Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|
Choose an application
Na meer dan een halve eeuw snelle expansie, die zorgde voor welvaart en sociale mobiliteit, kampt het onderwijs met evle uitdagingen. Het is het moment om oude opvattingen over goed onderwijs aan een kritisch onderzoek te onderwerpen en te kijken hoe het beter kan. Het progressieve onderwijsverhaal met name schiet tekort en heeft een stevige update nodig. Dit boek - een bundeling van columns en essays - verkent de contouren van een progressieve onderwijsvisie die emancipatie, excellentie en eerlijkge kansen vooropstelt. Goed onderwijs helpt individuen vooruit, zorgt voor welvaart en welzijn in samenlevingen en vermindert sociale ongelijkheid. Maar dan moet excellentie weer porsitief klinken, het technisch onderwijs veel meer waardering krijgen, het belang van de standaardtaal erkend worden en het curriculum selectiever én ambiteuzer zijn. En mischien moeten we ook niet langer strever naar 'meer van hetzelfde', maar de ongeremde onderwijsexpansie en het diploma-fetisjisme een halt toeroepen, de leerplicht naar zestien jaar vrengen, flexibeler kansen bieden aan diverse talenten, en het levenslang leren echt omarmen.https://www.aspeditions.be/en/book/emancipatie-excellentie-en-eerlijke-kansen/19477
Onderwijskunde. --- Sociology of education --- Onderwijsvisie --- Onderwijs --- Onderwijsbeleid --- Onderwijshervorming --- Onderwijsvernieuwing --- Onderwijsonderzoek --- Onderwijssysteem --- Innovatie --- Didactic strategies --- Flanders --- Visieontwikkeling --- Inclusief onderwijs --- Levenslang leren
Choose an application
BMLIK
sociaal beleid --- sociale politiek --- geschiedenis --- World history --- anno 1500-1799 --- anno 1800-1999 --- Europa --- Europe --- Geschiedenis --- Histoire --- Maatschappij --- Politiek --- Politique --- Société --- Welfare state --- History. --- Social policy. --- -History --- Social policy --- sociale geschiedenis --- West-Europa --- verzorgingsstaat --- #gsdb8 --- 940"-/14" --- 940"15/17" --- 940"18/19" --- -#SBIB:034.GIFTSOC --- #SBIB:94H0 --- 330.8 <4-15> "1450/1914" --- 331 <4-15> "1450/1914" --- 940 "14/19" --- 904 --- State, Welfare --- Economic policy --- Public welfare --- State, The --- Welfare economics --- 308 --- 401.1 --- 304 --- Geschiedenis van Europa, van het Westen, van het Avondland--?"-/14" --- Geschiedenis van Europa, van het Westen, van het Avondland--Moderne Tijd --- Geschiedenis van Europa, van het Westen, van het Avondland--Hedendaagse Tijd --- History --- Geschiedenis van Europa: algemeen --- economische en sociale geschiedenis --- 940"18/19" Geschiedenis van Europa, van het Westen, van het Avondland--Hedendaagse Tijd --- 940 "15/17" Geschiedenis van Europa, van het Westen, van het Avondland--Moderne Tijd --- 940"-/14" Geschiedenis van Europa, van het Westen, van het Avondland--?"-/14" --- #SBIB:034.GIFTSOC --- 940 "15/17" --- Europa [West-]--Sociale politiek --- Europe occidentale--Politique sociale --- Europe occidentale--Conditions sociales --- Europa [West-]--Sociale toestanden --- Wereldgeschiedenis --- 940 --- histoire économique et sociale --- Welfare state - - History --- Europe - Social policy --- -Europe --- EUROPE --- CONDITIONS SOCIALES --- 15E-20E SIECLES
Choose an application
analfabetisme --- Sociology of education --- Adult education. Lifelong learning --- Belgium --- alfabetisering --- sociaal-cultureel werk, allochtonen --- KVH-BOM --- 372.4 <493> --- #KVHB:Analfabetisme --- 375 --- 374.7 --- Historische en vergelijkende pedagogiek --- Lerarenopleiding --- Orthopedagogiek --- Pedagogiek en onderwijskunde --- Sociale agogiek --- algemeen --- leermoeilijkheden --- didactische principes --- permanente vorming en volwasseneneducatie --- Historische en vergelijkende pedagogiek. --- algemeen. --- leermoeilijkheden. --- didactische principes. --- permanente vorming en volwasseneneducatie. --- E-books
Choose an application
geletterdheid --- volwasseneneducatie --- alfabetisering --- Sociology of education --- Adult education. Lifelong learning --- Flanders --- Flandre --- Maatschappij --- Sociologie --- Société --- Vlaanderen --- #A9712A --- #KVHB:Taalvaardigheid --- #KVHB:Rekenen --- #KVHB:Alfabetisering; Vlaanderen --- Onderwijs 37 --- 450.6 --- Onderwijs: Vlaanderen --- Taal --- Taalverwerving --- Rekenproblemen --- Wiskunde --- Analfabetisme --- Functional literacy --- Numeracy --- Lerarenopleiding --- Pedagogiek en onderwijskunde --- Vergelijkende pedagogiek --- algemeen --- onderwijsbeleid --- monografieën --- algemeen. --- onderwijsbeleid. --- monografieën. --- 371 --- onderwijs - school --- Algemeen. --- Onderwijsbeleid. --- Monografieën. --- Adult literacy --- Functional illiteracy --- Life skills --- Literacy --- Mathematical ability --- Mathematics --- Statistics
Choose an application
Enseignement supérieur et universitaire --- Europese integratie --- Hoger en universitair onderwijs --- Intégration européenne --- Guy Aelterman, Dirk Van Damme, Isabelle Cortens [et al.] --- Hogeschool Gent --- Verklaring van Bologna --- hogescholen --- onderwijs --- universiteiten --- 37 --- verklaring van Bologna --- 378 --- 489.33 --- Bologna --- Hoger onderwijs ; EG --- Hoger onderwijs ; organisatie --- Hoger onderwijs --- Onderwijsorganisatie --- verklaring van Bologna. --- hogescholen. --- universiteiten. --- onderwijs.
Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|