Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|
Choose an application
16
Teaching --- cultuureducatie --- onderwijsfilosofie --- leerplanontwikkeling --- cultuurfilosofie --- culturele vorming --- Philosophy and psychology of culture --- 737 Leerprogramma's --- 600 Cultuur --- 450.42 --- onderwijs --- cultuur --- onderwijssociologie --- 456.6 --- Cultuur --- Cultuureducatie --- Kunstzinnige vorming --- Muzische vorming --- Onderwijs --- Politieke vorming --- onderwijssociologie, democratisering van het onderwijs --- Geschiedenis - Maatschappijleer --- Culturele vorming --- Cultuurfilosofie --- Toerisme --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
Handleiding voor eigentijds cultuuronderwijs in het basisonderwijs.
Didactics of the arts --- cultuur --- didactiek --- cultuureducatie --- KHCA --- #SBIB:37H0 --- Culturele vorming ; onderwijs --- #SBIB:316.334.1O360 --- #SBIB:316.7C316 --- Culturele vorming --- Cultuureducatie --- Omgevingsonderwijs --- 476.4 --- Pedagogie --- Onderwijssociologie: curriculum: algemeen --- Vormingswerk --- 691 --- Pedagogie en didactiek --- Kunstzinnige vorming ; basisonderwijs --- 456.7 --- kunsteducatie --- kunstonderwijs --- didactiek algemeen - expressievakken, lichamelijke opvoeding
Choose an application
'Omgevingsonderwijs' - het leren in, van en over je eigen leefomgeving - is een in veel opzichten aantrekkelijke vorm van onderwijs. Het biedt volop mogelijkheden voor onderzoekend, producerend en authentiek leren. Het motiveert: erop uit met je leerlingen, de polder in, de wijk door, het museum in, dat doorbreekt de routine van het dagelijkse schoolwerk en kan het saamhorigheidsgevoel in de klas versterken.Het ontwerpen van omgevingsonderwijs is een enorme opgave. 'Omgevingsonderwijs, van project naar praktijk' helpt scholen en culturele instellingen bij het (samen) opzetten en uitvoeren van omgevingsonderwijs. Aan de hand van tal van praktijkvoorbeelden geeft het antwoord op vragen als: hoe plooi je buitenschoolse onderzoeksopdrachten in het rooster? Wat is nodig aan voorbereiding in de klas? Hoe maak je groepsopdrachten waar lle leerlingen echt aan bijdragen? Hoe beoordeel je zulke opdrachten? Waar kun je subsidie voor je project aanvragen? Hoe zet je een project om in iets blijvends? Steeds wordt geprobeerd de zaak te benaderen vanuit het perspectief van de school n dat van culturele instellingen, groot en klein. (Bron: uitgever)
Omgevingsonderwijs --- wereldoriëntatie --- omgevingsonderwijs --- aardrijkskunde --- Nederland --- didactische werkvormen --- didactiek --- 454.21 --- 474.21 --- 476 --- Basisonderwijs --- Culturele vorming --- Erfgoededucatie --- Leerlijnen --- Projectonderwijs --- Schoolomgeving --- Wereldoriëntatie --- 484.21 --- 090286.jpg --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Exploratie --- didactische werkvormen, geprogrammeerde instructie, groepswerk, projectonderwijs --- Didactische werkvormen --- Wereldoriëntatie en kennisgebieden --- (zie ook: Kwaliteitszorg) --- Onderwijs --- Didactiek --- Leerwandelingen --- Woonomgeving --- Aardrijkskunde --- Leerwandeling --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
Cultuur InZicht is in de eerste plaats bedoeld om de competenties te verwerven die nodig zijn om cultuureducatie in het onderwijs op een inspirerende en deskundige manier te verzorgen. Daarnaast levert het boek bouwstenen om aanvullende competenties te verwerven die nodig zijn om op een school het vormingsgebied cultuureducatie te kunnen coördineren.
