Listing 1 - 10 of 44 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
intercultureel onderwijs --- Nederlands als tweede taal --- allochtonen --- 454.6 --- NT2
Choose an application
Belichting van aspecten van het intercultureel onderwijs; met opdrachten en informatie ten behoeve van docenten basisonderwijs.
Choose an application
Het boek werpt een nieuw licht op algemene theorieën, aan de hand van veel praktijkvoorbeelden. De auteur legt het begrip diversiteit uit vanuit een brede visie op cultuur, als een waaier van identiteiten. Aan de hand daarvan kan de lezer eigen verhalen en die van cliënten onderzoeken op diversiteit. Het boek sluit af met oefeningen voor het werken met groepen, individuele klanten en organisaties
Didactic strategies --- Industrial psychology --- coaching --- methoden van het sociaal werk --- Social welfare methods --- 305 --- diversiteit --- communicatie --- sociale psychologie --- Diversiteit --- Begeleiding (Coaching) --- 454.6 --- Intercultureel onderwijs --- Coaching --- Interculturele communicatie --- Management --- Cultuurverschillen --- Begeleiding --- Culturele diversiteit --- Inclusie --- Maatwerk --- Cultuurverschil
Choose an application
Studieboek voor lerarenopleidingen basisonderwijs en voortgezet onderwijs over een effectieve aanpak van culturele diversiteit in de klas. Het boek bestaat uit drie delen. Deel 1 beschrijft de migratiegeschiedenis tot en met de multiculturele samenleving anno nu. Deel 2 gaat in op sociaalpsychologische en sociologische inzichten. In deel 3 staat de leraar centraal en komen onderwerpen als de inrichting van de school, de samenstelling van de klas en de rollen van de leraar aan de orde.
Sociology of culture --- basisonderwijs --- multiculturele samenleving --- intercultureel onderwijs --- culturele diversiteit --- voortgezet onderwijs --- Intercultureel onderwijs --- Nederland --- Didactiek --- Multiculturele samenleving --- Onderwijsachterstand --- Onderwijsbeleid --- 454.6 --- Basisonderwijs --- Diversiteit --- diversiteit --- 474.6 --- #PBIB:+107.31 --- 484.6 --- Onderwijs : Opvoeding : Intercultureel onderwijs : Algemeen --- kunsteducatie --- didactisch proces --- didactische principes --- didactische werkvormen --- identiteit --- racisme --- discriminatie --- migratie --- vluchtelingen --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Literatuur --- Intercultureel onderwijs. --- Leraren ; opleidingen
Choose an application
Dit is een "buitengewoon boek" vol verhalen en weetjes, doedingen enz. over België en Zuid-Afrika, gemaakt door kinderen uit Brussel en Kaapstad. Nederlandstalige teksten wisselen af met teksten in het Afrikaans, het Engels en het Xhosa. De teksten zijn voor het grootste deel parallel vertaald of zo gegroepeerd dat de andere taal altijd een taal is die het kind kan begrijpen. Kinderen stellen op een zeer toegankelijke manier verschillende vormen van samenleven aan elkaar voor. Dit boek pikt in op de nood van kinderen aan herkenningspunten, inleving, inzicht en zelfs troost.
Sociology of culture --- Didactics of social education --- Didactics of languages --- Didactics of primary education --- migranten --- asielzoekers --- meertaligheid --- Intercultureel onderwijs --- Zuid-Afrika --- Multiculturele samenleving --- #KVHB:Meertaligheid --- #KVHB:Vreemdetalenonderwijs --- 454.6 )* INTERCULTUREEL ONDERWIJS --- België --- intercultureel onderwijs --- interculturele --- samenleving --- Anders zijn ; verhalen --- Anders zijn --- Migranten --- Rassenvraagstuk --- sociale vraagstukken --- Samenleving - politiek - recht --- Literatuur
Choose an application
De startcompetenties van beginnende leraren vragen om een grondige reflectie over de eigen keuzes met betrekking tot processen, variabelen en actoren die het succes van onderwijs beïnvloeden. 'Wat werkt in het onderwijs?' is een complexe vraag, en leerkrachten moeten hun eigen opvattingen en verwachtingen kritisch bekijken om tot een antwoord te komen. Hoe staan ze bijvoorbeeld tegenover hun lesdoelen, leerstof, werkvormen, beschikbare media en evaluatievormen? En vooral: hoe houden ze bij hun keuzes rekening met de kenmerken van hun leerlingen? De rode draad van dit handboek is diversiteit. Meertaligheid, inclusief onderwijs, sociaal-economische verschillen, gender en andere kenmerken stellen beginnende leerkrachten namelijk voor lastige uitdagingen. Dit handboek is bedoeld als een inspiratiebron die leerkrachten helpt om keuzes te maken en die vervolgens - samen met het schoolteam - uit te testen in de eigen klaspraktijk.(Bron: www.academiapress.be)
