Narrow your search
Listing 1 - 10 of 67 << page
of 7
>>
Sort by

Book
Morgen doen we het beter : handboek voor de competente onderwijsvernieuwer
Author:
ISBN: 903133958X Year: 2003 Publisher: Houten Bohn Stafleu van Loghum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Onderwijsvernieuwing is minder eenvoudig dan het lijkt en vraagt om inspiratie, zorgvuldigheid, lef, onderwijskundige bekwaamheid en doorzettingsvermogen. Veel vernieuwing ontbeert deze kenmerken en loopt voortijdig vast. Docenten plus hun directie zijn veranderingsmoe terwijl er nauwelijks nog iets vernieuwd is. De BDF Adviesgroep heeft een brede ervaring opgebouwd met onderwijsvernieuwing. Op verschillende plekken in het onderwijs realiseerde zij interessante vernieuwingen op grond van haar opvattingen, inzichten en ervaringen. In dit boek leggen de partners uit wat hun ideeën inhouden en wat zij doen om opleidingen te helpen het morgen beter te doen. Dat levert een praktisch boek op voor onderwijsvernieuwers, dat wil zeggen docenten, directies, stafmedewerkers en adviseurs uit beroepsonderwijs (hbo, mbo, vmbo) en wetenschappelijk onderwijs.


Book
Aan de slag! Inspirerende opdrachten voor beroepsopleidingen
Authors: ---
ISBN: 9789031347346 Year: 2008 Publisher: Houten Bohn Stafleu Van Loghum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Aan de slag! is een uitgebreide handreiking voor het maken van goede opdrachten voor beroepsopleidingen. De opdrahten sluiten aan bij het leerlijnenmodel. De volgende leerlijnen komen aan bod : de stageleerlijn, de integrale leerlijn, de conceptuele leerlijn, de vaardighedenleerlijn en de studieloopbaanbegeleiding (regieleerlijn)


Book
Alles over opdrachten
Author:
ISBN: 9031332305 Year: 2002 Publisher: Houten Bohn Stafleu Van Loghum


Book
Leren (en) doceren in het hoger onderwijs
Authors: --- ---
ISBN: 9789024419289 9789024419296 Year: 2020 Publisher: Amsterdam Boom

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In Leren (en) doceren in het hoger onderwijs staat de dagelijkse praktijk van de docent centraal. De docent vervult een cruciale rol in de onderwijsleersituatie. Ongeacht de onderwijswerkvorm (college, werkgroep, practicum) van de docent wordt gevraagd om het onderwijs zodanig vorm te geven dat een maximaal leerresultaat bij de student wordt bereikt.In vier thema?s behandelen de auteurs een aantal didactische onderwerpen: het leren van studenten (bevorderen), onderwijs ontwerpen, onderwijs uitvoeren en onderwijs evalueren.Aan de hand van voorbeelden, schema?s, modellen en vaardighedenbladen aan het eind van elk hoofdstuk bieden zij een directe eerste hulp bij praktische vragen. De focus van dit boek is gericht op campus-based education. Daarnaast besteedt het ook aandacht aan digitale didactiek.In deze vierde druk zijn de didactische inzichten van de afgelopen jaren verwerkt.Het boek is zo ingericht dat het goed aansluit op cursussen en leergangen die erop zijn gericht om docenten, examinatoren en studieadviseurs in het hoger onderwijs te ondersteunen in hun professionele ontwikkeling. Het is bij uitstek geschikt om te gebruiken binnen de BKO (Basis Kwalificatie Onderwijs), de SKO (Senior Kwalificatie Onderwijs), de BKE (Basis Kwalificatie Examinering) en de BKS (Basis Kwalificatie Studieadviseurs). Het is bedoeld voor docenten in die trajecten, maar ook als naslagwerk voor de docenten die behoefte hebben aan praktische tips of juist aan een theoretische basis.https://www.boomhogeronderwijs.nl/product/100-9225_Leren-en-doceren-in-het-hoger-onderwijs-4e-druk


Book
Onderwijskundig ontwerpen: het ontwerp als basis voor leermiddelenontwikkeling
Authors: ---
ISBN: 9031325422 Year: 2002 Publisher: Houten Bohn Stafleu Van Loghum


Book
Probleemgestuurd onderwijs : praktijk en theorie
Authors: ---
ISBN: 900159882X Year: 1998 Publisher: Groningen Wolters-Noordhoff


Book
Inspiratiegids voor een competentiegerichte opleiding
Authors: ---
ISBN: 9789044123432 Year: 2008 Publisher: Antwerpen Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In het kader van een OOF project ontwikkelden enkele instellingen een inspiratiegids voor competentiegericht onderwijs. De inspiratiegids heeft één doel: het gesprek binnen opleidingen over competentiegericht onderwijs ondersteunen. Een opleiding die zich ontwikkelt in de richting van een competentiegerichte opleiding staat voor een paradigmashift. Dit betekent dat er op verschillende domeinen een fundamenteel andere manier van werken vereist is. De inspiratiegids inventariseert eerst deze domeinen en plaatst ze in een gestructureerd model. De gids zorgt ervoor dat docenten op een gestructureerde manier in dialoog gaan over competentiegericht onderwijs. Je kunt het geheel zelf verder aanvullen en regelmatig terug vastpakken om er onderdelen in te lezen of van te gebruiken.De handleiding beschrijft uitvoerig hoe je vanuit verschillende benaderingen kan werken. Je kunt met de gids aan de slag gaan op maat van jouw opleiding en jouw team.


Book
Werken in onderwijsgroepen
Authors: ---
ISBN: 9001598838 Year: 2000 Publisher: Groningen Wolters-Noordhoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek biedt zowel studenten als docenten veel informatie over het functioneren van de onderwijsgroep. Aan de orde komen de werkwijze van een onderwijsgroep, de verschillende rollen die groepsleden kunnen vervullen, de wijze waarop problemen in het functioneren van onderwijsgroepen gehanteerd kunnen worden en informatie over allerlei externe zaken, bijvoorbeeld organisatorische aspecten, die van invloed kunnen zijn op het reilen en zeilen van de onderwijsgroep. Concrete richtlijnen, praktische tips en checklijsten ondersteunen student en docent bij het effectief en efficiënt werken in een onderwijsgroep.


Book
Lesgeven op papier : effectieve leerteksten schrijven
Author:
ISBN: 9031317098 Year: 1998 Publisher: Houten Bohn Stafleu Van Loghum


Book
Competenties in het voortgezet onderwijs .
Author:
ISBN: 9044114271 Year: 2003 Volume: 9 Publisher: Antwerpen/Apeldoorn : Garant,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Competenties veroveren in ras tempo onderwijsland. Competenties zijn nieuw en modern. Pratend over competenties valt echter op dat mensen zelden of nooit dezelfde definitie hanteren. Vraag je op grond van welke waarnemingen er sprake is van een bepaalde competentie, dan blijven de meeste mensen het antwoord schuldig. Aan de hand van ervaringen van de vrije scholen met het werken met competenties biedt de auteur een eerste oriëntatie over competentiegericht onderwijs aan. Hij licht toe wat competenties precies zijn, of we het altijd over hetzelfde hebben, hoe men besluit of een leerling al dan niet over bepaalde competenties beschikt en welke valkuilen er zijn bij afmeting van competenties.

Listing 1 - 10 of 67 << page
of 7
>>
Sort by