Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|
Choose an application
Het NT2-onderwijs is de laatste jaren enorm veranderd. Dit handboek, geschreven voor (aankomende) NT2-docenten in de volwasseneneducatie, sluit aan bij de huidige ontwikkelingen en behandelt recente theoretische inzichten. In elf hoofdstukken komen zowel tweedetaalverwerving en taaldidactiek in het algemeen aan de orde als deelgebieden: woordenschat, grammatica, alfabetisering, spreken, luisteren, lezen en schrijven. Maar ook toetsing en evaluatie en ten slotte een aantal politieke, onderwijskundige en sociale aspecten van het NT2-onderwijs. Elk hoofdstuk bevat een kernwoordenlijst en vragen om voorkennis te activeren, daarnaast opdrachten, kaderteksten met extra informatie en aan het eind een samenvatting, leeswijzer en zelftoets. Op de website is aanvullende, actuele informatie beschikbaar. In totaal hebben negen universitaire experts hieraan meegewerkt, waarbij de een meer dan de ander levendige voorbeelden, concrete adviezen en vloeiende taal gebruikt. Tweede, herziene en geactualiseerde druk, met meer praktijkvoorbeelden. Leidraad voor docenten.
Nederlands. --- Tweedetaalverwerving. --- volwasseneneducatie --- Didactics of Dutch --- Nederlands --- Adult education. Lifelong learning --- NT2 (Nederlands tweede taal) --- NT2 --- * 838.5 --- Nederlands als tweede taal --- hoger onderwijs --- volwassenenonderwijs --- Nederlands voor anderstaligen --- Didactiek van het Nederlands --- Volwasseneneducatie. Permanente vorming --- Nederlands taalgebruik --- Nederlandse taal voor anderstaligen --- PXL-Central Office 2019 --- Dutch language --- Study and teaching --- Tweedetaalverwerving --- Taalonderwijs --- Didactiek --- Luisteren --- Spreken --- Woordenschat --- Grammatica --- Lezen --- Alfabetisering --- Schrijven --- Toetsen --- Evaluatie --- Néerlandais (langue) --- Éducation des adultes --- Éducation permanente --- Didactique --- Didactique. --- Formation continue. --- Toets --- Oefening --- Interactief onderwijs --- Taal --- Spel --- Gedrag --- Kleuter --- Geschiedenis --- Anderstalige --- Spraaktechnologie --- Therapie --- Onderwijs --- Didactics of secundary education --- Éducation des adultes. --- Dutch language - Study and teaching --- Higher education
Choose an application
Voor een groot aantal kinderen dat naar de basisschool gaat isNederlands niet hun eerste taal. Zij moeten zich die taal juist in die jaren eigen maken. Maar, het verwerven van een tweede taal vereist specifieke deskundigheid van hun leerkrachten. Dit handboek geeft inzicht in het proces van tweede-taalverwerving, in het bijzonder van het Nederlands alstweede taal. Bovendien besteden de auteurs, deskundigen op hetterrein, aandacht aan beproefde werk- en oefenvormen waarmee de leerkrachten de verwerving van het Nederlands als tweede taal kunnen stimuleren. Nederlands als tweede taal in het basisonderwijs is geschrevenvoor studenten aan de lerarenopleiding basisonderwijs (pabo) en voor leerkrachten in het basisonderwijs. De tekst kan zowel in groepsverband als individueel doorgenomen worden.In de tekst zijn vragen en opdrachten opgenomen. Elk hoofdstukbevat een zelftoets en een lijst met verwijzingen waarmee de lezer meer over een bepaald onderwerp te weten kan komen.
