Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|
Choose an application
. 1. De persoonlijke denk- en leerstijl. 2. Ondersteunende theorie. 3. Algemene studeerprincipes. 4. Concrete verwerking van de vier fasen
Intellectuele ontwikkeling --- Kinderen. --- Cognitive psychology --- leerlingenbegeleiding --- leerstijlen --- Educational sciences --- Psychology --- Intellectuele ontwikkeling ; kinderen --- Leerstoornissen ; kinderen --- Studievaardigheden ; secundair onderwijs --- Studievaardigheden ; basisonderwijs --- 691 --- #PBIB:+105.50 --- #KVHB:Studiebegeleiding --- #KVHB:Studiemethode --- Meichenbaum --- denken --- leren leren --- 415.4 --- 450.8 --- Denken --- Lager onderwijs --- Leerproblemen (Kinderen met leerproblemen, Leerstoornissen) --- Leerprocessen --- Leerstrategieën (Studiewijzers) --- Leren leren --- Meichenbaum, Donald --- Secundair onderwijs --- Studiemethodes (Studievaardigheden) --- Basisonderwijs --- Huiswerk --- Leerstijlen --- Leren --- 37.048 --- Kinderen met leerproblemen --- Leermoeilijkheden --- Studeren --- Studievaardigheden --- 030666.jpg --- Pedagogie en didactiek --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Hulp bij leren --- Hogere geestelijke functies --- Methodiek van het studeren --- (zie ook: Studiemethoden) --- Studiemethoden --- leren --- Kinderen --- Leerproblemen --- Kind --- Studiemethode --- Leerprobleem --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- 420 --- leerproblemen --- studeren --- opvoeding --- pédagogie --- Leerpsychologie --- Leermethoden
Choose an application
Het kleuteronderwijs bereidt kinderen voor op het basisonderwijs: ze krijgen schrijf-, kijk- en luisteroefeningen en leren al wat rekenen. Maar het is minstens even belangrijk dat kleuters een intense voorbereiding krijgen op de werkhouding die van hen verwacht wordt vanaf het basisonderwijs. We mogen immers niet verwachten dat kleuters die houding uit zichzelf aannemen. Kaat Timmerman ontwikkelde een complete methode om die werkhouding aan te leren. Op een gestructureerde, maar speelse manier moeten kinderen leren dat er een houding hoort bij 'werkjes maken' en dat er een andere houding hoort bij spelen en experimenteren. Om die werkhouding te kunnen aanleren, moeten kinderen eerst een algemene houding leren aannemen die 'werken' mogelijk maakt: niet rondlopen, niet door elkaar praten, vinger opsteken ...De methode in Werkhouding bij kleuters leert kinderen het verschil ontdekken tussen spelen' en 'werken'. Het is een basisboek voor pedagogen, logopedisten, kinesitherapeuten/fysiotherapeuten, ergotherapeuten, kleuterleiders en ouders.
Pedagogiek en onderwijskunde --- moderne schoolsystemen. --- Moderne schoolsystemen. --- aansluiting kleuter- en lager onderwijs --- kleuteronderwijs --- Didactics of Kindergarten --- didactiek --- Kleuteronderwijs en basisonderwijs ; aansluiting --- Kleuteronderwijs ; didactiek --- werkhouding --- 471 --- cognitieve ontwikkeling --- kleuters --- 471.4 --- Gedrag --- Kleuteronderwijs --- Werkhouding --- Kleuters --- Cognitieve ontwikkeling ; kleuteronderwijs --- 113579.jpg --- Kleuters : attitudes --- Kleuteronderwijs : didactiek --- Cognitieve ontwikkeling --- Didactiek; algemeen --- Toddlers --- Education [Preschool ] --- Didactiek --- PXL-Education 2020 --- kleuterdidactiek --- leren leren --- didactiek kleuteronderwijs
Choose an application
Analyse en interpretatie van werkhouding - Het A.D.(H.)D.-syndroom - Begeleiding van kinderen met werkhoudingsproblemen - Het AD(H)D-syndroom bij pubers en adolescenten
