Listing 1 - 10 of 38 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
#KVHB:Opvoeding --- #KVHB:Ouderbegeleiding --- Pedagogiek --- Kinderen --- Begeleiding --- Provincie West-Vlaanderen --- 37.013 --- Emoties --- Methodiek --- Ondersteuning --- Opvoeding --- Slaapstoornissen --- Ouder-kindrelatie --- Gedrag ; kinderen --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie
Choose an application
Inclusion is a buzzword of the 1990's. Politicians now stress their commitment to inclusion and social justice - not competition. For schools, inclusion means accepting and educating all children, irrespective of their difficulties. The new inclusive mood is about including everyone in society's institutions. It has created a growing demand for schools to find effective ways of including and teaching all children - even those who at one time would have been sent to special schools. The book combines a theoretical examination of inclusion and its rationale with the story of a group
Inclusief onderwijs --- Inclusie --- Buitengewoon onderwijs --- Zorgverbreding --- Inclusive education --- Inclusive education. --- Inclusive education - Great Britain. --- Mainstreaming in education. --- Digitale kloof --- Ondersteuning --- Samenleving --- Lerarenopleiding --- Algemeen.
Choose an application
Het M-decreet is voor de meeste scholen niet de eerste kennismaking met inclusief onderwijs. Ook in het verleden werden heel wat inspanningen gedaan om inclusief te werken. Het decreet biedt nu een duidelijk juridisch kader waarmee directeurs, leerkrachten en ondersteunend personeel aan de slag kunnen. En tegelijk geeft het erkenning aan de heersende goede inclusiepraktijken.Het boek Inclusie op school geeft achtergrond en tips over inclusief onderwijs en hoe dit vorm te geven. Doorheen het boek wordt de link gelegd met het M-decreet en wordt een aantal aspecten van inclusief onderwijs verder uitgediept. De school- en klaspraktijk is daarbij steeds de horizon. (bron: http://www.politeia.be)
Inclusief onderwijs (GON : geïntegreerd onderwijs) --- inclusief onderwijs --- buitengewoon onderwijs --- orthopedagogiek --- M-decreet --- 460.8 --- Inclusie --- Inclusief onderwijs --- onderwijsbeleid --- School management --- personen met een beperking --- inclusie --- m-decreet --- Digitale kloof --- Ondersteuning --- Samenleving --- onderwijsbehoeften en ontwikkeling
Choose an application
Ondersteuners van vandaag werken aan het vergroten van kwaliteit van bestaan, aan actief meedoen in de samenleving en aan het (her)vinden van eigen kracht. Dit doen ze voor én samen met mensen met een ondersteuningsvraag en hun omgeving. Werken aan kwaliteit van bestaan is een boek vol bouwstenen die helpen om echt inhoud te geven aan visie en persoonsgerichte ondersteuning. Uit het palet aan mogelijkheden kan iedere ondersteuner steeds die (onderdelen van) bouwstenen kiezen die passen bij de unieke persoon en zijn vraag. Bewust en passend ingezet dragen deze bouwstenen bij aan de kwaliteit van bestaan van de mensen die worden ondersteund en aan de kwaliteit van het werk. Het boek nodigt daarnaast uit tot reflectie, onmisbaar in de houding van de moderne professional
welzijnswerk --- Social welfare methods --- empowerment --- SPH (socio-pedagogische hulpverlening) --- methoden van het sociaal werk --- Sociology of social welfare --- #KVHB:Inclusie --- #KVHB:Maatschappelijke hulpverlening --- 460.2 --- hulpverlening --- inclusie --- methodiek --- orthopedagogiek --- Empowerment (zelfbeschikking) --- Gelijkwaardigheid (inclusie) --- 316.66 --- Empowerment --- Kwaliteit --- Ondersteuning --- Samenleving --- Handboeken --- 365 --- Mensen met een verstandelijke beperking --- Participatie --- Kwaliteitszorg --- Inclusieve ondersteuning --- Persoon met een verstandelijke handicap --- Inclusie --- Oudere --- Gemeenschap --- School --- Buurt --- Sociology of minorities --- maatschappelijke hulpverlening --- zelfbeschikking
Choose an application
Spreken Met Ondersteuning van Gebaren -SMOG is een communicatiewijze die gebruikt wordt bij mensen die beperkingen ondervinden in het zich uiten door middel van spraakDoor spreken te combineren met een beperkt aantal gestandaardiseerde gebaren kunnen deze mensen hun wensen, behoeften en noden duidelijker kenbaar maken en zo een beter contact met hun omgeving realiseren. Taal en communicatie, en uiteindelijk dus het sociale leven, worden op die wijze een stuk toegankelijker gemaakt. Dit handboek legt uit hoe SMOG werd ontwikkeld, waarom het werkt en hoe het in individuele en groepsbegeleiding kan worden ingepast. SMOG wordt daarbij in het bredere kader van 'Ondersteunende communicatie' geplaatst.
