Narrow your search

Library

Thomas More Mechelen (16)

UCLL (13)

KU Leuven (12)

UGent (11)

Hogeschool Gent (9)

Hogeschool West-Vlaanderen (9)

VUB (6)

Arteveldehogeschool (4)

KBR (4)

Odisee (4)

More...

Resource type

book (16)

article (1)


Language

Dutch (16)


Year
From To Submit

2021 (1)

2015 (1)

2008 (3)

2006 (1)

2001 (1)

More...
Listing 1 - 10 of 16 << page
of 2
>>
Sort by

Book
Inleiding in de psychodiagnostiek : het psychologische testonderzoek
Author:
ISBN: 9026505531 Year: 1984 Publisher: Lisse Swets en Zeitlinger

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Forensisch psychodiagnostisch gereedschap : malingering, psychopathie en andere persoonlijkheidstrekken.
Authors: --- ---
ISBN: 9789026518331 Year: 2008 Publisher: Amsterdam Harcourt Assessment

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Inleiding in de psychodiagnostiek : het psychologische testonderzoek
Author:
ISBN: 9026514115 Year: 1996 Publisher: Lisse Swets en Zeitlinger


Book
De functie van psychologisch onderzoek bij advisering, begeleiding en selectie : een overzicht voor personeelswerkers, managers en teamleiders
Author:
ISBN: 9024414911 Year: 2001 Publisher: Soest : Nelissen,


Multi
Prestatiemotief en faalangst in gezin en onderwijs
Author:
ISBN: 9026501366 Year: 1975 Publisher: Amsterdam : Swets en Zeitlinger,


Book
Een klinisch interview voor kinderen en jongeren : een Nederlandstalige experimentele versie van de Child assessment schedule (CAS).
Authors: ---
ISBN: 9053502580 Year: 1993 Publisher: Leuven Garant


Book
Observeren en rapporteren
Authors: ---
ISBN: 9789043012997 Year: 2008 Publisher: Amsterdam Pearson Education

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Observeren en rapporteren behandelt de essentiële kennis en vaardigheden die nodig zijn voor het deskundig observeren volgens het FACE-model. Dit model gaat uit van systematisch afstemming van het eigen denken en voelen op het professionele handelen. Toepassing van dit model helpt de eigen vaardigheden als observator te ontwikkelen. Deel I begeleidt de student op het leerpad van 'alledaags' naar professioneel observeren. In deel II is het (systematisch) observeren uitgewerkt in een stappenplan. Aan de hand van praktijkvoorbeelden, cases en opgaven kan de student actief aan de slag met de stof


Book
Diagnostiek bij kinderen, jongeren en gezinnen. 3 : Ontwikkelingsdomeinen in het vizier.
Authors: --- --- --- --- --- et al.
ISBN: 9789462920316 9789033493195 9789462923706 9789463441513 9463441514 Year: 2015 Publisher: Leuven : Acco,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Goede hulpverlening aan kinderen, jongeren en gezinnen start met een goed diagnostisch onderzoek volgens de principes van de empirische cyclus. Voor het werken met kinderen, jongeren en gezinnen zijn er verschillende kwaliteitsvolle diagnostische modellen beschreven, zoals bijvoorbeeld het handelingsgerichte diagnostische model van Pameijer en van Beukering of het model van de diagnostische cyclus zoals beschreven door de Bruyn, Ruijssenaars, Pameijer en van Aarle.Dit handboek vertrekt vanuit deze modellen om de clinicus concrete, state-of-the-art handvatten te bieden om het diagnostisch handelen inhoudelijk te sturen. In een reeks van vier boeken willen de auteurs hulpverleners informeren over het diagnostisch proces en over recente inzichten in de (ontwikkeling van) gedrags- en emotionele problemen die de diagnosticus nodig heeft om een kwaliteitsvol diagnostisch onderzoek uit te voeren. Dit handboek is dan ook relevant voor studenten én voor hulpverleners die een antwoord trachten te vinden op de hulpvragen van kinderen, jongeren en gezinnen.In dit derde boekdeel zoomen de auteurs in op de kindfactoren die belangrijk zijn om de ontwikkeling van gedrags- en emotionele problemen te begrijpen. Ze kijken naar de ontwikkeling van intelligentie, cognitieve functies, taal, motoriek, gehechtheid, identiteit en zelfbeeld, en de ontwikkeling van maladaptieve cognitieve schema's. Voor elk domein maken ze de clinicus attent op ontwikkelingsgerelateerde inzichten die belangrijk zijn voor een ontwikkelingssensitieve diagnostiek. Bovendien geven ze een overzicht van richtlijnen en instrumenten die toelaten een evidence-based diagnostisch onderzoek uit te voeren.

