Listing 1 - 10 of 26 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Mees beleeft een dag vol grote en kleine ongelukjes. Zoals het zo vaak gaat bij Mees. Hij kan het niet helpen, het gebeurt gewoon : steeds gaat er iets mis. Verdrietig voor Mees, maar ook voor andere kinderen als hun puzzel valt of hun kasteel kapot gaat. Met hulp van juf ontdekt Mees wat hij kan doen om het goed te maken en dat hij niet de enige is die onhandig is!
Didactics of social education --- socio-emotionele opvoeding --- prentenboeken --- wereldoriëntatie --- motorische vaardigheden --- onhandigheid --- JB SNOE --- 471.44 --- sociaal-emotionele opvoeding --- motorische ontwikkeling --- Gevoelens- gedrag --- Multiculturele samenleving --- Onhandigheid --- Sociaal-emotionele opvoeding --- 472.9 --- Kleuteronderwijs
Choose an application
bewegingsopvoeding --- basisonderwijs --- motorische vaardigheden --- observeren --- bewegen --- didactiek --- 477.8 --- 472.7 --- kleuterschool: bewegingsopvoeding --- lichamelijke opvoeding: didactiek lagere school --- didactiek basisonderwijs - bewegingsopvoeding --- Didactics of sports and games --- Didactics of primary education
Choose an application
De visie op psychomotorische begeleiding bij kinderen is de voorbije tien jaar aanzienlijk geëvolueerd. Taakgerichte interventies zijn duidelijk op de voorgrond getreden en Evidence Based Therapy is ook binnen de psychomotoriek niet meer weg te denken. Dit boek baseert zich hier duidelijk op en vertrekt vanuit het handelingsgericht onderzoek bij het opstellen van het klinische beeld. Op deze manier kunnen de therapeutische doelen bepaald worden waarbij ook het ICF-kader (International Classification of Functioning) een belangrijke rol speelt. Het voorstellen van een casus helpt om dit te concretiseren.Naast een korte theoretische duiding is het boek vooral praktisch opgebouwd door het bundelen van de jarenlange ervaring van de auteurs. Het is een verzameling van oefeningen om de grove motoriek, fijne motoriek en visuomotoriek in de grote en kleine ruimte te stimuleren. Er wordt stap voor stap uitgelegd hoe je de belangrijkste vaardigheden die je nodig hebt in het dagelijkse leven, kunt aanleren. Een lat kunnen hanteren in de meetkundeles of leren fietsen zijn hiervan slechts enkele voorbeelden.
Psychomotoriek. --- Psychomotoriek : begeleiding. --- motorische ontwikkeling --- motoriek --- psychomotorische ontwikkeling --- Affective and dynamic functions --- Paediatrics --- 607.52 --- bewegingstherapie --- psychomotoriek --- motorische vaardigheden --- Motorische vaardigheden --- Fijne motoriek --- Motoriek --- Psychomotoriek --- Basisonderwijs --- 615.853 --- Psychomotorische therapie --- Oefeningen --- 159.922.7 --- 415.3 --- basisonderwijs --- 159.922.7 Kinderpsychologie --- Kinderpsychologie --- Physical education for children --- Handbooks, manuals, etc. --- Psychomotor disorders in children --- Psychische functies --- Pediatrie --- PXL-Healthcare 2015 --- psychomotoriek bij kinderen --- psychomotorische stoornissen --- psychomotorische therapie --- ICF; International Classification of Functioning --- vaardigheidsonderwijs --- Kinderen --- Motorische ontwikkeling --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie
Choose an application