Didactics of the arts --- Didactics of secundary education --- cultuureducatie --- lerarenopleiding --- #PBIB:+115.15 --- basisonderwijs --- geschiedenis --- didactiek --- 476.4 --- 456.7 --- basisonderwijs (ler) --- competentie (ler) --- cultuur --- 478.9 --- 082308.jpg --- Cultuureducatie --- Cultuur : Educatie en onderwijs --- didactiek basisonderwijs - geschiedenis --- Culturele vorming --- Onderwijs --- Competenties --- Competentiegericht onderwijs --- Cultuur --- Jeugdculturen --- Jeugd --- Lerarenopleiding --- Competentie --- Jeugdcultuur --- Toerisme --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Jongere
Choose an application
Onderzoek toont aan dat cultureel diverse klassen óf erg slecht óf buitengewoon goed presteren. De prestaties zijn laag als de culturele verschillen worden genegeerd of ontkend, of als de verschillen als een probleem gezien worden. Cultureel diverse groepen blinken daarentegen uit wanneer verschillen worden herkend en benoemd als waardevolle bronnen van innovatie en groei. Interculturele communicatie maakt studenten in het hoger beroepsonderwijs nieuwsgierig om kennis te maken met andere culturen. De stof zorgt ervoor dat zij zich bewust worden van de eigenheid van hun cultuur, die ze meestal zo vanzelfsprekend vinden. Bovendien leren studenten cultuur te herkennen als een waardevolle bron. Dit boek reikt de competenties aan die benoemd worden in culturele modellen van Hoffman, Hall, Kluckhohn, Hofstede, Trompenaars, Bennett, House, Banaji en Greenwald.Wat is nieuw in deze 5e druk? Hoofdstuk 8 over diversiteit in teams en 'global leadership' is uitgebreid met een actueel onderwerp: onbewuste culturele vooringenomenheid, oftewel 'bias', en wat het ons oplevert als we dit leren benoemen. De 5e druk bevat nieuwe casussen vanuit een internationaal perspectief. Dit compacte boek staat vol met praktische opdrachten, casussen en rollenspelen uit concrete interculturele werk- en leersituaties. De casussen komen uit het onderwijs, de zorg, marketing en management: kortom, overal waar je met interculturele communicatie te maken kunt krijgen. https://www.vangorcum.nl/product/100-405_Interculturele-communicatie
Sociology of culture --- Sociology of minorities --- Mass communications --- interculturaliteit --- internationale uitwisseling --- minderheden --- allochtonen --- communicatie --- integratie --- multiculturele samenleving --- interculturele communicatie --- interculturele hulpverlening --- Interculturele communicatie --- Culturele diversiteit --- Culturele vorming --- Wereldburgerschap --- Internationale uitwisseling --- Internationalisering --- Inclusief onderwijs --- Bachelor in het communicatiemanagement --- Multiculturele samenleving --- 316.77 --- Cultuurverschillen --- Communicatie --- diversiteit --- Diversiteit --- Hoger onderwijs --- cultuurverschillen
Choose an application
Het belang van kunsteducatie wordt door een breed publiek erkend. Kunst en cultuur zijn vaste ingrediënten van ons bestaan. Ze helpen ons de wereld te begrijpen en onze levens kleur geven. Net daarom is het verrassend dat in het Vlaamse onderwijs kunstzinnige doelstellingen zo schaars zijn. De leraar die de wolken meet breekt een lans voor meer kunst op school. Vanuit hun verscheidene achtergronden beargumenteren tientallen experts en leraren hoe dat kan, en hoe we de tijd die we in de klas aan kunst besteden nuttiger kunnen invullen. Zo kan kunst haar rechtmatige plaats in ons onderwijs innemen.Bron : lannoo
Kunst ; onderwijs. --- Didactics of the arts --- art appreciation --- kunstopvoeding --- muzische vorming --- 477 --- expressie --- Lerarenopleiding : CVO --- Vormingswerk --- Kunsteducatie --- Culturele educatie --- kunsteducatie --- didactiek --- #SBIB:316.7C316 --- #SBIB:316.334.1O360 --- Expressie --- Lerarenopleiding --- Zingen --- kunstonderwijs --- 477.6 --- didactiek basisonderwijs - muzische opvoeding en expressie-activiteiten --- Onderwijssociologie: curriculum: algemeen --- PXL-Education 2017 --- kunst en onderwijs --- cultuureducatie --- basisonderwijs --- secundair onderwijs --- Kunstzinnige vorming --- Onderwijs --- Culturele vorming --- Beeldopvoeding --- Muzische opvoeding --- 373.67.01 --- Onderwijs ; kunst- architectuuronderwijs ; beschouwingen --- Beeldeducatie --- Cultuureducatie --- Verbeelding --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- 78.70 --- 78.75
Choose an application
This 96-page resource book presents aspects of British history in a way which will directly appeal to teenage students. Topics include such titles as Crazy Kings and Cool Queens, Worst Wars and Dreadful Disasters. The material can be used to supplement any cultural-based syllabus as well as providing additional fun material to a general course.
