Listing 1 - 10 of 228 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
#KVHB:Jung --- #KVHB:Psychoanalyse --- #GGSB: Psychologie --- #GGSB: Psycho-analyse --- Psychoanalyse --- psychoanalytische beweging --- psychoanalytische beweging. --- Psychoanalytische beweging. --- Psychologie --- Psycho-analyse
Choose an application
#KVHB:Beweging --- #KVHB:Motoriek --- #KVHB:Ontwikkelingspsychologie --- #KVHB:Spel --- 471.47 ) Bewegingsopvoeding --- 472.7
Choose an application
Rube en Rutje leren de lezer twaalf liedjes, bekende als ‘Hoofd en schouders’ en nieuwe als ‘Het Rube en Rutje-lied’. Bij elk liedje tonen ze de gebaren. Met notenschrift.
Liedjes kleuters --- Kleutergymnastiek --- Bewegen : kleuteronderwijs --- Beweging : kleuteronderwijs --- Liedjes --- 477.8 --- Contains audio-visual material --- Liedjes ; kleuters
Choose an application
7 modules:-module 1 : grootheden meten-module 2 : krachten-module 3 : rechtlijnige bewegingen-module 4 : licht en straling-module 5 : druk-module 6 : Archimedeskracht-module 7 : statica van systemen
Fysica --- 2e graad secundair onderwijs --- 3e leerjaar secundair onderwijs --- Doorstroomfinaliteit --- Grootheid --- Massadichtheid --- Kracht (fysica) --- Beweging
Choose an application
Modules:-module 1: energieomzettingen-module 2: energietransport, warmte en temperatuur-module 3: gaswetten-module 4: elektrische systemen (deel 1)-module 5: elektrische systemen (deel 2)
Fysica --- 2e graad secundair onderwijs --- 4e leerjaar secundair onderwijs --- Doorstroomfinaliteit --- Grootheid --- Massadichtheid --- Kracht (fysica) --- Beweging
Choose an application
-4901-8
Didactics of sciences --- Physics --- beweging --- Kinderen --- jeugdliteratuur --- bewegingsproeven --- bewegen --- natuurkundige proeven --- mechanica --- fysica --- 532.5 --- 533 --- Mechanica --- Natuurkundige proeven --- fysica - proeven --- fysica - mechanica --- Bewegen --- informatieve jeugdliteratuur --- Beweging --- Natuurkundige proef --- Plezier
Choose an application
Een positieve leefstijlverandering levert mensen veel op: gezondheid, energie en vitaliteit. De gedragsverandering die hiervoor nodig is, blijkt voor veel mensen een flinke uitdaging. Dit boek biedt alle inzichten en handvatten om een leefstijlverandering uit te lokken en mensen te ondersteunen en te begeleiden naar een gezonde(re) leefstijl.Ingrid Steenhuis en Wil Overtoom beschrijven diverse leefstijlgedragingen, om vervolgens in te gaan op het veranderen van leefstijl. Hoe zorg je dat mensen zich bewust worden van hun leefstijl, hoe motiveer je ze tot een verandering en hoe dicht je de kloof tussen intenties en gedrag? Hoe verander je ingesleten gewoonten en welke rol speelt de sociale omgeving hierbij?Ten slotte wordt ingezoomd op leefstijlverandering bij kwetsbare groepen zoals mensen/gezinnen met sociale of financiële problemen, mensen met weinig gezondheidsvaardigheden, psychiatrisch patiënten, ouderen etc.Het boek is toegankelijk geschreven en is geschikt voor professionals in zorg en welzijn (waaronder hulpverleners ggz, welzijn, zorg, in wijkteams, praktijkondersteuners huisarts, leefstijlcoaches, diëtisten, paramedici, trainers, psychologen etc.) die meer willen weten over het veranderen van leefstijl en die hiermee praktisch aan de slag willen in hun dagelijkse praktijk. Ook is het boek geschikt voor studenten in opleidingen.Ingrid Steenhuis is hoogleraar Preventie aan de Vrije Universiteit. Wil Overtoom heeft jarenlange ervaring in het bedrijfsleven en meerdere verandertrajecten begeleid. Samen hebben zij de Brickhouse Academy opgericht, voor de vertaling van wetenschap over leefstijl en gedragsverandering naar de praktijk.