Keywords

Diagnostiek --- Kinderen. --- Jongeren. --- Gezinnen. --- # BIBC : Academic collection. --- #KVHB:Kinderpsychiatrie. --- #KVHB:Orthopedagogie. --- #KVHB:Psychodiagnostiek. --- 419.2 --- Diagnostiek. --- Kinderpsychiatrie. --- diagnose --- diagnostiek. --- kinderpsychiatrie --- kinderpsychiatrie. --- psychodiagnostiek. --- Psychotechnisch onderzoek. --- 61. --- 616. --- ethiek --- psychiatrische diagnostiek --- beroepsgeheim --- Orthopedagogics --- deontologie --- kinderen --- orthopedagogiek --- jeugd --- interculturele communicatie --- Kinderen ; psychodiagnostiek --- Jongeren ; psychodiagnostiek --- # BIBC : Academic collection --- #KVHB:Psychodiagnostiek --- psychodiagnostiek --- 419.7 --- psychiatrie --- gezinnen --- Psychotechnisch onderzoek --- Diagnosis --- Handbooks, manuals, etc. --- #KVHB:Kinderpsychiatrie --- #KVHB:Gedragstherapie --- #KVHB:Orthopedagogie --- Psychodiagnostiek --- Kinderpsychiatrie --- 616 --- diagnostiek --- 61 --- Orthopedagogiek --- ontwikkelingspsychologie --- psychopathologie --- orthopedagogie --- gedragsproblemen --- emotionele problemen --- PXL-Education 2019 --- methodisch handelen --- PXL-Social Work 2014 --- #KVHB:Gedragstherapie. --- Psychodiagnostiek. --- gezinnen. --- kinderen. --- psychiatrie. --- Kinderen --- Gezinnen --- Hulpverlening --- Psychodiagnose --- Jeugd --- Ontwikkelingspsychologie --- Gedragsproblemen --- ADHD --- Autisme --- Psychotische stoornissen --- Gender --- Leerstoornissen --- Dyscalculie --- Dyslexie --- Dwangstoornissen --- Angststoornissen --- Depressie --- Zelfverwonding --- Zelfmoord --- Kindermishandeling --- Eetstoornissen --- Gamen --- Drugs --- Incontinentie --- Gehechtheid --- Hechtingsproblemen --- Dissociatieve stoornissen --- Psychische stoornissen ; adolescenten --- 467 --- psychische stoornissen --- psychische stoornissen. --- diagnostische modellen --- gedrags- en emotionele problemen --- Kind --- Gezin --- Diagnose --- Geschiedenis --- Thuiszorg --- Atlas --- Museum --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Ouderenzorg --- Gedragsprobleem --- Psychotische stoornis --- Leerstoornis --- Dwangstoornis --- Angststoornis --- Eetstoornis --- Gaming --- Hechting (psychologie) --- Hechtingsprobleem --- Dissociatieve stoornis --- ouder --- Jongere --- Autismespectrumstoornis


Book
Naar een nieuwe generatie assessment : een open boek over situationele tests.
Authors: ---
ISBN: 9789024418176 Year: 2008 Publisher: Barneveld Nelissen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek stelt een nieuwe generatie van assessment voor : web-based assessment, situationeel assessment, assessment van interpersoonlijke competenties en evidence-based assessment. Situational judgment tests (of SJT's) zijn een voorbeeld van deze nieuwe generatie tools. Dit boek beschrijft hoe SJT's in de praktijk kunnen worden ontwikkeld en wat de sterke en zwakke punten zijn van SJT's.

Listing 1 - 10 of 16 << page
of 2
>>
Sort by