Listing 1 - 10 of 517 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Dit werkboek leert je stap voor stap op een goede manier met je gevoelens om te gaan. Het hoort bij de EuREKA-training, die bestaat uit twaalf bijeenkomsten. Wat je daar leert, kan je de rest van je leven gebruiken! Dit werkboek gebruik je om oefeningen te maken en kan je best goed bewaren. Het boek is bedoeld voor kinderen en adolescenten tussen de 10 en 16 jaar. In dit Werkboek emotieregulatie training van kinderen en adolescenten wordt uitgelegd hoe het komt dat emoties zo overweldigend kunnen zijn, dat je er niet meer goed mee om kunt gaan. Sommige kinderen worden dan erg kwaad, terwijl anderen blijven hangen in hun gevoel en gaan piekeren. Soms zit je dan vast in een bepaald patroon waardoor het steeds moeilijker wordt om je goed te voelen. Op een goede manier kunnen omgaan met je gevoelens is dus erg belangrijk in je dagelijkse leven.
Choose an application
415.3 --- zelfvertrouwen --- emoties --- agressie, emoties, instinct, motoriek en wil --- gevoelens
Choose an application
Bij jonge kinderen zijn gevoelens alomtegenwoordig. Ook bij Karel. Emoties spelen in het dagelijks leventje van Karel een belangrijke rol. Als hij boos, verdrietig of bang is, wil Karel natuurlijk getroost worden. Maar als hij blij is (zoals vandaag), wil hij dat aan iedereen laten zien. Al deze gevoelens komen aan bod in dit grote emotieboek. Met als extraatje versjes, spelletjes en vraagjes die het boek nog aantrekkelijker maken voor kleuters.
Dutch literature --- Emoties(Gevoelens) --- Jeugdboeken --- Fiction --- Prentenboeken --- JB SLEG --- prentenboeken --- emoties --- RSV basisonderwijs --- pop-up books
Choose an application
Veel mensen kampen met kleine en grote eetproblemen, zoals lijnen en weer aankomen, eten uit stress, eetbuien, eetverslaving of boulimia.Dit boek biedt een krachtige oplossing om de haat-liefdeverhouding met eten te doorbreken. De lezer ontdekt persoonlijke valkuilen (saboteer ik mezelf?) en leert hoe je van binnenuit een evenwichtige relatie met eten kunt krijgen. Het programma duurt negen weken en bevat veel praktijkvoorbeelden en duidelijke stap-voor-staprichtlijnen. De aanpak is gebaseerd op de meest recente psychologische kennis en praktijkervaring.
Psychiatry --- eetstoornissen --- nr --- Eetstoornissen --- Voeding en emoties --- Affective and dynamic functions --- Nutritionary hygiene. Diet --- voeding --- emoties
Choose an application
In dit boek is Floris bang, en dan houdt alles op. Zwarte beestjes ritselen in zijn hoofd. Floris heeft een manier gevonden om zijn angst te bedwingen. Lawaai maakt een einde aan zijn onrust. Soms vragen papa en mama of hij niet een beetje zachter kan doen. In de sneeuw leert hij de stilte kennen en kleine geluidjes onderscheiden. Hij is niet bang meer en luistert naar zijn omgeving.
