Narrow your search

Library

KU Leuven (4)

Thomas More Kempen (4)

Thomas More Mechelen (4)

UCLL (4)

VIVES (4)

Odisee (3)

UGent (3)

Arteveldehogeschool (2)

Hogeschool Gent (2)

LUCA School of Arts (2)

More...

Resource type

book (4)

audio (1)


Language

Dutch (2)

English (2)


Year
From To Submit

2012 (1)

2007 (2)

2003 (1)

Listing 1 - 4 of 4
Sort by
Sociolinguistic variation : theories, methods, and applications.
Authors: ---
ISBN: 9780521871273 9780521691819 0521691818 9780511619496 9780511367601 0511367600 0511366388 9780511366383 0511619499 9786611146221 6611146229 0521871271 1281146226 9781281146229 0511367015 9780511367014 0511365756 9780511365751 0511573642 9780511573644 1107180287 9781107180284 Year: 2007 Publisher: Cambridge Cambridge university press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Why does human language vary from one person, or one group, to another? In what ways does it vary? How do linguists go about studying variation in, say, the sound system or the sentence structure of a particular language? Why is the study of language variation important outside the academic world, in say education, the law, employment or housing? This book provides an overview of these questions, bringing together a team of experts to survey key areas within the study of language variation and language change. Covering both the range of methods used to research variation in language, and the applications of such research to a variety of social contexts, it is essential reading for advanced students and researchers in sociolinguistics, communication, linguistic anthropology and applied linguistics.

Language in the British Isles.
Author:
ISBN: 9780521794886 9780521791502 9780511620782 9781107321359 1107321352 0511620780 9781107315969 1107315964 0521791502 0521794889 9781107316911 110731691X 1139809652 1299318703 1107314984 Year: 2007 Publisher: Cambridge Cambridge University Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

The British Isles are home to a vast range of different spoken and signed languages and dialects. Language continues to evolve rapidly, in its diversity, in the number and the backgrounds of its speakers, and in the repercussions it has had for political and educational affairs. This book provides a comprehensive survey of the dominant languages and dialects used in the British Isles. Topics covered include the history of English; the relationship between Standard and Non-Standard Englishes; the major non-standard varieties spoken on the islands; and the history of multilingualism; and the educational and planning implications of linguistic diversity in the British Isles. Among the many dialects and languages surveyed by the volume are British Black English, Celtic languages, Chinese, Indian, European migrant languages, British Sign Language, and Anglo-Romani. Clear and accessible in its approach, it will be welcomed by students in sociolinguistics, English language, and dialectology, as well as anyone interested more generally in language within British society.


Book
Is die taal van ver of van hier? : wegwijs in talensensibilisering, van kleuters tot adolescenten
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789033488061 903348806X Year: 2012 Volume: *5 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

?Elke dag horen, spreken en lezen we verschillende talen en taalvariëteiten. Die meertalige realiteit weerspiegelt zich in onze scholen. Hoe leren we onze leerlingen met die taaldiversiteit omgaan en hoe kunnen we deze positief aanwenden op de klasvloer? Talensensibilisering biedt kansen. Via een internationale praktijkgerichte literatuurstudie en een bevraging van internationale en Vlaamse experts werd onderzocht wat het concept talensensibilisering inhoudt en wat de effecten zijn op leerlingen en leerkrachten. Dit onderzoek leverde een wetenschappelijk rapport op en een wegwijzer voor de Vlaamse onderwijspraktijk. Dit boekje, de wegwijzer, is bedoeld voor leerkrachten, coördinatoren en directies die op hun school talensensibiliserend willen werken of meer inzicht willen krijgen in de sterke en minder sterke kanten van hun aanpak. Een vraag-antwoordmodel biedt een conceptueel kader voor een krachtige toepassing van talensensibilisering in de klas en voor de inpassing in een talenbeleid op school. Handzame tips, inspirerende praktijkvoorbeelden en referenties naar lesmaterialen geven inzicht in de kansen van talensensibilisering. KOEN VAN GORP is coördinator voorschools, basis- en secundair onderwijs bij het Centrum voor Taal en Onderwijs (KU Leuven).MIEKE DEVLIEGER en CAROLIEN FRIJNS zijn er wetenschappelijk medewerker en SVEN SIERENS is wetenschappelijk medewerker bij het Steunpunt Diversiteit & Leren (UGent).Bron: https://www.standaardboekhandel.be/p/is-die-taal-van-ver-of-van-hier-9789033488061

Keywords

Nederlands --- intercultureel onderwijs --- Sociolinguistics --- taalgemeenschappen --- meertaligheid --- taalbewustzijn --- Didactics of Dutch --- taalbeschouwing --- taalvaardigheid --- Didactic strategies --- taalstudie --- taalverwerving --- didactiek --- Intercultureel onderwijs --- Taalverwerving ; kinderen --- Meertaligheid --- Talensensibilisering --- 640 Taal --- 803.93 -06 --- 803.93-07 --- 800.7 --- 800.6 --- 737 Leerprogramma's --- #KVHB:Taalontwikkeling --- #KVHB:Meertaligheid --- #KVHB:Taalonderwijs --- #KVHB:Intercultureel onderwijs --- talen --- talenonderwijs --- talensensibilisering --- 456 --- taalonderwijs --- 474.6 --- Diversiteit --- Taal --- 454 --- Taalbeleid --- 454.6 --- Taalonderwijs --- 456.2 --- student-tutoring --- intercultureel onderwijs (ler) --- 800.6 Taalzuiverheid. Taalbeheersing --- Taalzuiverheid. Taalbeheersing --- 800.7 Taalonderwijs. Taalverwerving --- Taalonderwijs. Taalverwerving --- 803.93-07 Nederlands: taalonderwijs; taalverwerving --- Nederlands: taalonderwijs; taalverwerving --- 803.93 -06 Nederlands: taalzuiverheid; taalbeheersing --- Nederlands: taalzuiverheid; taalbeheersing --- didactiek algemeen - overige vakken --- Didactiek; algemeen --- PXL-Education 2015 --- taaldidactiek --- taaldiversiteit --- taalvarianten --- Kleuters --- Kinderen --- Adolescenten --- Taaldiversiteit --- Taalopvoeding --- Didactics --- Didactics of languages --- Primary education --- Secondary education --- Kleuter --- Kind --- Adolescent --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie


Multi
Nieuw talent voor taal 2 : werkboek
Authors: ---
ISBN: 904550832X 9045508354 9045508311 9045513757 9045508338 9045508346 9789045518763 9045520427 9045518775 9045518767 9045520648 Year: 2003 Publisher: Antwerpen De Boeck

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Listing 1 - 4 of 4
Sort by