Gebarentaal. --- personen met een auditieve beperking --- gebarentaal --- Sign language --- Physiology of nerves and sense organs --- Social policy and particular groups --- #KVHA:Gebarentolken --- #KVHB:Gebarentaal --- #KVHB:Non-verbale communicatie --- #KVHB:SMOG --- communicatiewetenschappen --- gebaren --- non-verbale communicatie --- smog --- spreken --- 463.2 --- doven --- orthopedagogiek --- slechthorenden --- 463.4 --- SMOG --- autisme --- communicatie --- doofheid --- mentaal gehandicapten --- spraakstoornissen --- 316.77 --- Communicatie --- Gebaren --- Gebarentaal --- Spraak --- Taal --- doven en slechthorenden --- Doven en slechthorenden --- Spraak- en taalgebrekkigen --- 462 --- Kinderen --- Mentaal gehandicapten --- SMOG (Spreken Met Ondersteuning van Gebaren) --- Taalverwerving --- Kinderen met afwijkende verstandelijke vermogens --- #KVHB:Gebarentolken --- departement Gezondheidszorg 10 --- communicatiewijze --- Zorgverbreding --- Spraakproblemen --- Spreken Met Ondersteuning van Gebaren --- Spraakstoornissen --- Spraakstoornis --- Gebaar
Choose an application
In de publicatie 'Inclusief denken en handelen in onderwijs' staan bijdragen van leraren die in het kader van hun Master-studie 'Special Educational Needs' de module 'Inclusief onderwijs' hebben gevolgd. Op basis van de theorie komen zij tot praktische aanmoedigingen voor inclusief denken in de dagelijkse praktijk. In de bundel is ook een praktijkverslag opgenomen van een school waarin inclusief onderwijs wordt gerealiseerd. De publicatie lijkt zich in eerste instantie te richten op de mensen werkzaam in het onderwijs. Het boekje biedt echter ook voor ouders die zijn geïnteresseerd in de achtergronden en de praktijk van inclusief onderwijs, relevante informatie.
Orthopedagogics --- GON (geïntegreerd onderwijs) --- #KVHB:Inclusief onderwijs --- 184 Kinderrechten en onderwijs --- #KVHB:Onderwijspsychologie --- 460.8 --- Inclusief onderwijs --- inclusief onderwijs --- buitengewoon onderwijs (ler) --- 37.014 --- Diversiteit --- Kinderen met een handicap --- Onderwijsorganisatie --- Buitengewoon onderwijs; algemeen --- Inclusie --- Zorgverbreding --- Buitengewoon onderwijs --- West-Vlaanderen --- Digitale kloof --- Ondersteuning --- Samenleving
Choose an application
Hoe gaat het met dove kinderen en jongeren die een Cochleaire Implantaat (CI) hebben? Welke problemen komen zij tegen in het reguliere en speciale onderwijs? Hebben ze contact met horende, dove en / of slechthorende leeftijdgenoten? Gebruiken ze gebarentaal en / of gesproken Nederlands? Voelen ze zich thuis in de horende wereld en/of de dovenwereld? Deze vragen staan in dit boek centraal.