French literature --- Bang zijn. --- Emoties. --- Kinderen --- prentenboeken --- angst --- JB BRUN
Choose an application
Mensen, jong of volwassen, met autisme hebben moeite om gevoelsuitingen te herkennen en te begrijpen. Autisme is vaak onderzocht en veel bestudeerd, meestal vanuit een cognitieve visie. Specialist Peter Vermeulen (gezinspedagoog en autismedeskundige) legt in zijn boek meer nadruk op het affectieve vlak. In korte hoofdstukken over respectievelijk expressie, herkenning, begrijpen, inleven, leren en communiceren bespreekt de auteur onderzoek, experimenten en kleine voorbeelden van autisme en autistisch gedrag.I.I.I. Dharmaperwira-PrinsVoor mensen met autisme zijn emoties verwarrend en onoverzichtelijk. Hun gevoelswereld is in aanleg en dus vanaf de geboorte fundamenteel anders dan de onze. Ze ervaren hun eigen gevoelens anders, ook de lichamelijke. Ze uiten hun gevoelens op een andere, vaak vreemde manier. Ze hebben grote moeite om emoties bij anderen te herkennen en begrijpen die dan ook niet, waardoor ze vaak verrast worden door het gedrag van anderen. Prikkels die van buitenaf komen, begrijpen ze minder goed, situaties kunnen ze niet goed overzien en begrijpen. Ze worden erdoor 'overspoeld'. Ze kunnen dan ook explosief reageren. Ze kunnen zich niet verplaatsen in het perspectief of het standpunt van de ander, ze hebben geen vermogen tot empathie. Ze beseffen niet wat hun eigen gedrag aan emoties veroorzaakt bij anderen. Ze hebben niet zozeer een tekort aan 'theory of mind' dan wel een tekort aan 'intuition of mind'. Dit heeft grote gevolgen voor hun sociaal functioneren. De schrijver geeft aan hoe kinderen en jongvolwassenen met autisme en een normale intelligentie getraind kunnen worden om meer zicht te krijgen op eigen emoties en die van anderen. Tevens geeft hij tips voor communicatie met autisten. Vermeulen is orthopdeagoog. Het boek is bestemd voor ouders en hulpverleners van autistische kinderen.
Orthopedagogics --- autisme --- emoties --- Psychiatry --- orthopedagogiek --- #KVHB:Autisme --- Autisme --- Emoties(Gevoelens) --- 462.4 --- autisme (gez) --- gedragsstoornissen (gez) --- Autistische kinderen --- 606.2 --- psychiatrie --- Emoties (Gevoelens) --- 376.44 --- Communicatie --- Denken --- Emoties --- Leren --- gevoelens --- autismespectrumstoornis (ASS) --- Emotie --- Autismespectrumstoornis
Choose an application
Meer nog dan optimisme en geluk oefent liefde een verregaande invloed uit op onze psychische en fysieke gezondheid. Onderzoek doet zelfs vermoeden dat een gebrek aan liefde onze gezondheid meer kan schaden dan roken, overmatig alcoholgebruik of overgewicht.Barbara Fredrickson is één van de grondleggers van de positieve psychologie en verrichtte baanbrekend onderzoek naar de kracht van positieve emoties. Daaruit bleek dat liefde, dat ze herdefinieerde als 'een micromoment van verbondenheid' veruit de krachtigste emotie is. In Liefde 2.0 toont ze niet alleen hoe emoties inwerken op ons brein en ons lichaam, maar ook hoe we zelf micromomenten van liefde kunnen creëren. Aan de hand van praktische voorbeelden en oefeningen helpt ze je om flexibeler, empatischer en creatiever in het leven te staan.
Liefde --- Emoties : psychologie --- Psychologie --- Sociaal werk --- Zelfzorg --- Love --- Psychological aspects
Choose an application
Onze wetenschappelijke kennis over emoties bewijst de cruciale rol die ze vervullen in ons psychisch welzijn. Dit boek wil aantonen dat psychische zorg met aandacht voor emoties niet enkel thuishoort bij de psycholoog of psychiater, maar een brede inzet verdient in het veld van hulpverlening en preventie.Emoties aan het woord hanteert een emotiegericht denkkader dat de basis vormt voor een doordachte inzet van gespreksinterventies in de psychische hulpverlening. Verder wordt getoond hoe deze kennis ook een toepassing kent op meer preventieve terreinen als opvoeding en onderwijs. De kunst om met emoties om te gaan vindt immers zijn oorsprong in onze jongste levensjaren. Kristof Stappers reikt concrete handvatten aan voor zorgfiguren om te kunnen bijdragen aan een gezonde emotionele ontwikkeling.Dit boek richt zich in eerste instantie tot professionals in het brede veld van psychische zorg. Naast psychologen en psychiaters is het onder meer ook bruikbaar voor coaches, gezinsbegeleiders, leerlingenbegeleiders of verpleegkundigen. Het richt zich ook op professionals in een meer pedagogische rol, zoals opvoeders en leerkrachten.https://www.pelckmansuitgevers.be/emoties-aan-het-woord.html
