Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|
Choose an application
onderwijsopvattingen --- Teaching --- Educational psychology --- onderwijsstijlen --- Education --- Philosophy --- Social aspects --- Vocational guidance --- #GGSB: Onderwijs --- #GGSB: Pedagogie --- 720 Onderwijs --- 432 --- 450.4 --- leerlingen --- leraar-leerlinginteractie --- leraren --- pedagogiek --- onderwijskunde (ler) --- pedagogie (ler) --- Onderwijs --- Onderwijskunde --- Opvoeding --- Opvoedkunde --- Theorethische opvoedkunde --- Didactiek --- Onderwijsfilosofie --- Onderwijsbeleid --- Provincie West-Vlaanderen --- Nederland --- Kust --- Pedagogie --- Educational psychology. --- Teaching. --- onderwijsopvattingen. --- onderwijsstijlen.
Choose an application
Hoewel de school steeds symbool heeft gestaan voor vooruitgang en een betere toekomst, is het tegelijkertijd zo dat ze vanaf haar ontstaan niet uit de beklaagdenbank is geraakt. Haar functioneren maar vooral ook haar maatschappelijke rol en haar bestaan zelf stonden voortdurend ter discussie.Welke zijn de aanklachten vandaag? Om te beginnen maakt de school zich schuldig aan wereldvreemdheid: ze is een eiland met gebrekkige aansluiting bij de arbeidsmarkt en bij de leefwereld van leerlingen, de leerstof is niet relevant. Ten tweede draagt de school bij tot machtsbestendiging: de reproductie van sociale ongelijkheid, te weinig gelijke kansen. Ten derde wordt ze beticht van demotivering van de jeugd: er is te veel conservatisme en immobilisme, te weinig aandacht gaat naar het welbevinden van leerlingen, naar hun leerplezier en talenten. Ten vierde schiet de school tekort inzake effectiviteit en inzetbaarheid: ze produceert niet op de gewenste manier de gewenste leerresultaten.Deze aanklachten vertalen zich voor sommigen in de (oude en bekende) eis om de school grondig te hervormen. Anderen gaan nog een stap verder en stellen dat de school eigenlijk overbodig is geworden wegens een gebrek aan meerwaarde in tijden van internet en elders verworven kwalificaties. Deze verdedigingsrede weerlegt de aantijgingen tegen de school
onderwijsvernieuwing --- onderwijsopvattingen --- Teaching --- onderwijskwaliteit --- 371 --- 37.01 --- Onderwijs ; theorie ; over de publieke dimensie --- onderwijsfilosofie --- onderwijskunde --- 450.41 --- onderwijsvisies --- Onderwijs en maatschappij --- Onderwijsvisie --- onderwijs --- #gsdbP --- 371 Onderwijs. Schoolwezen --- Onderwijs. Schoolwezen --- Onderwijs ; theoretische beschouwingen --- Onderwijsfilosofie --- Onderwijsvernieuwing --- Maatschappelijke vorming --- Onderwijsbeleid --- Onderwijs --- Samenleving --- Kritiek --- Nederland --- Kust --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
Are boys better in math than girls? Do we really only use 10% of our brains? Urban Myths about Learning and Education debunks the most common myths in education and learning and gives a concise overview of the proof behind the reality. Along the way, the authors discuss why these myths are so entrenched in the public consciousness and what can be done to retrain parents, teachers, policy makers, and the public to know better. This well-researched yet concise and light-hearted book discusses myths regarding what we learn, how we learn it, how we retain it, how the brain works, myths about educ
Research on teaching --- onderwijsgedrag --- studeren --- onderwijsopvattingen --- onderwijsonderzoek --- Onderwijs --- Leerstijlen --- Technologie --- Psychologie --- Neurologie --- Pedagogiek --- Leren --- Education. --- Educational change. --- Leerstijl --- Man --- Verpleegkunde --- Opvoeding --- Statistische gegevens --- Sport --- Maatschappij --- Volwassene --- Change, Educational --- Education change --- Education reform --- Educational reform --- Reform, Education --- School reform --- Educational planning --- Educational innovations --- Children --- Education, Primitive --- Education of children --- Human resource development --- Instruction --- Pedagogy --- Schooling --- Students --- Youth --- Civilization --- Learning and scholarship --- Mental discipline --- Schools --- Teaching --- Training --- Education --- Educational change --- Neuroscience --- Debunking myths --- hersenen --- Onderwijsbeleid --- Leerprocessen --- Lesgeven --- Onderwijsvisie --- 450.4 Onderwijskunde --- 451.3 --- Onderwijsvernieuwing --- E-books
Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|