Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|
Choose an application
Inhoudsopgave I Embryonale ontwikkeling van het urologische stelsel II Fysiologische ontwikkelingen van het plassen 1 Hoe wordt een mens zindelijk? 2 Hoe wordt mijn kind droog? 3 Voorwaarden om als kind continent te zijn 4 Plasproblemen op jonge leeftijd 5 Foutieve veronderstellingen III Mictie- en continentieproblemen 1 Inleiding 2 Terminologie 3 Fysiopathologie 4 Psychologische en sociale problemen bij kinderen IV Medische diagnostische onderzoeken 1 Bezoek aan huisarts 2 Uroflowmetrie 3 Cystometrie met vloeistoffen 4 Het video-urodynamisch onderzoek 5 Cystoscopie 6 Echografie van de blaas 7 Cystografie 8 Multidisciplinaire screening bij kinderen V Soorten blaasstoornissen 1 Functionele blaasstoornissen 2 Disfunctioneel plaspatroon 3 Bedwateren of enuresis nocturna 4 De differentiatie in type enuresis/incontinentie VI Behandeling en begeleidingspakket 1 Inleiding 2 Behandeling van blaasfunctiestoornissen 3 Behandeling van blaasdisfuncties en/of diurnaklachten 4 Algemene hulp bij het zindelijk worden 5 De tien geboden van de droogtraining overdag 6 Trainingsprogramma 7 Behandeling van enuresis nocturna 8 De tien geboden van het droog worden 's nachts 9 Motivatoren bij kinderen VII Toepassingen 1 Bekkenbodemtherapie bij meisjes met recidiverende urineweginfecties 2 Bekkenbodemtherapie bij kinderen met een disfunctioneel plaspatroon 3 Manuele oefeningen - Proprioceptieve oefeningen - Manuele testing 4 Biofeedbacktraining 5 Droogtraining met behulp van de plaswekker 6 Stoornis in het 24-uur-urinair-concentratieprofiel 7 Cognitieve type = klassieke of idiopatische = echt monosymptomatische type
Bedplassen --- Enurésie --- bedwateren --- incontinentie --- urine-incontinentie --- urologie --- verpleegkunde --- 605.2 --- pediatrie --- zindelijkheid --- 416.5 --- bekkenbodemtherapie --- blaasfunctiestoornis --- blaasstoornissen --- blaastraining --- gedragspsychologie --- kinderpsychiatrie --- kinderpsychologie --- ontwikkelingspsychologie --- psychologie --- relatieproblemen --- stress --- urethrakleppen --- urethrastenose --- zelfbeeld --- (kind) --- 616.62.053.2 --- Bedwateren (enuresis) --- Incontinentie (urineïncontinentie) --- Kinderhygiëne --- 616.052 )* PEDIATRIE --- inuresis nocturna --- zindelijkheidstraining --- 606.4 --- urinewegeninfecties --- zindelijkheidstraining (toilettraining) --- Kinderen --- Kinderverpleging --- Urologie --- Zindelijkheidstraining --- kindergeneeskunde --- Overige onderwerpen uit de kinder- en jeugdpsychologie --- Bedplassen. --- Zindelijkheidstraining. --- blaas --- enuresis nocturna --- Hygiene. Public health. Protection --- Paediatrics
Choose an application
Astma --- Eetstoornissen (dwangmatig eten) --- Enuresis/encopresis (bedplassen, bedwateren, encopresis) --- Jongeren --- Epilepsie --- orthopedagogiek --- Leermoeilijkheden (leerproblemen, leerstoornissen) --- Slaapstoornissen --- Spraakstoornissen (aprosodie) --- Slaap --- Logopedie --- Anorexia & boulemia nervosa --- kinderen --- slaapproblemen --- Kinder- en jeugdpsychiatrie --- Kindergeneeskunde --- 616 --- Eetstoornissen --- Enuresis nocturna --- Leerstoornissen --- Personen met een mentale handicap --- Spraakstoornissen --- Taal --- 607.25 --- anorexia nervosa --- astma --- bedwateren --- boulimie (boulimia nervosa) --- eetstoornissen --- epilepsie --- kinderpsychiatrie --- kinderpsychologie --- leerstoornissen --- mentaal gehandicapten --- mongolisme (Downsyndroom) --- slaapstoornissen --- spraakstoornissen --- Asthme --- Jeunes --- Sommeil --- Orthophonie --- Anorexie & boulimie nerveuse --- Pédopsychiatrie --- Pédiatrie --- (zie ook: orthopedagogiek) --- (zie ook: zwakzinnigheid) --- Jeugdpsychologie --- Kinderpsychologie --- Psychonomie --- Jeugdpsychologie. --- Kinderpsychologie. --- Psychonomie.
