Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|
Choose an application
Aan de hand van gevarieerde opdrachten over taal onderwijs en taaldidactiek wijst deze taalgids je de weg in het basisboek. De taalgids helpt je ook de informatie in het basisboek goed te gebruiken en te verwerken. Voor elke groep van de basisschool zijn opdrachten geformuleerd. Sommige daarvan sluiten direct aan bij de praktijkverhalen en de theoretische doorkijkjes uit het basisboek. Andere gaan een stap verder en zetten je aan het denken over achterliggende gedachten en doeln van het taalonderwijs. Daarnaast zijn er allerlei suggesties opgenomen voor praktijkopdrachten waarmee je aan de slag kunt op je stageschool.
456.1 --- taalonderwijs --- Nederlands --- didactiek --- basisonderwijs --- 475.2 --- Basisonderwijs --- Didactiek --- 101778.jpg --- Nederlandse taal ; basisonderwijs ; didactiek --- didactiek algemeen - Nederlandse taal en letterkunde --- Taalonderwijs; Nederlandse taal
Choose an application
In dit didactiekboek staan acht basisschoolleerlingen en hun leraren centraal. In elk van de acht hoofdstukken (voor elke groep een) wordt de taalontwikkeling van een kind in de loop van een bepaald schooljaar beschreven en de aanpak van de leraar daarbij. Dit geeft een goed beeld van de taalontwikkeling en het taalonderwijs in elke groep en dient als sleutel voor meer theoretische verdieping. Bij elkaar bieden de acht praktijkverhalen een doorgaande lijn van de taalontwikkeling van kinderen van groep 1 tot en met 8. In de taalontwikkeling hebben de auteurs een tweedeling aangebracht : mondelinge taalvaardigheid (mondelinge communicatie) en schriftelijke taalvaardigheid (geletterdheid). Deze twee belangrijke taaldomeinen worden vervolgens opgedeeld in een aantal subdomeinen, waardoor alle kanten van de taalontwikkeling worden belicht. Dit boek biedt niet alleen praktijkverhalen van kinderen en leraren, maar ook de daarachter liggende theorie, zoals de manier waarop leraren lesgeven (de didactiek) en de taalkundige theorie, met achtergronden van de Nederlandse taal. In de theorische tekstkaders in dit boek worden de taalontwikkeling van kinderen en de bijbehorende didactiek per subdomein besproken, waardoor je beter zicht houdt op de complexiteit van de taalontwikkeling en het taalonderwijs en waardoor de basiskennis wordt aangereikt die nodig is in de praktijk.
Didactics of Dutch --- Didactics of primary education --- Nederlands --- 456.1 --- basisonderwijs --- didactiek --- taalonderwijs --- 475.2 --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Lezen --- Mondelinge communicatie --- Ontluikende geletterdheid --- Spelling --- Taalonderwijs --- Taalontwikkeling --- Taalvaardigheid --- Verhalend ontwerpen (Storyline approach) --- Verteltafels --- Voorlezen --- Basisonderwijs --- Didactiek --- didactiek algemeen - Nederlandse taal en letterkunde --- Taalonderwijs; Nederlandse taal --- Spreken --- Mondelinge taalvaardigheid --- Schriftelijke taalvaardigheid --- 101791.jpg --- Nederlandse taal ; basisonderwijs ; didactiek --- Schrijven --- Spel
Choose an application
#GBIB:IDGP --- #KVHB:Adolescentie --- #KVHB:ADHD --- #KVHB:Orthopedagogie --- adolescentiepsychologie --- ADHD --- adolescenten --- differentiële opvoeding --- opvoeding --- 443 --- 433 --- opvoeden (ler) --- 100281.jpg --- Adolescentie --- differentiële opvoeding - tieners --- Age group sociology --- puberteit --- Personality development --- pedagogiek --- moeilijk opvoedbare kinderen --- 37.013 --- Gedrag --- Gedragsstoornissen --- Jeugd --- Opvoeding --- Vaardigheden --- opvoedingsondersteuning --- 414.9 --- 416.1 --- 433.1 --- Adolescenten --- Concentratieproblemen --- Gezinsopvoeding --- Jeugd met opvoedingsproblemen --- Jeugdzorg --- Luisteren --- Puberteit --- Relatie ouder - kind --- Overige richtingen in de psychologie --- Algemene kinder- en jeugdpsychologie --- Opvoedingsstijlen --- (zie ook: Hyperkinetische kinderen) --- #GSDBP --- ouders en opvoeding --- 416.25 --- 464 --- Adolescentie ; psychologie --- Hyperkinetische kinderen --- 691 --- Opvoeding in de praktijk --- Tieners --- Pedagogie en didactiek --- Adolescentiepsychologie
Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|