Listing 1 - 10 of 29 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
In "JaNee babbelt..." neemt JaNee u mee naar de wereld van de handpop als pedagogisch hulpmiddel. Ze laat u stap voor stap zien hoe een handpop uitgroeit tot een geloofwaardig en veelzijdig karakter. Een karakter wat vervolgens elk onderwerp bespreekbaar kan maken en elk thema, elke leerinhoud en elke activiteit aan zou kunnen bieden.JaNee vult een bijna 2 uur durende DVD met de belangrijkste basisvaardigheden die nodig zijn om van een handpop een pedagogisch hulpmiddel te maken en doet dat op geheel eigen wijze. Al babbelend demonstreert ze niet alleen de basisvaardigheden maar geeft ze ook een goed beeld van 'de babbelmethode" die de pop zo toegankelijk en laagdrempelig maakt voor kinderen.In deze film demonstreert JaNee de belangrijkste vaardigheden m.b.t. het gebruik en het tot leven komen van een handpop :Ik ben een pop, het gebruik van de handen, het bewegen van het hoofd, het gebruik van de stem, de pop een karakter geven, kennismaken met de kinderen, en hoe nu verder ...
791.43 --- emoties --- handpoppen --- didactische werkvormen --- Handpoppen --- pedagogisch handelen --- Poppenspel --- 471.41 --- films apart --- gevoelens --- Taal en verbale expressie --- Educatief programma --- Didactic strategies --- Didactics of Kindergarten --- 792.97 --- poppenspel, poppenkast
Choose an application
JB NORD --- dieren --- katten --- prentenboeken --- verhalenbundels --- Fiction --- Handpoppen --- Jeugdboeken --- Katten --- Prentenboeken --- didactisch materiaal --- Kindergarten --- Dutch literature --- prentenboeken (genre)
Choose an application
Dit boek wil kleuters niet alleen theatervreugde verschaffen maar wil ook bijdragen tot hun geestelijke ontwikkeling en verrijking van hun fantasie. Veel hangt natuurlijk af van de performer. Die leest de teksten niet af maar vertelt ze na met eigen woorden. Een zelf geproduceerde voorstelling wint aan spontaneïteit en directheid. In alle poppenspelletjes komen telkens maximaal twee figuren tegelijk op de scène. Kinderen willen actief meespelen. Het is daarom de bedoeling dat de speler de voorselling brengt en dat daarna de kinderen ze naspelen met hun eigen inbreng. Een andere eenvoudige manier om voorstellingen te geven voor kleuters is het suggererende spel met de vingers. Dit vormt een uitstekend uitdrukkingsmiddel en bevordert de verbeelding van het jeugdige publiek. De eenvoudige tekstjes in dit boek sluiten aan bij de kinderwereld, en zijn leuk en boeiend zodat ze de kinderen kunnen fascineren. Ze werden in de praktijk getest en getoetst aan de meningen van deskundigen.
471.41 --- handpoppen --- taalontwikkeling --- poppenspel --- 792.97 --- poppenkast --- poppen --- Poppenspel ; kleuteronderwijs --- kleuters --- Handpoppen --- Poppen --- Poppenspel --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Taalontwikkeling --- Knuffels (Teddyberen) --- knuffels --- Poppentheater --- Knuffels --- 794.31 --- 373.24 --- Kleuters --- Taal en verbale expressie --- poppenspel, poppenkast --- Poppenspel. --- Knuffels. --- Socialisatie. --- Didactics of Kindergarten --- Kleuters ; socialisatie --- PXL-Education 2015 --- kleuterdidactiek --- fantasie --- verbeelding --- Poppenspelen --- Kleuteronderwijs --- Knuffeldier
Choose an application
bevat: 20 scenario-fiches + 1 handleiding (24p.)
