Listing 1 - 10 of 124 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
verpleegkundig beroep --- basisverpleegkunde --- verpleegkunde --- 613.3 --- verpleegkunde - beroep en opleiding
Choose an application
1. Doelstellingen van het functioneringsgesprek2. Inhoud van het functioneringsgesprek3. Functioneringsgesprekken als middel voor een klantvriendelijke organisatie4. Onderscheid van verschillende gesprekstypen.5. Voorwaarden voor het voeren van functioneringsgesprekken6. Aspecten met betrekking tot de implementatie van het functioneringsgesprek7. Het maken van de eerste afspraak8. De kop van het functioneringsgesprek9. De romp van het functioneringsgesprek10. De staart van het functioneringsgesprek11. Valkuilen bij het voeren van een functioneringsgesprek12. Communicatieve vaardigheden13. Het vervolg na het functioneringsgesprek.
functioneringsgesprekken --- 613.3 --- gezondheidszorg --- verpleegkunde --- 366.4 --- 499.4 --- communicatie --- management --- personeelsbeleid --- functioneringsgesprek --- gesprekstechnieken --- verpleegkunde - beroep en opleiding --- Management --- Mondelinge communicatie --- Beroep en opleiding --- 366.6 --- 613.3 Beroep en opleiding --- sociale vaardigheden --- verpleegkundig management --- Functioneringsgesprekken --- Personeelsbeleid --- Functioneringsgesprekken. --- gezondheidszorg. --- Gezondheidszorg.
Choose an application
Het boek is een aanrader voor verpleegkundigen, docenten, wetenschappers en beleidsmakers.Inhoud:VoorwoordInleidingHoofdstuk I: Oude tijden, nieuwe TijdenHoofdstuk II: Werken in de zorg? Als het kan aan het bed!Hoofdstuk III : Werk als leerplaatsHoofdstuk IV : Praktijk en wetenschapHoofdstuk V: Inzichtelijk maken wat je doetHoofdstuk VI: Verpleegkundigen vertellen over de essentie van hun vakOver de geïnterviewdenLiteratuur Kenmerken daarvan zijn: rationalisering, onderbouwen van het handelen via onderzoeksuitkomsten, professionele standaarden en protocollen. Evidence Based Nursing wordt steeds vaker als norm genoemd voor het verpleegkundig handelen. In de praktijk krijgt deze benadering moeizaam voet aan de grond omdat verpleegkundigen vooral streven naar betrokkenheid bij en zingeving in het werk. Daarom staat in dit boek het werk van verpleegkundigen centraalDe auteurs hebben 23 verpleegkundigen uit verschillende velden geïnterviewd. Verpleegkundigen met jarenlange praktijkervaring vertellen over de essentie van hun vak. Het gaat daarbij om de taal, het onder woorden brengen van het denken, de inspiratie, de keuzen en motieven voor het werk. De auteurs beschrijven hun visie op verpleegkundigen als professionals, waarbij zij gebruikmaken van diverse theoretische bronnen.^ Verplegen heeft een imago van voelen en doen. De complexiteit van het werk maakt echter duidelijk dat het tevens een beroep is waar denken een centrale plaats inneemt. Impliciete kennis wordt gebruikt voor het inwerken van nieuwe medewerkers, het begeleiden van stagiaires en het overbrengen van datgene wat als waardevol ervaren wordt in de praktijk. Het belang om deze kennis te expliciteren is dus levensgroot voor de toekomst van dit beroep. In de verpleging bestaat het beeld dat praktijk en theorie ver van elkaar af staan. In werkelijkheid lijkt het eerder zo te zijn dat de taal die gebruikt wordt om aan theorie en wetenschap uitdrukking te geven niet `eigen' klinkt. Voor de kwaliteit van de zorg en professionalisering van de beroepsgroep is het van belang dat er een taal ontwikkeld wordt die gehoord en begrepen wordt. De professionalisering krijgt immers vorm door een beroepsinhoudelijke en wetenschappelijke benadering.^
