Narrow your search
Listing 1 - 10 of 38 << page
of 4
>>
Sort by

Book
Stap voor stap : een stappenplan om ouders met jonge kinderen te begeleiden bij opvoedingsvragen
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789066658318 Year: 2003 Publisher: Amsterdam SWP

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

The making of the inclusive school
Authors: --- ---
ISBN: 0415155592 9780415155595 0415155606 9780415155601 0203135199 9780203135198 9786610408399 6610408394 9781134731473 1134731477 9781134731428 1134731426 9781134731466 1134731469 1280408391 Year: 1198 Publisher: London Routledge

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Inclusion is a buzzword of the 1990's. Politicians now stress their commitment to inclusion and social justice - not competition. For schools, inclusion means accepting and educating all children, irrespective of their difficulties. The new inclusive mood is about including everyone in society's institutions. It has created a growing demand for schools to find effective ways of including and teaching all children - even those who at one time would have been sent to special schools. The book combines a theoretical examination of inclusion and its rationale with the story of a group


Book
Inclusie op school : het M-decreet toegepast
Authors: ---
ISBN: 9782509025241 Year: 2015 Publisher: Brussel Politeia

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het M-decreet is voor de meeste scholen niet de eerste kennismaking met inclusief onderwijs. Ook in het verleden werden heel wat inspanningen gedaan om inclusief te werken. Het decreet biedt nu een duidelijk juridisch kader waarmee directeurs, leerkrachten en ondersteunend personeel aan de slag kunnen. En tegelijk geeft het erkenning aan de heersende goede inclusiepraktijken.Het boek Inclusie op school geeft achtergrond en tips over inclusief onderwijs en hoe dit vorm te geven. Doorheen het boek wordt de link gelegd met het M-decreet en wordt een aantal aspecten van inclusief onderwijs verder uitgediept. De school- en klaspraktijk is daarbij steeds de horizon. (bron: http://www.politeia.be)


Book
Werken aan kwaliteit van bestaan : bouwstenen voor inclusief ondersteunen
Authors: ---
ISBN: 9789024400980 Year: 2011 Publisher: Amsterdam Boom/Nelissen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Ondersteuners van vandaag werken aan het vergroten van kwaliteit van bestaan, aan actief meedoen in de samenleving en aan het (her)vinden van eigen kracht. Dit doen ze voor én samen met mensen met een ondersteuningsvraag en hun omgeving. Werken aan kwaliteit van bestaan is een boek vol bouwstenen die helpen om echt inhoud te geven aan visie en persoonsgerichte ondersteuning. Uit het palet aan mogelijkheden kan iedere ondersteuner steeds die (onderdelen van) bouwstenen kiezen die passen bij de unieke persoon en zijn vraag. Bewust en passend ingezet dragen deze bouwstenen bij aan de kwaliteit van bestaan van de mensen die worden ondersteund en aan de kwaliteit van het werk. Het boek nodigt daarnaast uit tot reflectie, onmisbaar in de houding van de moderne professional


Book
SMOG : Spreken Met Ondersteuning van Gebaren : Het Handboek
Authors: --- ---
ISBN: 9053507108 9789053507100 Year: 1998 Publisher: Leuven Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Spreken Met Ondersteuning van Gebaren -SMOG is een communicatiewijze die gebruikt wordt bij mensen die beperkingen ondervinden in het zich uiten door middel van spraakDoor spreken te combineren met een beperkt aantal gestandaardiseerde gebaren kunnen deze mensen hun wensen, behoeften en noden duidelijker kenbaar maken en zo een beter contact met hun omgeving realiseren. Taal en communicatie, en uiteindelijk dus het sociale leven, worden op die wijze een stuk toegankelijker gemaakt. Dit handboek legt uit hoe SMOG werd ontwikkeld, waarom het werkt en hoe het in individuele en groepsbegeleiding kan worden ingepast. SMOG wordt daarbij in het bredere kader van 'Ondersteunende communicatie' geplaatst.


