Listing 1 - 10 of 168 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
#KVHB:Stress --- #KVHB:Leerstoornissen --- #KVHB:Schoolproblemen --- 450.6 --- MST (medisch schooltoezicht, schoolgezondheidszorg) --- leerstoornissen --- stress --- Leermoeilijkheden --- Schoolproblemen --- Stress --- (zie ook: jeugdgezondheidszorg, PMS) --- Historische en vergelijkende pedagogiek --- Pesten --- leerlingen --- Historische en vergelijkende pedagogiek. --- leerlingen. --- Leerlingen. --- Leerlingen
Choose an application
‘Een schreeuw om hulp’ begint en eindigt met de noodkreet van Andrew, een jongen die het pesten niet meer aankon. Voorbeelden en een uitgeschreven stappenplan vormden de leidraad om de “No-Blame-aanpak” bij pesten toe te passen op school of daarbuiten. Dit boek wil je overtuigen van deze niet bestraffende en probleemoplossende strategie. Dit boek licht de 'No Blame'-aanpak toe, een niet bestraffende en probleemoplossende strategie. De voorbeelden en een uitgeschreven stappenplan vormen de leidraad om de 'No Blame-aanpak' bij pesten toe te passen op school of daarbuiten. In deze aanpak wordt de verantwoordelijkheid voor het pestprobleem bij de groep gelegd. De pester(s), de meelopers en een aantal neutrale medeleerlingen worden samengebracht en gaan op zoek naar mogelijke oplossingen. Deze aanpak heeft niet tot doel de feiten in vraag te stellen of nogmaals te bespreken. Evenmin wordt de pester beschuldigd of gestraft. Het is aan de groep om een aantal voorstellen te doen om het negatieve gevoel bij het slachtoffer weg te nemen of te verminderen. Op die manier wil men de empathie van de pester en de medeleerlingen aanwakkeren.
Bullying in schools --- Prevention --- 112009.jpg --- Pesten ; leerlingen --- 454.9 --- pesten --- leerlingen --- onderwijs --- no blame-aanpak --- 455.1 --- PXL-Education 2014 --- pestproblemen --- Pesten --- Leerlingen --- Preventie --- Leerling --- Jongere --- Vlaanderen --- Emigratie --- kinderen en jongeren --- preventie --- Social problems --- Educational psychology --- Personality development
Choose an application
Dit boek doet verslag van de resultaten van de eerste en tweede tranche proefprojecten van het Nederlandse landelijk programma onderwijs-zorgarrangementen voor zeer moeilijk plaatsbare kinderen. Centraal staan de beschrijvingen ven zestien programma's en aanpakken die scholen voor speciaal onderwijs in samenwerking met zorginstellingen hebben ontwikkeld voor leerlingen met zeer ernstige schoolbelemmeringen.
Choose an application
Onderwijs in deze tijd vraagt veel van docenten, het vraagt nog meer van de leerlingen. De spanning tussen leraar en leerling en onacceptabel gedrag dat soms plaatsvindt, is een uitdaging voor de auteurs van dit cahier. Wij trekken de grenzen, maar timmeren ze niet dicht. Wij werken aan veiligheid, maar mogen niet de fundamentele behoefte van kinderen om de bereikbare wereld te ontdekken remmen.
Onderwijspsychologie --- Psychologie pédagogique --- #KVHB:Schoolproblemen --- #KVHB:Orthopedagogie --- 37.064 --- 454.22 --- Agressie --- Angsten --- Dwarsliggen --- Gedragsstoornissen --- Leren --- Omgangskunde --- Onderwijs --- Probleemgedrag ; leerlingen --- 050931.jpg --- Moeilijke leerlingen --- probleemkinderen --- Teacher education. Teacher's profession --- gedragsstoornissen --- Pupil counseling. Pupil guidance --- lerarenberoep
Choose an application
JB SHAR --- anders zijn --- prentenboeken --- Anders zijn --- Babysitters --- Fiction --- Jeugdboeken --- Prentenboeken --- SHAR --- babysitters --- uitsluiten --- vriendschap --- Uitsluiten van leerlingen --- Vriendschap --- Anders zijn. --- Uitsluiten van leerlingen. --- Vriendschap. --- olifanten (themawoord fictie) --- diversiteit (themawoord fictie) --- prentenboeken (genre) --- French literature
Choose an application
The first edition of this book was a bestseller, and is generally regarded as the most widely used and authoritative text on this topic.This completely revised and updated second edition takes into account the latest changes in educational practice, and includes coverage of recent developments in teacher appraisal and school inspection procedures.Ted Wragg is an international expert on research into teaching and learning, but has always been someone who writes with the teacher in mind.Using a combination of case studies, photographs and illustrations, Wragg shows how va
371.26 --- Observation (Educational method) --- Teachers --- Teacher education --- Teacher training --- Teachers, Training of --- Classroom observation --- 371.26 Beoordeling van leerlingen. Schoolprestaties. Leerprestaties. Onderwijstaxonomie --- Beoordeling van leerlingen. Schoolprestaties. Leerprestaties. Onderwijstaxonomie --- Training of. --- Training of --- Observation (Educational method). --- Historische en vergelijkende pedagogiek.
