar samenwerken blijkt steeds meer een hefboom voor het leren. Zowel voor de leraren als voor de lerenden.In deze publicatie bekijken we hoe je als schoolleider samenwerking kan inzetten in het streven naar een zo hoog mogelijke leerwinst en hoe je teamwerk werkbaar en duurzaam kan maken.
Teacher education. Teacher's profession --- School management --- onderwijzers --- samenwerkingsverbanden --- schoolbeleid --- onderwijskwaliteit --- teamwork --- samenwerking --- schoolteam --- Onderwijsbeleid --- Samenwerking --- Teamwerk --- Onderwijs --- Team --- Teamteaching --- Co-teaching --- Besluitvorming --- Personeelsbeleid --- Onderwijsassistent --- Learning [Psychology of ] --- Teacher effectiveness --- Team learning approach in education --- 450.46 --- leraarschap --- Onderwijsmanagement --- Teamwork --- Leekrachten --- Samenwerkend leren --- theoretische onderwijsvernieuwing --- 750 Onderwijspersoneel --- 720 Onderwijs
Choose an application
Leren interprofessioneel samenwerken in de gezondheidszorg bespreekt in drie delen de verschillende stappen die leiden tot een uitgebouwde module interprofessioneel samenwerken in de gezondheidszorg. Het boek richt zich tot studenten en docenten van de deelnemende opleidingen. Maar het is ook voor andere opleiders en verantwoordelijken in de gezondheidszorg zoals apothekers, diëtisten, logopedisten ... een praktisch hulpmiddel bij mogelijke samenwerkingen.- Het eerste deel legt de fundamenten voor de ontwikkeling van een onderwijsprogramma 'interprofessioneel samenwerken'.- Deel twee behandelt de bouwstenen van de modules interprofessioneel samenwerken in de gezondheidszorg (IPSIG). De lezer vindt er een uitgebreide bespreking van de te bereiken competenties en de beroepsprofielen van de deelnemende disciplines.- In het derde deel geven de auteurs een overzicht van de didactische aspecten van de IPSIG-modules.In deze editie werd speciaal aandacht geschonken aan:- hybride werkvormen;- de nauwere samenwerking tussen de gezondheids- en welzijnszorg;- de digitale voorbereiding van de tutoropleiding.https://school.vanin.be/leren-interprofessioneel-samenwerken-in-de-gezondheidszorg-2022.html
Teamwerk --- Gezondheidszorg --- Professionalisering --- 601.6 --- gezondheidszorg --- samenwerking --- interprofessioneel samenwerken --- IPSIG --- Didactic strategies --- Didactics of medicine --- Hygiene. Public health. Protection --- aansluiting onderwijs-arbeidsmarkt --- samenwerkingsverbanden --- methoden van het sociaal werk --- didactische werkvormen --- gezondheidsvoorlichting en -opvoeding --- 614.2 --- gezondheid --- welzijn --- Didactics of higher education
Choose an application
Dit boek is in de eerste plaats geschreven voor alle studenten binnen de deelnemende gezondheidszorgopleidingen en hun docenten. Maar ook voor andere opleiders en verantwoordelijken in de gezondheidszorg is het een welkome hulp bij de uitwerking van eigen programma’s of de hertaling van de boodschappen naar hun eigen context of setting van ‘samenwerken’.