Book
Inclusief denken en handelen in het onderwijs
Authors: --- --- ---
ISBN: 904411820X Year: 2005 Volume: 12 Publisher: Antwerpen Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In de publicatie 'Inclusief denken en handelen in onderwijs' staan bijdragen van leraren die in het kader van hun Master-studie 'Special Educational Needs' de module 'Inclusief onderwijs' hebben gevolgd. Op basis van de theorie komen zij tot praktische aanmoedigingen voor inclusief denken in de dagelijkse praktijk. In de bundel is ook een praktijkverslag opgenomen van een school waarin inclusief onderwijs wordt gerealiseerd. De publicatie lijkt zich in eerste instantie te richten op de mensen werkzaam in het onderwijs. Het boekje biedt echter ook voor ouders die zijn geïnteresseerd in de achtergronden en de praktijk van inclusief onderwijs, relevante informatie.


Book
Zo hoort het : dove kinderen in het CI-tijdperk : een participatieonderzoek
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789077822319 Year: 2008 Publisher: Nijmegen Deventer PonTeM Van Tricht

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Hoe gaat het met dove kinderen en jongeren die een Cochleaire Implantaat (CI) hebben? Welke problemen komen zij tegen in het reguliere en speciale onderwijs? Hebben ze contact met horende, dove en / of slechthorende leeftijdgenoten? Gebruiken ze gebarentaal en / of gesproken Nederlands? Voelen ze zich thuis in de horende wereld en/of de dovenwereld? Deze vragen staan in dit boek centraal.


Book
Psychische stoornissen en naastbetrokkenen : een praktijkboek voor behandelaars
Authors: ---
ISBN: 9789461054821 Year: 2011 Publisher: Amsterdam Boom

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Naastbetrokkenen zijn essentieel als hulpbron voor de hulpverlener, om de situatie van een patiënt met een psychische stoornis te begrijpen en te verbeteren. Soms wordt het disfunctioneren van een patiënt sterk beïnvloed door omgevingsfactoren. Anderzijds is het vaak moeilijk en verwarrend om met iemand om te gaan die psychotisch, emotioneel ontregeld, impulsief, getraumatiseerd, verslaafd of autistisch is. Dit boek voor behandelaars in de ggz richt zich op een zeer omvangrijke, vaak verwaarloosde groep mensen: de naastbetrokkenen van mensen met psychische stoornissen. Zij verdienen alleen al in moreel opzicht ondersteuning. De auteurs integreren ogenschijnlijk tegengestelde modellen (psycho-educatie en systeemtheorie), waarbij praktische toepasbaarheid vooropstaat


Book
Active inclusion of young people with disabilities or health problems
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789289710954 Year: 2012 Publisher: Luxembourg Publications Office of the European Union

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Young people with disabilities or health problems face particular difficulties in accessing employment. Active inclusion policy is seen as the most appropriate policy instrument for combating the exclusion of these young people from the labour market. This study examines the implementation of active inclusion policy at national level in 11 EU Member States. The study reviews policy in these countries and compiles information from 44 case studies of good practice among diverse and innovative service providers. The study concludes that policy and practice need to focus more keenly on these young people, to learn from available evidence, and to take a more joined-up approach to service delivery.


Book
Onderwijskwaliteit voor iedereen! : praktijkgids voor kwaliteitsontwikkeling op school
Authors: ---
ISBN: 9789033488184 Year: 2012 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Deze praktijkgids stimuleert het uitvoeren van een veranderingsproces betreffende kwaliteit en inclusie op school. De gids wil scholen op weg helpen om binnen hun bestaande kwaliteitsontwikkeling nog meer rekening te gaan houden met het welbevinden, de participatie en het ontwikkelen van de beste leerkansen van en voor alle leerlingen en medewerkers. De gids is het resultaat van een projectmatig wetenschappelijk actie-onderzoek met de medewerking van vijf Vlaamse scholen.Je kunt de gids lezen als een aanbod van mogelijke tools, ideeën en suggesties om zelf een proces van kwaliteitsontwikkeling met de focus op inclusie op te starten. Het is geen handleiding om slaafs te volgen: elke school is anders en zal daarom ook een andere weg volgen. De gids richt zich op zowel lager als secundair onderwijs en wil onderwijsbetrokkenen zoals CLBmedewerkers, pedagogisch begeleiders, directies, zorgcoördinatoren en graadcoördinatoren, inspireren om een proces van kwaliteitsontwikkeling op gang te brengen en/of te ondersteunen in een/hun school

Listing 1 - 10 of 38 << page
of 4
>>
Sort by