Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
Wat is de invloed van een groep op het individu? Groepen aan het werk geeft een antwoord op deze vraag. In dit toegankelijke en handzame boek wordt sociaal-wetenschappelijke kennis geïllustreerd met ervaringen uit de praktijk. Dit maakt het geschikt voor iedereen die professioneel met groepsprocessen te maken heeft of krijgt; niet alleen sociaal-psychologen of sociologen maar ook managers, docenten, maatschappelijk werkers, sociaal-pedagogisch werkers en verpleegkundigen. Onderwerpen die aan bod komen zijn o.m.: effectiviteit van taakgroepen, groepsontwikkeling/stadia, leercyclus van Kolb, communicatie, besluitvorming, conflict en onderhandeling, diversiteit, rollen en normen, leiderschap. Het boek onderscheidt zich door de vele onderwijskundige aanwijzingen voor het combineren van theorie en praktijk. In de herziene versie is die didactische component nog consequenter uitgediept. Per hoofdstuk worden veelsoortige opdrachten aangeboden: een rollenspel, een experiment, een groepsdiagnostische en een individueel diagnostische opdracht. De cd-rom speelt een belangrijke rol bij het verwerken en praktisch toepassen van de theorie. Practicum Groepsdynamica (cd-rom) Er zijn directe links van de matrix (inhoudsopgave) op de cd-rom naar de gekozen oefening aangebracht. De groepsopdrachten staan zowel in het boek als op de cd-rom. Verder staan er opdrachten op die de student individueel kan doen. Bij de diagnostische oefeningen is het mogelijk eenvoudige berekeningen te maken. De cd-rom bevat verder diverse lijsten, formats, test- en andere praktische hulpmiddelen. Deze kunnen worden uitgeprint of direct op de cd-rom worden ingevuld.
Besluitvorming --- Groepspsychologie --- Groepswerk --- groepspsychologie --- #KVHB:Groepen --- #KVHB:Sociale psychologie --- 493.6 --- groepswerk --- 305.2 --- Communicatie --- Conflicten --- Cultuurverschillen --- Feedback --- Groepsdynamica --- Leidinggeven --- Onderwijsleergesprek (Leergesprek) --- Rollenpatronen --- Rollenspel --- Samenwerking --- Teamcommunicatie --- 658.017 --- Conflictbeheersing --- Diversiteit --- Groepering --- Groeperingsvormen --- Groepsgedrag --- Normen --- Sociale vaardigheden op het werk --- groepswerk, psycho- en sociodrama, rollenspel, simulatiespel --- Psychologie van groepen --- Contains audio-visual material --- Groepspsychologie. --- Groepswerk. --- groepspsychologie. --- Primary groups --- Social welfare methods --- groepsprocessen
Choose an application
Effectief leren speelt in alle onderwijssituaties een belangrijke rol. In alle onderwijssituaties moeten leerlingen basiskennis opdoen en basisvaardigheden aanleren. Dit basisboek geeft door middel van de instructiestrategie van directe instructie een groot aantal praktische adviezen aan op welke wijze docenten dat kunnen vormgeven, of hoe docententeams dat samen kunnen doen en hoe ze van daaruit een begin kunnen maken met activerend leren. Het boek is rijkelijk voorzien van praktische adviezen en voorbeelden uit de praktijk.
Teacher education. Teacher's profession --- Initial didactic situation --- actief leren --- didactische werkvormen --- Didactic strategies --- didactiek --- 371.13 --- 371.212 --- 371.31 --- 454.21 --- effectief leren --- 454.2 --- Coöperatief leren (Samenwerkend leren) --- Directe instructie --- Hoger onderwijs --- Klasmanagement --- Klassfeer --- Lager onderwijs --- Leren --- Meervoudige intelligentie --- Onderwijsleergesprek (Leergesprek) --- Onderwijsstrategieën --- Secundair onderwijs --- onderwijsbeleid (ler) --- onderwijsleerprocessen (ler) --- onderwijsorganisatie (ler) --- 094180.jpg --- Didactiek --- Lerarenopleiding. Lerarenberoep --- Didactische beginsituatie --- Didactische werkvormen --- didactische werkvormen, geprogrammeerde instructie, groepswerk, projectonderwijs --- basiseducatie --- Coöperatief leren --- leren leren --- departement Lerarenopleiding 10 --- leeromgevingen --- leermotivatie
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|