Narrow your search

Library

Thomas More Mechelen (4)

VIVES (4)

Arteveldehogeschool (3)

Odisee (3)

PXL (3)

UCLouvain (3)

UCLL (3)

AP (2)

Hogeschool West-Vlaanderen (2)

KU Leuven (2)

More...

Resource type

book (4)

digital (1)


Language

Dutch (3)

English (1)


Year
From To Submit

2015 (1)

2013 (1)

2012 (1)

2001 (1)

Listing 1 - 4 of 4
Sort by

Multi
Handboek Nederlands als tweede taal in het volwassenenonderwijs
Authors: --- ---
ISBN: 9789046904718 9046904717 Year: 2015 Publisher: Bussum Coutinho

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het NT2-onderwijs is de laatste jaren enorm veranderd. Dit handboek, geschreven voor (aankomende) NT2-docenten in de volwasseneneducatie, sluit aan bij de huidige ontwikkelingen en behandelt recente theoretische inzichten. In elf hoofdstukken komen zowel tweedetaalverwerving en taaldidactiek in het algemeen aan de orde als deelgebieden: woordenschat, grammatica, alfabetisering, spreken, luisteren, lezen en schrijven. Maar ook toetsing en evaluatie en ten slotte een aantal politieke, onderwijskundige en sociale aspecten van het NT2-onderwijs. Elk hoofdstuk bevat een kernwoordenlijst en vragen om voorkennis te activeren, daarnaast opdrachten, kaderteksten met extra informatie en aan het eind een samenvatting, leeswijzer en zelftoets. Op de website is aanvullende, actuele informatie beschikbaar. In totaal hebben negen universitaire experts hieraan meegewerkt, waarbij de een meer dan de ander levendige voorbeelden, concrete adviezen en vloeiende taal gebruikt. Tweede, herziene en geactualiseerde druk, met meer praktijkvoorbeelden. Leidraad voor docenten.


Book
Nederlands als tweede taal in het basisonderwijs
Authors: --- ---
ISBN: 9028017828 9789028017825 Year: 2001 Publisher: Zutphen Thieme/Meulenhoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Voor een groot aantal kinderen dat naar de basisschool gaat isNederlands niet hun eerste taal. Zij moeten zich die taal juist in die jaren eigen maken. Maar, het verwerven van een tweede taal vereist specifieke deskundigheid van hun leerkrachten. Dit handboek geeft inzicht in het proces van tweede-taalverwerving, in het bijzonder van het Nederlands alstweede taal. Bovendien besteden de auteurs, deskundigen op hetterrein, aandacht aan beproefde werk- en oefenvormen waarmee de leerkrachten de verwerving van het Nederlands als tweede taal kunnen stimuleren. Nederlands als tweede taal in het basisonderwijs is geschrevenvoor studenten aan de lerarenopleiding basisonderwijs (pabo) en voor leerkrachten in het basisonderwijs. De tekst kan zowel in groepsverband als individueel doorgenomen worden.In de tekst zijn vragen en opdrachten opgenomen. Elk hoofdstukbevat een zelftoets en een lijst met verwijzingen waarmee de lezer meer over een bepaald onderwerp te weten kan komen.


Book
Dimensions of L2 performance and proficiency : complexity, accuracy and fluency in SLA
Authors: --- ---
ISBN: 1283894823 902727326X 9789027273260 9789027213068 9027213062 9781283894821 9027213054 9789027213051 9789027213051 Year: 2012 Volume: v. 32 Publisher: Amsterdam ; Philadelphia : John Benjamins Pub. Co.,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

This chapter presents the results of a study on interlanguage variation. The production of four L2 learners of Italian, tested four times at yearly intervals while engaged in four oral tasks, is compared to that of two native speakers, and analysed with quantitative CAF measures. Thus, time, task type, nativeness, as well as group vs. individual scores are the independent variables and complexity, accuracy, and fluency are the dependent ones. Results show how both L2 learners and native speakers display situational variation, but with clear differences amongst the two groups. Longitudinally


Book
Nederlands als tweede taal in het basisonderwijs
Authors: --- --- --- --- --- et al.
ISBN: 9789006955231 Year: 2013 Publisher: Amersfoort ThiemeMeulenhoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Voor veel kinderen die naar de basisschool gaan, is Nederlands niet hun enige of eerste taal. Zij moeten zich die taal juist in die jaren eigen maken. Maar het verwerven van een tweede taal vereist specifieke deskundigheid van hun leerkrachten. Dit handboek geeft inzicht in het proces van tweedetaalverwerving,in het bijzonder van het Nederlands. Er wordt aandacht besteed aan beproefde werk- en oefenvormen waarmee leerkrachten de verwerving van het Nederlands als tweede taal kunnen stimuleren.In deze derde, grondig herziene druk is er onder andere meer aandacht voor tweetaligheid, voor verschillende strategien om taal te leren, voor taalverwervingsgericht onderwijs dat effectief is voor alle leerlingen, en voor nieuwe ontwikkelingen omtrent de organisatie van het onderwijs en taalbeleid. Nederlands als tweede taal in het basisonderwijs is geschreven voor pabo-studenten en voor leerkrachten in het basisonderwijs. De tekst, met vragen en opdrachten, kan zowel in groepsverband als individueel doorge-nomen worden. Elk hoofdstuk bevat een zelftoets. Daarmee is dit boek een uitstekend hulpmiddel om de didactiek van het onderwijs Nederlands als tweede taal in de vingers te krijgen.

Listing 1 - 4 of 4
Sort by