ADHD --- Concentratiemoeilijkheden --- Adolescenten. --- Kinderen. --- Onderwijs. --- concentratieproblemen --- Educational psychology --- kinderen --- ADHD (attention deficit hyperactivity disorder) --- puberteit --- 464 --- Aandachtsproblemen --- A.D.H.D.-syndroom --- Werkhoudingsproblemen --- 606.4 --- ADHD (Attention Deficit Hyperactivity Disorder, hyperkinetisch syndroom, MBD) --- adolescenten --- kinderpsychiatrie --- pubers (puberteit) --- Leerstoornissen --- ADHD ; kinderen --- Kinderen met leerproblemen --- (zie ook: orthopedagogiek) --- 616.2 --- MBD-kinderen --- concentratiemoeilijkheden --- kinderen met leerproblemen --- werkhoudingsproblemen --- 464.3 --- ADHD (Hyperkinetische kinderen, MBD) --- Concentratieproblemen --- Feuerstein, Reuven --- Leerproblemen (Kinderen met leerproblemen, Leerstoornissen) --- Meichenbaum, Donald --- Orthopedagogie --- concentratiestoornissen --- probleemgedrag --- Hyperkinetische kinderen --- Kinderen met concentratieproblemen --- #PBIB:+105.64 --- Concentratiestoornis --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Leerstoornissen : Concentratiestoornissen --- Denken --- Feuersteinmethode --- Zelfinstructiemethoden --- Lager onderwijs --- Kleuteronderwijs --- Kinderen --- Kleuters --- Remediëring --- Secundair onderwijs --- Adolescenten --- Pubers --- Leerproblemen --- #KVHB:ADHD --- #KVHB:Aandachtsstoornissen --- #KVHB:Hyperkinetische kinderen --- #KVHB:Orthopedagogie --- #KVHB:Werkhoudingsproblemen --- Meichenbaum --- aandachtsstoornissen --- Geheimschrift --- Logisch denken --- Oog-handcoördinatie --- Visuele perceptie --- 032321.jpg --- Leermoeilijkheden --- Orthopedagogics --- coördinatie --- orthopedagogiek --- berengroepen --- gezichtsvermogen --- Concentratieprobleem --- Werkhoudingsprobleem --- Feuerstein methode --- Zelfinstructiemethode --- Kind --- Kleuter --- Adolescent --- Puber --- Leerprobleem --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Opvoedkunde
Choose an application
Beschrijving van een concrete, praktijkgerichte methode om kinderen met concentratieproblemen en het ADHD-syndroom (Attention defecit and hyperactivity disorder) te helpen in het basis- en voortgezet onderwijs.
concentratieproblemen --- Educational psychology --- kinderen --- ADHD (attention deficit hyperactivity disorder) --- 464 --- werkhoudingsproblemen --- ADHD --- leerproblemen --- orthopedagogiek --- Leerproblemen --- Leerstoornissen --- Concentratieproblemen --- Werkhoudingsproblemen --- Lerarenopleiding : CVO --- 616.89 --- kinderen met leerproblemen --- Kinderen --- Attitudes --- Kind --- Leerstoornis --- Attitude --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie
Choose an application
464 --- werkhoudingsproblemen --- concentratieproblemen --- leerproblemen --- orthopedagogiek --- ADHD --- kinderen met leerproblemen
Choose an application
Inhoud: I. Analyse en interpretatie van werkhouding: 1. Wat is een werkhoudingsprobleem? 2. Meten van een werkhouding 3. Hoe analyseren we werkhouding? 4. Interpretratie van werkhouding vanuit beïnvloedende factoren 5. Werkhouding en cognitieve stijl II. Het A.D.(H.)D.-syndroom: 1. De term A.D.(H.)D. 2. De subtypes 3. De stoornis 4. Kenmerken van een A.D.(H.)D.-kind 5. De diagnose 6. Een voobeeld III. Begeleiding van kinderen met werkhoudingsproblemen: 1. Basisprincipes 2. Schematische voorstelling van de zelfinstructiemethode van Meichenbaum: een synthese 3. Concrete aanpak vanuit de praktijk
Historische en vergelijkende pedagogiek. --- ADHD --- Concentratiemoeilijkheden --- Kinderen. --- Onderwijs. --- Social problems --- Orthopedagogics --- Educational psychology --- orthopedagogiek --- berengroepen --- Social policy and particular groups --- leerproblemen --- concentratieproblemen --- kinderen --- ADHD (attention deficit hyperactivity disorder) --- ADHD ; kinderen --- Concentratiemoeilijkheden ; kinderen --- Concentratiemoeilijkheden ; onderwijs --- concentratiemoeilijkheden --- MBD-kinderen --- kinderen met leerproblemen --- werkhoudingsproblemen --- 464 --- #KVHB:ADHD --- #KVHB:Aandachtsstoornissen --- #KVHB:Hyperkinetische kinderen --- #KVHB:Orthopedagogie --- #KVHB:Werkhoudingsproblemen --- 464.3 --- ADHD (Hyperkinetische kinderen, MBD) --- Concentratieproblemen --- Feuerstein, Reuven --- Leerproblemen (Kinderen met leerproblemen, Leerstoornissen) --- Meichenbaum, Donald --- Orthopedagogie --- Werkhoudingsproblemen --- concentratiestoornissen --- probleemgedrag --- 464 ) Kinderen met leerproblemen --- A.D.H.D.-kinderen --- aandachtsproblemen --- basisonderwijs --- concentratiemoeilijkheden (ler) --- kleuteronderwijs --- werkhoudingsproblemen (ler) --- 376.4 --- Diagnostiek --- Meichenbaum --- Omgevingsfactoren --- Leerstoornissen --- Kinderen met leerproblemen --- Kinderen met concentratieproblemen --- Schoolbooks - Didactic material --- leermoeilijkheden --- ADHD : attention deficit hyperactive disorder --- Opvoedkunde
