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"It has become customary that scholarly works devoted to the study of Camus's philosophical thought begin with an apology. It is as if any treatment of this philosophy was still haunted by the necessity to protect the writer from overly critical opinions, stemming from the conviction that Camus was un philosophe pour classes terminales".
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"Singapore Malays subscribe to mostly traditional rather than modern interpretations of Islam. Singapore state officials, however, wish to curb the challenges such interpretations bring to the country's political, social, educational and economic domains. Thus, these officials launched a programme to socially engineer modern Muslim identities amongst Singapore Malays in 2003, which is ongoing. Negotiating Malay Identities in Singapore documents a variety of ethnographic encounters that point to the power struggles surrounding two basic and very different ways of living. While the Singapore state has gained some successes for its project, it has also faced significant and multiple setbacks. Amongst them, state officials have had to contend with traditional Islamic authority that Malay elders carry and who cannot be ignored because these elders are time-entrenched figures of repute in their community. One of the book's significant contributions is that it documents how Singapore, an avowedly secular state, has now turned to Islam as a tool for governance. Just as significant are the insights the study provides on another aspect of Singapore state governance, one usually described as 'authoritarian'. The book demonstrates that even authoritarian states can face serious obstacles in the face of religion's influence over its followers. Moreover, the academic literature on Singapore Malays is sparse and this work not only fills gaps in the existing literature but provides new and original research data"--
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This handy guide places Albert Camus' The Stranger, one of the seminal texts of existentialism and twentieth-century literature in general, in the context of French and French-Algerian history and culture. In it, Patrick McCarthy examines the way the work undermines traditional concepts of fiction. In addition, he explores the parallels and the contrasts between Albert Camus's work and that of Jean-Paul Sartre. Overall, this account provides students with a useful companion to The Stranger. This second edition boasts a revised guide to further reading and a new chapter on Camus and the Algerian War.
French literature. --- Camus, Albert, --- Arts and Humanities --- Literature
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French literature --- Greek influences. --- Camus, Albert, --- Knowledge --- Literature.
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World War, 1939-1945 --- Totalitarismo. --- Derecho y literatura. --- World War, 1939-1945. --- Camus, Albert, --- Camus, Albert, --- Camus, Albert, --- Camus, Albert, --- Pensamento político y social. --- Crítica e interpretación.
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Jacqueline Lévi-Valensi note que le colloque dont ce volume est la mémoire, Camus et les écritures du xxe siècle, est à la fois continuité et ouverture. « Continuité, parce qu’il se situe dans le prolongement des travaux menés depuis le Colloque de Cerisy-la-Salle qui, en 1982, était le premier à se tenir en France et a vu naître la Société des études camusiennes » ; continuité aussi par l’origine, l’âge et la diversité des intervenants. Ouverture parce que « les oeuvres de Camus sont ici abordées dans leur relation à l’autre, au Maghreb, en particulier, mais également à d’autres mondes européens, à d’autres continents, à d’autres écrivains, à d’autres écritures, sous le signe, bien camusien, du dialogue. C’est peut-être pourquoi son oeuvre est à la fois singulière et universelle, classique et pourtant si moderne, tenant un “langage clair” et gardant ses énigmes, née “dans la chair et la chaleur des jours” et porteuse d’une véritable mythologie, qui nous parle, simultanément de la tragédie de la vie et du bonheur de vivre, qui nous apprend l’émerveillement et la lucidité. Une oeuvre ancrée dans les fureurs de son temps, et qui reste d’une étonnante actualité ». Proposant de mettre cette trentaine de contributions sous l’éclairage du double pouvoir de l’écriture, sur l’écrivain et sur ses lecteurs, elle conclut : « Camus ne cesse de nous dire qu’il y a en l’homme quelque chose qui échappe aux violences de l’histoire et qui refuse de mourir, et que ce sont les artistes qui témoignent de cette part irréductible. Peut-être pouvons-nous alors placer ce dialogue entre les œuvres sous l’égide d’une phrase qui résume le bonheur grave de la création : Écrire, ma joie profonde ».
Camus, Albert --- Literature, Romance --- interprétation --- littérature comparée --- œuvre littéraire --- critique --- littérature française --- écrivain
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World War, 1939-1945 --- Holocaust, Jewish (1939-1945) --- Jews --- Rescue --- Camus, Albert,
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Alors que l'œuvre d'Albert Camus est souvent perçue comme dominée par le masculin, Noces pour femme seule étudie pour la première fois l'importante présence du féminin dans l'ensemble des textes fictifs, la reliant à celle du sacré. La mise en présence de ces deux paradoxes de l'œuvre y dégage de nouvelles lignes de force et met en évidence, à travers les présences et les voix féminines, des aspirations fondamentales souvent méconnues. L'analyse du paradoxe du sacré, d'ordre religieux et philosophique, cherche à concilier l'agnosticisme de l'auteur et sa philosophie initiale de l'absurde, qui nie toute transcendance, avec un sens du sacré quasi omniprésent. L'analyse du paradoxe du féminin, d'ordre mythique et psychique et se manifestant à travers un jeu alterné d'absences/présences et de silences/paroles, se base principalement sur une approche sémiotique kristevienne du maternel et du féminin comme "dernier refuge du sacré". Cette double approche éclaire les différends métaphysiques entre le masculin et le féminin, la solitude de la femme, et enfin l'expérience initiatique de "La Femme adultère", nouvelle qui culmine dans la fusion des deux paradoxes traités - soit les "noces" du féminin et du sacré. Finalement, il apparaît au cours de l'étude que la relation du féminin et du sacré dans l'œuvre est fondée sur l'expérience du désir qu'engendre l'absence/silence de l'Autre.
Femininity in literature --- Mothers in literature --- Femininity in literature. --- Mothers in literature. --- Camus, Albert,
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This book deals with the linguistic treatment of tense-aspect-modal-evidential (TAME) expressions in translations of the French novel L’Étranger by Albert Camus into sixteen languages. It is strongly empirical in spirit, and uses the method of contrastive linguistics and multilingual comparison through the use of parallel corpora. It has five main parts: the first two offer insights into perfect and imperfect tenses in Indo-European languages; the third part shifts the focus on non Indo-European languages; the fourth part deals with modality, and the last part is more translation-oriented. These contents make this book a valuable contribution in semantic micro-typology. In terms of readership, both linguists and specialists in translation, as well as literature scholars, can benefit from the contributions presented in this book. It also relates to other usage-based, corpus-driven studies of TAME phenomena, and to monographs that take as their object of study the use of corpus linguistics in translation studies.
Grammar, Comparative and general --- Modality (Linguistics) --- Evidentials (Linguistics) --- Tense. --- Aspect. --- Camus, Albert,
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