Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Je klasgroep is divers. Elk kind heeft talenten en beperkingen, soms ook een diagnose of label. Een inclusieve aanpak blijft moeilijk. Toch kan het, door les te geven met Universal Design for Learning (UDL). Eindelijk een aanpak waarin al je leerlingen zich ontplooien.Uit alle hoeken hoor je advies: autisme pak je zo aan, dyslexie net iets anders. Dat dwingt je om overzicht te krijgen in een waaier aan tips en tricks. Je bundelt ze, maakt lijstjes, past ze allemaal toe.Dit boek doet het anders. Het stelt een methodiek centraal die zich baseert op jouw stijl als leerkracht en op je groep leerlingen. Met UDL varieer je in je manier van lesgeven zodat iedereen mee is, terwijl jij jezelf niet verliest in chaos. Want met UDL zorg je voor je leerlingen én voor jezelf.Motiveer je leerlingen. Maak ruimte voor differentiatie en brede evaluatie. Maak partners van de ouders. All-in. Inclusief lesgeven met UDL toont met concrete voorbeelden hoe jij UDL inzet in je les.Bron: https://www.acco.be/nl-be/items/9789463792660/All-in
Didactics --- GON (geïntegreerd onderwijs) --- didactiek --- inclusief beleid --- lesgeven --- UDL --- 460.8 --- inclusief onderwijs --- onderwijsstijlen --- buitengewoon onderwijs --- Universal Design for Learning --- Inclusief onderwijs --- Zorgverbreding --- Differentiatie --- 735 Buitengewoon onderwijs --- 737 Leerprogramma's --- differentiatie --- Geïntegreerd onderwijs.
Choose an application
Compared to conventional chemical technologies and other similar industrial processes, bioprocesses represent a more sustainable and environmentally-friendly alternative for the production of fuels and platform chemicals. In biorefineries, different kinds of feedstocks, such as biomass or lignocellulosic materials in general, can be used and fermented by microorganisms (e.g., bacteria, fungi, algae), after some pretreatment steps, to produce high added-value metabolites. More recently, wastes, wastewaters and also waste gases have been shown to be suitable for resource recovery or for their bioconversion to (bio)fuels (e.g., ethanol, butanol, hexanol, biodiesel, biohydrogen, biogas) or other commercial products (e.g., biopolymers). In this sense, much effort has also been made to bioconvert greenhouse gases, such as CO2, into useful products. The goal of this Special Issue is to publish both recent innovative research data, as well as review papers on the fermentation of different types of substrates to commercial (bio)fuels and (bio)products, mainly focusing on the bioconversion of pollutants in solid, liquid, or gas phases (wastes, wastewaters, waste gases).
Refuse and refuse disposal --- Biodegradation. --- Bioremediation
Choose an application
Kennes and Larmer show how the paths not taken at Africa's independence persist in contemporary political and military movements and bring new understandings to the challenges that personal and collective identities pose to the relationship between African nation-states and their citizens and subjects.
Polemology --- National movements --- Katanga --- Gendarmes --- Front de libération nationale du Congo --- History. --- Katanga (Congo) --- Congo (Democratic Republic) --- Angola --- Africa, Central --- Katanga (Congo, République démocratique) --- Congo (République démocratique) --- Militia --- History --- Autonomy and independence movements. --- Histoire --- Autonomie et mouvements indépendantistes --- #SBIB:328H412 --- #SBIB:39A73 --- Instellingen en beleid: Zaïre / Congo --- Etnografie: Afrika --- Front de libération nationale du Congo --- Histoire. --- Autonomie et mouvements indépendantistes. --- Front de liberation nationale du Congo --- Congolese National Liberation Front --- F.L.N.C. --- FLNC --- FNLC --- Front de libération nationale congolaise --- Front for the National Liberation of the Congo --- Africa, Equatorial --- Central Africa --- Equatorial Africa --- Anghūlā --- Colónia de Angola (Portugal) --- Estado de Angola (Portugal) --- Narodnai︠a︡ Respublika Angoly --- People's Republic of Angola --- Portugiesisch Westafrika --- Portuguese West Africa --- Province d'Angola (Portugal) --- Província de Angola (Portugal) --- R.P.A. --- Republic of Angola --- República de Angola --- República Popular de Angola --- République populaire d'Angola --- RPA --- Volksrepublik Angola --- Angola (Revolutionary government in exile, 1962-1975) --- Garenganze (Congo) --- Katanga, Congo (Province) --- Katanga (Zaire) --- Katanga (Secessionist government, 1960-1963) --- Shaba (Zaire) --- Lualaba (Congo : Province) --- Haut-Lomami (Congo) --- Haut-Katanga (Congo) --- Tanganyika (Congo) --- Congo (Kinshasa) --- Congo (Leopoldville) --- Congo DR --- Democratic Republic of Congo --- Democratic Republic of the Congo --- Demokraticheskai︠a︡ Respublika Kongo --- DR Congo --- DRC (Democratic Republic of the Congo) --- DRK (Demokraticheskai︠a︡ Respublika Kongo) --- Kongo --- RD Congo --- R.D. Congo --- RDC (République démocratique du Congo) --- Republic of Congo (Leopoldville) --- Republic of the Congo (Leopoldville) --- République démocratique du Congo --- République du Congo (Leopoldville) --- Belgian Congo --- Zaire
Choose an application
Iedereen weet dat spinnen graag vliegjes lusten, ook vliegjes weten dat. Het vliegje in dit verhaal heeft vaak gehoord dat spinnen gevaarlijk zijn. Wanneer ze een sluwe spin ontmoet die zich voordoet als een lieve en charmante heer, gaat ze toch twijfelen. Iemand die zulke lieve dingen tegen je zegt, zou toch nooit een vlieg kwaad doen? Ook kinderen kunnen offline en online een kindermisbruiker tegenkomen die net als de spin in dit verhaal te werk gaat. Nergens wordt de gewiekstheid van de kindermisbruiker en de verleidingsdans die grooming is zo pijnlijk tot leven gebracht als in dit prachtige prentenboek voor lezertjes vanaf 4 jaar. Achteraan werd ook een informatief katern voor ouders en leerkrachten toegevoegd.
Dutch literature --- kindermishandeling (themawoord fictie) --- seksuele mishandeling (themawoord fictie) --- lager onderwijs 1ste graad (doelgroep) --- lager onderwijs 2de graad (doelgroep) --- kleuteronderwijs vierjarigen (doelgroep) --- kleuteronderwijs vijfjarigen (doelgroep) --- prentenboeken (genre) --- Seksueel misbruik --- Vertrouwen --- Prentenboeken --- Jeugdboeken 03-06 jaar --- Seksueel bewustzijn --- kindermishandeling --- JB KENN --- RSV basisonderwijs --- prentenboeken --- misbruik --- grooming --- 343.62
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|