aansluiting onderwijs-arbeidsmarkt --- Didactics of medicine --- HO (hoger onderwijs) --- Didactics of higher education --- gezondheidszorg --- methoden van het sociaal werk --- samenwerkingsverbanden --- didactische werkvormen --- Didactic strategies --- Hygiene. Public health. Protection --- Gezondheidszorg ; Vlaanderen --- Interdisciplinariteit ; gezondheidszorg --- 601 --- samenwerken --- interprofessionele samenwerking --- multidisciplinair team --- Gezondheidszorg --- Samenwerking --- verpleegkunde --- Interdisciplinair team --- IPSIG --- interdisciplinair team --- samenwerking --- geneeskunde, gezondheidszorg algemeen --- 614.2 --- Interdisciplinariteit --- Interdisciplinaire samenwerking --- Group work in education --- Training --- Handbooks, manuals, etc. --- Medical care --- Collaboration --- beroepscompetenties --- PXL-Healthcare 2016
Choose an application
De brede school heeft tot doel om naast loutere kennisoverdracht allerlei nevendiensten aan te bieden, gericht op de integrale ontwikkeling van leerlingen. Tegelijk wil men door dit stimulerend aanbod een krachtige leeromgeving creëren, die extra-kansen biedt aan achtergestelde groepen, en/of een zinvolle vrijetijdsbesteding aanbieden aan kinderen uit gezinnen waar beide ouders uit werken gaan.In dit onderzoek wordt vooreerst een literatuuroverzicht gegeven van de Brede School-beweging in Nederland en andere landen; vervolgens worden aanzetten in Vlaanderen in kaart gebracht, en worden enkele concepten uitgewerkt voor de structurele uitbouw van de Brede school in eigen land
jeugdwerk --- zorgverbreding --- Primary education --- brede school --- sportbeleid --- omgevingsproblematiek --- lager onderwijs --- kunstopvoeding --- welzijnsonderzoek --- onderwijsvoorrangsbeleid --- milieubeleid --- onderwijsvormen --- ontwikkeling van het kind --- kansarmoede --- sociale ontwikkeling --- gezondheidsvoorzieningen --- gelijkekansenbeleid --- ervaringsleren --- minderheden --- samenwerkingsverbanden --- deeltijds onderwijs --- vrijetijdsbesteding --- CLB (Centra voor Leerlingenbegeleiding) --- sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- United States --- Sweden --- Flanders --- Denmark --- Netherlands --- 720 Onderwijs --- Academic collection --- #SBIB:316.334.1O340 --- #SBIB:316.334.1O320 --- #SBIB:044.HIVA --- 184 Kinderrechten en onderwijs --- onderwijs --- Brede School --- schoolopbouwwerk --- Vlaanderen --- Nederland --- België --- didactiek --- onderwijsorganisatie --- 454.23 --- 472.2 --- 474.23 --- Brede school --- Gelijke onderwijskansen(GOK) --- Onderwijs en maatschappij --- Samenwerking --- Schoolopbouwwerk --- Zorgverbreding --- arbeid --- gelijke kansenbeleid --- integratie --- Onderwijs en sociale verandering, onderwijs en samenleving --- Doelen en functies van onderwijstypes, schoolsystemen: algemeen --- didactische principes, differentiatie, leerlingbegeleiding, motivatie, totaliteitsonderwijs, zorgverbreding --- Didactische principes --- Politiek, wetgeving en organisatie --- Onderwijsvernieuwing --- Onderwijsbeleid --- Multiculturaliteit --- Diversiteit --- Onderwijs --- Gelijke kansen --- Gelijke onderwijskansen --- Provincie West-Vlaanderen --- Kust --- Emigratie --- Multiculturalisme --- Inclusie --- Maatwerk --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- CLB (Centra voor Leerlingenbegeleiding). --- Primary education. --- brede school. --- deeltijds onderwijs. --- ervaringsleren. --- gelijkekansenbeleid. --- gezondheidsvoorzieningen. --- jeugdwerk. --- kansarmoede. --- kunstopvoeding. --- lager onderwijs. --- milieubeleid. --- minderheden. --- omgevingsproblematiek. --- onderwijsvoorrangsbeleid. --- onderwijsvormen. --- ontwikkeling van het kind. --- samenwerkingsverbanden. --- sociaal-wetenschappelijk onderzoek. --- sociale ontwikkeling. --- sportbeleid. --- vrijetijdsbesteding. --- welzijnsonderzoek. --- zorgverbreding. --- Denmark. --- Flanders. --- Netherlands. --- Sweden. --- United States. --- United States of America --- Public buildings --- architecture [discipline] --- schools [buildings] --- schoolhouses --- architectuur