Poppenspel. --- Didactics of the arts --- poppenspel --- Didactics of Kindergarten --- Theatrical science --- Poppenspel --- C3 --- poppenspel (x) --- scenario --- poppenspellen --- 792.97 --- 433.6 --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Poppen --- Poppenkast --- 794.31 --- Handpoppen --- Kleuteronderwijs --- Stokpoppen --- 792.9 ) * POPPENSPEL --- decor --- handpoppen --- poppenkast --- rekwisieten --- stem --- stemtechnieken --- stokpoppen --- Kleuterschool: poppenspel --- Poppenspel: scenario's --- Kunst en cultuur --- poppenspel, poppenkast --- Kind, spel en speelgoed --- Schoolbooks - Didactic material --- Poppenkastspel --- Poppenspelen --- Poppenkasten --- mondelinge expressie --- dramatische expressie
Choose an application
Laat Nellie, Cezar en hun vriendjes Mina, Fred en Leo in de klas tot leven komen. Deze poppenkastpoppen zijn ideaal om taal uit te lokken tijdens het kringgesprek, om poppenkast te spelen of om spelletjes te doen.
471.41 --- Handpoppen --- Kringgesprek --- Poppenkasten --- Poppenspel --- Taalstimulering --- didactisch materiaal --- Taal en verbale expressie --- Schoolbooks - Didactic material --- poppenspel --- Didactics of Kindergarten --- taalopvoeding --- productief taalgebruik --- receptief taalgebruik --- poppenkast --- 792.9 ) * POPPENSPEL --- Handpoppen - Stokpoppen --- 472.16 --- 373.3 --- C6 --- kleuteronderwijs --- taalonderwijs (x) --- poppenspellen --- luisteren --- spreken --- taalontwikkeling --- 792.97 --- poppen --- scenario's --- 794.31 --- Poppen --- 433.6 --- poppenspelen --- Lager en basisonderwijs --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- poppenspel, poppenkast --- Kind, spel en speelgoed --- Contains audio-visual material --- mondelinge expressie --- Didactics of Dutch --- kleuteronderwijs (doelgroep) --- didactische werkvormen
Choose an application
90-6577-003-8
dieren (themawoord fictie) --- handvaardigheid --- Theatrical science --- Handpoppen --- Poppenspelen --- Dieren --- Poppenkastspel --- dieren --- knutselen --- 477.3 --- 622.9 --- Duiven --- Eenden --- Giraffen --- Handpantomime --- Kippen --- Olifanten --- Poppenspel --- Schimmenspel --- Vingerpopjes --- Zebra's --- 472.16 --- didactiek basisonderwijs - handvaardigheid, handwerken --- Overige gezelsschapspelen en amusementen --- Handpop --- Dier --- Poppenkast --- Beeldhouwkunst --- Geluid --- Naamgeving --- Vervoer --- Sociologie --- Verzorging --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Beroep
Choose an application
Pompom is het vriendje voor de derde kleuterklas en het neefje van Loeloe." Iedereen kan altijd terecht bij mij, ik kan goed luisteren. Ik kan me verwonderen over hele kleine dingen.Ik ben erg begaan met al mijn vriendjes en iedereen weet onmiddellijk hoe ik me voel. Rond oma's huis beleef ik heel wat avonturen en doe ik soms gekke dingen."
471.49 --- belangstellingscentra --- Thematisch werken --- Handpoppen --- Overige onderwerpen --- Schoolbooks - Didactic material --- 471.8 --- pop --- Didactisch materiaal --- didactiek kleuteronderwijs - huishoudelijk spel, zintuiglijk spel, overige onderwerpen --- Didactics of social education --- ontluikende geletterdheid --- natuurlijke taal --- Nederlands --- klankleer --- Didactics of Dutch --- Didactics of languages --- Didactics of Kindergarten
Choose an application
1. Introlied Rudi en Roos 2. Huppellied 3. Wassen wassen 4. Tikliedje 5. De poes 6. De kip 7. De ezel 8. De eend 9. De kikker 10. De vogel 11. Stampen en wiegen 12. Wiegelied 13. De krant 14. De muis en de olifant 15. Een bloem tekenen 16. Een robot tekenen 17. het circus 18. Relaxatielied
371.67 --- 373.3 --- peuterklas --- kleuteronderwijs --- motorische vaardigheden --- bewegingsopvoeding --- 471.47 --- Handpoppen --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Lager en basisonderwijs --- didactiek kleuteronderwijs - bewegingsopvoeding --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- Ontluikend schrijven --- Bewegingsopvoeding --- Kleuteronderwijs --- 5-jarigen --- Psychomotoriek --- Dramatische vorming --- Poppenspelen --- Rupsen --- 5-jarige --- Handpop --- Poppenspel --- Rups --- Didactics of languages --- Didactics of Kindergarten --- Didactics of Dutch
Choose an application
De hoofdrollen in deze poppenkastverhalen zijn weggelegd voor de tien totemdieren uit de Axenroos van Nand Cuvelier.
