Listing 1 - 10 of 80 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
BookarangEen beschouwing van de functie van frictie bij het teweegbrengen van verandering binnen organisaties. Zonder frictie geen verandering. Maar: als er teveel frictie is, ontstaat er spanning en negativiteit, en te weinig frictie kan ervoor zorgen dat de nieuwe beweging stilvalt. In dit boek onderzoekt Annemarie Mars de scheidslijn tussen functionele en disfunctionele frictie, en beschrijft twintig spanningsvelden die inherent zijn aan verandering. Door inzicht te krijgen in de valkuilen die met deze velden gepaard gaan, leert de lezer onnodige frictie te vermijden en open te staan voor verandering door het stellen van de juiste, kritische vragen. ?De functie van frictie? is informatief en helder geschreven. Voor lezers met verregaande interesse in het onderwerp. Met schema?s in kleur. Annemarie Mars is veranderkundige en auteur. Haar boek 'Hoe krijg je ze mee?? won de Gidsprijs en wordt in vele managementopleidingen gebruikt. Ze bracht acht jaar lang een veelgelezen blog uit, en maakte de podcast 'De kunst van het vinden'.
Social psychology --- Industrial psychology --- veranderingsmanagement --- coaching --- leidinggeven --- organisatiepsychologie --- verandering --- Management --- 005.4 --- management --- Veranderingsmanagement
Choose an application
De innovatie is te veel werk voor de school, Leerkrachten zijn niet gemotiveerd om de innovatie te gebruiken, Binnen de school worden leerkrachten onvoldoende ondersteund bij de invoering van de vernieuwing, ? Dit zijn ongetwijfeld enkele van de problemen waar je als schoolinterne of -externe professional betrokken bij de implementatie van schoolse innovaties mee vertrouwd bent. Hoewel er heel wat effectieve (preventieve of welzijnsbevorderende) schoolse innovaties bestaan, zijn professionals en onderzoekers het erover eens dat ze hun doelstellingen niet steeds bereiken. Dit is onder meer het gevolg van een ontoereikende implementatie.In deze gids krijg je per fase van de implementatie (adoptie, invoering en borging) een overzicht van concrete adviezen en good practices uit de Vlaamse praktijk om als professional de implementatie van innovaties in de school te faciliteren. De gids is bedoeld voor elke (schoolinterne of -externe) trainer, coach, procesbegeleider, directeur, zorgcoördinator, leerkracht, ? betrokken bij het implementatieproces.https://www.maklu.be/MakluEnGarant/BookDetails.aspx?id=9789044138467
Sociology of education --- School management --- veranderingsmanagement --- innovaties --- onderwijsvernieuwing --- Onderwijsvernieuwing --- Onderwijs --- Innovatie --- Veranderingsmanagement --- Schoolontwikkeling --- Onderwijsbeleid --- 450.4 --- innovatie --- onderzoek --- onderwijskunde, onderwijsonderzoek
Choose an application
Dit boek biedt inspiratie en handreikingen voor iedereen die aan de slag wil met praktijkonderzoek als motor voor verandering in organisaties. Praktijkonderzoek is niet alleen bedoeld om iets te weten te komen, maar ook om te veranderen en te leren. In plaats van een extern adviseur in te huren die 'de oplossing' heeft, spoor je kennis en ervaring in de eigen organisatie op. Praktijkonderzoek levert niet alleen interessante inzichten op, het kan ook het leren van betrokkenen stimuleren. Kortom: praktijkonderzoek als motor voor verandering. Dit boek bevat handreikingen om zulk soort onderzoek zinvol en leuk te maken en is gebaseerd op wat werkt in de praktijk.