Choose an application
Geen enkele organisatie in de gezondheids- en welzijnszorg kan er nog onderuit: samenwerking met andere organisaties is wenselijk, noodzakelijk en soms zelfs verplicht - o.a. door de schaarste aan middelen, de doorgedreven specialisatie, de professionalisering (ook van het bestuur), de veranderende zorgvraag van de patiënt of cliënt, door bepaalde overheidsmaatregelen, ...Hoe kies je nu de juiste samenwerkingsvorm? Welke voorbereidende en begeleidende maatregelen dien je te nemen? Hoe omschrijf en implementeer je de beoogde doelstellingen? Hoe voorkom je weerstanden? Hoe ga je om met cultuurverschillen en -conflicten? Deze en andere vragen tellen zich bij het opzetten en het bestendigen van een samenwerking. In dit boek komen dan ook de diverse aspecten aan bod: de soorten samenwerkingsverbanden en de aard en de dimensies van de samenwerking (kostenreductie, lacunes in het zorgaanbod, gebrek aan mankracht of deskundigheid in het bestuur, zelfde visie of doelstelling, ...); de succesfactoren; de concrete realisatie (stappenplan,factoren waarmee rekening moet worden gehouden); ...Belangrijk daarbij is dat het merendeel van de auteurs zelf betrokken is bij verschillende samenwerkingsverbanden in de zorgsector. Zij zijn dus niet alleen theoretisch onderlegd, maar behandelen de problematiek ook vanuit hun eigen ervaringen.Dit boek bevat de door medewerkers van Voca geredigeerde bijdragen en discussies van het symposium ‘Over draken en prinsessen’ dat Voca rond dit thema organiseerde. Het is een verhelderend en leerrijk boek voor al wie, op beleids-, bestuurs- of directieniveau betrokken is bij de organisatie van de gezondheids- en welzijnsvoorzieningen en de ermee verbonden instellingen.
Gezondheidsbeleid --- Gezondheidszorg --- Kwaliteitszorg --- Sociale welzijnszorg --- België. --- Samenwerking. --- Gezondheidszorg. --- Social policy --- Sociology of organization --- samenwerkingsverbanden --- sociale netwerken --- Sociology of social care --- netwerkbenadering --- zorgsector --- 334.1 --- 061.2 --- #SBIB:316.8H20 --- #SBIB:35H300 --- BPB0601 --- 660 Welzijn --- #KVHB:Gezondheidszorg --- #KVHB:Hulpverlening --- #KVHB:Welzijnszorg --- 366.6 --- VOCA --- gezondheidszorg --- kwaliteitszorg --- netwerken --- 601.51 --- geestelijke gezondheidszorg --- gezondheidsinstellingen --- gezondheidszorg (gezondheidsbeleid, sociale geneeskunde) --- management --- samenwerking --- welzijnswerk --- management in de welzijnsinstelling --- samenwerking in organisaties --- 061.2 Niet-gouvernementele organisaties. Semi-officiële instellingen. Particuliere instellingen en verenigingen --- Niet-gouvernementele organisaties. Semi-officiële instellingen. Particuliere instellingen en verenigingen --- 334.1 Cooperaties. Onderlinge samenwerking --- Cooperaties. Onderlinge samenwerking --- Welzijnsorganisatie: algemene sociale dienstverlening --- Organisatieleer: algemene werken --- 361.03 --- 65.012 --- 361 --- PXL-Social Work 2018 --- organisatiekunde, zorgsector --- Zorgverzekeringen --- Verpleegplan --- Gezondheid --- Beleid --- Teamwerk --- Netwerkbenadering --- Provincie West-Vlaanderen --- Zorgverzekering --- Voeding --- Gedrag --- Drank --- Analyse --- Evaluatie
Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|