verpleegkundig beroep --- Nursing --- verpleegkunde --- 613.3 Beroep en opleiding --- beroepsprofiel --- beroepsuitoefening (verpleegkunde) --- evidence based nursing --- gezondheidszorg --- kwaliteitsbewaking --- professionalisering --- 613.3 --- Verpleegkunde --- beroepsbeeld --- evidence-based nursing --- kwaliteitszorg --- beroepsprofiel (beroepsbeeld) --- beroepsuitoefening --- verpleegkunde - beroep en opleiding --- Beroep en opleiding --- Verpleegkundige beroepen --- Beroep
Choose an application
613.3 --- stagebegeleiding --- stages --- verpleegkunde --- verpleegkundig beroep --- 610 --- didactisch proces --- leerdoelstellingen --- praktijkbegeleiding --- stage --- 616.083 ) Stage --- Nederland --- Opleidingen --- Stages --- Verpleegkunde --- verpleegkunde - beroep en opleiding --- Vroedkunde --- Beroep en opleiding
Choose an application
613.3 --- stage --- verpleegkunde --- verpleegkundige opleiding --- Beroep en opleiding --- Nursing --- evaluatie (onderwijs) --- stagebegeleiding --- stages --- leerdoelstellingen --- verpleegkundig beroep --- verpleegkunde - beroep en opleiding
Choose an application
112 verhalen met, over en op spoed geeft een inkijk in het dagelijkse reilen en zeilen op de spoeddienst. Verpleegkundige Stef Vanlee neemt je mee achter het stuur van de ziekenwagen en MUG naar bizarre, aangrijpende en vaak ijzingwekkende plekken en situaties. Hij ontmoet mensen in hun meest kwetsbare momenten en probeert samen met zijn collega’s het verschil te maken. Maar hoe snel en doelgericht hij telkens handelt, achter het uniform schuilt een mens van vlees en bloed die aangegrepen wordt door wat hij meemaakt. Sommige allesbepalende gebeurtenissen kleven jaren later nog aan hem. Gelukkig is het niet altijd kommer en kwel: van uit de hand gelopen communiefeesten tot dronken patiënten die avances maken, Stef maakt in zijn job ook de gekste taferelen mee. Dit boek bevat 112 waargebeurde verhalen met, over en op spoed. Ze zijn vaak heftig, soms grappig en af en toe onaannemelijk, maar altijd met veel respect voor alle betrokkenen.
Hygiene. Public health. Protection --- Belgium --- 613.3 --- intensieve zorgen --- autobiografisch --- horizoncollectie --- verpleegkunde - beroep en opleiding
Choose an application
Dit trainingsboek helpt studenten van verpleegkundige opleidingen om effectieve strategieën voor motiverende gespreksvoering te ontwikkelen. Het combineert basiskennis met nieuwe inzichten en oefeningen op verschillende niveaus. Daardoor is het geschikt voor studenten die een hbo- of masteropleiding volgen, en voor deelnemers aan specialistische verpleegkunde-opleidingen of trainingen motiverende gespreksvoering. Motiverende gespreksvoering voor verpleegkundigen - Nieuwe inzichten in gespreksstrategieën is opgebouwd uit twee delen. Het eerste deel behandelt de basis: wat is motiverende gespreksvoering, wanneer is het goed om het te gebruiken, en wanneer niet? Dit deel gaat ook in op de basishouding, -processen en -vaardigheden. Het tweede deel richt zich op gevorderde studenten, en behandelt onder meer die onderdelen van motiverende gespreksvoering die het effect van het gesprek kunnen bepalen (actieve ingrediënten), de verandermechanismen en de manier waarop dit in een gespreksstrategie kan worden verwerkt. Beide delen bevatten oefeningen en audiofragmenten van motiverende gesprekken.