Choose an application
How and why is silence used interculturally? Approaching the phenomenon of silence from multiple perspectives, this book shows how silence is used, perceived and at times misinterpreted in intercultural communication. Using a model of key aspects of silence in communication - linguistic, cognitive and sociopsychological - and fundamental levels of social organization - individual, situational and sociocultural - the book explores the intricate relationship between perceptions and performance of silence in interaction involving Japanese and Australian participants. Through a combination of macro- and micro- ethnographic analyses of university seminar interactions, the stereotypes of the 'silent East' is reconsidered, and the tension between local and sociocultural perspectives of intercultural communication is addressed. The book has relevance to researchers and students in intercultural pragmatics, discourse analysis and applied linguistics.
Pragmatics --- Mass communications --- Japan --- Communicatie --- Interculturele communicatie. --- Stilte. --- leerlingen --- Japan. --- High school students --- Intercultural communication --- Silence --- Noise --- Silence.
Choose an application
Als zorgcoördinator vervul je een belangrijke en centrale rol bij het organiseren van de zorg voor leerlingen met een zorgbehoefte. In Zorgcoördinator van Nu beschrijven de auteurs welke dynamiek bepalend is voor de manier waarop je als zorgcoördinator je plek binnen jouw school kunt verkrijgen. En hoe je deze plek vervolgens kunt innemen. Bovendien laten zij aan de hand van een groot aantal praktische voorbeelden zien hoe je jouw functie van zorgcoördinator kunt invullen. Daarnaast komt het Passend Onderwijs met de veranderingen die hieruit voortvloeien uitgebreid aan de orde, zoals het werken met het OPP, het handelingsplan en het VPI. Zorgcoördinator van Nu bevestigt je in dat wat je al goed doet en het helpt je nieuwe wegen te vinden om je werk op een nog hoger plan te brengen. Daardoor kun jij nog meer bijdragen aan het groeiproces van al die leerlingen die met behulp van goede zorg hun mogelijkheden kunnen benutten en kunnen opgroeien tot betekenisvolle volwassenen. Dit boek is geschreven voor zorgcoördinatoren in het voortgezet en middelbaar beroepsonderwijs. Ook voor leerlingbegeleiders, leidinggevenden met zorg in hun portefeuille, orthopedagogen en andere specialisten die bij de leerlingenzorg op school zijn betrokken, kan dit boek veel betekenen voor de manier waarop zij in overleg met de zorgcoördinator gestalte geven aan goede leerlingenzorg binnen hun school. Daarnaast zullen intern begeleiders in het basisonderwijs veel van hun gading in dit boek kunnen vinden. Zorgcoördinator van Nu levert een waardevolle bijdrage aan de opbouw en het onderhoud van de professionaliteit van zorgcoördinatoren. De laatste ontwikkelingen in onderwijs en jeugdzorg tonen aan dat daaraan meer dan ooit behoefte is.
Zorgcoördinatie --- leerlingen --- 464 --- leerproblemen --- zorgverbreding --- zorgcoördinatie --- 371.21 --- kinderen met leerproblemen --- Zorgverbreding --- Passend onderwijs --- Secundair onderwijs --- Beroepssecundair onderwijs --- Zorgcoördinatie (onderwijs)
Choose an application
Choose an application
453.4 --- Lager onderwijs --- Groepering van leerlingen --- Freinetonderwijs --- Leraren lager onderwijs --- Klassenmanagement --- Onderwijsvernieuwing --- onderwijssystemen --- methodescholen --- Freinet --- Freinetonderwijs, institutionele pedagogiek --- Leraar lager onderwijs
Listing 1 - 10 of 168 | << page >> |
Sort by
|