Didactics of English --- secundair onderwijs 1ste graad --- Engels --- leerboeken --- secundair onderwijs --- Schoolbooks - Didactic material --- handboeken secundair onderwijs --- Groot-Brittannië --- cultuur --- PXL-Education 2016 --- enge 485.2 --- didactiek --- didactiek secundair onderwijs - Engelse taal en letterkunde --- Contains audio-visual material --- Geschiedenis --- Didactiek --- Photocopiable --- Speelleeractiviteiten --- Land- en volkenkunde --- Ierland --- Zuid-Afrika --- Australië --- Nieuw-Zeeland --- Canada --- Uitspraak --- taalmethodes --- Music sound recording --- Groot-Brittannië: feesten --- Speelleeractiviteit --- Literatuur --- Nederlands --- Oefening --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum --- Niveau A2 (Europees referentieniveau) --- Niveau B2 (Europees referentieniveau) --- Culturele vorming --- Groot-Brittannië: feesten
Choose an application
This edited volume critically engages with contemporary scholarship on museums and their engagement with the communities they purport to serve and represent. Foregrounding new curatorial strategies, it addresses a significant gap in the available literature, exploring some of the complex issues arising from recent approaches to collaboration between museums and their communities.The book unpacks taken-for-granted notions such as scholarship, community, participation and collaboration, which can gloss over the complexity of identities and lead to tokenistic claims of inclusion by museums. Over sixteen chapters, well-respected authors from the US, Australia and Europe offer a timely critique to address what happens when museums put community-minded principles into practice, challenging readers to move beyond shallow notions of political correctness that ignore vital difference in this contested field.Contributors address a wide range of key issues, asking pertinent questions such as how museums negotiate the complexities of integrating collaboration when the target community is a living, fluid, changeable mass of people with their own agendas and agency. When is engagement real as opposed to symbolic, who benefits from and who drives initiatives? What particular challenges and benefits do artist collaborations bring? Recognising the multiple perspectives of community participants is one thing, but how can museums incorporate this successfully into exhibition practice?Students of museum and cultural studies, practitioners and everyone who cares about museums around the world will find this volume essential reading.Bron: https://www.bloomsbury.com/uk/museums-and-communities-9780857851314/
Museology --- Sociology of culture --- Geschiedenis --- Musea --- Maatschappelijke vorming --- Cultureel erfgoed --- Culturele vorming --- Community building --- Samenleving --- Museums --- Community life --- Museum curators --- Cooperation --- Social aspects --- Collection management --- Community life. --- Museum curators. --- Cooperation. --- Collaborative economy --- Cooperative distribution --- Cooperative movement --- Distribution, Cooperative --- Peer-to-peer economy --- Sharing economy --- Economics --- Profit-sharing --- Collection management in museums --- Collections management in museums --- Museum collection management --- Museum collections management --- Museum techniques --- Museum storage facilities --- Curators, Museum --- Associations, institutions, etc. --- Human ecology --- Social aspects. --- Collection management. --- Collections management --- Employees --- E-books --- Museum --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas
Choose an application
In het eerste deel vindt de lezer concrete inspiratie en komt hij meer te weten over praktische ondersteuning. Het tweede deel gaat in op hoe een school in de praktijk muzisch-creatieve vorming kan implementeren en hoe men gaandeweg ook een visie en leerlijn kan ontwikkelen. Deel drie biedt concrete modellen tot evaluatie en bespreekt het meer abstracte rapporteren ervan. Vervolgens staat het vierde deel stil bij de meerwaarde van muzisch-creatieve vorming. Muzisch-creatieve vorming houdt meer in dan met leerlingen naar een filmvoorstelling gaan of met enkelen muziek of toneel maken. Het is een algemene vorming die stelselmatig opgebouwd wordt en waarbij ook het diepste wezen van de mens wordt geraakt. Creativiteit omvat het opzetten van een verbeeldingsactiviteit die zowel originele als waardevolle resultaten oplevert. Bovendien is meermaals bewezen dat creativiteit geleerd kan worden, dat je het dus niet alleen moet 'hebben'. Via de vakoverschrijdende eindtermen muzisch-creatieve vorming kunnen we leerlingen uit alle richtingen