Doofheid. --- #KVHB:Doofheid; kinderen --- #KVHB:Gehoorprothesen --- 082826.jpg --- Dove kinderen --- Doven --- Slechthorenden --- Kinderen --- Hulpmiddelen --- Onderwijs --- Zorgverbreding --- Inclusief onderwijs --- Inclusie --- Jeugd --- Doofheid --- Onderzoek --- Kind met een auditieve handicap --- Dove --- Slechthorende --- Kind --- Hulpmiddel --- Digitale kloof --- Ondersteuning --- Samenleving --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Ontwikkeling --- Leerlijn --- Jongere --- Onderzoek (wetenschap)
Choose an application
Naastbetrokkenen zijn essentieel als hulpbron voor de hulpverlener, om de situatie van een patiënt met een psychische stoornis te begrijpen en te verbeteren. Soms wordt het disfunctioneren van een patiënt sterk beïnvloed door omgevingsfactoren. Anderzijds is het vaak moeilijk en verwarrend om met iemand om te gaan die psychotisch, emotioneel ontregeld, impulsief, getraumatiseerd, verslaafd of autistisch is. Dit boek voor behandelaars in de ggz richt zich op een zeer omvangrijke, vaak verwaarloosde groep mensen: de naastbetrokkenen van mensen met psychische stoornissen. Zij verdienen alleen al in moreel opzicht ondersteuning. De auteurs integreren ogenschijnlijk tegengestelde modellen (psycho-educatie en systeemtheorie), waarbij praktische toepasbaarheid vooropstaat
Orthopedagogics --- geestelijke gezondheidszorg --- gedragsstoornissen --- Psychiatry --- psychodiagnostiek --- #KVHB:Geestelijke gezondheidszorg --- #KVHB:Psychiatrie --- #KVHB:Psycho-educatie --- #KVHB:Systeemtherapie --- 606.3 --- psychische stoornissen --- psycho-educatie --- systeemtheorie --- Psychopathologie - Psychiatrische ziektekunde --- Geestelijke gezondheidszorg --- Psychosociale problemen --- Patiënten --- Familie --- Ondersteuning --- Begeleiding --- GGZ (geestelijke gezondheidszorg) --- Psychosociaal probleem --- Patiënt --- Rechten --- Leerling --- Jongere --- Vlaanderen --- Emigratie
Choose an application
Young people with disabilities or health problems face particular difficulties in accessing employment. Active inclusion policy is seen as the most appropriate policy instrument for combating the exclusion of these young people from the labour market. This study examines the implementation of active inclusion policy at national level in 11 EU Member States. The study reviews policy in these countries and compiles information from 44 case studies of good practice among diverse and innovative service providers. The study concludes that policy and practice need to focus more keenly on these young people, to learn from available evidence, and to take a more joined-up approach to service delivery.
Young adults --- Employment --- Union européenne --- 450 Werkgelegenheid en arbeid --- Sociale economie --- 667 Gehandicapten --- 666.1 Kansarmoede --- E-books --- Inclusie --- Gehandicapten --- Inclusief onderwijs --- Gehandicapte kinderen --- Jeugd --- Personen met een handicap --- Activering (sociale activering) --- Persoon met een handicap --- Kind met een handicap --- Digitale kloof --- ouder --- Ondersteuning --- Samenleving --- Jongere
Choose an application
Deze praktijkgids stimuleert het uitvoeren van een veranderingsproces betreffende kwaliteit en inclusie op school. De gids wil scholen op weg helpen om binnen hun bestaande kwaliteitsontwikkeling nog meer rekening te gaan houden met het welbevinden, de participatie en het ontwikkelen van de beste leerkansen van en voor alle leerlingen en medewerkers. De gids is het resultaat van een projectmatig wetenschappelijk actie-onderzoek met de medewerking van vijf Vlaamse scholen.Je kunt de gids lezen als een aanbod van mogelijke tools, ideeën en suggesties om zelf een proces van kwaliteitsontwikkeling met de focus op inclusie op te starten. Het is geen handleiding om slaafs te volgen: elke school is anders en zal daarom ook een andere weg volgen. De gids richt zich op zowel lager als secundair onderwijs en wil onderwijsbetrokkenen zoals CLBmedewerkers, pedagogisch begeleiders, directies, zorgcoördinatoren en graadcoördinatoren, inspireren om een proces van kwaliteitsontwikkeling op gang te brengen en/of te ondersteunen in een/hun school
School management --- IKZ (integrale kwaliteitszorg) --- onderwijskwaliteit --- Onderwijsvernieuwing ; Vlaanderen --- 454.23 --- zorgverbreding --- kwaliteit --- inclusief onderwijs --- Onderwijskwaliteit --- kwaliteitszorg --- veranderingsmanagement --- Inclusief onderwijs --- Kwaliteitsontwikkeling --- 451.3 --- Geïntegreerd onderwijs --- Kwaliteitszorg ; onderwijs --- 371.05 --- onderwijsvernieuwing --- 371.05 Bestuur en beheer van het onderwijs --- Bestuur en beheer van het onderwijs --- didactische principes, differentiatie, leerlingbegeleiding, motivatie, totaliteitsonderwijs, zorgverbreding --- Didactische principes --- PXL-Central Office 2015 --- kwaliteitsbevordering --- onderwijs --- Vlaanderen --- basisonderwijs --- secundair onderwijs --- Onderwijs --- Kwaliteitszorg --- Schoolontwikkeling --- Onderwijsvernieuwing --- Innovatie --- Inclusie --- Veranderingsproces --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Digitale kloof --- Ondersteuning --- Samenleving --- Emigratie --- onderwijsonderzoek
Listing 1 - 10 of 38 | << page >> |
Sort by
|