Choose an application
Woord vooraf. 1. Wat is diagnostiek? 1.1 De vraag naar diagnostiek 1.2 Wat is er aan de hand? 1.3 Wat is belangrijk bij diagnostiek? 1.4 Valkuilen 1.5 Systeemgeorinteerde diagnostiek 1.6 De complementariteit tussen diagnostiek en therapie 1.7 Samenvatting 2. Het diagnostische proces 2.1 De verkenningsfase 2.2 De onderzoeksfase 2.3 De verwerkingsfase 3. De verkenningsfase 3.1 Informatie verzamelen 3.2 Anamnesegesprek 3.2.1 Personalia en probleemstelling 3.2.2 Kleuterklas 3.2.3 Schoolverloop 3.2.4 Sociaal-emotionele ontwikkeling en gedrag 3.2.5 Besluit 4. De onderzoeksfase 4.1 De schoolse leervaardigheden 4.1.1 Leervoorwaarden en deelleerprocessen 4.1.2 Lezen 4.1.3 Spelling 4.1.4 Rekenen 4.1.5 Taal 4.2 De ruimere context 4.2.1 Het intelligentieprofiel 4.2.2 Het concentratievermogen 4.2.3 Het geheugen 4.2.4 De motoriek 5. De verwerkingsfase 5.1 Multidisciplinair overleg 5.2 Interpretatie en clusters 5.2.1 Algemene clusters 5.2.2 Specifieke clusters 5.3 Besluitvorming en verslaggeving 5.3.1 Conclusies en advies 5.3.2 Verslaggeving 5.4 De link naar de begeleiding.
Diagnostiek. --- Orthopedagogiek. --- #PBIB:+105.61 --- #KVHB:Leerstoornissen --- Academic collection --- #KVHB:Diagnostiek --- diagnostiek --- logopedie --- multidisciplinaire aanpak --- 376 --- ADHD --- Behandelingen --- Diagnostiek --- Leerstoornissen --- Nonverbal Learning Disability syndroom --- Onderzoek --- Psychomotoriek --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Leerstoornissen : Algemeen
Choose an application
Een spel om kinderen met ruimtelijk-visuele problemen en geheugen-en inprentingsproblemen vaardigheden bij te brengen om aan deze problemen te werken Spel met opdrachten gebaseerd op de boeken 'Kinderen met ruimtelijk-visuele problemen' en 'Kinderen met geheugen- en inprentingsproblemen'.
Leerstoornissen --- Leerstoornissen. --- Diagnostiek. --- Orthopedagogics --- ruimtelijke oriëntatie --- leerproblemen --- geheugenstoornissen --- #PBIB:+105.50 --- #KVHB:Geheugentraining --- #KVHB:Ruimtelijke orientatie --- #KVHB:Taalontwikkeling --- geheugentraining --- logopedie --- ruimtelijk-visuele problemen --- spelmateriaal --- therapiemateriaal --- 464 --- educatieve spellen --- orthopedagogiek --- spelmaterialen --- 415.4 --- Concentratieproblemen --- Geheugenproblemen --- Leerproblemen (Kinderen met leerproblemen, Leerstoornissen) --- Orthopedagogie --- Ruimtelijk inzicht --- Voorstellingsvermogen --- basisonderwijs --- emoties --- geheugenproblemen --- inprentingsproblemen --- kikkerspel --- sociale vaardigheden --- spelen --- visuele beperking --- Basisonderwijs --- Cognitieve ontwikkeling (Denkontwikkeling) --- Geheugen --- Kinderen --- Leerproblemen --- Ruimtelijke oriëntatie --- Visuele discriminatie --- 464 ) Kinderen met leerproblemen --- Documentatiemap --- cognitieve ontwikkeling --- geheugen --- visuele discriminatie --- 376.5 --- Kinderen met leerstoornissen --- Leerstoornissen ; kinderen ; diagnostiek --- Leerstoornissen ; kinderen ; preventie --- Leerstoornissen ; kinderen --- Sociale vaardigheden --- Spelen --- Leermoeilijkheden --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Hulp bij leren --- kinderen met leerproblemen --- Hogere geestelijke functies --- Kinderen met leerproblemen --- Games --- Orthopedagogiek --- Orthodidactiek --- Zorgverbreding --- Inprentingsproblemen --- Niet-verbale leerstoornis --- Feuersteinmethode --- Meichenbaum --- Zien --- Taalvaardigheid --- Cognitieve opvoeding --- ADHD --- Kind --- Geheugenprobleem --- Feuerstein methode --- Meichenbaum, Donald --- Leerprobleem --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie
Choose an application
De stijl van de begeleider - Het visueel voorstellingsvermogen - Berentrapjes : Kijken naar kenmerken - Analyseren en vergelijken van kenmerken - Verstopwoorden - Natekenen en naschrijven naar model - Kopiëren met structuuropbouw - Juist overschrijven.