Ontluikend schrijven --- Bewegingsopvoeding --- Kleuteronderwijs --- 2,5-jarigen --- Psychomotoriek --- Peuters --- 371.67 --- 373.3 --- peuterklas --- kleuteronderwijs --- motorische vaardigheden --- bewegingsopvoeding --- 471.47 --- schrijfontwikkeling --- 471.41 --- Ontluikend schrijven (Voorbereidend schrijven) --- Motorische ontwikkeling --- Schrijfmotoriek --- Spelend leren --- Tussendoortjes --- Motorische vaardigheden --- Voorbereidend schrijven --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Lager en basisonderwijs --- didactiek kleuteronderwijs - bewegingsopvoeding --- Taal en verbale expressie --- Schoolbooks - Didactic material --- 2,5-jarige --- Peuter --- 477.8 --- didactiek basisonderwijs - bewegingsopvoeding
Choose an application
Ontluikend schrijven --- Bewegingsopvoeding --- Kleuteronderwijs --- 3-jarigen --- Psychomotoriek --- 371.67 --- 373.3 --- eerste kleuterklas --- kleuteronderwijs --- motorische vaardigheden --- bewegingsopvoeding --- 471.47 --- schrijfontwikkeling --- 471.41 --- Ontluikend schrijven (Voorbereidend schrijven) --- Motorische ontwikkeling --- Schrijfmotoriek --- Spelend leren --- Tussendoortjes --- Motorische vaardigheden --- Voorbereidend schrijven leermiddelen --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Lager en basisonderwijs --- didactiek kleuteronderwijs - bewegingsopvoeding --- Taal en verbale expressie --- Schoolbooks - Didactic material --- Voorbereidend schrijven ; leermiddelen --- 3-jarige --- 477.8 --- didactiek basisonderwijs - bewegingsopvoeding
Choose an application
371.67 --- 373.3 --- bewegingsopvoeding --- kleuteronderwijs --- motorische vaardigheden --- 471.47 --- schrijfontwikkeling --- 471.41 --- Motorische ontwikkeling --- Ontluikend schrijven (Voorbereidend schrijven) --- Psychomotoriek --- Schrijfmotoriek --- Spelend leren --- Motorische vaardigheden --- Bewegingsopvoeding ; kleutersonderwijs --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Lager en basisonderwijs --- didactiek kleuteronderwijs - bewegingsopvoeding --- Taal en verbale expressie --- Bewegingsopvoeding --- Schoolbooks - Didactic material --- Ontluikend schrijven --- Kleuteronderwijs --- 4-jarigen --- 4-jarige --- 477.8 --- didactiek basisonderwijs - bewegingsopvoeding
Choose an application
371.67 --- 373.3 --- eerste kleuterklas --- kleuteronderwijs --- motorische vaardigheden --- bewegingsopvoeding --- 471.47 --- schrijfontwikkeling --- 471.41 --- Motorische ontwikkeling --- Ontluikend schrijven (Voorbereidend schrijven) --- Psychomotoriek --- Schrijfmotoriek --- Spelend leren --- Tussendoortjes --- Bewegingsopvoeding ; kleuteronderwijs ; didactiek --- Motorische vaardigheden --- Bewegingsopvoeding --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Lager en basisonderwijs --- didactiek kleuteronderwijs - bewegingsopvoeding --- Taal en verbale expressie --- Schoolbooks - Didactic material --- Ontluikend schrijven --- Kleuteronderwijs --- 4-jarigen --- 4-jarige --- 477.8 --- didactiek basisonderwijs - bewegingsopvoeding
Choose an application
De noordenwindheks is een 'dubbelboek' over twee in elkaar grijpende levens. Je kunt zelf kiezen met welk verhaal je begint. Rifka Verdigaal woont met haar oom op een etage waar honderden klokken staan. Ze heeft een geweldige fantasie, maar ze is ziek. Als haar ziekte erger wordt, moet ze naar het ziekenhuis. Daar komt ze in een kamer te liggen met een jongen, Mori. Tussen hun bedden hangt een gordijn. Ze kan hem dus niet zien, maar wel met hem spreken. Ze gaat hem verhalen vertellen, en zo leren ze elkaar kennen op een heel bijzondere manier. Mori Brunèl is verlegen - zó verlegen dat hij voortdurend dingen kapotmaakt. Tot overmaat van ramp wordt hij ziek en moet naar het ziekenhuis. Hij komt in een kamer te liggen met het meisje Rifka. Maar ... hij kan haar niet zien. Tussen hun bedden hangt een gordijn. Zo leert hij haar kennen op een heel bijzondere manier: door de verhalen die ze elkaar vertellen.