Choose an application
Protocollaire behandelingen voor kinderen en adolescenten geldt als standaardwerk voor de jeugd-ggz, een vakgebied dat sterk in ontwikkeling is. Deze herziening is uitgebreid van twee naar drie delen en bevat meer dan vijftig van de krachtigste behandelingen voor kinderen en adolescenten van 0 tot 18 jaar en hun ouders. Het levert hiermee een belangrijke bijdrage aan effectieve en transparante zorg voor kinderen en jongeren met uiteenlopende psychische problematiek.Evidence-based werken: klachtspecifiek en transdiagnostischNieuwe onderwerpen zijn onder meer: huilbaby's, vechtscheidingen, zelfverwondend gedrag, ARFID, en angst bij jonge kinderen. Naast veertig protocollen voor specifieke klachten of doelgroepen zijn nu ook elf behandelingen opgenomen die transdiagnostisch inzetbaar zijn en ingrijpen op onderliggende cognitieve en emotionele processen, zoals perfectionisme, compassie en negatief zelfbeeld.Alle protocollen zijn grondig herzien, up-to-date gemaakt en voorzien van oefeningen, formulieren en vragenlijsten. Ook nieuw is de aandacht voor valkuilen bij elke behandeling. Hiermee krijgt de therapeut aan de hand van casussen inzicht in de lastige situaties binnen een behandeling en tips om hiermee om te gaan.Per deel zijn de volgende thema's opgenomen:Deel 1 Transdiagnostisch- Belang van evidence-based werken- Focus op cognitieve, emotionele en gedragsmatige processen- Bijzondere doelgroepen en methodenDeel 2 Externaliserend- Stoornissen in de zindelijkheid- Voedings- en eetstoornissen- Neurobiologische ontwikkelingsstoornissenDeel 3 Internaliserend- Slaap- en somatoforme stoornissen- Depressie en rouw- Angst- en verwante stoornissenFormulieren voor de cliënt en vragenlijsten zijn te downloaden via boompsychologie.nl/behandelprotocollen-kind.https://www.standaardboekhandel.be/p/protocollaire-behandelingen-voor-kinderen-en-adolescenten-met-psychische-klachten-9789024408894
Behandelingsmethoden. --- Kinderen. --- Protocollen (zorgsector). --- Psychische problemen. --- Social policy and particular groups --- obesitas --- mindfulness --- richtlijnen (zorg) --- therapie --- jeugdzorg --- psychotherapie --- psychiatrische behandelingsmethoden --- autismespectrumstoornis (ASS) --- sociale vaardigheden --- borderline persoonlijkheidsstoornis (BPS) --- gedragstherapie --- angststoornissen --- CVS (chronisch vermoeidheidssyndroom) --- slaapstoornissen --- eetstoornissen --- ADHD (attention deficit hyperactivity disorder) --- systeemtherapie --- enuresis nocturna --- spraakstoornissen --- evidence-based methodiek --- handelingsgericht onderzoek --- faalangst --- psychotrauma's --- depressieve kinderen --- #KVHB:Kinderpsychiatrie --- #KVHB:Psychiatrie --- #KVHB:Adolescenten --- psychiatrie --- psychische klachten --- kinderpsychiatrie --- kinderen --- adolescenten --- #KVHB:Psychotherapie; kinderen --- kinderpsychotherapie --- Psychische stoornissen ; jeugd --- 616 --- 615.8 --- somatische symptoomstoornissen --- ticstoornissen en lichamelijke klachten --- partnerrelatie problemen --- Jeugdpsychotherapie --- Kinderpsychotherapie, jeugdpsychotherapie. --- Psychiatry
Choose an application
Kwaliteitsvol werken in de Jeugdzorg. Hoe doe je dat? Onderzoek toont aan dat de klassieke kinder- en jeugdpsychotherapie te weinig aantoonbare effecten heeft, terwijl protocollaire behandelingen voor de jeugd wel effectief blijken. Daar waar behandelprotocollen lange tijd enkel beschikbaar waren op de universiteiten komt hier stilaan verandering in. Zo zijn de auteurs van dit handboek bereid geweest hun protocollen uit te schrijven. Dit heeft 21 protocolbeschrijvingen opgeleverd. Sommige protocollen zijn eerder gericht op jonge kinderen (en hun ouders) en gaan over de behandeling van onder meer slaapproblemen, gedragsproblemen, buikpijnklachten of enuresis. Andere protocollen richten zich op kinderen met autisme, obesitas, ADHD, depressie, angsten, tics, dwangklachten en hechtingsproblemen. Verder vindt u in dit boek een reeks protocollen voor adolescenten die kampen met klachten zoals automutilatie, eetstoornissen, verslaving, chronische vermoeidheid, PTSS na éénmalig seksueel geweld en emotieregulatieproblemen aansluitend bij borderline-problematiek.