emoties --- geestelijke gezondheidszorg --- Psychotherapie --- Psychosociale hulpverlening --- Emotionele ontwikkeling --- Emotie --- Gesprekstechniek --- Hulpverlening --- Emotionele intelligentie --- Emoties. --- Methodiek. --- Psychotherapie. --- Psychiatry
Choose an application
Ondersteunend tekenen is een belangrijk hulpmiddel om taal makkelijker te kunnen uiten, volgen, onthouden en verwerken. Het helpt onder andere bij het leggen van verbanden, het op elkaar afstemmen en het voorkomen van miscommunicatie. Ook kunnen met tekeningen emoties makkelijker geuit worden en bevordert het ondersteunend tekenen de ontwikkeling van innerlijke taal en executieve functies. Daarnaast biedt het houvast om een verhaal te kunnen vertellen.Ondersteunend tekenen is ontwikkeld voor leerlingen met een taalontwikkelingsstoornis (TOS), maar helpt ook leerlingen zonder TOS bij het uiten en begrijpen van taal. Het zorgt ervoor dat alle kinderen en jongeren (met én zonder communicatieproblemen) zich gehoord, gezien en begrepen voelen.Het verschil met andere vormen van visuele ondersteuning is dat de kern van de talige boodschap direct wordt meegetekend. In dit praktische handboek ervaar je de kracht van tekeningetjes die ter plekke ontstaan. Je zult merken hoe nuttig deze vorm van ondersteuning is bij taal en emoties en in de communicatie; voor leerkrachten of andere onderwijsprofessionals, maar ook voor ouders en andere begeleiders. Ondersteunend tekenen kun je leren. En daar hoef je niet goed voor te kunnen tekenen!bron: https://uitgeverijpica.nl/titels/verwacht/ondersteunend-tekenen-bij-tos-picahttps://uitgeverijpica.nl/titels/leer-en-ontwikkelingsstoornissen/tos/ondersteunend-tekenen-bij-tos-pica
Taalontwikkelingsstoornissen --- Taalontwikkeling --- Executieve functies --- Emoties --- Orthopedagogics --- taalontwikkelingsstoornissen --- TOS --- taalontwikkeling --- ondersteunend tekenen --- hulpmiddelen --- executieve functies --- emoties --- Taalontwikkelingsstoornis --- Tekenen --- Communicatie --- Leerprobleem
Choose an application
In deze bundel vind je een hele waaier aan gevoelens, gevangen in gedichten. Over ozo heppie zijn, je te pletter vervelen, verlangens, driftkikkers, bange dromen, vlinders in je buik, onweersvogels, een koning zonder zin, pleinpijn, vrolijkheid naast stil verdriet. Elk kind heeft recht op eigen gedachten, gevoelens, een eigen mening en geloof. En elk kind mag daar ook voor uitkomen. Waar kan een kind een betere verwoording en troost voor die gedachten en gevoelens vinden dan in zorgvuldig uitgekozen poëzie? Ook volwassenen zullen zich herkennen in deze 'gevoelige' gedichten. Van deze verzamelbundel geniet je extra door de schitterende illustraties van dertien illustratoren. (Bron: www.jeugdboekenweek.be)
Dutch literature --- emoties (themawoord fictie) --- Jeugdpoëzie --- Emoties --- emoties --- gevoelens --- kinderpoëzie --- poëzie --- * 889.7 --- Emoties (Gevoelens) --- 830.1 --- gedichten --- Poëzie --- Gevoelens --- Poëzie : basisonderwijs --- Gedichten : basisonderwijs --- Gedichten --- 093274.jpg --- C3 --- dichtbundel --- kinderen --- 870 --- 871 --- Emoties(Gevoelens) --- Fiction --- Jeugdboeken --- Poëzie(gedichten) --- voordrachtenbundels voor kinderen --- Kunst en cultuur --- dichtwerken, algemene bloemlezingen --- Emotie
Listing 1 - 10 of 517 | << page >> |
Sort by
|