Didactic evaluation --- kleuteronderwijs --- bewegingsopvoeding --- Kindergarten --- Bewegingsopvoeding ; kleuteronderwijs ; didactiek --- Zorgverbreding ; kleuteronderwijs --- Leerlingvolgsysteem ; kleuteronderwijs --- kindvolgsysteem --- klasscreening --- motorische vaardigheden --- 454 --- ervaringsgericht onderwijs --- leerlingvolgsystemen --- motoriek --- 471.4 --- 616.5 --- Betrokkenheid --- Bewegingsopvoeding --- Kindvolgsystemen(Leerlingvolgsystemen, Kleutervolgsystemen) --- Kleuteronderwijs --- Motorische ontwikkeling --- Ontwikkelingsdoelen --- Welbevinden --- Zorgverbreding --- Bewegingsproblemen --- Concordantielijnen --- Evaluatie --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Leerlingvolgsysteem --- Leerlingvolgsystemen --- Motoriek --- Motorische vaardigheden --- Observatielijsten --- Ontwikkelingslijn --- 471.47 ) Bewegingsopvoeding --- bewegingsorganen --- kindvolgsystemen --- kleuters --- ontwikkelingsdoelen --- 796.041 --- Bewegingsonderwijs --- Brochure --- Observatietechnieken --- 471.5 --- Bewegingsopvoeding; k.o. --- Bewegingsopvoeding: didactiek kleuterschool --- Kindvolgsysteem: kleuters --- didactiek --- Didactiek; algemeen --- Gymnastiek naar doelgroepen --- Leerplannen --- Bewegingsopvoeding; k.o --- Ontwikkelingsdoel --- Leerplan --- Kind
Choose an application
De centrale vraagtstelling in dit boek is hoe het onderwijs met betrekking tot motorische vakken geoptimaliseerd kan worden. Dit dient in hoofdzaak te geschieden op basis van kennis van de onderwijsleerprocessen en van de factoren die daarop van invloed zijn. (Bron: covertekst)
Cognitive psychology --- psychomotorische ontwikkeling --- Educational psychology --- Affective and dynamic functions --- psychomotoriek --- School management --- 159.91 --- #KVHB:Psychomotoriek --- #gsdbP --- #KVHB:Onderwijspsychologie --- 159.946 --- Classificatie --- Leren --- Motoriek --- Motorische vaardigheden --- Onderwijs --- Psychologie --- Testen --- 415.4 --- 080967.jpg --- Psychomotoriek ; pedagogische psychologie --- Psychofysiologie. Neuropsychologie. Psychomotoriek. Psychomotorische therapie --- 159.91 Psychofysiologie. Neuropsychologie. Psychomotoriek. Psychomotorische therapie
Choose an application
Nelson wil volgende kerst een acrobatennummer tonen. Na de kalkoen en voor het dessert. Samen met mama en papa oefent hij elke week salto’s en piramides. Oefen jij mee? Nelsons acrobatenboek bundelt 30 acrobatische spelletjes in gezinsverpakking. Van eenvoudige oefenspelletjes tot acrobatische kunstjes. Van simpel naar spectaculair. Puur plezier met oog voor motorische ontwikkeling. RIKA TAEYMANS richtte 20 jaar geleden de allereerste Vlaamse circusschool op. LAURA VAN BOUCHOUT was een van haar eerste leerlingen. Hun boek groeide uit de wekelijkse circomotoriekles die ze geven, een plezierige mix van acrobatie en bewegen voor ouders en kinderen. Het potlood van Emma Thyssen zorgt ervoor dat je alle spelletjes en bewegingen stap voor stap kunt volgen.
C3 --- lichamelijke opvoeding --- kleuters (x) --- 477.8 --- Motorische ontwikkeling ; kleuters --- Bewegingsopvoeding ; basisonderwijs ; leermiddelen --- jeugdwerk --- Circus --- Bewegingsopvoeding --- Bewegingsonderwijs --- bewegingsopvoeding --- bewegen --- kleuters --- kinderen --- circussen --- 796.417 --- Salto's --- Piramides --- 616.2 --- Motorische vaardigheden --- Acrobatie --- 471.47 --- circus --- Kunst en cultuur --- didactiek basisonderwijs - bewegingsopvoeding --- 362.8 --- Gymnastiek; algemeen --- kleuteronderwijs
Listing 1 - 10 of 26 | << page >> |
Sort by
|