Volksgezondheid --- Gezondheidsvoorlichting --- Preventieve gezondheidszorg --- gedragsverandering --- gezondheidsbevordering --- gezondheidsopvoeding --- nudge --- nudging --- 362.1 --- therapie --- obesitas --- professionaliteit --- tabaksverslaving --- beweging --- alcohol --- levensstijl --- levenstijlgedragingen --- gezondheidszorg --- PXL-Healthcare 2018 --- gezondheidsvoorlichting --- preventie --- coaching --- welzijnszorg --- Gezondheidsopvoeding --- Levensstijl --- Gedragsverandering --- Beweging --- Veranderingsmanagement --- Motivatie
Choose an application
Kinderen bewegen van nature vaak en graag, maar op school moeten ze vaak urenlang stilzitten. En toch heeft beweging een uiterst belangrijke invloed op het verwerken van kennis en bijgevolg op de ontwikkelingskansen van elk kind. Hoe bevordert beweging dan de ontwikkeling, motivatie, betrokkenheid en schoolprestaties van kinderen? Dit boek legt het uit aan de hand van wetenschappelijke inzichten en talrijke praktijkvoorbeelden.Bij bewegend leren staan drie hoekstenen centraal: automatisatie, cognitie en beweging. Die hoekstenen versterken elkaar en ondersteunen het leerproces. Elke hoeksteen wordt uitvoerig besproken in een apart hoofdstuk met een bijhorende ?onthoudkaart?. Uniek voor dit boek zijn de talloze oefeningen die leerlingen én leerkrachten hebben uitgetest en goedgekeurd. Zowat elke oefening is aanpasbaar aan leeftijd en niveau van de leerling. Bovendien kunnen de oefeningen ingezet worden bij remediëring of als differentiatie.Dankzij jarenlange praktijkervaring van de auteur in en buiten het klaslokaal is dit boek een onmisbare ondersteuning voor leerkrachten, opvoeders, directie, sporttrainers en ouders die beweging willen inzetten in het leerproces.(https://gompel-svacina.eu/product/gesmeerd-geleerd-over-bewegend-leren/)
Bewegend leren --- Bewegen --- Didactiek --- Leerstrategieën --- Bewegingsopvoeding --- Educational psychology --- Teaching --- differentiële opvoeding --- remediërend onderwijs --- 454.23 --- bewegingsopvoeding --- differentiatie --- beweging --- didactische principes, differentiatie, leerlingbegeleiding, motivatie, totaliteitsonderwijs, zorgverbreding --- Beweging --- Leren --- Basisonderwijs --- Differentiatie --- bewegend leren --- gezinsopvoeding --- Leerstrategie --- Plezier --- Bewegingsopvoeding ; basisonderwijs
Choose an application
Het ondersteunen van gezondheid gedurende de levensloopHoe kunnen gezondheidsprofessionals gedrag bevorderen dat bijdraagt aan gezond ouder worden? De nodige modellen en theorieën en veel aandacht voor de invloed van voeding, bewegen, slaap, stress en sociale interactie.Gezond ouder worden, hoe doen mensen dat? Bij Healthy ageing staat het gedrag dat bijdraagt aan een zo gezond mogelijk leven centraal. Het gaat hierbij vooral om het bevorderen van zelfredzaamheid en versterken van gezond gedrag.Bij professionals is er een groeiende behoefte aan inzichten over gezond ouder worden en aan interventies die dat ondersteunen. Healthy ageing gaat over de vraag hoe gezondheidsprofessionals gedrag kunnen bevorderen dat bijdraagt aan gezond ouder worden. Een belangrijk uitgangspunt is dat wat mensen nodig hebben om gezond te blijven of te worden, verandert gedurende de levensloop.Het boek bestaat uit twee delen. Het eerste deel gaat in op de inhoud en achtergronden van healthy ageing gedurende de levensloop. Er worden modellen en theorieën besproken die professionals kunnen inzetten bij de ondersteuning van gedragsverandering. Daarnaast is er aandacht voor e-health, interdisciplinair samenwerken en ethisch handelen. Het tweede deel behandelt de "Big Five for a Healthy Life"de invloed van voeding, bewegen, slaap, stress en sociale interactie op gezond ouder worden. De nadruk ligt hierbij op de mogelijkheden om in de praktijk ondersteuning te bieden.(https://www.epo.be/nl/ouder-worden/3985-healthy-ageing-9789046906170.html)
Age group sociology --- Geriatrics --- zelfwaardering --- gezondheid --- gezondheidspromotie --- ergotherapie --- zelfzorg --- levensloop --- gerontologie --- levenskunst --- Ouder worden --- Gezondheid --- Voeding --- E-health --- Beweging --- Interdisciplinaire samenwerking --- Slapen --- Stress --- Sociaal leven --- Gerontologie --- Gezondheidsvoorlichting --- gezond ouder worden --- gezondheidsbevordering --- 613.73 --- beweging --- e-health --- voeding --- Gezondheidsbevordering --- ouder worden
Choose an application
Studies the burgeoning field of psychohistory - from Freud, its primogenitor, to its present-day academic practitioners - and argues that little, if any, psychohistory is good history. The author points out the pitfalls, sheer irrationality, and ultimately a historical nature of this mode of historical inquiry.
Psychohistory. --- History --- Historiography --- Psychoanalysis in historiography --- Child psychology --- Psychoanalysis --- Historiometry --- Methodology. --- Psychological aspects --- Psychoanalyse --- psychoanalytische beweging. --- Psychohistory --- Psychohistoire --- Freud, Sigmund,
Listing 1 - 10 of 228 | << page >> |
Sort by
|