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In the mid-1910s, what historians call the "Golden Age of Chinese Capitalism" began, accompanied by a technological transformation that included the drastic expansion of China's "Gutenberg revolution." Gutenberg in Shanghai examines this process. It finds the origins of that revolution in the country's printing industries of the late imperial period and analyzes their subsequent development in the Republican era. This book, which relies on documents previously unavailable to both Western and Chinese researchers, demonstrates how Western technology and evolving traditional values resulted in the birth of a unique form of print capitalism whose influence on Chinese culture was far-reaching and irreversible. Its conclusion contests scholarly arguments that view China's technological development as slowed by culture, or that interpret Chinese modernity as mere cultural continuity. A vital reevaluation of Chinese modernity, Gutenberg in Shanghai will be enthusiastically received by scholars of Chinese history and by specialists in cultural studies, political science, sociology, the history of the book, and the anthropology of science and technology.
Printing --- Publishers and publishing --- Imprimerie --- Editeurs et édition --- History --- History. --- Histoire --- Book publishing --- Books --- Book industries and trade --- Booksellers and bookselling --- Printing, Practical --- Typography --- Graphic arts --- Publishing
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Publishers and publishing --- Book industries and trade --- Book publishing --- Books --- Booksellers and bookselling --- History. --- Publishing --- Editeurs et édition --- Livres --- Histoire --- Industrie
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Quel poids l’expérience des avant-gardes a-t-elle eu sur le développement de la photographie contemporaine italienne ? Quel rôle les institutions, le marché et la critique d’art ont-ils joué dans son essor ? Ce livre nous fait découvrir une période foisonnante d’échanges qui ont marqué la relation entre art et photographie en Italie. Arte povera, reportage d’art et représentation du patrimoine, anthropologie visuelle, architecture et urbanisme sont les coordonnées culturelles de la scène artistique et photographique italienne entre les années soixante et le début des années quatre-vingt. Le texte interroge la transformation de la notion d’œuvre et celle de son miroir fidèle, la photographie documentant l’art qui, au fil des années, a vu son statut changé en devenant instrument critique et œuvre elle-même. En Italie, cette photographie donna lieu à une extraordinaire oraison iconographique, malgré un manque paradoxal de reconnaissance de la part des institutions et des marchands d’images. Cet ouvrage présente le travail de Piero Manzoni, Giulio Paolini et des artistes de l’arte povera (Jannis Kounellis, Giuseppe Penone, Michelangelo Pistoletto, Pino Pascali, Emilio Prini) ainsi que les recherches d’Ugo Mulas, Franco Vaccari, Mario Cresci, Cesare Tacchi, Luigi Ghirri, Germano Olivotto, Paolo Monti et bien d’autres, en soulignant les échanges avec la scène pop et conceptuelle américaine. L’analyse porte également sur les contributions des acteurs du milieu artistique : des critiques (Germano Celant, Achille Bonito Oliva, Arturo Carlo Quintavalle, Daniela Palazzoli, Filiberto Menna), un opérateur vidéo (Gerry Schum), des galeristes (Plinio De Martiis et Fabio Sargentini), autant de figures exemplaires d’un panorama complexe qui témoigne d’une nouvelle vision de l’art, de son espace d’exposition et de sa représentation dans les catalogues, les livres et les revues.
Photographie --- Art et photographie --- Sociologie de la réception --- Édition --- Art --- représentation --- institution --- marché de l’art --- critique d’art --- scène culturelle et artistique --- arte povera
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"Since the 1960s, Charles Chadwyck-Healey has been at the forefront of library publishing and the company he founded in 1973 remains a familiar brand name to academic libraries around the world. In this wide ranging book, Chadwyck-Healey charts his personal history of this constantly changing field, from the earliest days of reprint publishing, through microfilm, microfiche and CD-ROM publishing to the current digital age. He describes the early years of using computers in publishing and the introduction of the CD-ROM which was soon supplanted by online. Chadwyck-Healey was one of the first publishers to use both these new media. Focusing upon leading publishing endeavours around the world - in the USA, UK, Europe and post-Soviet Russia - this book includes vivid and informative first-hand accounts of such landmark publishing projects as the US National Security Archive, the catalogue of the British Library on CD-ROM, and Literature Online (LION)."--
Publishers and publishing --- Libraries and publishing. --- History --- Chadwyck-Healey, Charles, --- Chadwyck-Healey Ltd. --- ProQuest (Firm) --- Bibliothèques et édition. --- Bibliothèques et édition.