verpleegkunde --- communicatie --- gesprekstechnieken --- 613.3 --- sociale vaardigheden --- patiëntenbegeleiding --- verpleegkunde - beroep en opleiding
Choose an application
Een leerzorgcentrum (LZC) is een afdeling in een zorgvoorziening waar leren en zorg beter op elkaar worden afgestemd. Een LZC wordt gevormd door een samenwerkingsverband tussen een onderwijspartner en een werkveldpartner. Deze manier van samenwerken focust enerzijds op het verbeteren van de praktijkopleiding en stage van studenten verpleegkunde en anderzijds op het realiseren van een kwaliteitsvolle patiëntenzorg. Zorgen en leren zijn de twee centrale kernprocessen van een LZC. Het leren op de afdeling komt voor zowel studenten als verpleegkundigen van de afdeling meer centraal te staan. Ook de innovatie in zorgprocessen en kwaliteit van de verpleegkundige zorgpraktijk krijgen, meer dan op een klassieke afdeling, bijzondere aandacht. Dit boek beschrijft, naast wat een LZC is en waarom dit ontwikkeld werd, ook de effectieve implementatie in zes ziekenhuizen in Vlaanderen. De evaluatie leidt tot vier kritische succesfactoren voor de ontwikkeling van een leerzorgcentrum en geeft de mogelijkheden en bedreigingen voor het onderwijs en de praktijk.
Verpleegkunde ; onderwijs --- verpleegkundig beroep --- 613.3 --- verpleegkundige opleidingen --- verpleegkundig onderzoek --- stages --- leerzorg --- leerzorgcentra --- verpleegkundig onderwijs --- innovatie --- verpleegkundige opleiding --- Verpleegkunde ; opleidingen --- Verpleegkundig beroep --- 604.64 --- leerzorgcentrum --- verpleegkunde - beroep en opleiding --- Beroep en opleiding --- Nursing --- werkplekleren --- opleidingen --- verpleegkunde --- zorg
Choose an application
Maatschappelijke en technologische veranderingen hebben in de gezondheidszorg geleid tot nieuwe posities voor pati?nten en professionals. Van verpleegkundigen met een opleiding op bachelorniveau wordt verwacht dat zij in hun werk die gewenste veranderingen gestalte kunnen geven door verschillende rollen te vervullen. De beroepscompetenties die zij daarvoor nodig hebben, zijn inmiddels zowel voor de hbo-opleidingen als voor de verschillende sectoren van de verpleegkundige beroepspraktijk beschreven. Over de noodzaak van deze competenties bestaat grote overeenstemming. Maar over de invulling van de vijf verschillende rollen die daarbij worden onderscheiden, en hun onderlinge verhouding blijken in de praktijk veel vragen te bestaan. Het boek Doordacht verplegen van Aart Pool geeft inzicht in het nut van de vijf verpleegkundige rollen en hun onderlinge verwevenheid. Door het gebruik van deze rollen zouden zij in staat moeten zijn zowel de dagelijkse verpleegkundige zorg te bieden als mee te discussiëren over professionele ontwikkelingen die nationaal en internationaal plaatsvinden.
verpleegkundig beroep --- Nursing --- competenties --- 613.3 --- verpleegkunde --- bachelor verpleegkunde --- beroepsuitoefening --- bachelor --- beroepsprofiel (beroepsbeeld) --- patiënt-verpleegkundige relatie (verpleegkundige-patiënt relatie) --- verpleegkundige opleiding --- verpleegkunde - beroep en opleiding --- Verpleegkunde; Beroep en opleiding --- Beroepsprofielen --- Verpleegkunde --- Beroepsprofiel
Choose an application
613.3 --- verpleegkunde --- verpleegkundig management --- financieel beleid --- gezondheidszorg --- management --- personeelsbeleid --- 613.44 --- 65.01 --- Management --- Verpleegkundig management --- verpleegkunde - beroep en opleiding --- Beroep en opleiding --- Interne organisatie --- Contains audio-visual material --- financieel management --- zorgbeleid --- personeelsbeheer --- ziekenhuizen --- Hygiene. Public health. Protection --- personeelsmanagement
Listing 1 - 10 of 124 | << page >> |
Sort by
|