Narrow your search

Library

KADOC (4)

Odisee (4)

Thomas More Kempen (4)

Thomas More Mechelen (4)

VIVES (4)

Arteveldehogeschool (3)

Hogeschool Gent (3)

UCLL (3)

AP (2)

DocAtlas (2)

More...

Resource type

book (4)


Language

Dutch (4)


Year
From To Submit

2012 (1)

2010 (1)

2007 (1)

1999 (1)

Listing 1 - 4 of 4
Sort by

Book
De leerkracht bij het leren leren : de resultaatgerichte aanpak
Author:
ISBN: 9031714828 Year: 1999 Publisher: Averbode Altiora

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek wil de lezer inzicht bieden in de fundamentele betekenis van leren en van leren leren. Het illustreert op afdoende wijze dat de leervaardigheid van leerlingen sterk afhangt van de manier waarop de leerkracht zijn didactische opdracht interpreteert. De inhoud belicht heel wat mogelijkheden tot geïntegreerd onderwijs in plannen en organiseren, informatie opnemen, memoriseren, structureren en schematiseren, tekstvakken leren,zelfevaluatie en probleemoplossend denken. De voorgestelde ideeën en maatregelen leiden ertoe dat de passieve ingesteldheid van de leerling 'het leren overkomt mij' wordt omgebogen naar de actieve instelling 'leren is een activiteit die ik beheers'.


Book
Mijn masterplan : leren leren 16 + : met onderzoekscompetenties
Authors: ---
ISBN: 9789031730285 Year: 2010 Publisher: Averbode Altiora

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

1. Je kunt het! Een boost voor je motivatie Hoe staat het met jouw motivatie? Je motivatiekillers te lijf Motivatieboosters: een keuze uit de positieve waaier2. Ben je al in topvorm? Goed voor je brein is goed voor jou Je bent wat je eet Rust en concentratie Je vrije tijd: op zoek naar de beste breintraining Slaap3. Hier gaat veel stof opwaaien! Snellezen Start: een eerste leestekst om je huidige snelheid te bepalen Eerste ronde: technieken om sneller te lezen Tweede ronde: slimmer lezen4. Je weg vinden in de stof. Greep krijgen op je cursussen Hoofd- en bijzaken onderscheiden Zelfstandig werk Groot, groter, grootst5. Mag ik mijn joker inzetten? Nieuwe vraagtypes en mondelinge examens6. De researchafdeling. Een onderzoeksopdracht uitwerken7. (Er is een tijd van) kiezen en (een tijd van) gaan! Afronden en doorstarten


Book
Leerladders 6 : leren leren : verwerkingsboekje
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789031738533 9789031738540 9789031738557 9789031738564 9789031738571 9789031737482 9789031734566 9789031734573 9789031737444 9789031737451 9789031737468 9789031737475 9789031737499 Year: 2012 Publisher: Averbode Averbode

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Voor elk leerjaar/elke groep zijn er 8 leerladders (fiches voor de leerling) waarin telkens één aspect van leren leren behandeld wordt. Deze leerladders geven telkens een korte, duidelijke instructie. In het werkboekje vind je enkele werkblaadjes bij elke leerladder. Die bieden een waaier aan oefenkansen, waarbij de leerlingen de theorie omzetten in de praktijk, om zo het geleerde te integreren.


Book
Breintrein : zet je leren op het goede spoor.
Authors: --- --- --- --- --- et al.
ISBN: 9789031725052 Year: 2007 Publisher: Averbode Altiora

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Breintrein is een praktisch boek dat leerlingen aanzet om actief hun eigen leren te onderzoeken en te verbeteren. Via opdrachten, oefeningen en toepassingen op de eigen leerstof ontwikkelen leerlingen stap voor stap belangrijke vaardigheden zoals efficiënt memoriseren, het opstellen en uitvoeren van een goede planning of het schematiseren van een tekst. Daarnaast verwerven de leerlingen inzicht in hoe leren in het algemeen én voor henzelf werkt. Bovendien leren ze hoe ze zichzelf kunnen motiveren om stapsgewijs nieuwe leermethodes op te bouwen. Zo vormt Breintrein een sterke ondersteuning voor leerkrachten en leerlingen in de tweede graad als een schakel naar meer leerzelfstandigheid. Er kan klassikaal mee gewerkt worden, maar de leerlingen kunnen er ook individueel mee aan de slag

Listing 1 - 4 of 4
Sort by