Qualitative methods in social research --- praktijkleren --- probleemoplossend denken --- praktijkonderzoek --- veranderingsmanagement --- zorgsector --- coaching --- ervaringsleren --- organisatieverandering --- Praktijkonderzoek --- Organisatieleer --- Veranderingsmanagement --- Diagnose --- Medicine. --- Medicine/Public Health, general. --- Health Workforce
Choose an application
Waarom komen zoveel goedbedoelde veranderinitiatieven niet van de grond? Organisaties doen er vaak alles aan om de gewenste verbeteringen op gang te brengen. Er worden analyses gemaakt, veranderplannen geschreven en projectgroepen aangesteld ? en toch komen mensen niet in beweging. Waardoor veel initiatieven uiteindelijk een stille dood sterven.Dit boek laat zien hoe je de effectiviteit van veranderingen aanzienlijk vergroot, door continu te verbeteren. Snel aan de slag gaan, in plaats van eerst een gedetailleerd plan uitstippelen. Uitproberen, testen, leren en weer verder verbeteren, met maximaal eigenaarschap bij de medewerkers en actieve betrokkenheid van de klant. Zoals we geleerd hebben van Agile, Scrum en Lean. Zo verklein je de faalkosten en weet je sneller wat wel én niet werkt. Staat jouw team of organisatie voor een verandering? Move before you?re ready!'De basis van succes is verbetering en verandering. Always change a winning team! Move before you?re ready helpt je om dit te managen en scherp te blijven.' - Toon Gerbrands, algemeen directeur PSV.'Soms ontstaat een verandering door grootse gebaren, maar vaker nog door allerlei minibesluiten. Dit boek is een prachtige bron van inspiratie in dit proces van herordening. Move, you?re not a tree.' - Danielle Braun en Jitske Kramer, auteurs van De Corporate Tribe.'Praten over de gewenste cultuur verandert weinig. Je kunt je beter richten op het oprekken van hoe je samen werkt, dan volgt die cultuurverandering vanzelf. Dit boek verschaft inspiratie daartoe.' - Hans Vermaak, auteur van Plezier beleven aan taaie vraagstukken.Bron : http://www.managementboek.nl
Change strategie beleid cultuur verandering success gedrag communiceren klantgerichtheid klantentevredenheid klantbeleving customer experience --- 366.4 --- management --- veranderingsmanagement --- bedrijfsleiding, management --- Veranderingsmanagement --- Verandering --- Veranderingsproces --- Eigenaarschap
Choose an application
De impact van sociale media op organisaties - en HR in het bijzonder - is groot. Organisaties waarbij sociale media een geïntegreerd onderdeel van de werkzaamheden zijn, maken het verschil. Zij weten zich op duurzame wijze te onderscheiden en zich tijdig aan te passen aan de veranderende omgeving. 'HR & Social Media' is het eerste boek dat laat zien wat de rol van HR hierin is en hoe belangrijk deze rol is.Zodra organisaties 'iets' met sociale media gaan doen, krijgen zij te maken met een organisatie- en gedragsverandering en een essentieel andere manier van communiceren, samenwerken en organiseren. Organisaties die sociale media succesvol inzetten, vertalen de essentie ervan door in de manier waarop zij werken. HR speelt hierbij een belangrijke rol als gebruiker van sociale media, business partner en change agent.'HR & Social Media' is voor HR-professionals, managers, studenten en andere geïnteresseerden die zich willen verdiepen in hoe je met sociale media een organisatie kunt verrijken. Het boek reikt handvatten aan als het gaat om waar te beginnen, hoe te implementeren en welke rol HR kan vervullen. Het uitgangspunt is de waarom-vraag: waarom zet je organisatie social media in? De vele praktische voorbeelden over nut en toepasbaarheid, adviezen en tips maken het een onmisbaar naslagwerk en inspiratiebron!Bron : http://www.managementboek.nl
sociale media --- personeelsbeheer --- Personnel management --- Sociale media --- Personeelsmanagement --- Veranderingsmanagement --- Teamwerk --- Gedragsverandering --- Gedragscodes --- arbeidspsychologie --- human resources --- Gedragscode
Choose an application
De auteur, van huis uit ingenieur en nu actief als 'thought engineer', geeft met de 'cruciale dialogen'-methodiek mogelijkheden voor effectieve en creatieve oplossingen voor ingewikkelde vraagstukken binnen bedrijven en organisaties. De methodiek bevat vier fasen: communicatie, appreciatie, imaginatie en transformatie. Het gaat (niet per se lineair) van feitelijke waarnemingen, via overtuigingen naar doelen en middelen. In de gesprekken zijn voorwaarden en vaardigheden nodig. Voorwaarden zijn vertrouwen en openheid (fase één), nieuwsgierigheid en tolerantie (fase twee), verbinden en creativiteit (fase drie) en vasthoudendheid en interafhankelijkheid (fase vier). Benodigde vaardigheden zijn onder meer kernvragen formuleren, bevestigend parafraseren, vinden van plussen achter de min, doorvragen, herkaderen, gebruik van metaforen, evaluatie en feedback. Het boek is helder van opzet, bevat meer moeilijke woorden dan gemiddeld, maar is in dit onderwerp behoorlijk allesomvattend. Met schema's en cartoons in zwart-wit en een register. (Peter de Boer) © NBD Biblion In bedrijven voert men volgens Roels dagelijks dialogen om problemen op te lossen en vragen te beantwoorden. Voor deze gesprekken heeft hij een leidraad opgesteld, waarbij elk niveau het onderliggende niveau opleidt en coacht. Daarbij moet men waarderend luisteren, nadien oplossingen zoeken en die consequent uitvoeren.