Nederlands: didactiek anderstaligen --- NT2 --- tweede-taalverwerving --- Didactics of Dutch --- Didactics of primary education --- Taalonderwijs Nederlandse taal --- Nederlands voor anderstaligen basisonderwijs --- Nederlands voor anderstaligen didactiek --- Nt2 --- Taalvaardigheid basisonderwijs --- nederlands : tweede taal (ler) --- Basisonderwijs --- Nederlands --- Didactiek. --- 475.2 --- Nederlands voor anderstaligen --- Nederlands voor anderstaligen ; basisonderwijs --- Nederlands voor anderstaligen ; didactiek --- Taalvaardigheid ; basisonderwijs --- zelfstudie --- Nederlands als tweede taal --- Allochtone leerlingen --- #KVHB:Nederlands voor anderstaligen --- #KVHB:Tweetaligheid --- tweetaligheid --- Didactiek --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Lager onderwijs --- Nederlands 838.5 --- Tweedetaalverwerving --- Taalonderwijs; Nederlandse taal --- NT2 (Nederlands tweede taal) --- * 838.5 --- didactiek --- basisonderwijs --- Handboek/cursus --- handboek --- didactiek basisonderwijs - Nederlands --- Taalonderwijs ; Nederlandse taal --- Allochtone leerling --- Leerling met een migratieachtergrond
Choose an application
This chapter presents the results of a study on interlanguage variation. The production of four L2 learners of Italian, tested four times at yearly intervals while engaged in four oral tasks, is compared to that of two native speakers, and analysed with quantitative CAF measures. Thus, time, task type, nativeness, as well as group vs. individual scores are the independent variables and complexity, accuracy, and fluency are the dependent ones. Results show how both L2 learners and native speakers display situational variation, but with clear differences amongst the two groups. Longitudinally
Second language acquisition --- Language and languages --- Literacy --- Illiteracy --- Education --- General education --- Foreign languages --- Languages --- Anthropology --- Communication --- Ethnology --- Information theory --- Meaning (Psychology) --- Philology --- Linguistics --- Second language learning --- Language acquisition --- Research --- Methodology. --- Research. --- Second language acquisition - Research - Methodology --- Language and languages - Research - Methodology --- Methodology
Choose an application
Voor veel kinderen die naar de basisschool gaan, is Nederlands niet hun enige of eerste taal. Zij moeten zich die taal juist in die jaren eigen maken. Maar het verwerven van een tweede taal vereist specifieke deskundigheid van hun leerkrachten. Dit handboek geeft inzicht in het proces van tweedetaalverwerving,in het bijzonder van het Nederlands. Er wordt aandacht besteed aan beproefde werk- en oefenvormen waarmee leerkrachten de verwerving van het Nederlands als tweede taal kunnen stimuleren.In deze derde, grondig herziene druk is er onder andere meer aandacht voor tweetaligheid, voor verschillende strategien om taal te leren, voor taalverwervingsgericht onderwijs dat effectief is voor alle leerlingen, en voor nieuwe ontwikkelingen omtrent de organisatie van het onderwijs en taalbeleid. Nederlands als tweede taal in het basisonderwijs is geschreven voor pabo-studenten en voor leerkrachten in het basisonderwijs. De tekst, met vragen en opdrachten, kan zowel in groepsverband als individueel doorge-nomen worden. Elk hoofdstuk bevat een zelftoets. Daarmee is dit boek een uitstekend hulpmiddel om de didactiek van het onderwijs Nederlands als tweede taal in de vingers te krijgen.
NT2 ; basisonderwijs --- NT2 ; didactiek --- Taalverwerving --- #PBIB:+111.24 --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Nederlands als tweede taal (NT2) --- Nederlands --- Tweedetaalverwerving --- 475.29 --- Nederlands als tweede taal --- NT2 --- Vakdidactiek : Nederlands voor anderstaligen : Lager onderwijs --- 838.5 Nederlands voor anderstaligen --- PXL-Education 2015 --- basisonderwijs --- taaldidactiek --- Nederlands tweede taal --- Lager onderwijs --- Didactiek --- Kleuteronderwijs --- Basisonderwijs --- Taalopvoeding --- taalbeleid --- nieuwkomers --- Didactics of Dutch --- Primary education --- Secondary education --- tweedetaalverwerving
Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|