Concentratiemoeilijkheden --- Kinderen. --- Cognitive psychology --- personen met een visuele beperking --- Orthopedagogics --- ruimtelijke oriëntatie --- orthopedagogiek --- berengroepen --- personen met een beperking --- taalvaardigheid --- logopedie --- visuele analyse --- schrijfproblemen --- waarnemingsstoornissen --- dyslexie --- dyscalculie --- kinderen --- psychomotoriek --- cognitieve psychologie --- kinderen met leerproblemen --- ruimtelijk-visuele problemen --- visuele waarneming --- #KVHB:Dyslexie --- #KVHB:Orthopedagogie --- #KVHB:Rekenstoornissen --- #KVHB:Ruimtebegrip --- 464 --- leerproblemen --- rekenproblemen --- werkhoudingsproblemen --- Concentratieproblemen --- Feuerstein --- Feuerstein, Reuven --- Leerproblemen (Kinderen met leerproblemen, Leerstoornissen) --- Meichenbaum, Donald --- Orthopedagogie --- Ruimtelijk inzicht --- Visuomotoriek --- Voorstellingsvermogen --- basisonderwijs --- berenprogrammas --- beweging --- leren --- ruimtelijke disfunctie --- spelen --- zelfstandig leren --- 464 ) Kinderen met leerproblemen --- kinderen met ruimtelijk-visuele problemen --- 072181.jpg --- orthopedagogie --- Kinderen met leerproblemen --- 376.5 --- Analyse --- Begeleiding --- Hersenen --- Kopiëren --- Ruimtelijk-visuele problemen --- Waarneming --- Kinderen --- Zien --- Onderwijsstijlen --- Leren --- Taalvaardigheid --- Zelfinstructiemethoden --- Feuersteinmethode --- Zorgverbreding --- Cognitieve opvoeding --- Leerproblemen --- Orthopedagogiek --- Waarnemingsstoornissen --- Dyslexie --- Rekenstoornissen --- Meichenbaum --- Kind --- Onderwijsstijl --- Zelfinstructiemethode --- Feuerstein methode --- Leerprobleem --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Waarnemingsstoornis --- Rekenstoornis --- Ontwikkelingspsychologie
Choose an application
Orthopedagogics --- berengroepen --- gezichtsvermogen --- orthopedagogiek --- #KVHB:Dyslexie --- #KVHB:Orthopedagogie --- #KVHB:Rekenstoornissen --- #KVHB:Ruimtebegrip --- 464 --- Concentratieproblemen --- Feuerstein, Reuven --- Leerproblemen (Kinderen met leerproblemen, Leerstoornissen) --- Meichenbaum, Donald --- Orthopedagogie --- Ruimtelijk inzicht --- Visuomotoriek --- Voorstellingsvermogen --- 463.1 --- kinderen --- kinderpsychologie --- oftalmologie (gezichtsstoornissen, oogziekten) --- Kinderen met leerproblemen --- Kinderen --- Zien --- Onderwijsstijlen --- Leren --- Taalvaardigheid --- Zelfinstructiemethoden --- Feuersteinmethode --- Zorgverbreding --- Cognitieve opvoeding --- Leerproblemen --- Orthopedagogiek --- Meichenbaum --- dyslexie --- rekenproblemen --- werkhoudingsproblemen --- leesproblemen --- leerproblemen --- kinderen met leerproblemen --- 463 --- Oriëntatie --- Ruimtelijke oriëntatie --- Visueel gehandicapten --- Visuele discriminatie --- Vormen --- Zintuiglijk en lichamelijk gehandicapten; algemeen --- Kind --- Onderwijsstijl --- Zelfinstructiemethode --- Feuerstein methode --- Leerprobleem --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Ontwikkelingspsychologie
Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|