Klinische psychologie --- psychotherapie. --- faalangst --- autisme --- psychiatrische behandelingsmethoden --- eetstoornissen --- obesitas --- richtlijnen (zorg) --- enuresis nocturna --- psychotherapie --- Social policy and particular groups --- spraakstoornissen --- handelingsgericht onderzoek --- systeemtherapie --- psychotrauma's --- sociale vaardigheden --- borderlinesyndroom --- evidence-based methodiek --- CVS (chronisch vermoeidheidssyndroom) --- jeugdzorg --- gedragstherapie --- depressieve kinderen --- angststoornissen --- slaapstoornissen --- therapie --- mindfulness --- ADHD (attention deficit hyperactivity disorder) --- Psychotische kinderen/adolescenten --- Behavior therapy for children --- Belgium --- Mentally ill children --- Care --- Child psychiatry --- Differential therapeutics --- kinderpsychiatrie --- kinderpsychotherapie --- Psychische stoornissen ; jeugd --- #KVHB:Psychotherapie; kinderen --- #KVHB:Orthopedagogie --- 606.4 --- jeugdpsychiatrie --- psychiatrie --- protocollen --- kinderen --- 616 --- 615.8 --- kinderpsychiatrie, jeugd- en adolescentiepsychiatrie --- Contains audio-visual material --- 607.25 --- ADHD --- angst --- depressie --- Jeugdpsychotherapie --- Psychosociale problemen --- Diagnostiek --- Kinderen --- Emotionele problemen --- Gedragstherapie --- Kinderpsychologie --- Autisme --- Slaapproblemen --- Incontinentie --- Angsten --- Dwangstoornissen --- Kinderpsychotherapie --- Angst --- Psychosociaal probleem --- Diagnose --- Kind --- Emotioneel probleem --- Jeugdpsychologie --- Slaapprobleem --- Dwangstoornis --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Autismespectrumstoornis
Choose an application
1. Inleiding DEEL I : DE NORMALE ONTWIKKELING 2. De ontwikkeling van het kind DEEL II : DE VERSTOORDE ONTWIKKELING 3. De bronnen van een verstoorde ontwikkeling 4. Stoornis: de aanleg en rijping van een verstorende bron van invloed 5. Belemmering: de omgeving als storende invloed 6. Lichamelijke ontwikkeling, ziekten en aandoeningen 7. Psychotrauma's en levensgebeurtenissen als belemmering voor de ontwikkeling 8. Seksueel misbruik en kindermishandeling 9. Opvoeding: beschermende en risicofactoren voor de ontwikkeling 10. Culturele factoren in de ontwikkeling 11. Stoornissen en belemmeringen DEEL III : DIAGNOSTIEK EN HULP 12. Het psychodiagnostisch onderzoek 13. Hulp aan kind of jongere en het gezin 14. Psychotherapie 15. Scholen
Ontwikkelingspsychologie --- Ontwikkelingsstoornissen --- Kinderen. --- encopresis --- PTSS (posttraumatische stress-stoornis) --- hysterie --- stemmingsstoornissen --- ticstoornissen --- ontwikkelingsstoornissen --- psychosomatische stoornissen --- autisme --- enuresis nocturna --- spraakstoornissen --- seksuele stoornissen --- dissociatieve stoornissen --- ontwikkelingspsychologie --- eetstoornissen --- borderlinesyndroom --- seksueel misbruik --- Developmental psychology --- Gilles de la Tourettesyndroom --- leerstoornissen --- kinderpsychiatrie --- Orthopedagogics --- leesproblemen --- angststoornissen --- schrijfstoornissen --- psychodiagnostiek --- slaapstoornissen --- kindermishandeling --- ADHD (attention deficit hyperactivity disorder) --- Neuropathology --- pediatrie --- ontwikkeling van het kind --- Paediatrics --- psychopathologie --- 460.2 --- belemmeringen --- diagnose --- kinderen --- ontwikkeling kinderen --- pedagogiek --- stoornissen --- Ontwikkelingsstoornissen: kinderen --- Handboeken --- #KVHB:Ontwikkelingspsychologie --- #KVHB:Orthopedagogie --- 159.922 --- Angststoornissen --- Concentratiemoeilijkheden --- Diagnostiek --- Eetstoornissen --- Gedragsstoornissen --- Hulpverlening --- Kinderen --- Leerstoornissen --- Motorische stoornissen --- Scholen --- Seksuele problemen --- Slaapstoornissen --- ontwikkelingsproblemen --- kinderpsychologie --- psychologie --- 416.1 --- algemene kinder- en jeugdpsychologie --- Kinderpsychiatrie (jeugdpsychiatrie) --- ADHD --- Agressie --- Bedwateren --- Buitengewoon onderwijs --- Concentratieproblemen --- Depressies --- Hechting --- Kindermishandeling --- Leerproblemen --- Lichamelijke ontwikkeling --- Motoriek --- Ontwikkeling van kinderen --- Ontwikkelingsproblemen --- Opvoeding --- Psychotherapie --- Psychotische stoornissen --- Seksuele kindermishandeling --- Spraakproblemen --- Taalproblemen --- Algemene kinder- en jeugdpsychologie --- (zie ook: Hyperkinetische kinderen) --- (zie ook: Geïntegreerd onderwijs) --- autismespectrumstoornis (ASS) --- borderline persoonlijkheidsstoornis (BPS)
Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|