Axenroos. --- Poppenkast. --- emotionele opvoeding --- Didactics of social education --- emoties --- kleuters --- poppenspel --- Didactics of Kindergarten --- axenroos --- Didactics of primary education --- Puppet theater --- Belgium --- Puppet plays --- History and criticism --- #PBIB:+108.22 --- #PBIB:+110.40 --- axenpoppen --- poppenspellen --- 792.97 --- 305.8 --- 478.9 --- Axenroos --- Handpoppen --- Kleuteronderwijs --- Knutselen --- Lager onderwijs --- Poppenspel --- Relationele opvoeding --- Sociaal-emotionele opvoeding --- 433.6 --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- 792.9 ) * POPPENSPEL --- axendieren --- axenliedjes --- handpoppen --- kleuteronderwijs --- lager onderwijs --- sociaal-emotionele opvoeding --- 37.032 --- Axenroos ; kleuteronderwijs --- Handboek/cursus --- Kleuters --- Poppenkast ; kleuters --- Poppenkastspelen --- Sociale vaardigheden --- Verhalen --- 478.8 --- Emotionele opvoeding; ba.o. --- Gevoelens --- Relationele opvoeding; ba.o. --- Sociale opvoeding; ba.o. --- 071071.jpg --- Poppenspel ; scenario's --- Sociale opvoeding ; basisonderwijs --- Onderwijs : Opvoeding : Ontwikkelen van sociale vaardigheden : Kleuteronderwijs : Gevoelens en emoties --- Onderwijs : Didactiek : Kleuteronderwijs --- poppenspel, poppenkast --- Communicatie ; algemeen --- Overige vormingsgebieden --- Kind, spel en speelgoed --- Emotionele opvoeding; ba.o --- Relationele opvoeding; ba.o --- Sociale opvoeding; ba.o --- Emoties --- Poppenspelen --- sociale vaardigheden --- socio-emotionele opvoeding --- intermenselijke relaties --- Emotie
Choose an application
Deze klashandpop hoort bij de methode 'Mini Maxine'.Mini Maxine neemt de leerlingen mee op een boeiende tocht waarbij plezier in en met het Frans centraal staat.Met de gevarieerde thema's gaat u aan de slag vanaf de 3e kleuterklas. Elk thema bevat vier leuke activiteiten die gemakkelijk uitvoerbaar zijn in de klas en waarin beweging een belangrijke rol speelt.Bron: https://www.averbode.be/Algemene-info
Franse taal ; basisonderwijs ; leermiddelen --- Tweedetaalinitiatie --- Frans --- Didactisch materiaal --- Handpoppen --- leerboeken --- lager onderwijs --- C6 --- taalonderwijs (x) --- kleuters (x) --- 475.34 --- voorbereiden Frans --- tweedetaalinitiatie --- didactiek basisonderwijs - Frans --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- 475.6 --- 837 --- Taalinitiatie --- kleuteronderwijs --- voorbereidend Frans --- Kleuteronderwijs --- 5-jarigen --- 1e leerjaar lager onderwijs --- Basisonderwijs --- 2e leerjaar lager onderwijs --- Lager onderwijs --- basisonderwijs --- didactiek van het Frans --- PXL-Education 2019 --- 5-jarige --- Handpop --- Taleninitiatie --- Dramatische vorming --- Poppenspel
Listing 1 - 10 of 29 | << page >> |
Sort by
|