van het secundair onderwijs waarden bijbrengen die hen in staat stellen om onder meer beter in groep te functioneren. Ook maken ze zich zo methodieken eigen om met veel ondernemingszin zelfstandig, levenslang te leren. Het boek is opgebouwd volgens steeds terugkerende principes - evoluerend van concreet naar abstract - gebaseerd op het ervaringsleermodel van David Kolb. In het eerste deel vindt de lezer concrete inspiratie en komt hij meer te weten over praktische ondersteuning. Het tweede deel gaat in op hoe een school in de praktijk muzisch-creatieve vorming kan implementeren en hoe men gaandeweg ook een visie en leerlijn kan ontwikkelen. Deel drie biedt concrete modellen tot evaluatie en bespreekt het meer abstracte rapporteren ervan. Vervolgens staat het vierde deel stil bij de meerwaarde van muzisch-creatieve vorming. (Bron: covertekst)
Didactics of the arts --- Didactics of secundary education --- muzische vorming --- 612 --- #PBIB:+117.10 --- Kolb, David --- creatieve expressie --- muzikale opvoeding --- secundair onderwijs --- 477 --- creativiteit --- didactiek --- dramatische expressie --- 486 --- Creativiteit --- Culturele vorming --- Dramatische expressie --- Ervaringsleren --- Muzikale opvoeding --- Muzische vorming --- Plastische opvoeding --- Secundair onderwijs --- Bibliodrama --- Muzische en creatieve vorming --- 486.87 --- muzische vorming (ler) --- secundair onderwijs (ler) --- Creatieve activiteiten --- 051113.jpg --- Muzische vorming: didactiek secundair onderwijs --- Naslagwerken muziekpedagogiek en didactiek - Muziekpedagogiek in Vlaanderen --- Muzische vorming : Algemeen --- didactiek basisonderwijs - muzische opvoeding en expressie-activiteiten --- Expressievakken - Lichamelijke opvoeding --- Creatieve vorming --- Muzische opvoeding --- 485.8 --- #BSCH: vak: Nederlands --- Schoolbooks - Didactic material --- Pedagogie --- 21e eeuw --- art appreciation --- art education --- Kunstonderwijs --- Middelbaar onderwijs
Choose an application
Deze publicatie nodigt de lezer uit om ook zijn horizon te verruimen en vooral om vanuit de uitgewerkte praktijkvoorbeelden kinderen de rijkdom van een multiculturele samenleving te laten ontdekken. Naast uitgewerkte lessen en bespreking van verschillende kinderboeken over dit onderwerp, omvat dit boek ook inspirerend videomateriaal van enthousiaste kinderen en leerkrachten die met die kinderboeken werken in de klas. Dit materiaal uit de drie landen is samengeperst op een compacte CD-rom. Naast het praktische gedeelte geeft deze uitgave ook een uitgebreide theoretische achtergrond.
Didactics of languages --- Didactics of primary education --- interculturaliteit --- didactiek --- leesbevordering --- jeugdliteratuur --- prentenboeken --- leesonderwijs --- Literature --- kleuteronderwijs --- taalvaardigheid --- literatuuronderwijs --- intercultureel onderwijs --- Intercultureel onderwijs --- Nederlands --- Literatuur --- Culturele vorming --- Lager onderwijs --- Kleuteronderwijs --- Buitengewoon basisonderwijs --- Comeniusprojecten --- Jeugdliteratuur --- Prentenboeken --- Didactiek --- Coöperatief leren in multiculturele groepen --- Orthodidactiek --- Werken met jeugdboeken --- #KVHB:Intercultureel onderwijs --- #KVHB:Onderwijs; lager --- #KVHB:Taalvaardigheid --- basisonderwijs --- coöperatief leren --- taalvaardigheidsonderwijs --- 472 --- literatuur --- 454.3 --- Coöperatief leren --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Prentenboeken-basisonderwijs --- Prentenboeken-kleuteronderwijs --- 474.54 --- coöperatief leren (ler) --- prentenboeken (ler) --- Basisonderwijs --- Coöperatief leren ; ba.o --- Intercultureel onderwijs ; basisonderwijs --- Intercultureel onderwijs ; kleuteronderwijs --- Jeugdliteratuur ; basisonderwijs ; leermiddelen --- Letterkunde --- Literatuuronderwijs ; basisonderwijs ; leermiddelen --- Ontluikende geletterdheid --- Prentenboeken ; basisonderwijs --- Taalvaardigheid ; basisonderwijs --- Taalvaardigheid --- Verhalen in het basisonderwijs --- 475.2 --- Nederlands; ba.o --- Prentenboeken; ba.o --- 101177.jpg --- Prentenboeken ; kleuteronderwijs --- Lesvoorbereiding --- (zie ook: Mondiale vorming) --- Contains audio-visual material --- Comeniusproject --- Prentenboek --- Afrika --- Frans --- België --- Young adultliteratuur --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Noorwegen --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie --- Vrouw --- Didactiek van de talen. --- Lager onderwijs. --- didactiek. --- interculturaliteit. --- jeugdliteratuur. --- leesbevordering. --- leesonderwijs. --- prentenboeken.
Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|