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While there is no denying the importance of the printing press to the scientific and medical advances of the early modern era, a closer look at authorial attitudes toward this technology refutes simplistic interpretations of how print was viewed at the time. Rather than embracing the press, scientific authors often disliked and distrusted it. In many cases, they sought to avoid putting their work into print altogether.In Loath to Print, Nicole Howard takes a fresh look at early modern printing technology from the perspective of the natural philosophers and physicians who relied on it to share ideas. She offers a new perspective on scientific publishing in the early modern period, one that turns the celebration of print on its head. Exploring both these scholars' attitudes and their strategies for navigating the publishing world, Howard argues that scientists had many concerns, including the potential for errors to be introduced into their works by printers, the prospect of having their work pirated, and most worrisome, the likelihood that their works would be misunderstood by an audience ill-prepared to negotiate the complexities of the ideas, particularly those that were mathematical or philosophical.Revealing how these concerns led authors in the sciences to develop strategies for controlling, circumventing, or altogether avoiding the broad readership that print afforded, Loath to Print explains how quickly a gap opened between those with scientific knowledge and a lay public-and how such a gap persists today. Scholars of the early modern period and the history of the book, as well as those interested in communication and technology studies, will find this an accessible and engaging look at the complexities of sharing scientific ideas in this rich period.
Communication in science --- Technical writing --- Scientists --- Science publishing --- History. --- Attitudes. --- History --- Édition scientifique --- Scientifiques --- Rédaction scientifique et technique --- Information scientifique --- Histoire --- Attitude
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L’histoire de l’édition depuis les années 1980 ne se réduit pas à l’emprise, si souvent commentée, des grands groupes et des logiques commerciales. La période récente a également vu l’apparition de petites structures éditoriales qui revendiquent une position « critique » et qui, pour certaines, parviennent à s’inscrire dans la durée en dépit des nombreuses difficultés économiques qu’elles rencontrent. Sophie Noël a mené une enquête approfondie sur ces éditeurs « indépendant », dont elle restitue les résultats dans cet ouvrage. Elle a étudié une trentaine de maisons d’édition qui, apparues entre 1985 et 2005, publient principalement dans le domaine de la critique sociale et s’emploient à concilier les exigences de l’excellence intellectuelle et de la radicalité politique. L’analyse s’attache notamment à l’économie, souvent très précaire mais à forte portée symbolique, de ces petites structures. Qui sont ces éditeurs qui incarnent la résistance à une certaine marchandisation de la culture ? Dans quelle mesure leur catalogue se démarque-t-il de ceux des grosses maisons et des grands groupes ? Comment expliquer leur « vocation » et leur dévouement aux valeurs fondatrices de l’édition ? À quelles conditions les plus heureux d’entre eux parviennent-ils à survivre ? Cette analyse, au-delà de sa contribution à la sociologie de l’édition, livre des clés pour comprendre les mutations et les contradictions contemporaines des secteurs culturels et réfléchir aux stratégies de résistances qui peuvent être déployées face à la montée en puissance de la rationalité marchande.