Onderwijskunde - Geïntegreerd onderwijs - Intercultureel onderwijs. --- diversiteit --- Teaching --- didactiek --- competenties --- Onderwijskunde --- Leeromgevingen --- Diversiteit --- Leren --- Instructie --- Curriculum --- Meertaligheid --- 454.6 --- 454.23 --- 454.8 --- Interculturaliteit --- Multiculturaliteit --- Gender --- inclusief onderwijs --- Geïntegreerd onderwijs --- Intercultureel onderwijs --- intercultureel onderwijs --- onderwijsstrategie --- onderwijssystemen --- onderwijstechnologie --- PXL-Central Office 2016 --- Leeromgeving --- Leerprocessen --- Lesgeven --- Leerproces --- Internationalisering
Choose an application
Lerarenopleiding --- Algemeen. --- Intercultureel onderwijs --- Mondiale vorming --- Onderwijs --- Lager onderwijs --- intercultureel onderwijs --- basisonderwijs --- didactiek --- 474.6 --- 454.6 --- Basisonderwijs --- Didactiek --- Europa --- Ik en de anderen --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Regels --- Wonen --- didactiek basisonderwijs - intercultureel onderwijs --- (zie ook: Anders zijn) --- (zie ook: Mondiale vorming) --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
371.014.21 --- #PBIB:+107.31 --- Achtergrondinformatie --- 184 Kinderrechten en onderwijs --- 734 Multicultureel onderwijs --- 454.6 --- intercultureel onderwijs --- Intercultureel onderwijs --- S200454.JPG --- allochtone kinderen, onderwijs --- mondiale vorming --- onderwijs --- sociale opvoeding --- School m.b.t.diverse maatschappelijke groeperingen --- Onderwijs : Opvoeding : Intercultureel onderwijs : Algemeen --- 377 --- 374 --- 371 --- 37.03 --- Conferences - Meetings --- 371.014.21 School m.b.t.diverse maatschappelijke groeperingen --- Intercultureel onderwijs.
Choose an application
94
Age group sociology --- radicalisering --- gedragsstoornissen --- racisme --- fundamentalisme --- antisemitisme --- probleemkinderen --- Radicalisering --- Intercultureel onderwijs --- Multiculturele samenleving --- migrantenjongeren --- 454.6 --- interculturaliteit --- multiculturele samenleving --- islam --- 742 Scholieren en studenten --- 465 --- Jongeren : moeilijk gedrag --- Multiculturele samenleving ; Brussel --- Radicalisme --- 370.030 --- 847 Onderwijs --- 854 Terrorisme --- intercultureel onderwijs
Choose an application
Nederland en Vlaanderen worden steeds meertaliger. Die talige diversiteit is een rijkdom voor de samenleving en het onderwijs, maar brengt ook nieuwe uitdagingen met zich mee. Enerzijds wordt meertaligheid gezien als een cruciale katalysator op het vlak van burgerschap en economie. Anderzijds, wordt het aangewezen als een oorzaak van achterstanden bij leerlingen met een meertalige achtergrond.Visies op meertaligheid: wetenschap en praktijkIn dit boek delen verschillende schrijvers hun visies, ervaringen, problemen én best practices op het gebied van meertaligheid. De bijdragen van onder andere (taal)wetenschappers, scholieren, een advocaat, een kunstenaar, een re-integratie consulent, leerkrachten en beleidsmakers zorgen voor een brede benadering van het onderwerp en de waarde van taaldiversiteit.Kansen en uitdagingen: meertaligheid als antwoordDe meertaligheid van leerlingen met een migratie-achtergrond in Nederland en Vlaanderen wordt besproken, maar ook vraagstukken vanuit de onderwijspraktijk van Suriname, Zweden, St. Eustatius en het Fries taalonderwijs komen aan bod. De bijdragen in deze bundel laten zien waarom we meertaligheid juist moeten verwelkomen en stimuleren, zowel binnen als buiten de klas.(Bron: www.boom.nl)
meertaligheid --- talenonderwijs --- taalbeleid --- NT2 --- Meertaligheid --- Onderwijs --- Basisonderwijs --- Diversiteit --- Intercultureel onderwijs --- 454.6 --- didactiek --- meertalig onderwijs --- intercultureel onderwijs --- Meertalig onderwijs --- Onderwijsorganisatie --- taalverwerving --- PXL-Central Office 2018 --- onderwijs en maatschappij --- onderwijsorganisatie --- School management --- Inclusief onderwijs --- Anderstalige nieuwkomers --- Multiculturele samenleving --- Anderstaligen --- anderstaligen --- onderwijsbeleid --- diversiteit --- Anderstalige nieuwkomer --- Anderstalige --- Inclusie --- Maatwerk --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- identiteit, wereldburgerschap en diversiteit --- Didactics of Dutch --- Didactics of languages --- Multilinguisme --- Enseignement multilingue
Listing 1 - 10 of 44 | << page >> |
Sort by
|