Gesprekstechnieken. --- Veranderingsmanagement --- Organisatie --- Leidinggeven --- Communicatie --- Mondelinge communicatie --- mondelinge communicatie --- management --- communicatie --- Leiderschap
Choose an application
Veranderingsmanagement --- Change (Psychology) --- #KVHB:Veranderkunde --- 159.9 --- Psychologie --- Verandering --- Management --- Bedrijfspsychologie --- Economische psychologie --- Organisatieveranderingen --- Organisatieverandering --- Psychology
Choose an application
Realiseer je droomschoolLeer structureel tijd maken voor veranderingGebruik teamcoaching als hefboomHeel wat scholen staan de komende jaren voor een veranderingstraject. Tegelijk zijn schooldirecties bezorgd over de slaagkans en de duurzaamheid van zo'n transformatie. Hoe zorg je dat elk teamlid meestapt in het verhaal? Op welke manier creëer je een schoolcultuur die innovatie en transformatie structureel maakt?In De ultieme gids voor transformatie van je school van EduNext leer je hoe je een diepe transformatie in je school aanpakt. Het deelt het veranderingstraject op in drie essentiële fasen en biedt via een nieuwe pedagogisch concept oplossingen voor vele onderwijsuitdagingen.Het boek is geïllustreerd met heel wat casussen van scholen die aan hun transformatietraject bezig zijn. Daarnaast is het de ideale inspiratiebron voor elke onderwijsvernieuwer.https://www.academiapress.be/nl/de-ultieme-gids-voor-transformatie-van-je-school
School management --- onderwijsvernieuwing --- Onderwijs --- Schoolontwikkeling --- Veranderingsmanagement --- Veranderingsproces --- Schoolmanagement --- Onderwijsvernieuwing --- 450.46 --- vernieuwing --- theoretische onderwijsvernieuwing --- 741 Schoolorganisatie
Choose an application
John Kotter is één van de grote namen op het gebied van veranderingsmanagement. Volgens Kotter verloopt een succesvolle verandering binnen een bedrijf of organisatie in acht fasen: een gevoel van urgentie tot stand brengen; de leidende coalitie creëren; een visie en een strategie ontwikkelen; de veranderingsvisie communiceren; actie op brede basis door middel van empowerment; korte-termijn successen genereren; verbetering consolideren en meer verandering tot stand brengen; nieuwe benaderingen in de organisatiecultuur verankeren. Elke fase wordt op een erg toegankelijke manier voorgesteld met voorbeelden en aandacht voor de vele valkuilen die veranderingen vaak doen mislukken.
Sociology of work --- Labour market --- Organization theory --- veranderingsmanagement --- management --- leidinggeven --- maatschappelijke ontwikkelingen
Choose an application
'Het Innovatiedoolhof: innovatie simpel gemaaktVan alle innovatieprojecten haalt 80% de markt niet. Is de start van innovatie voor jou persoonlijk ook een zoektocht ? Dan ben je niet de enige. Misschien word je tegengehouden door een gebrek aan tijd en middelen. Of je weet niet goed wat de eindklant wil. En veel collega's schepen je af omdat zij hun nek niet willen uitsteken.Als spreker over innovatie reist Gijs van Wulfen de hele wereld over: van Turkije naar Tokio en van Canada naar Kaapstad. Overal merkt hij dat innovators dezelfde obstakels tegenkomen en daar wil hij wat aan doen. Hij ontdekte in ruim vijftig innovatieprojecten hoe je de chaotische start van innovatie kunt structureren. En welke tien essentiële activiteiten je in welke volgorde moet uitvoeren om succesvol het innovatiedoolhof te doorlopen. Vanuit vier logische startpunten lopen er heldere routes naar een succesvolle businesscase voor nieuwe producten, diensten en businessmodellen:1. De Idee-route: je hebt een idee, wat nu ?2. De Technologie-route: je hebt een nieuwe technologie, wat nu ?3. De Klantknelpunt-route: je hebt een klantprobleem ontdekt, wat nu ?4. De Noodzaak-route: je moet innoveren, wat nu ?Geïnspireerd door cases van Airbnb, Google Glass, Angry Birds, LEGO en via deze innovatieroutes leer je essentiële vragen te beantwoorden voor een succesvolle start van innovatie, zoals: Hoe weet ik of de klant erop zit te wachten ? Of het maakbaar is ? Of het rendabel is ?Met dit boek zet je de juiste stappen op het juiste moment in de juiste volgorde. Zo maak je zelf innovatie simpeler.Bron : http://www.managementboek.nl
Innovatie --- Verandering --- Veranderingsmanagement --- Projectmanagement --- 366.4 --- management --- veranderingsmanagement --- innovatie --- bedrijfsleiding, management --- Changement Verandering --- Innovation Innovatie --- Développement de l'organisation Organisatieontwikkeling --- beleid change innovatie strategie verandering --- Verantwoordelijkheden en taken : Management (niet-HRM) --- Responsabilités et tâches : Management (non GRH)
Listing 1 - 10 of 80 | << page >> |
Sort by
|