Publishers and publishing --- Small presses --- Editeurs et édition --- Petites maisons d'édition --- Political aspects --- Aspect politique --- Book industries and trade --- History --- Editeurs et édition --- Petites maisons d'édition --- Publishers and publishing - France --- Book industries and trade - France - History --- Book trade --- Cultural industries --- Manufacturing industries --- Book publishing --- Books --- Booksellers and bookselling --- Publishing --- édition --- France --- maison d'édition --- Éditeurs --- 1970-.... --- Activité politique
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Découverte papyrologique majeure des années 1930, le traité grec Sur l’exil du philosophe et sophiste gaulois Favorinos d’Arles (vers 80-150/160), qui, jusqu’alors, n’était connu que par quelques citations, fut identifié au verso d’un rouleau du IIIe siècle conservé à la Bibliothèque Vaticane (P. Vatic. Gr. 11), qui contenait au recto des registres fonciers en rapport avec la Marmarique. Représentative de la Deuxième Sophistique et du bilinguisme culturel de maints érudits du IIe siècle, cette œuvre n’avait jamais encore fait l’objet d’une étude d’ensemble en langue française. Visant à combler cette lacune, ce volume réunit des contributions de papyrologues, philologues et historiens de la littérature grecque présentées lors d’une journée d’étude à l’Université de Nantes, le 14 novembre 2013, et d’un séminaire de recherche à l’Université de Liège, le 28 mars 2014, où sont étudiées tant les circonstances de l’acquisition du rouleau de papyrus et les conditions matérielles de la mise par écrit du traité, que celles de sa composition et de son contexte littéraire, en vue de ses premières édition et traduction françaises dans la série grecque de la Collection des Universités de France.
Traduction en français --- Édition critique --- Favorinus --- Manuscripts, Greek (Papyri) --- Greek literature --- Exile (Punishment) --- History and criticism --- Favorinus, --- Traduction en français --- Édition critique --- Favorinus Arelatensis. --- Favorinos d'Arles --- Literature --- papyrologie --- philologie --- antiquité
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"Further Confessions of a Small Press Racketeer takes up where Stuart Ross’s Confessions of a Small Press Racketeer left off in 2005. Memoir, tirade, unsolicited advice — this new volume is drawn largely from Stuart’s notorious “Hunkamooga” column that ran in subTerrain, but also includes pieces from his blog as well as previously unpublished work."--Publisher's description.
Authors, Canadian (English) --- Authors, Canadian --- Editors --- Small presses --- Écrivains canadiens-anglais --- Éditeurs --- Petites maisons d'édition --- Little presses --- Presses, Little --- Presses, Small --- Publishers and publishing --- Persons --- Ross, Stuart.
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This key book examines the role of the printed book in contemporary societies, its demographics and its relation to the other media. It analyzes the differences among various national book industries throughout Europe and the USA, and the reasons and impact of the differences. Both the effect of digital technologies and the reasons why e-books did not substitute the printed book, as predicted in mid-nineties, are explored.A comprehensive overview of the diversities and similarities that exist among various national book industries and among various publishing fields throughout
Book history --- Books --- Publishers and publishing --- Booksellers and bookselling --- Book dealers --- Book sales --- Dealers, Book --- Book industries and trade --- Book publishing --- History. --- Publishing --- Livres --- Editeurs et édition --- Libraires et librairie --- Histoire --- 025.3 --- 025.3 Catalogustechniek. Catalogiseren --- Catalogustechniek. Catalogiseren
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During the sixteenth century, the traditional act of dedicating a text took on a new meaning due to the wider dissemination of the printed book. As the dedication and other paratexts thus became an almost indispensable part of the publication, they merit careful examination by those who study the presentation and impact of any printed work in its context. Paratexts bridge the gap between the outside World of the reading public and the enclosed world of the book, and often present biographical information concerning the persons involved in the making of the book. In the present volume, general
Classical Latin literature --- Music --- anno 1500-1599 --- Dedications --- Motets --- Latin literature, Medieval and modern --- History and criticism --- Academic collection --- 870.9004 --- Literature Latin 1350 --- -Conferences - Meetings --- dedications [documents] --- Book dedications --- Books --- Dedications (in books) --- Authorship --- Choruses --- Part songs --- Part songs, Sacred --- -Dedications --- Conferences - Meetings --- neo-Latin [language] --- 16th century --- Congresses --- Latin literature [Medieval and modern ] --- Dedications - Congresses --- Motets - History and criticism - 16th century --- muziekdruk --- Littérature latine médiévale et moderne --- Musique --- History and criticism. --- Édition. --- Édition
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